Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Następny
Linia Chabówka - Nowy Sącz
Autor Wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-08-2008, 09:09   

A kto doprowadził do takiego stanu torów? PKP. I potwierdza się tutaj moja teoria, że najbardziej kolei szkodzi PKP. Pamietaj, że tory można wyremontować. Gdzie są odpowiedzialni doprowadzenia do takiego stanu infrastruktury?
Mówisz, żeby zrobić pociagi wakacyjne, i będzie OK, bo PKP dostanie pieniadze do przejedzenia. Człowieku, w normalnym kraju coś takiego jak PKP nie istniałoby. Rozumiesz? A z Chabówki do Nowego Sącza jeździłyby szynobusy co godzinę. Zobacz, jak jest z Czechach, Słowacji, Szwajcarii, Niemczech. I zobacz jak jest u nas. Wiesz dlaczego tak jest u nas? Bo my mamy twór o nazwie PKP, grupę ludzi, którzy szkodzą na wszelkie możliwe sposoby kolei, którzy ją od lat systematycznie niszczą i przejadają nasze pieniadze. Zobacz tablicę odjzdów z polskiego Cieszyna. I zobacz z czeskiej części tego pięknego miasta. Robi wrażenie, prawda? No właśnie. Tylko u nas nigdy tak nie będzie, bo mamy PKP.
Co do stanu tej linii to do końca z Tobą się nie zgodzę. Nie jest tak źle. Linia Żywiec-Sucha jest dużo bardziej zniszczona i mamy tam 10 pociagów dziennie.
Mój pomysł jest taki: UM ogłasza przetarg na obłsugę tej linii. Jeśli stanie ktoś do walki z PKP PR i jeszcze ten ktoś wygra, to linia jest uratowana. Jeśli wygra PKP, to pociągi pojeżdzą 2 miesiące i beton zawiesi kursy. Oni tę linię naprawdę sami niszczyli na wszelkie możliwe sposoby. Wystarczy pogadać z konduktorami z tamtych terenów. Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć, co robiono, aby nic tamtędy nie jeździło.
Przejdź na dół

eurek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2006
Skąd: Wrocław/Nysa

PostWysłany: 13-08-2008, 15:02    Odpowiedz z cytatem

Panie kolego... rozumiem emocje ale apeluje po raz kolejny- spokojniej. Nie musisz mi mówić o PKP bo ja naprawde swoje wiem i rozumiem. Zapewniam...

Piszesz, że "...w normalnym kraju coś takiego jak PKP nie istniałoby...", dalej: "zobacz, jak jest z Czechach, Słowacji, Szwajcarii, Niemczech. I zobacz jak jest u nas". I ja własnie widze jak jest u nas! A Ty niestety tego nie dostrzegasz. Albo nie chcesz dostrzec. Można bluzgac PKP, porównywać Polske do "lepszych i bardziej rozwinietych" ale co to pomoże w tym temacie? Mówimy o tym jak jest, stan na teraz! Naprawde apeluję do zejścia na ziemię... co do remontu torów- dopłóki włascicielem bedzie plk to zapomnij o remoncie, nawet śladowym. Myślisz, że to tak prosto/łatwo/tanio?? Przetargu takze nie bedzie...

Krzysztofie, cieszę się niezmiernie iż jestes tak zagorzałym orędownikiem reaktywacji tej trasy... uwierz, że każdy tu piszący z całego serca życzyłby sobie aby jeździły tam pociągi... jednak rzeczywistość na dziś dzien jest brutalna...taka ona jest...nie chcemy sie z tym godzić ale realnie nie ma możliwości, na pewno do 2013r aby coś tu ruszyć. To są mechanizmy, których na razie nie przeskoczymy. Na pewno nie na miare regularnych kursów.

Pozdrawiam Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marekJG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2007
Skąd: JELENIA Góra

PostWysłany: 14-08-2008, 10:53    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
To są fakty, którym nie da się zaprzeczyć

Co jest faktem, to, że jest przygotowana ekspertyza IRPK czy, że linia będzie cieszyła się bardzo dobrą frekwencją. To drugie dopiero się okaże, więc faktem być nie może.

Cytat:
Przeczytaj sobie, co napisał Jóśko

A ty przeczytaj sobie co napisał Eurek. Ma trochę odmienne zdanie. Jośko napisał, że pojawiła się szansa reaktywacji. I bardzo dobrze. Natomiast ja piszę o tym jakie taka reaktywacja ma moim zdaniem szanse. Niigdzie nie napisałem, że planów reaktywacji nie ma. Więc znowu okazuje się, ze to ty masz kłopoty z czytaniem (ze zrozumieniem)


Cytat:
Ty naucz sie logicznie myśleć i zauważ pewne rzeczy

Na razie zauważyłem, że nie odniosłeś się w ogóle do mojego poprzedniego postu. I to u Ciebie z logiką jest chyba nie za dobrze. Na razie wypowiadasz tylko puste frazesy. Nic poza tym.

Cytat:
Wobec galopojacych cen ropy,

Ceny zaczęły na razie spadać. Co prawda nadal są wysokie, lecz wg zapowiedzi ekspertów trend zniżkowy w dalszej perspektywie ma sie utrzymać.


Cytat:
przepełnionych dróg kolej ma niepowtarzalna szansę.

Nie wszędzie kolego jako środek komunikacji lokalnej. Akurat specyfika tej trasy raczej skłania mnie do tego, aby uruchomić tu przewozy typowo turystyczne. Korków akurat w tametej okolicy, oprocz okresu zimowego, gdzie dość spora grupa narciarzy podróżuje do Kasiny nie uświadczysz zbyt dużych. Zgadzam się z tym, że kolej ma niepowtarzalną szansę. Ale jak napisałem nie wszędzie taką samą.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 14-08-2008, 16:23 ]
Cytat:
Mój pomysł jest taki: UM ogłasza przetarg na obłsugę tej linii. Jeśli stanie ktoś do walki z PKP PR i jeszcze ten ktoś wygra, to linia jest uratowana.


Idea przetargu jak najbardziej słuszna. Tylko watpię, aby UM po przeanalizowaniu pieniędzy jakimi dysponuje na przewozy kolejowe w najbliższych latach i zestawieniu ich z ogromnymi potrzebami w samej aglomearcji krakowskiej skłonny będzie wziąść się za reaktywację lokalnej linii kolejowej. Priorytetami na najbliżesze lata póki co jest stworzenie SKMki w Krakowie, budowa porządnej kolejki do Balic i poprawa oferty przewozowej na najbardziej obleganych trasach. Poza tym jaki jest sens ogłaszania przetargu bez modernizacji linii. Przecież szynobus jadący z prędkością 20km/h nie jest żadną ofertą dla potencjalnych potoków lokalnej ludności.


Cytat:
Nie jest tak źle. Linia Żywiec-Sucha jest dużo bardziej zniszczona i mamy tam 10 pociagów dziennie.

To, że jest tam więcej pociągów wcale nie świadczy o potokach, ktore tam występują. Akurat część tam jeźdżących została utrzymana dzięki silnemu oporowi kolejarzy z Suchej. Takiego lobbingu w przypadku trasy Nowy Sącz- Chabowka nie ma. UM Małopolskiego już dawno chciał tej trasy się pozbyć, ale zwykły populizm (część mieszkanców powiatu suskiego ma silne tendencje separatystyczne) zadecydował, żeby ludu nie denerwować.


Cytat:
każdy tu piszący z całego serca życzyłby sobie aby jeździły tam pociągi... jednak rzeczywistość na dziś dzien jest brutalna...taka ona jest...nie chcemy sie z tym godzić ale realnie nie ma możliwości, na pewno do 2013r aby coś tu ruszyć

Podzielam ten pogląd. Dla mnie pociąg na tej trasie niech nawet jeździ pusty. Dla większości ludzi kursowanie składu musi mieć uzasadnienie ekonomiczne. Musi mieć sens. A w obecnej sytuacji raczej na to się nie zanosi.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jóśko Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Cze 2008

PostWysłany: 15-08-2008, 11:35    Odpowiedz z cytatem

stan torów na linii Chabówka - Nowy Sącz w porównaniu do np.linii Sucha-Żywiec jest bez porównania lepszy a jak wcześniej wspomniałem prędkość dla szynobusa to wówczas 50 km/h a od tego czasu systematycznie prowadzone są bieżące naprawy szlaku tylko bez rozgłosu w ramach napraw bieżących.Przypomne że na tej linii kursują pociągi retro które to ujęte są w rozkładzie . Łukasz 92 ma rację iż przymierzano do obsługi SA 133 gdyż są mniej awaryjne aniżeli kolzmowskie które kursują na linii żywieckiej -przepraszam próbują jeździć i najczęściej udaje się to tylko jednemu drugi przeważnie stoi zepsuty. Uruchomienie komunikacji kolejowej Chabówka -N.Sącz byłoby trafne i potrzebne społecznie dlatego że wskutek poprzedniego podziału administracyjnego podhale podlega pod instytucje ulokowane w Nowym Sączu ZUS,Sądy,PIP, Sanepid a na dodatek w Nowym Targu ZUS zamierza zlikwidować orzecznictwo o niepełnosprawności i przenieś je do Sącza przy praktycznie braku komunikacji bezpośredniej pomiędzy Rabką a N.Sączem gdyż busy podzielili się rynkiem i świadczą usługi na krótkich odcinkach __Rabka-Mszana/Mszana-Limanowa i Limanowa- N.Sącz.Jeżeli zsumujemy koszt przejazdu busami i porównamy do taryfy PKP PR to nie jest wcale tak tragicznie z z tego co pamiętam szynobus miał lepszy czas przejazdu od komunikacji PKS.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marekJG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2007
Skąd: JELENIA Góra

PostWysłany: 16-08-2008, 07:20    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
prędkość dla szynobusa to wówczas 50 km/h a od tego czasu systematycznie prowadzone są bieżące naprawy szlaku tylko bez rozgłosu w ramach napraw bieżących

Jeżeli rzeczywiście prędkość na tym szlaku byłaby coś koło 60km/ h to mnie to bardziej przekonuje do uruchomienie szynobusu. Tylko naprawdę musiałby wykorzystywać w pełni swoje zdolnościo trakcyjne. Oczywiście nie zmienia to faktu, że trzeba skonstruować porządny rozkład jazdy. A czy prędkość na całym szlkau tyle wynosi?. Ja pamiętam, że były dość duże odcinki gdzie pociąg telepał się 20km/h.


Cytat:
przy praktycznie braku komunikacji bezpośredniej pomiędzy Rabką a N.Sączem gdyż busy podzielili się rynkiem i świadczą usługi na krótkich odcinkach __Rabka-Mszana/Mszana-Limanowa i Limanowa- N.Sącz.

Rzeczywiście zmiana siedzib urzędów może spowodować powstanie większej ilości potoków na tej linii, tylko opieranie całego połączenia na emerytach i rencistach to jednak o wiele za mało, żeby móc mówić o sukcesie takich pociągów. Trzeba przyciągnąć młodzież szkolną i dojeźdżających codziennie do pracy, bo tacy pasażerowie uzasadniają kursowanie połączeń codziennie. Czy jest to możliwe? Cena biletu musiałaby być naprawdą atrakcyjna względem busiarzy, a oni po uruchomieniu pociągów bardzo szybko (jeśli zwietrzą interes) utworzą nowe kursy bezpośrednie.
Jeśli chodzi o komuniakcję PKS to na trasie Rabka- Nowy Sącz są 4 połączenia pospieszne. Pociągów z pewnością więcej nie będzie. Autobus jedzie 1h 42 minuty. Szynobus może twoim zdaniem osiągnąć taki czas.? Jeżeli tak to przejęcie takich podróznych (pod warunkiem niższej ceny) jest możliwe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lukasz92 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Cze 2007
Skąd: z Krakowa do Krynicy

PostWysłany: 20-08-2008, 09:36    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A czy prędkość na całym szlkau tyle wynosi?. Ja pamiętam, że były dość duże odcinki gdzie pociąg telepał się 20km/h.


Za SRJ z 2006:

- do km 5.80 - 50km/h
- do km 8.70 - 40km/h
- do km 16.10 - 50km/h
- do km 22.20 - 40km/h
- do km 43.00 - 50km/h
- do km 59.50 - 40km/h
- do km 71.50 - 50km/h
- do km 73.10 - 60km/h
- do km 76.65 - 50km/h

Czas jazdy łącznie z postojami i krzyżowaniem w Tymbarku - 2h, 17min.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-09-2008, 13:58   

Widzę, że nikt z piszących nie rozumie jednej rzeczy. Ta linia (jak i kolej w naszym kraju) nigdy nie będzie miała sensu z PKP (tu wstawić co pasuje, a wiele tego jest Smile ).

Poniżej przedstawiam kilka faktów:


1884-12-16 Chabówka - Nowy Sącz Otwarcie linii
torów: 1 : 1435 mm
1986-05-28 Marcinkowice - Nowy Sącz Elektryfikacja

1993-06-11 Chabówka - Rabka Zdrój Elektryfikacja

2001-06-29 Mszana Dolna - Kasina Wielka Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego i towarowego
powód: tory podmyte przez powodź w Kasinie
2001-06-29 Kasina Wielka - Tymbark Linia nieprzejezdna
tory podmyte przez powodź
2002-10-07 Rabka Zdrój - Mszana Dolna Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego

2002-10-07 Tymbark - Nowy Sącz Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego

2002-12-01 Kasina Wielka - Tymbark Przywrócenie przejezdności

2002-12-16 Rabka Zdrój - Nowy Sącz Otwarcie dla ruchu pasażerskiego

2002-12-31 Rabka Zdrój - Nowy Sącz Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego

2003-03-17 Rabka Zdrój - Nowy Sącz Otwarcie dla ruchu pasażerskiego

2004-03-22 Rabka Zdrój - Limanowa Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego

2004-04-01 Limanowa - Nowy Sącz Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego
Na autobus szynowy nie ma szans, bo pod Kasinę Wielką nie podjedzie (SP32 się tam męczyły) - dlatego szynobus obługuje tylko Nowy Sącz - Limanowa, a szkoda. Marszałek Województwa dofinansowuje linię a ruch pasażerski na odcinku Chabówka Limanowa był naprawdę znikomy. PKP jak zwykle bez pomysłu... (info: seba)
2004-05-04 Tymbark - Nowy Sącz Otwarcie dla ruchu pasażerskiego

2005-01-01 Rabka Zdrój - Dobra koło Limanowej Otwarcie dla ruchu pasażerskiego
Pociągi ogólnodostępne RETRO (niektóre weekendy aż do końca września). (info: Filip Bebenow)
2005-03-24 Chabówka - Tymbark Zamknięcie dla ruchu towarowego

2005-12-11 Chabówka - Nowy Sącz Otwarcie dla ruchu pasażerskiego
Na odcinku Chabówka - Tymbark ruch raczej sporadyczny. częściej jeździ komunikacja zastępcza.
2006-06-01 Rabka Zdrój - Dobra koło Limanowej Otwarcie dla ruchu turystycznego

2006-06-19 Rabka Zdrój - Nowy Sącz Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego
info: Paweł Świrek


Źródło: http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=373&okno=historia&od=0&do=88

I teraz mam pytanie: jak przy takich cyrkach, jakie na tej linii wyprawiało PKP mają jeździć ludzie? Oferta przewozowa musi być przede wszystkim stabilna! Jak się co chwilę odwołuje i przywraca ruch, to faktycznie, nie ma to większego sensu.
I teraz wniosek: linia ta została zarżnięta tylko i wyłącznie przez PKP. To kolejowy beton (kilka nazwisk mam nawet w głowie) swoją nieudolną polityką polegającą głownie na destabilizowaniu oferty przewozowej, zawieszaniu czego się tylko da, wygaszaniu popytu doprowadził do tego, że dzisiaj nic tą linią nie jeździ.
I druga część mojego wniosku: reaktywować, bo ma to sens, tylko nie z PKP. U nich nic "nie-da-się". Bo PKP to archaiczny twór, który niszczy kolej w naszym kraju, to właśnie PKP jest największym szkodnikiem kolei i pożeraczem naszych pieniędzy.
Powrót do góry

eurek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2006
Skąd: Wrocław/Nysa

PostWysłany: 02-09-2008, 23:10    Odpowiedz z cytatem

Hmmm czyli na szynobus nie ma szans... więc co? Składy wagonowe? No to kasa, kasa... i na razie pętelka sie zamyka... Przypomina sobie ktoś czy w ostatnim czasie tą trasą przejechało jakieś RETRO? Ale w całości aż do Nowego Sącza...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-09-2008, 11:46   

Wszystkich zainteresowanych odsyłam do dyskusji, jaka toczy się na Forum Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Nowym Sączu ("Agonia linii Nowy Sącz-Chabówka", oto link: http://www.ssmk.cba.pl/forum/viewtopic.php?t=37&postdays=0&postorder=asc&start=0). Oni podają także odnośnik do dyskusji toczącej się na naszym forum na temat połączeń Nowy Sącz-Chabówka.
Powrót do góry

lukasz92 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Cze 2007
Skąd: z Krakowa do Krynicy

PostWysłany: 06-09-2008, 17:39    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przypomina sobie ktoś czy w ostatnim czasie tą trasą przejechało jakieś RETRO? Ale w całości aż do Nowego Sącza...


Jakoś tydzień temu jechał Ol12 z dwoma wagonami - była to jakaś jazda próbna, parę dni wcześniej był TKt48-191 na jeździe próbnej po NG

Najbliższe, ogolnodostępne retro juz 28.09.2008 na pełnej trasie Nowy Sącz - Chabówka, cena biletu 40zł
Info: http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,malopolskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,3591.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eurek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2006
Skąd: Wrocław/Nysa

PostWysłany: 06-09-2008, 20:23    Odpowiedz z cytatem

Ooo ciekawa sprawa... troche kijowy dojazd z Wroca przez kichany rozklad "Sniezki"... po uja bylo przesuwac odjazd z wroca z 22:15 na 38? Wszystko teraz rozkomunikowane...i osobowka z Tarnowa i Wisłok z Rzeszowa...eech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-09-2008, 12:11   

Kurcze, skansen w Chabówce nie potrafi wykorzystać w pełni okolicznych linii. Przecież można zrobić pociąg retro wlaśnie w pełnej trasie w Nowego Sącza do Chabówki, można puścić czasami coś na linię Żywiec-Sucha. Nie mówię, że ma to być często, ale myślę, że przydałoby się coś więcej. Jakieś małe urozmaicenie rozkładu jazdy. Swoją drogą: jak wybudują linię Kraków Podłęże-Tymbark, to ten klimatyczne odcinek zniknie raz na zawsze...
Powrót do góry

eurek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2006
Skąd: Wrocław/Nysa

PostWysłany: 22-09-2008, 10:26    Odpowiedz z cytatem

Krzychu a może sie wybierzemy na to RETRO co? Very Happy Będzie okazja pogadac o tej trasie i naocznie ocenić jak to wygląda Cool

Kusi mnie to strasznie ale mordęga bedzie z dojazdem i powrotem... powrót Przemyslaninem na noc a o świcie pobudka Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 22-09-2008, 10:50    Odpowiedz z cytatem

Odbyłem taką przejażdżkę w czerwcu na trasie Chabówka-Dobra k/ Limanowej i Chabówka- Zakopane. Pogoda dopisała a widoki z pomostu super. Co do linii- coraz bardziej niszczeje , nikt już chyba o to nie dba. Może doczeka się kiedyś planowanego remontu , ale za to straci swój urok ,dojdzie jeszcze jeden tor no i zawisną druty.Przejże zdjęcia i cos może dodam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-09-2008, 11:15   

Eurek, niestety teraz nie mogę, ale kiedyś jak najbardziej. Smile Ja często jeżdzę pociągami retro na tej trasie i do Zakopanego. I muszę przyznać, że linia w kierunku Dobrej jest coraz bardziej zaniedbywana. Właściwie utrzymuje się tylko przejezdność szlaku i tyle. Żadnych napraw, żadnych remontów. Panowie: gdyby taką linię mieli u siebie np. Anglicy, to byłaby ona perełką, nieustannie dopieszczaną, zadbaną i zarabiającą na siebie. A u nas? U nas się wszystko niszczy, złomuje, rozkrada, względnie sprzedaje do innych krajów (poczytajcie sobie w internecie o kolei wąskotorowej na Ślasku i o tym, jak jej "pomógł" pan Janusz G.).
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 17 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl