Miejmy nadzieję, że w tym roku uda się również uruchomić szynobusy Chełm - Włodawa - Chełm, po raz ostatni. To już pewne, że linia 81 zostanie zlikwidowana.
Dlaczego po raz ostatni?? To ze PKP sobie wymyslilo ze likwiduje trase to nie znaczy ze trzeba sie z tym zgadzac , tylko robic aby jak najwiekszy byl sprzeciw. W duzej czesci przez to ze w mediach bylo to naglosnione to niektore trasy z tej listy
wypadly. Ja tam napisalem do jednej gazety, moze temat podchwyca. Inni tez tak powinni zrobic.
"W Polsce nie ma zbyt wiele przykładów, gdzie samorządowcy najniższych szczebli skłonni są dotować pociągi pasażerskie. A tacy znaleźli się na biednych terenach nadbużańskich. Centrala PKP PLK zamiast promować dobry przykład na ożywienie lokalnych linii postanowiła „osiemdziesiątkę jedynkę” umieścić w wykazie linii wstępnie wyłączonych z eksploatacji. Choć (jak nieoficjalnie dowiedziałem się w lubelskiej PLK) ta bezobsługowa linia nie wymaga większych nakładów w utrzymaniu i z racji prowadzenia ruchu towarowego przynosi zyski dla spółki..."
Trzeba "uwalić" bo jest dochodowa. A, że przy okazji można by jeszcze zarobic parę groszy na szynobusach, to tym bardziej. Inaczej zabiorą im dotacje. Czyż nie?
O, wychodzi na to, że wszystkim się opłaca, a tylko w Warszawie im bilans nie wychodzi.
Taka sama struktura, jak w tych "niedobrych" PRach. Ale o PRach to wszyscy trąbią, a o firmie PLK dopiero jakby się zaczyna. A to jest główny hamulcowy rozwoju kolei w Polsce. Firma z kolesiowskimi układami i beznadziejną kadrą zarządczą właśnie w owej "centrali".
Mam nadzieję że w woj. Lubelskim niczego nie tkną, bo tam naprawdę o linie kolejowe się dba.
Może zlikwidują wreszcie tą chorą strukturę, jaką jest PLK i zrobią coś na wzór GGDKiA? Trochę to dziwne, żeby praktycznie całą infrastrukturą kolejową w kraju zajmowała się spółka prawa handlowego.
_________________ W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
Kolej chce zlikwidować dwa tysiące linii kolejowych w całym kraju. Od grudnia nie będzie już można jeździć np. z Zamościa do Hrubieszowa czy z Chełma do Włodawy.
PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały już listę tras kolejowych do zamknięcia w grudniu tego roku. Ma to przynieść nawet 80 mln złotych oszczędności rocznie.
Przy wyborze tras analizowano je pod różnym kątem: opłacalności ich utrzymania, ruchu pasażerskiego i towarowego, liczby mieszkańców na danym terenie, a nawet PKB na mieszkańca, bezrobocia czy liczby samochodów. Brano pod uwagę też alternatywny transport i liczbę firm działających na tym terenie.
Wielkie cięcia
Na pierwotnej liście była linia nr 30 Lublin - Lubartów. To dziwiło, bo na jej remont kolej wydała 40 mln zł i na początku kwietnia pierwszy raz od lat pojadą tamtędy pociągi pasażerskie.
Ostatecznie na liście tej trasy nie ma, ale są za to inne z Lubelszczyzny. Do zamknięcia przeznaczono: Łuków - Radzyń Podlaski - Bezwola, Adampol - Lublin Tatary, Hrubieszów Miasto - Hrubieszów Towarowy.
PKP PLK zaznacza, że decyzja o zamknięciu linii nie oznacza, że pociągi już nigdy tamtędy nie pojadą. Za kilka lat ruch może być tam wznowiony.
Kilka znaków zapytania
Gdy patrzymy na przygotowaną listę, rodzi się kilka pytań. Np. w przypadku trasy Chełm - Włodawa. W zeszłym roku został tam przywrócony ruch pasażerski, a marszałek województwa dofinansował kursy szynobusów.
Między Zamościem a Hrubieszowem jest stacja Miączyn. Jeszcze rok temu była mowa, że może tam powstać terminal do przeładunku nawozów sztucznych.
W 2011 roku państwowa spółka Orlen Gaz rozbudowała w Hrubieszowie rozlewnię gazu. Powstały tam dwa nowe stanowiska do przeładunku autocystern oraz cztery nowe stanowiska przeładunku cystern kolejowych.
W 2017 roku zakończy się wielka modernizacja torowiska Radom - Warszawa. Do tego czasu będą utrudnienia w kursowaniu pociągów, będą musiały jeździć inaczej. Być może linią nr 30, która wiedzie przez Łuków, Radzyń i Bezwolę. Ale to odcinek przeznaczony do zamknięcia.
Ja to słyszałem że i przed likwidacją pociągów pasażerskich w 2000 r. podobno w miarę dobrze bilety się sprzedawały, ale za dużo pieniędzy znikało w trakcie jazdy w portfelach prywatnych konduktorów...ot taka miejscowa legenda o linii Chełm-Włodawa...
Ostatecznie na liście tej trasy nie ma, ale są za to inne z Lubelszczyzny. Do zamknięcia przeznaczono: Łuków - Radzyń Podlaski - Bezwola, Adampol - Lublin Tatary, Hrubieszów Miasto - Hrubieszów Towarowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum