Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następny
Reaktywacja linii Chełm - Włodawa
Autor Wiadomość

_kamil_ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2010
Skąd: Chełm

PostWysłany: 15-02-2013, 13:05    Odpowiedz z cytatem

Miejmy nadzieję, że w tym roku uda się również uruchomić szynobusy Chełm - Włodawa - Chełm, po raz ostatni. To już pewne, że linia 81 zostanie zlikwidowana.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 15-02-2013, 15:47    Odpowiedz z cytatem

Dlaczego po raz ostatni?? To ze PKP sobie wymyslilo ze likwiduje trase to nie znaczy ze trzeba sie z tym zgadzac , tylko robic aby jak najwiekszy byl sprzeciw. W duzej czesci przez to ze w mediach bylo to naglosnione to niektore trasy z tej listy
wypadly. Ja tam napisalem do jednej gazety, moze temat podchwyca. Inni tez tak powinni zrobic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dresio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2010
Skąd: Rejowiec Fabr.

PostWysłany: 15-02-2013, 16:18    Odpowiedz z cytatem

Zawieszenie, a nie likwidacja, samorząd może wykupić tą linię, ale czy będzie chciał i czy ma kasę to wielka niewiadoma..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol-101 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: 17-02-2013, 05:43    Odpowiedz z cytatem

Spokojnie, jeszcze Cargo czasami tam zagląda. Pożyjemy - zobaczymy co z planów likwidacji/zawieszenia linii wyjdzie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 17-02-2013, 07:36    Odpowiedz z cytatem

To jak zawiesza to Cargo nie bedzie jezdzilo. To PKP PLK rzadzi i to oni decyduja czy cos jezdzi a Cargo nie bedzie mialo nic do gadania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol-101 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: 17-02-2013, 17:32    Odpowiedz z cytatem

"W Polsce nie ma zbyt wiele przykładów, gdzie samorządowcy najniższych szczebli skłonni są dotować pociągi pasażerskie. A tacy znaleźli się na biednych terenach nadbużańskich. Centrala PKP PLK zamiast promować dobry przykład na ożywienie lokalnych linii postanowiła „osiemdziesiątkę jedynkę” umieścić w wykazie linii wstępnie wyłączonych z eksploatacji. Choć (jak nieoficjalnie dowiedziałem się w lubelskiej PLK) ta bezobsługowa linia nie wymaga większych nakładów w utrzymaniu i z racji prowadzenia ruchu towarowego przynosi zyski dla spółki..."

http://www.rynek-kolejowy.pl/39716/_Lubelska_wycinanka_Made_in_PKP_PLK_.htm

O, wychodzi na to, że wszystkim się opłaca, a tylko w Warszawie im bilans nie wychodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 19-02-2013, 08:34    Odpowiedz z cytatem

Trzeba "uwalić" bo jest dochodowa. A, że przy okazji można by jeszcze zarobic parę groszy na szynobusach, to tym bardziej. Inaczej zabiorą im dotacje. Czyż nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 19-02-2013, 13:06    Odpowiedz z cytatem

karol-101 napisał/a:
O, wychodzi na to, że wszystkim się opłaca, a tylko w Warszawie im bilans nie wychodzi.
Taka sama struktura, jak w tych "niedobrych" PRach. Ale o PRach to wszyscy trąbią, a o firmie PLK dopiero jakby się zaczyna. A to jest główny hamulcowy rozwoju kolei w Polsce. Firma z kolesiowskimi układami i beznadziejną kadrą zarządczą właśnie w owej "centrali".
Mam nadzieję że w woj. Lubelskim niczego nie tkną, bo tam naprawdę o linie kolejowe się dba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wolfchen Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lis 2009
Skąd: Woj. mazowieckie

PostWysłany: 19-02-2013, 15:17    Odpowiedz z cytatem

Może zlikwidują wreszcie tą chorą strukturę, jaką jest PLK i zrobią coś na wzór GGDKiA? Trochę to dziwne, żeby praktycznie całą infrastrukturą kolejową w kraju zajmowała się spółka prawa handlowego.

_________________
W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tellchar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Chełm

PostWysłany: 21-02-2013, 23:31    Odpowiedz z cytatem

Kwestią wycinanki linii zajęła się nawet GW
Cytat:
Kolej chce zlikwidować dwa tysiące linii kolejowych w całym kraju. Od grudnia nie będzie już można jeździć np. z Zamościa do Hrubieszowa czy z Chełma do Włodawy.
PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały już listę tras kolejowych do zamknięcia w grudniu tego roku. Ma to przynieść nawet 80 mln złotych oszczędności rocznie.

Przy wyborze tras analizowano je pod różnym kątem: opłacalności ich utrzymania, ruchu pasażerskiego i towarowego, liczby mieszkańców na danym terenie, a nawet PKB na mieszkańca, bezrobocia czy liczby samochodów. Brano pod uwagę też alternatywny transport i liczbę firm działających na tym terenie.

Wielkie cięcia

Na pierwotnej liście była linia nr 30 Lublin - Lubartów. To dziwiło, bo na jej remont kolej wydała 40 mln zł i na początku kwietnia pierwszy raz od lat pojadą tamtędy pociągi pasażerskie.

Ostatecznie na liście tej trasy nie ma, ale są za to inne z Lubelszczyzny. Do zamknięcia przeznaczono: Łuków - Radzyń Podlaski - Bezwola, Adampol - Lublin Tatary, Hrubieszów Miasto - Hrubieszów Towarowy.

Wstępnie do zamknięcia wytypowano: Zwierzyniec Towarowy - Hrebenne, Zamość - Hrubieszów Miasto, Chełm - Włodawa, Munina (Podkarpacie) - Hrebenne.

PKP PLK zaznacza, że decyzja o zamknięciu linii nie oznacza, że pociągi już nigdy tamtędy nie pojadą. Za kilka lat ruch może być tam wznowiony.

Kilka znaków zapytania

Gdy patrzymy na przygotowaną listę, rodzi się kilka pytań. Np. w przypadku trasy Chełm - Włodawa. W zeszłym roku został tam przywrócony ruch pasażerski, a marszałek województwa dofinansował kursy szynobusów.

Między Zamościem a Hrubieszowem jest stacja Miączyn. Jeszcze rok temu była mowa, że może tam powstać terminal do przeładunku nawozów sztucznych.

W 2011 roku państwowa spółka Orlen Gaz rozbudowała w Hrubieszowie rozlewnię gazu. Powstały tam dwa nowe stanowiska do przeładunku autocystern oraz cztery nowe stanowiska przeładunku cystern kolejowych.

W 2017 roku zakończy się wielka modernizacja torowiska Radom - Warszawa. Do tego czasu będą utrudnienia w kursowaniu pociągów, będą musiały jeździć inaczej. Być może linią nr 30, która wiedzie przez Łuków, Radzyń i Bezwolę. Ale to odcinek przeznaczony do zamknięcia.



http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,13418966,Ciecie_torow_na_kolei__Gdzie_juz_nie_pojedziesz_.html

_________________
(...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pt31 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Mar 2012
Skąd: Chełm

PostWysłany: 18-03-2013, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, jaką ilość biletów sprzedano w ubiegłym roku przez te kilka miesięcy funkcjonowania linii Chełm - Włodawa - Chełm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol-101 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: 22-03-2013, 23:25    Odpowiedz z cytatem

Ja to słyszałem że i przed likwidacją pociągów pasażerskich w 2000 r. podobno w miarę dobrze bilety się sprzedawały, ale za dużo pieniędzy znikało w trakcie jazdy w portfelach prywatnych konduktorów...ot taka miejscowa legenda o linii Chełm-Włodawa...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 12-04-2013, 12:02    Odpowiedz z cytatem

Jak na razie trasa Chełm - Włodawa ocalała Smile Tylko martwi że dalej do zniszczenia jest trasa Zawadówka Naftobaza - Dorohusk. To już ktoś przegiął.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 12-04-2013, 13:22    Odpowiedz z cytatem

Ramirez, PLK liczy że baza paliw to przejmie, to nie ulega wątpliwościom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tellchar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Chełm

PostWysłany: 15-04-2013, 06:15    Odpowiedz z cytatem

Cytat z lutego
Cytat:
Ostatecznie na liście tej trasy nie ma, ale są za to inne z Lubelszczyzny. Do zamknięcia przeznaczono: Łuków - Radzyń Podlaski - Bezwola, Adampol - Lublin Tatary, Hrubieszów Miasto - Hrubieszów Towarowy.

Wstępnie do zamknięcia wytypowano: Zwierzyniec Towarowy - Hrebenne, Zamość - Hrubieszów Miasto, Chełm - Włodawa, Munina (Podkarpacie) - Hrebenne.

czyli Zawadówki nie było na liście Smile

_________________
(...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 11 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl