@adrian033: jest kilka powodów, każdy z osobna i wszystkie razem równie prawdopodobne:
1. Brak sieci elektrycznej na odcinku Mścice - Mielno Koszalińskie, a więc wymuszenie użycia lokomotyw spalinowych (PKP IC takich brakuje).
2. Brak możliwości oblotu składu w Mielnie Koszalińskim. Nie ma możliwości wjechania na drugi tor, gdyż rozjazd od strony Mścic został rozebrany.
3. Niska prędkość szlakowa - 60 km/h.
4. Brak jakiegokolwiek zaplecza technicznego dla pociągów, aby je wyczyścić, uzupełnić braki, etc.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Ja tam żadnego problemu nie widzę wystarczy zrobić trasę na SA103 z Olsztyna do Mielna i masz dalekobieżny ;p
Przewozami na linii Mścice - Mielno zajmuję się UM Koszalina i on decyduję co będzie jeździło, ile tego będzie oraz jak będzie. Więc swe zapytania kieruj do UM Koszalina oni odpowiedzą Ci na twe pytanie ;p
W właśnie podobno w lipcu tego roku 21tys osób skorzystało z połączenia do Mielna i jest to o 6 tys więcej niż w zeszłym roku ;p No cóż pogoda była piękna to i chętnych było więcej ;p
[ Dodano: 12-08-2013, 14:48 ]
Jakby kogoś interesowało
SA103-009 dziś kursuję i zapewne do środy pojeździ
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Na pożegnanie wakacji, dziś pierwszy poranny kurs Koszalin - Mielno na SA136-008, przepraszam za jakość zdjęć, ale w ostatniej chwili udało mi się go sfotografować.
Podziękowania dla Dróżnika, za informację.
Na pewno jeździł 26?? A nie SA103?? Coś czuję że SA103
Fakt dziś do południa był smerf i było sporo miłośników którzy go focili
Jutro SA103-010 na zakończenie sezonu.
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
A tu już SA136 po służbie na mieleńskim szlaku. Szykuje się do odjazdu jako regio do Kołobrzegu zamiast EN57.
Przed SA136 stoi SA103-010, który to planowo o 15.30 pojechał do Mielna. Jeszcze jutro i koniec sezonowego połączenia. Miejmy nadzieję, że niebieskobiałe szynobusy powrócą do Mielna w przyszłym roku.
Zdjęcie wykonane telefonem.
Na pewno jeździł 26?? A nie SA103?? Coś czuję że SA103
No tak mi pamięć podpowiada. Czekałem na osobowego Słupsk - Szczecin o 15:40 i w międzyczasie przyjechała siódemka z żółtym ryjkiem, a później odjeżdżał Smerf do Mielna, którego miejsce zajął przy peronie kibel do Kołobrzegu.
Żółty ryjek stał cały czwartek w Lęborku i wracał z Raciborzem
To we wtorek rano przyjechała 109 więc smerf musiał uciec o 5 rano. Niestety nie mam jak sprawdzić czy to aby na pewno był smerf. Zresztą w ostatnim tygodniu to tylko rekina nie było na Mielnie.
No i sezon się zakończył. Ostatnie kursy robiła 103-010 ale frekwencja była już mizerna ;p
[ Dodano: 05-09-2013, 16:43 ]
A jak wypadają wyniki szynobusu, który kursował w wakacje na trasie Koszalin – Mielno? Według szacunków, od 29 czerwca do 1 września, szynobusem przejechało 41.857 osób. W tamtym roku pasażerów było więcej (bo 52.700), ale w ratuszu podkreślają, że i wakacje 2012 były dłuższe, bo zaczynały się 23 czerwca. – W pierwszym okresie, od 4 lipca do 29 lipca, w porównaniu z poprzednimi latami, frekwencja była bardzo duża. To z uwagi m.in. na piękną pogodę – mówi Robert Grabowski, rzecznik ratusza. Przykład: do 28 lipca przejechało o ponad 6.300 więcej pasażerów niż w 2012 roku (wtedy – 39.862 osoby). – Gorzej było w sierpniu, ale wtedy pogoda była gorsza – dodaje Robert Grabowski. Miasto dopłaca do kursów około 200 tys. zł rocznie, gmina Mielno – 20 tysięcy.
Ciekawostka
29 czerwca minęło 100 lat od uruchomienia kolejki plażowej do Unieścia. W pierwszym miesiącu przewiozła ona 5.400 pasażerów.
[ Dodano: 01-09-2014, 11:29 ]
Sezon się zakończył, czas zacząć podsumowanie.
Do Mielna w tym roku kursowało SA103-008 (ono zakończyło sezon), SA103-009 na zmianę z SA103-010 (010 wycofali gdzieś ok 15 sierpnia). SA109-001 było tylko na początku sezonu, dopóki SA139-002 nie ucierpiał. SA136 niestety nikt w tym sezonie nie ujrzał.
Frekwencja jak podawali pismaki w lipcu była największa, wręcz porównywalna do tej co była gdy połączenie z reaktywowali.
Tak więc do zobaczenia Mielno za rok, o ile będzie
Więcej pasażerów pojechało do Mielna pociągiem niż rok temu.
Liczba pasażerów, którzy skorzystali w te wakacje z kursów szynobusem z Koszalina do Mielna i z powrotem była większa od zakładanej przed sezonem o ponad 1.200 osób.
Szynobus kursował po raz siódmy, od 28 czerwca do końca sierpnia. Od poniedziałku do czwartku kursowało siedem par szynobusu (14 kursów w obie strony), a od piątku do niedzieli uruchomione były dodatkowo trzy pary szynobusu (sześć kursów z i do Mielna).
Szacunkowy łączny koszt ze strony Koszalina, który pozwolił prowadzić połączenie z Koszalina do Mielna, to ok. 265 tys. złotych. W tym roku skorzystało z tego środka transportu ponad 41.300 osób. To oznacza, że w każdym pociągu podróżowało średnio 38 osób.
Okazuje się, że to najlepszy wynik w dotychczasowej historii szynobusu. Na pewno wpływ na to miała pogoda, która dopisała w te wakacje.
Dla porównania, w 2009 roku, gdy szynobus wyjechał po raz pierwszy na tory, średnio na jeden kurs przypadało 28 osób. W kolejnych latach ta liczba rosła. Najwyraźniej mieszkańcy przekonali się, że w wakacje to najszybszy sposób na dotarcie z Koszalina nad morze. Dojazd trwa bowiem kwadrans, a autem w korkach czasami do Mielna jedzie się latem nawet godzinę.
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Koszalin szuka zarządcy linii kolejowej Mścice - Mielno.
Koszaliński samorząd, który kilka lat temu przejął linię kolejową nr 427 z Mścic do Mielna Koszalińskiego, w drodze przetargu nieograniczonego poszukuje dla niej zarządcy. Zwycięzca przetargu będzie musiał przez 4 kolejne sezony tak przygotować linie, by bezpiecznie odbywały się na niej kursy szynobusów, do których dopłaca urząd marszałkowski oraz Mielno i Koszalin. Przez ostatnie lata robiła to firma PMT.
Przez cały sezon wakacyjny, od 27 czerwca do 31 sierpnia 2015 roku kursować będzie pociąg na trasie Koszalin-Mielno. To efekt porozumienia Województwa z Gminą Koszalin i Gminą Mielno.
Dzisiaj tj.12.07. obsługę połączeń do Mielna zapewniał rekin czyli SA109, bardzo pozytywne działanie ze strony PR, skład klimatyzowany , ludzie nie stoją w ścisku i nie ma problemów z pomieszczeniem wszystkich wsiadających jak w SA103. Jechałem tym o 16 z Mielna więc sporo ludzi przesiadało się na Radewa i pomimo dużej liczby osób na peronie nie dochodziło do scen z lat poprzednich. Na plus także konduktorzy , pisali bilety bez dopłaty z uwagi na dużą kolejkę, rozdawali rozkłady na peronie, pożartowali. Wszystko naprawdę na plus , ludzie zadowoleni , taki stan taboru i poziom obsługi tylko mogą procentować dodatnio w przyszłości.
SA139 taka mała poprawka ;p Owszem ostatnio na weekendy tylko SA139 ściągają. W sumie SA103 w tym sezonie jakoś nie często u nas gości, bo częściej widuję SA109.
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum