Ostatnio byłem w Siedlcu Trzebnickim, rogatki są już prawie gotowe. W budce kontrolującej siedział gość z Bombardiera ustawiając na kompie działanie sytemu. Więc już niedługo wszystko tam zacznie działać
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-11-2010, 13:06
Dziś w Trzebnicy uruchamiają komunikację miejską - dowozówkę do dworca kolejowego. Bilet dla każdego, bez ulg, kosztuje złotówkę, a mały miejski Mercedes krąży w godzinach szkolnych - od 6 do 16:30 w dni robocze.
Z jednej strony mogą mieć w 12-tysięcznej Trzebnicy do czynienia z kampanią wyborczą.
Z drugiej, taki komunikacjo-socjal obsługiwany zazwyczaj jednym małym autobusem, bez całej biurokratycznej otoczki MZK, MPK itd znanych z większych miast, zafundowały sobie w mijającej kadencji np. Bogatynia, czy Polkowice.
Mogliby pomyśleć w Trzebnicy o jakiejś niedrogiej dopłacie do miesięcznego na KD Wrocław - Trzebnica uprawniającej do korzystania z autobusowego dowozu na dworzec. Może szynobus zyskałby paru pasażerów więcej, którzy wybierają auto lub busa, "bo na stację trzeba się kawałek przejść".
Władze Środy Śląskiej mogłyby z kolei zgapić pomysł od kolegów z Trzebnicy... ale to już inny temat.
Jeśli kogoś interesuje rozkład, jest na trzebnica.pl
Przetarg na zarządzanie odcinkiem Wrocław Zakrzów – Trzebnica
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg nieograniczony na zarządzanie infrastrukturą kolejową linii 326 na odcinku Wrocław Zakrzów – Trzebnica od km 1,260 do km 19,903.
Ogólne obowiązki wykonawcy to:
- udostępnianie linii kolejowej potencjalnym przewoźnikom i prowadzenie rozliczeń z tego tytułu;
- prowadzenie całodobowo wszystkich niezbędnych dla przejazdu pociągów czynności techniczno-ruchowych;
- nadzór i konserwacja urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej;
- nadzór i konserwacja urządzeń elektrycznych zasilających SSP i oświetleniowych na przejeździe;
- wykonywanie diagnostyki nawierzchni infrastruktury kolejowej, w tym obiektów budowlanych i inżynieryjnych;
- prowadzenie i nadzorowanie ruchu pociągów na przedmiotowej linii;
- zawarcie z PKP PLK porozumienia, celem umożliwienia jazdy pociągów między torami będącymi w zarządzaniu wykonawcy a torami będącymi w zarządzaniu PKP PLK;
Oferty można składać do 23 listopada 2010 roku. Jedynym kryterium decydującym o udzieleniu zamówienia jest najniższa cena. Termin wykonania zamówienia: od 12 grudnia 2010 do 10 grudnia 2011 r.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu w dniu 17 listopada 2010 r. przekazała do eksploatacji urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej zlokalizowane na przejazdach kolejowych w km 1.282, 10.202 oraz 10.341 linii kolejowej nr 326 Wrocław Zakrzów – Trzebnica.
Prace projektowe oraz realizacja robót związanych z zabudową urządzeń sterowania ruchem wykonane zostały przez konsorcjum firm: Teletechnika – Piotr Brych oraz Z.P.U.H. „MADLER” Mariusz Zeidler. Całkowity koszt zabudowy w/w urządzeń wyniósł niecałe 3,04 mln zł brutto.
W urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej wyposażono najtrudniejszy pod względem inżynierii ruchu przejazd na skrzyżowaniu linii kolejowej z ulicami: Okulickiego, Przedwiośnie oraz Bora-Komorowskiego we Wrocławiu Zakrzowie (kategoria B) oraz dwa przejazdy zlokalizowane w miejscowości Siedlec (przy ulicy Wrocławskiej - kategoria B oraz przy ulicy Cichej - kategoria C).
Dzięki zabudowie urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej uzyska się wzrost bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego i kolejowego oraz poprawę parametrów techniczno-eksploatacyjnych linii, tj. przywrócenie prędkości rozkładowej, a tym samym skrócenie czasu przejazdu pociągów na linii nr 326 Wrocław Zakrzów – Trzebnica.
Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Czy z perspektywy czasu uruchomienie w 2009 roku. po kilkunastu latach przerwy, połączeń z Wrocławia do Trzebnicy było dobrym posunięcie? Obecnie obowiązująca oferta przewozowa obejmuje aż 13 par pociągów.
- Zgodnie z oczekiwaniami reaktywowanie linii kolejowej nr 326 z Wrocławia do Trzebnicy okazało się dużym sukcesem i wprowadziło zupełnie nową jakość, jeśli chodzi o transport publiczny w aglomeracji wrocławskiej. Od uruchomienia połączenia z miesiąca na miesiąc z usług Kolei Dolnośląskich korzysta coraz więcej pasażerów – mówi Wojciech Świnder, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Cena i czas przejazd
Co decyduje o sukcesie połączeń z Wrocławia do Trzebnicy? – Kluczowe znaczenie ma tutaj atrakcyjność cenowa i czasowa pociągów w porównaniu do podróży samochodem zatłoczoną drogą krajową nr 5, oraz autobusami PKS bądź busami prywatnych przewoźników. Dojazd samochodem osobowym z Trzebnicy do centrum Wrocławia w godzinach największego ruchu zajmuje co najmniej 60-90 minut, tymczasem nowoczesnym i komfortowym szynobusem jest to możliwe w zaledwie 50 minut – podkreśla Świnder.
Powstaną kolejne przystank
Plany rozwojowe linii zakładają jej dalsze unowocześnianie i dostosowywanie do potrzeb pasażerów. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą intensywne działania zmierzające do zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu podróżowania (m.in. montaż rogatek na przejazdach, wymiana zużytych szyn, poprawa widoczności na przejazdach i likwidacja ograniczeń prędkości).
W rozwój połączeń bardzo aktywnie włączyły się też lokalne samorządy. Efektem tego będzie powstanie nowych przystanków. - Wraz z gminą Wisznia Mała w tym roku zostanie wybudowany przystanku osobowego w Pierwoszowie, a w roku 2013 planowane jest wykonanie, wspólnie z gminą Długołęka, przystanku osobowego w Ramiszowie – informuje Świnder.
Jak dodaje, ma to przyczynić się do poprawy atrakcyjności połączenia i lepszej dostępności pociągów, co jest szczególnie istotne dla pasażerów mieszkających w mniejszych miejscowościach położonych wzdłuż trasy.
Lepiej by bylo, jakby po tej linii jezdzil prywatny przewoznik, i stosowal bilety po 5 zl, bo naprawde moze tyle kosztowac bilet, wtedy pasazerow byloby jeszcze wiecej...
Wysłany: 04-10-2012, 09:15 Nowa stacja Pierwoszów - Miłocin
Nowa stacja na trasie Trzebnica -Wrocław
Po kilku latach perturbacji, w środę w Karczmie Miłocin została podpisana umowa na wykonanie stacji kolejowej o nazwie Pierwoszów – Miłocin. Pasażerowie szynobusów będą mogli cieszyć się nową stacją już w grudniu tego roku, bo termin zakończenia zadania przypada na 30 listopada.
Wójt Gminy Wisznia Mała Jakub Bronowicki oraz Beata Rucińska, właścicielka firmy budowlanej, w obecności Sławomiry Herman, szefowej wydziału inwestycyjnego gminy Wiszenia Mała oraz Henryka Sójki naczelnika wydziału kolei DSDIK, zwieńczyli kilkuletnie starania o powstanie jedynej w gminie Wiszenia Mała stacji Kolei Dolnośląskich na trasie Trzebnica -Wrocław.
Wykonawcą tej inwestycji będzie firma MAĆ-BUD Usługi Budowlane z Bydgoszczy, która wygrała przetarg i wykona stację za kwotę ponad 329 tys. złotych. Umowa obliguje wykonawcę do oddania wybudowanego obiektu do 30 listopada.
Mieszkańcy Pierwoszowa oraz okolicznych miejscowości z tej gminy będą mieli dogodniejszy dojazd, zwłaszcza do Wrocławia, a także mieszkańcy Wrocławia czy Trzebnicy będą mogli przyjeżdżać chociażby do Kompleksu Rekreacyjnego Miłocin. Trzy lata temu została poprawiona droga z Pierwoszowa do budowanej właśnie stacji. Teraz, dzięki zaangażowaniu i determinacji wójta gminy Wisznia Mała Jakuba Bronowickiego oraz starosty trzebnickiego Roberta Adacha, a także przychylności kilku osób z Urzędu Marszałkowskiego i poparciu mieszkańców naszego regionu, powstanie potrzebna inwestycja, która będzie służyć nie tylko okolicznym mieszkańcom ale przyczyni się do większego zainteresowania mieszkańców Wrocławia tymi okolicami, dla celów mieszkaniowych czy turystycznych.
- Szkoda, że wcześniejsze starania Marka Łapińskiego, ówczesnego marszałka województwa dolnośląskiego, który reaktywował linię Trzebnica – Wrocław, zostały w przypadku chęci budowy tej stacji upolitycznione, bez patrzenia na potrzeby mieszkańców - oznajmił nam Jan Buczek, właściciel Miłocina. Ale już bez polityki, obecny marszałek Paweł Jurkowlaniec w znacznym stopniu dofinansował tę inwestycję.
Skąd nazwa Miłocin, przecież nie ma takiej miejscowości? Jak nam wyjaśnia Jan Buczek, jest to na razie nazwa własna kompleksu rekreacyjnego.
- Może w przyszłości przeprowadzimy całą procedurę administracyjną, a nazwa pochodzi od przysiółka, który znajdował się w pobliżu budowanej stacji, przed Pierwoszowem - powiedział Jan Buczek.
Starsi mieszkańcy Pierwoszowa pamiętają jeszcze ruiny kilku domów w tym miejscu, a najdłużej stała stara stodoła, która została zburzona w latach 70-tych.
- Z tą nazwą zetknąłem się w Starostwie Powiatowym przeglądając stare powojenne mapy i tak na jednej była nazwa Błogocin, na innej Miłocin. Pomyślałem, że z różnych względów dobrze by było wrócić do historii; budując nowe, trzeba mieć szacunek do przeszłości, a i nazwa jest sympatyczna – dodał na koniec pan Jan.
Wysłany: 10-12-2012, 13:11 Nowy przystanek w Pierwoszowie
Pierwoszów – niewielka wieś w gminie Wisznia Mała (powiat trzebnicki), doczekała się własnego przystanku kolejowego. To ważne dla lokalnej społeczności wydarzenie, jest owocem bardzo dobrej współpracy Samorządu Województwa Dolnośląskiego z władzami gminy Wisznia Mała, a także Dolnośląską Służbą Dróg i Kolei, która pełni rolę zarządcy linii nr 326 na odcinku Wrocław Zakrzów – Trzebnica. Ten wzorcowy przykład współpracy powinien zachęcić również inne lokalne samorządy to tego, aby w miarę swoich możliwości wychodziły z inicjatywą i realizowały podobne przedsięwzięcia.
Na przystanku umiejscowionym w pobliży przejazdu kolejowego, znajduje się wiata i dwie ławki, a całkowita długość peronu wynosi 100 metrów. Obok peronu znajdują się również stojaki na rowery, a także pochylnia dla osób niepełnosprawnych.
Nowy przystanek z pewnością będzie służył lokalnej społeczności, której umożliwi dogodny dojazd do miejsca pracy, ale również będzie stanowił (szczególnie w okresie letnim) wspaniałe miejsce wypadowe na piesze i rowerowe wędrówki po okolicznych terenach.
Pierwszy szynobus Kolei Dolnośląskich zatrzyma się na nowym przystanku w niedzielę (9 grudnia) o godzinie 6:58 i odjedzie w stronę Wrocławia.
Proszę cię nie siej propagandy !!! Ten przystanek jest zrobiony dla jednego pana aby goście mogli dojechać pociągiem!! Do wioski jest ze 2 km i nie wieże że ktoś będzie chodził.
Nie sieje propagandy - informuje o przystanku. Jak masz jakieś informacje na temat podejrzanego podłoża decyzji o jego budowie, to się nimi podziel. Zresztą specjalnie by mnie to nie zdziwiło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum