Kiedy widziałem Górnika w środku ubiegłego tygodnia to miał 4 pudła + wars.
Być może chca jeszcze wcielić w zycie kolejny chory plan nad którymś jakiś czas myśleli, mianowicie aby przerzucić go na Bytom dlatego tak odejmują te wagony.
Widzisz sebek ale zamiast sensownego postoju w Zawierciu jest chory w południowym Opocznie i ktoś mi zarzuca, ze to nie nowotwór! Oczywiście, że jest skoro zżera postoje na sporych stacjach.
Miałem już głosu nie zabierac ale bardzo rozbawił mnie twój post.
Brakuje Ci konsekwencji w życiu i niestety argumentów.
Cytat:
Człowieku od kiedy ty jestes na tym świecie? Od wczoraj? Ty naprawde nie wiesz czemu stacja w Stróżach wygląda tak jak wygląda i dlaczego zatrzymywały sie tam swego czasu także pociągi Ex (oczywiście pomijając fakt, ze w dawnych czasach bądź co bądź był to wezeł przesiadkowy oraz miejsce dzielenia składów).
I co ciekawe ta stacja generowała większe potoki niż Nowy Sącz dla tych składów ekspresowych, TLK zatrzymują się tam nadal i chętni są. Ten przykład pokazuje, że schematyczne i powierzchowne myślenie, które Ty prezentujesz jest zgubne. Tak jak na EX chętni byli, nie tylko ze Stróż, ale też z nieodległych Gorlic tak samo chętnych i w Opocznie i we Włoszczowie nie brakuje. To okno na świat dla kilku okolicznych powiatów, jedź do Włoszczowy i zerknij na tablice rejestarcyjne parkujących tam samochodów.
Cytat:
Co do Grybowa - sytuacja jest podobna jak np. Pszczyna, w Pszczynie wszystko staje tylko i wyłącznie dlatego, zeby powiat pszczyński miał jakieś połączenie bezpośrednie z resztą kraju.
Grybów nie jest stolicą powiatu, włącz myślenie . Niby intermet ma każdy, a tu takie bzdury słyszymy. Nie wiem co miałoby łączyć Pszczynę i Grybów ....
Cytat:
To co dla mnie jest pomiędzy Grodziskiem a Zawierciem to pola i jesli ktoś sie ze mną nie zgadza to ma chyba nie równo pod sufitem
Skoro dla Ciebie Grybów to powiat to i nie dziwi, że Opoczno to dla Ciebie pole. Opoczno jest też stolicą powiatu, ale tego taki ,,znawca' geografii jak Ty może nie wiedzieć, więc Ci to przypomnę albo najpewniej tą niezbędną wiedzę Ci przekaże. Twoje wypowiedzi pokazują też indolencję PKP IC, tam myślą tak samo...Sam się podkładasz opowiadasz nam jako o analogii o niezbędnych postojach w siedzibie powiatu, cóż zgadzam się....Zresztą kto nomalny rezygnowałby z pasażerów i z postojów w mieście słynnym na cały kraj i tą część Europy z fabryki płytek.
Cytat:
Górnik niech sobie jeżdzi ale bez przesady z tym nowym postojem w Opocznie. Tam jest miejsce dla składów ekonomicznych TLK.
Ale jest kwestia braku możliwości powrotu z pracy do domu. Najbliższy pociąg odjeżdża dopiero o 19.....Dlatego moim zdaniem w tych warunkach postój jest potrzebny i honorowanie taryfy TLK, chociaż gdyby była jakaś altetnatywa to też uważam, że Włoszczowa i Koniecpol to stacje tylko dla TLK. Ale skoro PKP IC tak ułożyło ofertę...I na koniec. Skoro mamy 10 minut rezerwy to spokojnie EIC Górnik zatrzyma się i w Opocznie i w Zawierciu bez straty dla czasu przejazdu, bo kasowanie postoju w Zawierciu też mi się nie podoba.
Wiem, że Grybów nie jest stolica powiatu, źle zrozumiałeś mój przykład. W odniesieniu do Grybowa miałem raczej na myśli gmine wiejską Grybów. Wiele osób z tamtej okolicy regularnie jeździ do Warszawy - o Krakowie już nie wspomne.
To normalne, że Stróże miały wieksza frekwe na dalekobieznych niż Nowy Sacz, chyba wszyscy mieszkańcy Beskidu Sądeckiego o tym wiedzą i nikgo to nie dziwi (z resztą tak jest do dzisiaj). Nowy Sącz jest znakomicie skomunikowany z Krakowem poprzez autobusy, oczywiście połaczenie z Warszawą wygląda gorzej jednak i tak nie jest źle. Kiedy przejdziesz sie przez Nowy Sącz (w okolicach dw. PKP) i spytasz sie przechodnia czy np. czesto jeżdża pociągi do Krakowa to on ci odpowie - 'a jeżdża w ogóle? Idź pan tam za róg, tam zaraz za rogiem co 20 min to Krakowa busy odchodzą' - takie to busiarskie miasto sie zrobiło.
Malinowski w Stróżach miał większą frekwe niż w Nowym Sączu, podobnie międzynarodowe Tarnovia i Presovcan, wyjątkiem prawie zawsze były Regle.
Pszczyne i Grybów łączą własnie powody zatrzymań wszystkich pociągów dalekobieznych jadacych przez te miasta.
Co z tego, że Opoczno jest 'słynne' na całą Polske z fabryki płytek? Dzięki temu mieszkańcy tego miasta cześciej bedą jeździć pociągami spółki Intercity zatrzymującym sie na polnej stacji? Pomijam już fakt, że multum ludzi nie wie gdzie jest Opoczno, gdy prezes tej spółki budował sobie 'domek' w Krynicy-Zdroju to jakoś ludzie Opoczna nie kojarzyli.
Przez Włoszczowe Zawiercie nie ma EIP a przez Opoczno straci Górnika i tyle, nowotwór dalej wszystko zżera, jakaś chemia by sie przydała.
Widze, ze kolejny raz chciałeś zabłysnac jednak niestety ci nie wyszło ale to już robi sie standardem.
Co z tego, że Opoczno jest 'słynne' na całą Polske z fabryki płytek? Dzięki temu mieszkańcy tego miasta cześciej bedą jeździć pociągami spółki Intercity zatrzymującym sie na polnej stacji? Pomijam już fakt, że multum ludzi nie wie gdzie jest Opoczno, gdy prezes tej spółki budował sobie 'domek' w Krynicy-Zdroju to jakoś ludzie Opoczna nie kojarzyli.
Nie żartuj sobie. Więcej osób wie gdzie leży Opoczno niż Stróże. Opowiadałeś tutaj o jakiś polach, a to miasto powiatowe, z bardzo dużym zakładem pracy. Sporo osób dojeżdża też do Warszawy, ale to faktycznie bardziej rynek na TLK-a niż EIC. Stacja jest potrzebna, a z EIC Górnik mamy też problem przez dziurę w połączeniach aż do 19...
Cytat:
Przez Włoszczowe Zawiercie nie ma EIP
Niestety nie wiesz o czym piszesz. Włoszczowej EIP jest niepotrzebne, tam wsiada się tylko do TLK. Tu chodzi o finansowanie Pendolino, co jest związane z postojami w poszczególnych regionach. Było potrzebne coś ze świętokrztyskiego więc padło na Włoszczowę. Po okresie karencyjnym ten postój na bank poleci.
Cytat:
straci Górnika i tyle, nowotwór dalej wszystko zżera, jakaś chemia by sie przydała.
Może Górnik zatrzyma się w Opocznie i w Zawierciu. Nic nie wiemy na pewno.
Cytat:
Widze, ze kolejny raz chciałeś zabłysnac jednak niestety ci nie wyszło ale to już robi sie standardem.
Siliłeś się na podsumowanie a tu znów wtopa. Napierw Grybów ma być powiatem, powiatowe Opoczno to dla Ciebie pola, a teraz wypisujesz, że niby to przez Włoszczowę EIP nie ma postoju w Zawierciu, a przyczyny są zupełnie inne jak wyżej . Miłego dnia, poczytaj trochę, to porozmawiamy .
No tak, typowy mikol z ciebie, wiesz wszystko bo sie naczytałes
Tak więc: początkowo we Włoszczowie miały stawać składy jadące z Krakowa, owszem postój po okresie karencyjnym miał wyleciec (to oczywiste) jednak przez jęki krakowskiej świty padło na składy z Katowic przez co wyleciało Zawiercie - tak więc plany były inne.
Co do Górnika na dzień dzisiejszy potwierdzoną informacją jest brak postoju w Zawierciu - własnie na poczet Opoczna.
Gdyby tych śmiesznych stacyjek nie był to wszystko biegło by własciwym 'torem'.
Nie rozumiem twojego porównania Opoczna do Stróż? Czemu to ma służyć i w ogóle dlaczego do tego nawiązałes? Stwierdzenie, że Opoczno jest bardziej znane niż Stróże jest jak najbardziej trafne, z resztą to 'oczywista oczywistość' jednak nie wiem po co to napisałeś?
Fakt jeden duży zakład pracy w Opocznie daje temu miasteczku prawo do wszystkiego!!!
Rejestracje samochodów przed przystankiem Włoszczowa Płn. to naprawde koronny dowów! To rozbawić to ty naprawde umiesz.
Co do Grybowa pisałem, ze to nie powiat więc czemu niby dalej mi to wypominasz? Kolejną oczywistą sprawą jest położenie Grybowa w powiecie nowosądeckim. Wyjasniłem o co mi chodziło z porównaniem Grybowa do Pszczyny. Brak umiejętności czytania ze zrozumieniem?
Stacja Opoczno Płd. lezy w polu, do miasta jest kawałek a i samo miasto jest zbyt małe i nie warte tego aby zatrzymywac tam tego typu pociągi.
Widze ze dalej na siłe będzisz sie pocił w obronie tych peroników które nie mają racji bytu a przy tym przekręcał moje wypowiedzi.
No tak, typowy mikol z ciebie, wiesz wszystko bo sie naczytałes
Prawo trzeba znać, a nie tylko czytać , na początek przepisy czytaj ze zrozumieniem.
Cytat:
Tak więc: początkowo we Włoszczowie miały stawać składy jadące z Krakowa, owszem postój po okresie karencyjnym miał wyleciec (to oczywiste) jednak przez jęki krakowskiej świty padło na składy z Katowic przez co wyleciało Zawiercie - tak więc plany były inne.
Ok, tylko składów EIP z Krakowa jest znacznie więcej, więc wybór Katowic był optymalny. Tak czy siak postój we Włoszczowie EIP być musi.
Cytat:
przez co wyleciało Zawiercie - tak więc plany były inne.
Nie do końca znowu wyleciało, pociągów do stolicy mają tam sporo, włącznie z Górnikiem.
Cytat:
Co do Górnika na dzień dzisiejszy potwierdzoną informacją jest brak postoju w Zawierciu - własnie na poczet Opoczna.
Dziwne, bo dla Rynku Kolejowego od PKP IC słyszymy, że nic jeszcze nie jest przesądzone. Kasowanie postoju w Zawierciu to głupota, nie ma przeszkód by były 2 postoje, ale bez taryfy TLK na odcinku Warszawa-Opoczno postój Górnika nie ma sensu.
Cytat:
Nie rozumiem twojego porównania Opoczna do Stróż? Czemu to ma służyć i w ogóle dlaczego do tego nawiązałes? Stwierdzenie, że Opoczno jest bardziej znane niż Stróże jest jak najbardziej trafne, z resztą to 'oczywista oczywistość' jednak nie wiem po co to napisałeś?
Bo skoro TLK-i mogą się zatrzymywać w Stróżach, Grybowie itp. miejscowościach i słusznie skoro jest zapotrzebowanie, to tym bardziej mogą mieć postój w Opocznie. Powtarzam TLK-i nie EIC.
Cytat:
Fakt jeden duży zakład pracy w Opocznie daje temu miasteczku prawo do wszystkiego!!!
Czy postój TLK to wszystko? Przystanek na CMK w pobliżu miasta powiatowego to oczywistość, zakładów i mieszkańców jest jednak znacznie więcej i do nich trzeba dotrzeć z ofertą. Ci ludzie nie mają jak wrócić z pracy, Górnik często wozi powietrze, więc to chyba naturalna droga do poprawy frekwencji. Zgoda nie powinno się to odbywać kosztem Zawiercia, jak dla mnie mogą być i 2 postoje, ale nie oznacza to, że Opoczno jest rakiem, jak to raczyłeś się wyobrazić, obrażając wielu mieszkańców tego miasta. Jest takim samym miastem powiatowym jak Zawiercie, fakt mniej zaludnionym, ale skoro TLK-i mogą kursować do znacznie mniejszych ośrodków to i tu powinny się zatrzymywać. Skoro jednak tych TLK aż do 19 brakuje to ten problem musimy jakoś rozwiązać.
Cytat:
Rejestracje samochodów przed przystankiem Włoszczowa Płn. to naprawde koronny dowów! To rozbawić to ty naprawde umiesz.
A co my w sądzie jesteśmy? Chciałbyś świadków przesłuchiwać ? Skoro mamy tyle samochodów, często na obcych blachach, to oznacza, że przystanek ma nie tylko znaczenie lokalne, ale i regionalne, stanowiąc swoiste okno na świat.
Cytat:
Wyjasniłem o co mi chodziło z porównaniem Grybowa do Pszczyny. Brak umiejętności czytania ze zrozumieniem?
Gdzie Rzym a gdzie Krym? Pod jakim względem te miejscowości są porównywalne?
Cytat:
Stacja Opoczno Płd. lezy w polu, do miasta jest kawałek a i samo miasto jest zbyt małe i nie warte tego aby zatrzymywac tam tego typu pociągi.
Dlatego zliwkwlidujmy też stację w Toruniu idąć Twoim światłym tokiem rozumowania. Do centrum daleko, totalne perfyerie, także jedziemy dalej do Bydgoszczy . Brawo wizjonerze .
Cytat:
Widze ze dalej na siłe będzisz sie pocił w obronie tych peroników które nie mają racji bytu a przy tym przekręcał moje wypowiedzi.
Ja się dobrze bawię, ale dobrze, że u Ciebie pojawi się pot. Zawsze spali się te zbędne kalorie, nawet siedząc przy komputrze . Bo na pewno nie wysiadając na odległych od centrum przystankach, bo tych nie będzie. A tak na marginesie z tego w Toruniu jest znacznie dalej do centrum niż z tego w Opocznie . Ot teoria skrojona na miarę konkreymego przypadku. Nie wyszło .
Widze, że w porównaniach jestes coraz to bardziej odwazny, teraz Opoczno -> Toruń hehe. To jest głupi przykład, to tak samo jakbyś porównał Częstochowe Stradom z Opocznem Płd. Oprócz oczywistych różnic, podstawowa jest taka - Toruń Gł. i Cz.Stradom istnieją (powiedzmy) od zawsze a Opoczno Płd. zostało na siłe wciśnięte w CMK. Nie wspomne już o kumunikacji miejskiej łączącej te dworce z centrami miast - czegoś takiego w Opocznie brakuje. Idąc twoim dziwnym tokiem 'rozumowania' można by podać przykład likwidacji Warszawy Zachodniej i Wschodniej - w końcu daleko z tych stacji do centrum.
jak widzisz twoje przykłady są z d... wzięte.
Obce rejestracje nie świadczą o pasażerach, są osoby które z małopolskiego i śląskiego jezdża samochodam na Włoszczowe Płn. do roboty.
Układanie rozkładu nie jest takie proste, czasami coś musi wylecieć, taryfy TLK i tak nie będzie więc w Opocznie nikt nie wsiądzie i nikt nie wysiądzie. Postój w Zawierciu (w kieru. Warszawy) zostanie uwalony w czerwcu - wtedy to też szykują sie spore zmiany w połączeniach PIC-u.
Podobnie jak w przypadku Torunia i Stradomia - sacje Stróże i Grybów są od początku istnienia kryniczanki, wokół nie ma większych miasteczek (Grybów) lub większych stacji węzłowych (Stróże - chociaz węzeł w uśpieniu) więc postoje wyznaczono właśnie w tych miejscowościach - podobnie w przypadku Pszczyny, skąś te pociągi muszą zabrać pasażerów, w Nowym Saczu kiepsko a kuracjusze jadący z Krynicy, Muszyny i Piwnicznej całego składu nie zapełnią.
Najlepiej to w każdej gminie na CMK zbudujmy stacje, wszak to wg Ciebie będzie nowoczesne rozwiązanie. Na każdej zatrzymajmy TLK a na niektórych EIC w końcu każda z tych polno-lesnych stacyjek będzie generować ogromne potoki podróżnych - świadczyć będa o tym m.in. rejestracje pojazdów stojących przed przystankiem oraz co miesięczne mikolskie obserwacje Pierwsze w kolejce niech będą Szczekociny - w końcu im na siłe z linii zrobiono "KDP"
Miejmy nadzieję, że te zapowiadane zmiany od czerwcowej korekty przez @hanys dotyczyć będą przede wszystkim niektórych EIC/EIP w kierunku Gdyni i Krakowa bo zwłaszcza te w ciągu dnia wożą powietrze. Spokojnie niektórych można by się pozbyć.
Od TLK niech IC się w końcu odczepi bo tutaj naprawdę nie ma co likwidować.
Wracając do tematu dyskusji, dzisiejszy "prestiżowy i historyczny" EIC "Górnik" z dworca centralnego w kierunku Katowic odjechał z 45 pasażerami na pokładzie. 11 w klasie 1 , pozostali w klasie 2.
Nie jechałem wczoraj "Górnikiem", wystarczy ze się przeszedłem po peronie tuż przed odjazdem i policzyłem pasażerów. Prosta sprawa:-) oczywiście na pewno kilka osób wsiadło na dworcu zachodnim ale wiadomo, że w znaczący sposób na frekwencję to nie wpłynęło.
EIP, EIC moglyby sie zatrzymywac w Modlinie. W koncu lotnisko blisko. I bylby dobry dojazd z Gdanska, Krakowa czy Katowic. Bilety na samolot kupuje sie z reguly wczesniej, bo taniej, podobnie jak teraz EIP, EIC.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
chcesz zrobić z Modlina kolejne Gosiewo Północne/Opoczno Południowe ?? Ekspresy IC i pendolino nie powinny zatrzymywać się w każdej dziurze! Węzłowa stacja Działdowo jest pozbawiona zatrzymań pendo a Ty chcesz zatrzymywać je wsród buraczano-pszennych pól!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum