Litości....Chciałoby....To są pieniądze publiczne i nie możemy marnować ich na wożenie powietrza. Mam duże wątpliwości czy Jelenia Góra wygeneruje potoki na tyle pociągów, podobnie niestety obecnie podróż w Bieszczady pociągiem to słaby pomysł. Bądźmy poważni, tu nie chodzi o to czy ktoś chce się przejechać pociągiem, ale o to na ile sensowną ofertę jesteśmy w stanie zaproponować. Przeznaczyć pieniądze publiczne na wożenie powietrza to nieporozumienie, trzeba je wydawać tam gdzie są pasażerowie.
Co do Bieszczad...To był pociąg dla Ślązaków, a nie dla Dolnoślązaków, olbrzymie potoki generowały Katowice, Zabrze i Gliwice, nie piszmy już bzdur. Przez lata coś widzi się coś na własne oczy, a potem @Światowid wciska kit, że tak naprawdę to każdy jedzie do/z Dolnego Śląska. Jakieś totalne opary absurdu.
Światowid, cieszę się z poprawy oferty, ale chciałbym żeby to była realna konkurencja dla innych środków transportu. To nieprawda, że kolej podgórska nie może konkurować z samochodami, nasza własna 274 jest tego dowodem, bo już w nowym RJ czas przejazdu do JG czy SPG będzie porównywalny a nawet szybszy. Na Podkarpaciu może być podobnie, wystarczy dokończyć rewitalizacje i dobudować krótką łącznicę między 106 a 108.
Światowid, to prawda, ale patrząc realnie: bez dużych inwestycji infrastrukturalnych na Podkarpaciu te połączenia będą jedynie atrakcją dla mikoli. 3 godziny z Rzeszowa do Zagórza to nie jest żadna konkurencja dla busów, o samochodach nie wspominam.
A czy w ogóle konieczna jest jazda przez Rzeszów? Nie można by było przez Tarnów-Stróże-Jasło?
_________________ (...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
tellchar, można, ale tam stan linii jest zdaje się jeszcze gorszy. Poza tym Rzeszów ma sens jako typowy "hub" przesiadkowy. Gdyby czas przejazdu zbić poniżej 2h, co jest możliwe przy relatywnie niewielkich inwestycjach, to połączenia w Bieszczady mogłyby naprawdę rozkwitnąć. Docelowe czasy powinny wtedy być w rejonie 6-6,5h z Warszawy czy Wrocławia (a nie 9-10 jak teraz).
Litości....Chciałoby....To są pieniądze publiczne i nie możemy marnować ich na wożenie powietrza. Mam duże wątpliwości czy Jelenia Góra wygeneruje potoki na tyle pociągów, podobnie niestety obecnie podróż w Bieszczady pociągiem to słaby pomysł. Bądźmy poważni, tu nie chodzi o to czy ktoś chce się przejechać pociągiem, ale o to na ile sensowną ofertę jesteśmy w stanie zaproponować. Przeznaczyć pieniądze publiczne na wożenie powietrza to nieporozumienie, trzeba je wydawać tam gdzie są pasażerowie.
Co do Bieszczad...To był pociąg dla Ślązaków, a nie dla Dolnoślązaków, olbrzymie potoki generowały Katowice, Zabrze i Gliwice, nie piszmy już bzdur. Przez lata coś widzi się coś na własne oczy, a potem @Światowid wciska kit, że tak naprawdę to każdy jedzie do/z Dolnego Śląska. Jakieś totalne opary absurdu.
Jak mieli ludzie jeździć w Bieszczady jak połączeń nie było?
[ Dodano: 12-10-2015, 10:08 ]
dddbb napisał/a:
Andrasz,
1. Też mnie to zastanawia. Wg zarysu miał kursować od maja. Może się mylę, ale chyba nie ma jeszcze wszystkich sezonowych pociągów ujętych. Małopolskie też miało przedstawić swoją ofertę turystyczną dla linii Żywiec - Sucha B., ale póki co tabela 137 nie istnieje.
2. Jest weekendowy pociąg przyspieszony Kraków - Zakopane o 9:50, powrotny 16:14
3. Nie wiem jak ze wspomnianym Korfantym
4. Od biedy IC Korfanty przejeżdża przez Katowice, ale namieszali w nazwach zupełnie bez sensu. Pomijając już wymyślanie kosmicznych nazw dla istniejących pociągów, to bezsensowne jest w mojej opinii przenoszenie nazw na inne relacje. Przykładowo teraz TLK (wcześniej IR) Szyndzielnia jeździ do Wrocławia, od nowego rozkładu pociągi do Wrocławia będą miały inne nazwy, a Szyndzielnią będzie pociąg do Poznania. Komu to przeszkadzało?
1.No i zanosi się że na linii 97 nic nie będzie.
2. Ale "Janosik" już jeździł w te wakacje, więc jedyny plus (ok, to i tak dużo), że będzie jeździł co weekend.
4.Pełna zgoda. Ale cieszmy się, że nie ma pociągów o nazwach "Cancer" czyli...rak, czy też Capricorn.
Sporo ludzi jadących od strony Wrocławia czy Poznania przesiadało się w Gliwicach, Katowicach czy Krakowie na nocne Bieszczady. Widzę, że niektórym forumowiczom Jelenia Góra tutaj bardzo przeszkadza.
Mam takie pytanie, czy pociąg IC Górnik relacji: Katowice-Łódź-Katowice będzie kursować na Dartach, Flirtach czy na składzie wagonowym ?
Czy w ogóle jest zarys jakie pociągi IC będa jeździć na składach niewagonowych? Bo jak na razie inforrmacje na vten temat są fragmentaryczne.
BTw zastanawiają mnie pod tym względem poc. Katowice-Szczecin p. Wrocław, Poznań czyli Barnim i Świętopełk, bo są wytrasowane na 160 km między Opolem a Wrocławiem. Czyźby pojechały na Dartach czy Flirtach, czy też będą ciągnięte przez EP-09?
Flirt:
Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).
Dart:
Jelenia Góra – Wrocław – Łódź – Warszawa – Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin – Warszawa – Koluszki – Częstochowa – Katowice – Bielsko-Biała[16].
Na wszystkich pozostałych trasach IC będą wagonowe. Niektóre będą z pewnością trasowane na 160, tak jak teraz.
Sporo ludzi jadących od strony Wrocławia czy Poznania przesiadało się w Gliwicach, Katowicach czy Krakowie na nocne Bieszczady. Widzę, że niektórym forumowiczom Jelenia Góra tutaj bardzo przeszkadza.
Teraz sporo, wcześniej dowiedzieliśmy, że Bieszczadami to tak naprawdę Dolny Śląsk tylko jeździł. Przeszkadza mi faktycznie brak obiektywizmu. Przez lata widzi się coś na własne oczy, a potem @Światowid wmawia nam, że jest inaczej. I po co ta ściema? By udowodnić, że JG to centrum wszechświata? Fajnie, że JG będzie miała dobrą siatkę połączeń, faktem jest jednak, że będą to dotowane składy TLK na które złożymy się my wszyscy - podatnicy. I ważne by te pieniądze nie były marnowane na wożenie powietrza. Pociągi pojadą, sam wybiorę się zobaczyć jak faktycznie przedstawia się frekwencja. Jak będą ludzie super, jak będzie to jedna wielka ściema, to lepiej ofertę dostosować do potrzeb. I naprawdę nie ma sensu ściemniać kto to nie jeździł Bieszczadami, każdy kto nimi jeździł wie jak było .
Flirt:
Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).
Dart:
Jelenia Góra – Wrocław – Łódź – Warszawa – Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin – Warszawa – Koluszki – Częstochowa – Katowice – Bielsko-Biała[16].
Na wszystkich pozostałych trasach IC będą wagonowe. Niektóre będą z pewnością trasowane na 160, tak jak teraz.
Wiesz co śmieszne są te twoje komentarze i widać ewidentnie że zazdrość kipi ci z oczu. Odkąd pamiętam to ujadasz na mnie ile wlezie i połączenia do Jeleniej Góry. Jednorazowym wypadem do Jeleniej na pewno będziesz mógł stwierdzić, że dany pociąg będzie frekwencyjny. A ja twoją odpowiedź już znam. Już widzę jak będziesz się żalił i płakał, że te pociągi jeżdżą puste i wszyscy za nie płacą. Miałem się już człowieczku na twój temat się nie wypowiadać ale sam ciągniesz ten temat. Tak się składa, że nocnymi "Bieszczadami" jeździłem do Krosna swego czasu przynajmniej trzy razy do roku i widziałem jaka była tendencja. Już nie raz ci to powtarzałem i będę ci to powtarzał dalej. Rusz swój tyłek i zrób coś dobrego dla swojego regionu a nie ujadasz na innych. Ja na pewno nie pozwolę sobie na to, aby tacy ludzie jak TY opluwali mnie i moich kolegów i kilkoma durnymi postami niszczyli wszystko to co udało nam się zbudować ciężką pracą. Zresztą nie tylko Jelenia Góra na tym skorzystała bo cały region dolnośląski. Jelenia Góra pępkiem świata nie jest- ale jest przykładem tego, że jeżeli się chce to można zrobić dużo. Skończyłem ten temat i nie interesują mnie twoje wywody. W głębokim poważaniu mam twoje durnowate tezy i wyliczenia. Jeżeli patrzysz na kolej tylko pod kątem przeliczeń finansowych to proponuję złożyć podanie do PICu - oni tam lubią takich co to tylko na kasę patrzą- chętnie Cię przyjmą. Ja uważam, że kolej powinna być dla wszystkich- jak najszerzej dostępna. Nawet czytanie moich postów ze zrozumieniem przychodzi Ci bardzo ciężko. Wcale bym się nie zdziwił, jakbym się dowiedział że jesteś jakim typem podpłaconym z PICu aby na nas ujadać. Możesz sobie o mnie pisać co chcesz. Każda twoja wypowiedź do tego tematu pogłębi mnie tylko w przekonaniu, że twoja chora zazdrość nie zna granic. Najłatwiej ujadać- najtrudniej zrobić coś samemu. Stwórz swoją własną grupę, zorganizuj ludzi i działaj. Zobaczysz wtedy na własne oczy, jak fajnie jest czytać takie posty jak twoje wiedząc, że to, co zrobiłeś dla swojego regionu okupione było wieloma wyrzeczeniami i poświęceniem. Szkoda tylko, że w Polsce większość ludzi potrafi tylko narzekać.
Wracając do tematu IC Mehoffer z Przemyśla do Zielonej Góry i Jeleniej Góry ma pojechać w zestawieniach 4+4 czyli cztery wagony do Zielonej Góry i cztery wagony do Jeleniej Góry.
Ostatnio zmieniony przez Światowid dnia 12-10-2015, 22:22, w całości zmieniany 1 raz
Tak się składa, że nocnymi "Bieszczadami" jeździłem do Krosna swego czasu przynajmniej trzy razy do roku i widziałem jaka była tendencja.
To się nazywa wiarygodna próba .
Cytat:
Miałem się już człowieczku na twój temat się nie wypowiadać ale sam ciągniesz ten temat.
Ale po co ten stres i nerwy? Czy przyczyną jest brak argumentów? Rozmawiamy tylko o tym czy na tak szeroką ofertę jest w JG zapotrzebowanie. Pociągów niewiele mniej od Rzeszowa, oby miał nimi kto jeździć.
Cytat:
Ja na pewno nie pozwolę sobie na to, aby tacy ludzie jak TY opluwali mnie i moich kolegów i kilkoma durnymi postami niszczyli wszystko to co udało nam się zbudować ciężką pracą.
Zbudować? Budową nazywasz wydawanie nieswojej kasy? Niezłe jaja. Nie mam nic przeciwko Jeleniej Górze, ale z całym szacunkiem oferta jest lepsza niż w przypadku wielu dużych i ważnych ośrodków. Skoro są to pieniądze publiczne to jakieś zasady powinny być chyba zachowane? Podatki płacimy wszyscy, ale i tak każdy kto myśli inaczej niż TY jest opłacaną przez PKP IC istotą, dobrze że chociaż nie istotą z Marsa .
I powiem na koniec raz jeszcze. Super, gdy te pociągi będą pełne i okaże się, że jest na nie zapotrzebowanie. Wtedy przyznam Wam rację. Gdy okaże się, że jest inaczej wyrzucicie w błoto miliony złotych. To nie piaskownica, to są nasze pieniądze - podatników i ,,walczycie" by jak największą ich część zabrać dla siebie. A skoro zabrać to cóż ktoś na tym musi stracić. Cieszę się, że chociaż zauważyłeś, że JG to nie centrum świata. Cieszy dobry czas jazdy do stolicy, fajnie że są nowe połączenie, czy jednak to przekona pasażerów? Czas pokaże, łatwo te potoki zweryfikujemy.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-10-2015, 22:32
Po remoncie linii 274 i znacznym skróceniu czasu przejazdu między Wrocławiem a Jelenią Górą kolej na tej trasie może konkurować z komunikacją autobusową i nie tylko ta lokalna, ale także dalekobieżna i te pociągi mogą się przyjąć. Jednak dobrym posunięciem byłoby przynajmniej w sezonie wydłużyć pociągi TLK/IC do Szklarskiej Poręby pod turystów. Jeden dalekobieżny pociąg w Szklarskiej, to jednak trochę za mało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum