Z pisma wynika, że uruchomienie ruchu pociągu na trasie Chabówka - Mszana Dolna - Chabówka jest możliwe, ale bardzo kosztowne. "Przy założeniu, że obsługa w/w połączenia odbywać się będzie jednym pojazdem spalinowym typu SA 109 (73 miejsca siedzące), szacunkowy koszt uruchomienia sześciu pociągów w dobie wynosi 3 235,77 zł netto wraz ze średnim kosztem uruchomienia pociągów służbowych koniecznych dla zjazdu dla potrzeb tankowania w stacji Kraków-Płaszów
Jeśli z Krakowa Płaszowa do Chabówki i nazad ten pociąg miałby jeździć "na sucho" to wiadomo że byłoby to nieekonomiczne. Co za problem uruchomić poranne połączenie rel. Kraków - Mszana Dolna, potem jeden obieg Mszana Dolna - Chabówka - Mszana Dolna i wieczorem Mszana Dolna - Kraków. W tych godzinach wiele osób nie jeździ, więc koszt uruchomienia takiego połączenia na odcinku Kraków - Chabówka byłby tańszy od uruchomienia kibla, to raz, a dwa że bezpośrednie połączenie kolejowe Krakowa z Mszaną mogłoby się przyjąć.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-10-2012, 16:37
Bzdury. Pociag spalinowy z Krakowa do Mszany przez zelektryfikowany odcinek Krakow-Chabowka-Rabka? A kto za to zapłaci? Bezposrednie polaczenie Krakowa z Mszana mialoby sie przyjac? Przy czasie przejazdu ok. 3 godzin (bus jedzie godzine i jest co 20 minut). To bylaby katastrofa.
Pułtuś, tu chodzi o wydłużenie jednej z istniejących par Kraków - Sucha Beskidska do Mszany, a i tak szynobusy są bardziej ekonomiczne od starych EZTów. Nikt nie pisze, że ktokolwiek jeździłby na całej trasie tego pociągu, ale od Krakowa do Suchej na pewno od Rabki do Mszany miałby na pewno sporo pasażerów.
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
W Chabówce PKP Cargo ma punkt uzupełniania paliw (przed lokomotywownią), czemu szynobus nie może z niego skorzystać? Wyszło by taniej, czyżby przeszkody techniczne?
Pociąg z Mszany ma sens obecnie do Rabki, Suchej, Nowego Targu (tylko tu stacja za daleko od miasta) i Zakopanego. Poza Rabką takich potoków nie ma i tak.
To była idealna okazja to uruchomienia połączenia, po uruchomieniu ronda ruszą busy i kolej będzie miała szansę równą zero, tym bardziej, że to już ostatni remont na tej drodze.
Od przyszłego RJ PLK równa V dla szynobusów od Rabki do Sącza na 30 km/h...
Kontrakt Terytorialny będzie umową zawieraną pomiędzy rządem, a samorządem województwa, którego przedmiotem będą wspólnie uzgodnione cele rozwoju dotyczące danego regionu. Zarząd Województwa Małopolskiego 26 sierpnia przyjął projekt stanowiska dotyczącego zakresu i treści Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Małopolskiego. Dokument ten został zaopiniowany przez jednostki samorządu terytorialnego 10 września.
Władzom regionu udało się wywalczyć gwarancje podczas negocjacji Kontraktu Terytorialnego dla województwa małopolskiego.
Z inwestycji kolejowych gwarancje otrzymała modernizacja istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz.
Nowosądeckie Stowarzyszenie Miłośników Kolei planuje organizować regularne wycieczki pociągami retro po całej Małopolsce. Mają one być unikalną atrakcją turystyczną która przyciągnie do naszego regionu jeszcze więcej turystów.
Dwa tygodnie temu odbył się pierwszy przejazd na trasie Chabówka – Zakopane. W niedzielę 22 lutego na kolejowy szlak do Zakopanego wyjechał zabytkowy skład złożony z lokomotywy parowej Ty42-107 oraz sześciu zabytkowych wagonów.
Uczestnicy przejazdu na trasie Chabówka - Zakopane mogli podziwiać z okien pokryte śniegiem krajobrazy Podhala, a przed samym Zakopanem także majestatyczne Tatry.
Miły dla oka widok przedstawia zabytkowy budynek dworca kolejowego w Rabce-Zdroju. Stacyjka jest jedną z najładniejszych w południowej Polsce.
Rabka jest stacją pośrednią na wybudowanej w 1884 r. tzw. Galicyjskiej Kolei Transwersalnej. Wiodła ona przedgórzem Karpat od Cieszyna przez Żywiec, Suchą Beskidzką, Chabówkę, Nowy Sącz, Jasło, Zagórz aż po Stanisławów. Nie odegrała nigdy jakiejś większej roli w ruchu pasażerskim, natomiast jest nie lada gratką dla miłośników kolei.
PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o opcji modernizacji trasy Chabówka – Nowy Sącz.
Długość zmodernizowanego odcinka będzie wynosić prawie 75 km. W okolicach Limanowej planowana jest estakada o długości ponad 1 km, a w powiecie limanowskim dwa tunele o łącznej długości ok. 6 km. Opcja modernizacji istniejącej linii kolejowej na odcinku Chabówka – Nowy Sącz zakłada osiągnięcie prędkości przejazdu pociągu do 120 km/h.
– Na odcinku Tymbark – Nowy Sącz prędkość będzie wynosić do 120 km/h. Na odcinku Tymbark – Chabówka prędkość będzie wynosić do 120 km/h. Wykonawca zaprojektował 2 tunele, które w znaczący sposób „prostują” przebieg istniejącej linii w trudnym, górzystym terenie.
Na liczącej 130 lat linii kolejowej biegnącej od Chabówki do Nowego Sącza zostaną przeprowadzone niezbędne prace, aby mogły po niej jeździć turystyczne pociągi retro. PKP PLK przeznaczy na ten cel 1,2 mln zł. Pierwsze przejazdy zapowiedziano w wakacje.
Jak informuje Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce, PKP PLK zmienia niekorzystne dla linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz decyzje i przeprowadzi jej naprawę. W związku z tym Skansen zapowiada nie tylko kontynuację, ale również znaczące rozwinięcie ofertę przejazdów pociągów retro w Małopolsce, ze szczególnym uwzględnieniem tej wyjątkowej, historycznej trasy.
Mówili też coś o wprowadzeniu regularnych połączeń, ale pewnie wtedy jak się samorządy powiatowe "dorzucą" jak to ma miejsce na linie do Oświęcimia przez Skawinę.
Oficjalnie nikt nie pisał o regularnych połączeniach. Zresztą na taka realizacje trzeba wydać dużo więcej pieniędzy nie zaledwie 1,2mln to starczy na odcinkowe doraźne sztukowanie by wznowić przejezdność.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-10-2017, 09:42
PKP SA ogłosiły przetarg na remont dworca w Mszanie Dolnej w województwie małopolskim. Prace mają zostać przeprowadzone w ciągu trzech miesięcy od przekazania placu budowy.
Dworzec w Mszanie Dolnej przejdzie remont. Miejscowość znajduje się w województwie małopolskim przy linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. Obecnie obsługują ją wyłącznie pociągi turystyczne.
Zakres prac w szczególności obejmuje przemurowanie kominów ponad dachem, czyszczenie i konserwacja pokrycia dachowego z blachy, wymianę rynien i rur spustowych, a także okiennej drewnianej skrzynkowej na nowe okna z profilu PCV i stolarki drzwiowej zewnętrznej na aluminiową szkloną. Przewidziano też remont elewacji, w tym demontaż okładziny z płyt eternitowych. prace obejmą też malowanie klatki schodowej i wymianę nawierzchni chodników i placów wokół budynku.
Termin składania ofert mija 9 października. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację zamówienia przeznaczono trzy miesiące od momentu przekazania placu budowy.
W budynku nowego dworca w Mszanie Dolnej mogłaby powstać kawiarnia i mini muzeum.
Dworzec PKP w Mszanie Dolnej, przy linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, którą kursują pociągi retro przejdzie remont. PKP SA ogłosiły już przetarg. Czesław Szynalik z Mszany Dolnej, inicjator akcji "Odkryj Beskid Wyspowy", chce nakłonić władze kolei, by wykonawca rozszerzył zakres remontu. Wtedy w budynku mogłaby powstać kawiarnia i mini muzeum. Budynek stałby się wizytówką miasteczka.
Modernizacja linii Chabówka - Nowy Sącz z dofinansowaniem blisko 4 mld zł
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie modernizacji linii nr 104 Chabówka - Nowy Sącz ze środków Krajowego Planu Odbudowy. To istotny krok, który gwarantuje realizację przedsięwzięcia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum