Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 21, 22, 23  Następny
Remont Nadodrzanki
Autor Wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 07-02-2011, 18:03    Odpowiedz z cytatem

A co z odcinkiem Głogów - Dolna Odra? Z tego co ja wiem, to projekt już jest, ale czy ktoś jest w stanie potwierdzić?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

BvL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lis 2008
Skąd: Głogów

PostWysłany: 28-02-2011, 14:48    Odpowiedz z cytatem

Każde źródło podaje inne wersje Rolling Eyes Jedno źródło mówi o rewitalizacji Wrocław - Zielona Góra wraz z odcinkiem Szczecin - Dolna Odra, drugie pokazuje w ramach inwestycji odtworzeniowych do 2015 remont odcinka Szczecin - Rzepin, trochę starsze mapki pokazują rewitalizację Głogów - Wrocław Rolling Eyes Niezły kalejdoskop Śmiech Jednak klepiąc ostatnie wieści w jedną całość do roku 2015 będzie poprawiona prawie w całości linia 273 na terenie województwa lubuskiego (pieniądze juz są -> z Inwestycji Odtworzeniowych <- środki krajowe!! nie unijne!!pewien atut - nie zabiorą nam jeżeli nie uporamy się z ich wydaniem)

Pytanie, na ile starczy zagwarantowana kwota ok. 115 mln zł dla linii 273? (na Inwestycje Odtworzeniowe jest kwota 6.5 mld zł, i w tym jest jeszcze remont Bydgoszcz - Tczew oraz cała linia 137 znana jako "podsudecka"). Wg moich analiz starczy to na ok 200 km torów do rewitalizacji (kompleksowa wymiana nawierzchni).

Odcinek Czerwieńsk - Zielona Góra - Nowa Sól - Bytom Odrzański - Czerna powinien jako pierwszy pójść pod młotek, i to już w przyszłym roku: ok. 75 km dwutoru do wymiany (odejmując 20 km toru P na odcinkach Czerwieńsk - Zielona Góra i Niedoradz - Stary Kisielin). 75 km może kosztować akurat całą kwotę przeznaczoną na remonty w roku 2012. Jakie będą korzyści?
- niewielkim kosztem w porównaniu do modernizacji podniesiemy prędkość handlową z marnych 35 km/h do ok. 70 km/h!! Wzrost o 100% kosztem najzwyklejszej rewitalizacji!! Ewenement na skalę krajową Śmiech
- pociąg TLK odcinek Zielona Góra - Bytom Odrzański (35 km) pokonałby w czasie 30 minut, aktualnie potrzebuje 61 minut
- pociąg TLK odcinek Zielona Góra - Głogów pokonałby w czasie 1 godziny (tak jak pod koniec lat 90)

_________________
"Opolskie, tutaj zostaję"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 09-03-2011, 10:20    Odpowiedz z cytatem

Tory kolejowe na Odrzance są zaniedbane!

Obluzowane i brakujące śruby przy szynach - tak wyglądają tory kolejowe na "Odrzance” w okolicy Zakęcia. Władze kolei są tego świadome, jednak czekając na gruntowną modernizację, dokonują tylko minimalnych napraw.

Z naszą redakcją skontaktował się zaaferowany Brunon Lemiesz. - W niedzielę wybrałem się ze znajomymi na wycieczkę - mówi. - Odwiedziliśmy między innymi stary most na linii Nowa Sól - Wolsztyn, przebiegający nad torowiskiem "Odrzanki”. I właśnie tam, na czynnym torowisku, zauważyłem mnóstwo poluzowanych śrub, a w wielu przypadkach po prostu ich brakuje - opowiada. Jak dodaje walają one luzem, zamiast tkwić w podkładach. Na dowód przysłał nam ponadto kilka zdjęć, obrazujących całą sprawę.

- Jeśli nadal nikt nie wykaże właścicielskiego zainteresowania, to doczekamy się sytuacji, w której pociąg po wykolejeniu zjedzie z nasypu na łąkę - podsumowuje nasz Czytelnik.

Sprawą postanowiliśmy zainteresować odpowiedzialne za zaistniałą sytuację służby.
- Istotnie, wygląda to dramatycznie, zresztą nie tylko w tym miejscu - potwierdza nam Mirosław Skubiszyński z zielonogórskiego oddziału PKP PLK. - Nasze służby cały czas robią obchody tych newralgicznych miejsc, zarówno pieszo jak i na drezynach - mówi. - Jednak przed robotami inwestycyjnymi i gruntowną modernizacją "Odrzanki” jedyne, co możemy, to utrzymywać te torowiska w stanie minimalnego bezpieczeństwa. Generalnie jest tak, że na tego typu odcinkach obniżamy prędkość. Tam, o ile dobrze pamiętam, jest już zaniżona do 30 km/h. Prędkość zawsze dostosowywana jest to stanu technicznego torowiska. W krytycznych sytuacjach jesteśmy przygotowani do tego, by puścić ruch drugim torem, a ewentualne usterki zlikwidować i przywrócić tory do takiego stanu, by mógł odbywać się po nich ruch - tłumaczy. - Zarząd nie przyzna żadnych większych pieniędzy na bieżące naprawy, skoro linia ma niedługo przejść gruntowną modernizację - dodaje.

Jak podkreśla M. Skubiszyński, w tej chwili pieniądze są "pompowane” m.in. w linię Zbąszynek - Czerwieńsk. Nowosolski odcinek doczeka się remontu najprawdopodobniej dopiero za dwa, trzy lata. Czy do tego czasu nie grozi nam żadna katastrofa kolejowa? - Pracownicy sprawdzający torowiska muszą mieć udokumentowaną swoją pracę - wyjaśnia M. Skubiszyński. - Oni wiedzą, że są odcinki lepiej wyglądające, ale są też takie, których nie mogą sobie odpuścić - dodaje.

Źródło: Gazeta lubuska

Ale trzeba robić Łódź - Warszawa gdzie jest 130km/h, a tu śrub nie ma i jest zagrożenie ruchu lądowego
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Seblit Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Wrz 2007
Skąd: z mieszkania

PostWysłany: 09-03-2011, 12:02    Odpowiedz z cytatem

Bo z Łodzi pochodzi mynysteł Grabarczyk i Łódź musi mieć wyremontowane tory do Wawy i jeszcze dublujące tę trasę KDP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bahnman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Maj 2008

PostWysłany: 11-03-2011, 09:47    Odpowiedz z cytatem

xzielak napisał/a:
Zarząd nie przyzna żadnych większych pieniędzy na bieżące naprawy, skoro linia ma niedługo przejść gruntowną modernizację


To ja tu widze zupelna niespojnosc - zreszta jak zwykle Sad
Moze ktos, zwlaszcza prokuratura zajmie sie tym co PLK planuje zrobic na trasie Wroclaw-Poznan. Ta linia ma byc wkrotce przejsc kompleksowa modernizacje (za jakies 2-3 lata) a oni tylko z powodu glupiego Euro2012 chca wyrzucic kupe kasy na remonty fragmentow tej linii tylko z powodu tego turnieju. Ja wiem ze wstyd jechac 2h40 minut, ale wpompowanie kasy w cos co i tak zaraz zostanie rozgrzebane to totalne marnotrawstwo!!! Na Euro 2012 i tak bedzie wielki kolejowy wstyd, tego nie unikniemy i trzeba sie z tym w koncu pogodzic. Ale ta kase ktora tam planuje sie wlozyc, by skrocic czas przejazdu o ok 30 minut mozna by przeznaczyc na remont linii Opole-Czestochowa (bo to daloby w miare szybkie polaczenie Wroclawia z Warszawa przez Opole, Czestochowe i Koluszki). Dzieki temu za 2-3 lata, mielibysmy i tak zmodernizowana trase Wroclaw-Poznan ale dodatkowo rowniez linie Opole-Czestochowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 24-04-2011, 10:48    Odpowiedz z cytatem

Dostałem właśnie odpowiedź z UMWD, w sprawie nowego RJ. Od grudnia czas przejazdu na odcinku Zielona Góra - Głogów wydłuży się do 2 godzin, czyli do Wrocławia będziemy się turlać 4 godziny.

Wiwat PLK !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 24-04-2011, 12:20    Odpowiedz z cytatem

A więc utworzył sie odcinek Bydgoszcz - Tczew w wydaniu dolnośląsko-lubuskie Smile

[ Dodano: 30-06-2011, 21:22 ]
Jest szansa, że już niebawem rozpocznie się remont części kolejowej Odrzanki. Decyzja o dofinansowaniu zapadła dziś w ministerstwie Infrastruktury.
Dobre wieści przekazał Radiu Zachód senator Stanisław Iwan po rozmowie z wiceministrem Andrzejem Masselem

Dodajmy, że do podjęcia szybkiej decyzji w sprawie Odrzanki dwa dni temu zachęcał na naszej antenie europoseł Artur Zasada.

Do tej pory Unia Europejska zakładała finansowanie budowy nowych projektów. Teraz pojawiła się możliwość finansowania także remontów już istniejącej infrastruktury

Słuchaj:

http://www.zachod.pl/2011/06/szybciej-pojedziemy-odrzanka/


Na to czekałem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 30-06-2011, 21:39    Odpowiedz z cytatem

Czekaliśmy na tą informacje z nadzieją, ale w końcu jest dzięki bogu bo długo byśmy nie pojeździli Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BvL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lis 2008
Skąd: Głogów

PostWysłany: 30-06-2011, 22:40    Odpowiedz z cytatem

Liczę na to, że po remontach w 2013 roku przetrasują EC Wawel w taki sposób, aby całą drogę pokonywał "pod drutem". Żadna dotychczasowa spalinowa linia nie dorówna prędkościom Naszej Przecudownej Niedocenionej Wspaniałej Fascynującej Jedynej w swoim rodzaju Odrzanki Rolling Eyes

_________________
"Opolskie, tutaj zostaję"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-06-2011, 22:57   

Gratuluję chłopaki, dobrze, że "Odrzanka" zostanie w końcu wyremontowana! Zazdroszczę Wam... Very Happy
Powrót do góry

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 30-06-2011, 23:16    Odpowiedz z cytatem

Też liczę na powrót WAWEL'a z łącznikiem BWE Smile

[ Dodano: 05-07-2011, 20:18 ]
Ponad 100-kilometrowy odcinek kolejowej Odrzanki spod Głogowa do Rzepina będzie remontowany. - Co prawda kolejarze nie zdążą na Euro 2012, ale i tak jest się z czego cieszyć - mówi senator Stanisław Iwan
Wiadomością o remoncie Odrzanki senator Iwan podzielił się z obradującymi w poniedziałek radnymi sejmiku. - Byłem na spotkaniu wiceministra infrastruktury z szefami Polskich Linii Kolejowych. Rewitalizacja Odrzanki jest przesądzona. Powinna być gotowa za dwa lata. Mówiono o odtworzeniu linii, by znów pociągi mogły jeździć 100 km na godzinę, jak 30 lat temu - komentuje Iwan.

Odrzankę, czyli trasę kolejową z Wrocławia do Szczecina, przez Nową Sól i Zielona Górę, sami kolejarze uważają za zdegradowaną. - Ona [degradacja] postępuje i nieprędko uda się ją zatrzymać - opowiadał zimą w Zielonej Górze Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe. Upadek tej znanej trasy odczuwają na własnej skórze pasażerowie w wolno jadących pociągach. Od południowej granicy regionu za Zieloną Górę pociągi mogą jeździć 40-70 km na godzinę. Ten odcinek PKP zakwalifikowały jako zagrożony zamknięciem w perspektywie 5 lat. - To oznacza, że będziemy musieli zamknąć jeden tor. Ta linia jest w programie odtworzeniowym i będziemy remontować poszczególne odcinki. Niezbędna jest jednak kompleksowa modernizacja. Zaplanowaliśmy ją, ale spadła na listę rezerwową - rozkładał ręce prezes Szafrański.

Wszystko jednak wskazuje, że dla Odrzanki nadchodzą lepsze czasy. Jej rewitalizacja może kosztować nawet 500 mln zł. Pieniądze mają pochodzić z funduszy unijnych, którymi zarządza Ministerstwo Infrastruktury. - One na pewno są. Jest ich prawie 4 mld zł. Tyle że do tej pory kolej nie potrafiła wydać ani złotówki. Rząd tu daje plamę. Może teraz coś drgnie - mówi poseł SLD Bogusław Wontor.

Źródło: Gazeta Wyborcza Zielona Góra
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 19-07-2011, 13:18    Odpowiedz z cytatem

Miejmy nadzieje,że Komisja Europejska wesprze ten projekt. Nadodrzanka nie była remontowana tyle lat, że być może to jest ostatnia deska ratunku dla tej linii, zwłaszcza że od nowego RJ na odcinku ZG-Bytom Odrzański ma być V max 30 km/h . Może po remoncie "Nadodrzanki" wróci tutaj kilka składów które przetrasowano ze względu na rozpad tej linii .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

nortonex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2009
Skąd: NB / Zielona Góra

PostWysłany: 27-07-2011, 20:45   "Czy Uratujemy Odrzankę?" Odpowiedz z cytatem

Oto skan z dzisiejszej Gazety Lubuskiej - artykuł dotyczy tytułowej Odrzanki Smile

http://img26.imageshack.us/img26/9672/30575965.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

BvL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lis 2008
Skąd: Głogów

PostWysłany: 31-07-2011, 21:19    Odpowiedz z cytatem

Co do porównywania Nadodrzanki do linii Bydgoszcz - Tczew: "Niech ktoś osobiście przejedzie się po obu szlakach, dopiero po przejażdżce niech głosu użyczy..." Kilka dni temu siedząc w wagonie ex." Rozewia" intensywnie pilnowałem tego, co działo się za oknem na szlaku Bydgoszcz - Tczew. Jakiś mozolnych i denerwujących zwolnień nie odczułem. Jechało się płynnie, raz ok. 100 km/h, raz 50 km/h. Do końca podróży czekałem na jakiś odcinek, dzięki którym poczuję się jak na 273 - gdzie buja składem na wszystkie strony świata przy prędkości przeciętnego rowerzysty. Nie chodzi tu o punktowych zwolnieniach np. na rozjazdach, na przejazdach, na wychlapach. Chodzi o zwolnieniach w charakterze liniowym: trzęsie i telepie kilka a nawet kilkanaście km dając wrażenie szybszej jazdy niż w rzeczywistości (20,30 km/h).

Czy w Polsce jest jakaś linia dwutorowa zelektryfikowana o charakterze magistralnym, która swoimi walorami technicznymi pozwala przez kilkadziesiąt kilometrów na osiągnięcie prędkości max 30 km/h + gęsto ulokowanymi zwolnieniami do 20 km/h? Bydgoszcz - Tczew to luksus........

_________________
"Opolskie, tutaj zostaję"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 31-07-2011, 21:49    Odpowiedz z cytatem

Przejedz sie ponad 30-to kilometrowym odcinkiem 274 z Boguszowa Gorcow do Wojanowa. Linia jest pod drutem. Szlakowa 30, na dodatek na Janowice Wielkie- Wojanow sierzant do 20-tu. Podczas przejezdzania przez laczenia szyn wybijasz dziure w suficie (chyba ze zatrzyma cie bagaznik). To wszystko zapewnia tor 1. Na torze 2 jest lepiej- "30" i takie wrazenia tylko na odcinku Boguszow Gorce Zachod- Marciszow.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 16 z 23 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 21, 22, 23  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl