Każde źródło podaje inne wersje Jedno źródło mówi o rewitalizacji Wrocław - Zielona Góra wraz z odcinkiem Szczecin - Dolna Odra, drugie pokazuje w ramach inwestycji odtworzeniowych do 2015 remont odcinka Szczecin - Rzepin, trochę starsze mapki pokazują rewitalizację Głogów - Wrocław Niezły kalejdoskop Jednak klepiąc ostatnie wieści w jedną całość do roku 2015 będzie poprawiona prawie w całości linia 273 na terenie województwa lubuskiego (pieniądze juz są -> z Inwestycji Odtworzeniowych <- środki krajowe!! nie unijne!!pewien atut - nie zabiorą nam jeżeli nie uporamy się z ich wydaniem)
Pytanie, na ile starczy zagwarantowana kwota ok. 115 mln zł dla linii 273? (na Inwestycje Odtworzeniowe jest kwota 6.5 mld zł, i w tym jest jeszcze remont Bydgoszcz - Tczew oraz cała linia 137 znana jako "podsudecka"). Wg moich analiz starczy to na ok 200 km torów do rewitalizacji (kompleksowa wymiana nawierzchni).
Odcinek Czerwieńsk - Zielona Góra - Nowa Sól - Bytom Odrzański - Czerna powinien jako pierwszy pójść pod młotek, i to już w przyszłym roku: ok. 75 km dwutoru do wymiany (odejmując 20 km toru P na odcinkach Czerwieńsk - Zielona Góra i Niedoradz - Stary Kisielin). 75 km może kosztować akurat całą kwotę przeznaczoną na remonty w roku 2012. Jakie będą korzyści?
- niewielkim kosztem w porównaniu do modernizacji podniesiemy prędkość handlową z marnych 35 km/h do ok. 70 km/h!! Wzrost o 100% kosztem najzwyklejszej rewitalizacji!! Ewenement na skalę krajową
- pociąg TLK odcinek Zielona Góra - Bytom Odrzański (35 km) pokonałby w czasie 30 minut, aktualnie potrzebuje 61 minut
- pociąg TLK odcinek Zielona Góra - Głogów pokonałby w czasie 1 godziny (tak jak pod koniec lat 90)
Obluzowane i brakujące śruby przy szynach - tak wyglądają tory kolejowe na "Odrzance” w okolicy Zakęcia. Władze kolei są tego świadome, jednak czekając na gruntowną modernizację, dokonują tylko minimalnych napraw.
Z naszą redakcją skontaktował się zaaferowany Brunon Lemiesz. - W niedzielę wybrałem się ze znajomymi na wycieczkę - mówi. - Odwiedziliśmy między innymi stary most na linii Nowa Sól - Wolsztyn, przebiegający nad torowiskiem "Odrzanki”. I właśnie tam, na czynnym torowisku, zauważyłem mnóstwo poluzowanych śrub, a w wielu przypadkach po prostu ich brakuje - opowiada. Jak dodaje walają one luzem, zamiast tkwić w podkładach. Na dowód przysłał nam ponadto kilka zdjęć, obrazujących całą sprawę.
- Jeśli nadal nikt nie wykaże właścicielskiego zainteresowania, to doczekamy się sytuacji, w której pociąg po wykolejeniu zjedzie z nasypu na łąkę - podsumowuje nasz Czytelnik.
Sprawą postanowiliśmy zainteresować odpowiedzialne za zaistniałą sytuację służby.
- Istotnie, wygląda to dramatycznie, zresztą nie tylko w tym miejscu - potwierdza nam Mirosław Skubiszyński z zielonogórskiego oddziału PKP PLK. - Nasze służby cały czas robią obchody tych newralgicznych miejsc, zarówno pieszo jak i na drezynach - mówi. - Jednak przed robotami inwestycyjnymi i gruntowną modernizacją "Odrzanki” jedyne, co możemy, to utrzymywać te torowiska w stanie minimalnego bezpieczeństwa. Generalnie jest tak, że na tego typu odcinkach obniżamy prędkość. Tam, o ile dobrze pamiętam, jest już zaniżona do 30 km/h. Prędkość zawsze dostosowywana jest to stanu technicznego torowiska. W krytycznych sytuacjach jesteśmy przygotowani do tego, by puścić ruch drugim torem, a ewentualne usterki zlikwidować i przywrócić tory do takiego stanu, by mógł odbywać się po nich ruch - tłumaczy. - Zarząd nie przyzna żadnych większych pieniędzy na bieżące naprawy, skoro linia ma niedługo przejść gruntowną modernizację - dodaje.
Jak podkreśla M. Skubiszyński, w tej chwili pieniądze są "pompowane” m.in. w linię Zbąszynek - Czerwieńsk. Nowosolski odcinek doczeka się remontu najprawdopodobniej dopiero za dwa, trzy lata. Czy do tego czasu nie grozi nam żadna katastrofa kolejowa? - Pracownicy sprawdzający torowiska muszą mieć udokumentowaną swoją pracę - wyjaśnia M. Skubiszyński. - Oni wiedzą, że są odcinki lepiej wyglądające, ale są też takie, których nie mogą sobie odpuścić - dodaje.
Źródło: Gazeta lubuska
Ale trzeba robić Łódź - Warszawa gdzie jest 130km/h, a tu śrub nie ma i jest zagrożenie ruchu lądowego
Zarząd nie przyzna żadnych większych pieniędzy na bieżące naprawy, skoro linia ma niedługo przejść gruntowną modernizację
To ja tu widze zupelna niespojnosc - zreszta jak zwykle
Moze ktos, zwlaszcza prokuratura zajmie sie tym co PLK planuje zrobic na trasie Wroclaw-Poznan. Ta linia ma byc wkrotce przejsc kompleksowa modernizacje (za jakies 2-3 lata) a oni tylko z powodu glupiego Euro2012 chca wyrzucic kupe kasy na remonty fragmentow tej linii tylko z powodu tego turnieju. Ja wiem ze wstyd jechac 2h40 minut, ale wpompowanie kasy w cos co i tak zaraz zostanie rozgrzebane to totalne marnotrawstwo!!! Na Euro 2012 i tak bedzie wielki kolejowy wstyd, tego nie unikniemy i trzeba sie z tym w koncu pogodzic. Ale ta kase ktora tam planuje sie wlozyc, by skrocic czas przejazdu o ok 30 minut mozna by przeznaczyc na remont linii Opole-Czestochowa (bo to daloby w miare szybkie polaczenie Wroclawia z Warszawa przez Opole, Czestochowe i Koluszki). Dzieki temu za 2-3 lata, mielibysmy i tak zmodernizowana trase Wroclaw-Poznan ale dodatkowo rowniez linie Opole-Czestochowa.
Dostałem właśnie odpowiedź z UMWD, w sprawie nowego RJ. Od grudnia czas przejazdu na odcinku Zielona Góra - Głogów wydłuży się do 2 godzin, czyli do Wrocławia będziemy się turlać 4 godziny.
A więc utworzył sie odcinek Bydgoszcz - Tczew w wydaniu dolnośląsko-lubuskie
[ Dodano: 30-06-2011, 21:22 ]
Jest szansa, że już niebawem rozpocznie się remont części kolejowej Odrzanki. Decyzja o dofinansowaniu zapadła dziś w ministerstwie Infrastruktury.
Dobre wieści przekazał Radiu Zachód senator Stanisław Iwan po rozmowie z wiceministrem Andrzejem Masselem
Dodajmy, że do podjęcia szybkiej decyzji w sprawie Odrzanki dwa dni temu zachęcał na naszej antenie europoseł Artur Zasada.
Do tej pory Unia Europejska zakładała finansowanie budowy nowych projektów. Teraz pojawiła się możliwość finansowania także remontów już istniejącej infrastruktury
Liczę na to, że po remontach w 2013 roku przetrasują EC Wawel w taki sposób, aby całą drogę pokonywał "pod drutem". Żadna dotychczasowa spalinowa linia nie dorówna prędkościom Naszej Przecudownej Niedocenionej Wspaniałej Fascynującej Jedynej w swoim rodzaju Odrzanki
_________________ "Opolskie, tutaj zostaję"
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-06-2011, 22:57
Gratuluję chłopaki, dobrze, że "Odrzanka" zostanie w końcu wyremontowana! Zazdroszczę Wam...
[ Dodano: 05-07-2011, 20:18 ]
Ponad 100-kilometrowy odcinek kolejowej Odrzanki spod Głogowa do Rzepina będzie remontowany. - Co prawda kolejarze nie zdążą na Euro 2012, ale i tak jest się z czego cieszyć - mówi senator Stanisław Iwan
Wiadomością o remoncie Odrzanki senator Iwan podzielił się z obradującymi w poniedziałek radnymi sejmiku. - Byłem na spotkaniu wiceministra infrastruktury z szefami Polskich Linii Kolejowych. Rewitalizacja Odrzanki jest przesądzona. Powinna być gotowa za dwa lata. Mówiono o odtworzeniu linii, by znów pociągi mogły jeździć 100 km na godzinę, jak 30 lat temu - komentuje Iwan.
Odrzankę, czyli trasę kolejową z Wrocławia do Szczecina, przez Nową Sól i Zielona Górę, sami kolejarze uważają za zdegradowaną. - Ona [degradacja] postępuje i nieprędko uda się ją zatrzymać - opowiadał zimą w Zielonej Górze Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe. Upadek tej znanej trasy odczuwają na własnej skórze pasażerowie w wolno jadących pociągach. Od południowej granicy regionu za Zieloną Górę pociągi mogą jeździć 40-70 km na godzinę. Ten odcinek PKP zakwalifikowały jako zagrożony zamknięciem w perspektywie 5 lat. - To oznacza, że będziemy musieli zamknąć jeden tor. Ta linia jest w programie odtworzeniowym i będziemy remontować poszczególne odcinki. Niezbędna jest jednak kompleksowa modernizacja. Zaplanowaliśmy ją, ale spadła na listę rezerwową - rozkładał ręce prezes Szafrański.
Wszystko jednak wskazuje, że dla Odrzanki nadchodzą lepsze czasy. Jej rewitalizacja może kosztować nawet 500 mln zł. Pieniądze mają pochodzić z funduszy unijnych, którymi zarządza Ministerstwo Infrastruktury. - One na pewno są. Jest ich prawie 4 mld zł. Tyle że do tej pory kolej nie potrafiła wydać ani złotówki. Rząd tu daje plamę. Może teraz coś drgnie - mówi poseł SLD Bogusław Wontor.
Miejmy nadzieje,że Komisja Europejska wesprze ten projekt. Nadodrzanka nie była remontowana tyle lat, że być może to jest ostatnia deska ratunku dla tej linii, zwłaszcza że od nowego RJ na odcinku ZG-Bytom Odrzański ma być V max 30 km/h . Może po remoncie "Nadodrzanki" wróci tutaj kilka składów które przetrasowano ze względu na rozpad tej linii .
Co do porównywania Nadodrzanki do linii Bydgoszcz - Tczew: "Niech ktoś osobiście przejedzie się po obu szlakach, dopiero po przejażdżce niech głosu użyczy..." Kilka dni temu siedząc w wagonie ex." Rozewia" intensywnie pilnowałem tego, co działo się za oknem na szlaku Bydgoszcz - Tczew. Jakiś mozolnych i denerwujących zwolnień nie odczułem. Jechało się płynnie, raz ok. 100 km/h, raz 50 km/h. Do końca podróży czekałem na jakiś odcinek, dzięki którym poczuję się jak na 273 - gdzie buja składem na wszystkie strony świata przy prędkości przeciętnego rowerzysty. Nie chodzi tu o punktowych zwolnieniach np. na rozjazdach, na przejazdach, na wychlapach. Chodzi o zwolnieniach w charakterze liniowym: trzęsie i telepie kilka a nawet kilkanaście km dając wrażenie szybszej jazdy niż w rzeczywistości (20,30 km/h).
Czy w Polsce jest jakaś linia dwutorowa zelektryfikowana o charakterze magistralnym, która swoimi walorami technicznymi pozwala przez kilkadziesiąt kilometrów na osiągnięcie prędkości max 30 km/h + gęsto ulokowanymi zwolnieniami do 20 km/h? Bydgoszcz - Tczew to luksus........
Przejedz sie ponad 30-to kilometrowym odcinkiem 274 z Boguszowa Gorcow do Wojanowa. Linia jest pod drutem. Szlakowa 30, na dodatek na Janowice Wielkie- Wojanow sierzant do 20-tu. Podczas przejezdzania przez laczenia szyn wybijasz dziure w suficie (chyba ze zatrzyma cie bagaznik). To wszystko zapewnia tor 1. Na torze 2 jest lepiej- "30" i takie wrazenia tylko na odcinku Boguszow Gorce Zachod- Marciszow.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum