Podobno jest szansa na "studenciaki" w pełnej relacji Kraków - Żywiec od nowego rozkładu.
[ Dodano: 25-10-2016, 09:06 ]
Wiemy, kiedy powstanie łącznica kolejowa w Kalwarii
Cytat:
Wiemy już, do kiedy powstanie łącznica kolejowa w Kalwarii Zebrzydowskiej. Na to pytanie kolej poinformowała Filipa Kaczyńskiego, radnego województwa małopolskiego z Wadowic. Wybudowanie takiego toru ułatwiłoby uruchomienie do Wadowic pociągów Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
O to, kiedy taka łącznica mogła by powstać, zapytał niedawno marszałka województwa Jacka Krupę, Filip Kaczyński, radny województwa małopolskiego z Wadowic. Jak w odpowiedzi na tą interpelacje podkreślił Piotr Majerczak, dyrektor regionu z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., budowa łącznicy pomiędzy liniami kolejowymi nr 97 i 117 przed stacją Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona według aktualnego harmonogramu ma zostać zrealizowana do 2022 roku.
Co ciekawe, to właśnie od powstania takiej łącznicy władze województwa uzależniają uruchomienie pociągów Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie Kraków - Wadowice, bo i o to zapytał marszałka Krupę Kaczyński.
Czegoś tutaj nie rozumiem: łącznica istniała do lat 70-tych XXw. Logicznym zatem byłoby wykorzystać istniejący ślad do budowy, a w zasadzie odbudowy łącznicy. Tak więc policzmy: do odbudowy pozostaje +/- 200 m torowiska. patrząc na Google maps nasyp istnieje do dnia dzisiejszego, czyli posiadamy ustabilizowaną bazę nasypu, którą należy wzmocnić - tu można wykorzystać technologię geokrat, co przy podniesieniu nasypu o 1,5 m stanowi koszt 600 tys. zł. Do tego budujemy torowisko z podtorzem z odwodnieniami na podkładach żelbetowych - koszt 200 m - 500tys.zł. Dodajemy 2 rozjazdy zwykłe - 180tys.zł. Elektryfikacja tego odcinka - 200tys.zł. Sygnalizacja i automatyka - 100tys.zł. Razem 1,58mln.zł. Projekt- 20% - w zaokrągleniu 320tys.zł. Razem 1,9mln.zł. I to w cenach nie z 2007, a z 2016r. No, dajmy jeszcze 100tys.zł na nieprzewidziane koszty. Mamy 2mln.zł. Skąd na boga 24mln.zł? Chyba jesteśmy bogatym krajem, pozwalając sobie na takie wałki, albo taką rozrzutność.
Po pierwsze łącznica zastała rozebrana niedługo po wojnie a do lat 70-tych zachował się jej fragment. Dolicz do tego przebudowę Kalwarii Zebrzydowskiej( budowa drugiego peronu i torów dodatkowych) mijanka musi być z racji braku mijanki w Kalwarii Zeb-Lanc)Do tego stary nasyp aktualnie ma niekorzystną geometrie księgowa Jastrzębie Zdrój, do włączenia do linii zakopiańskiej,chyba po wojnie była korekcja łuku linii zakopiańskiej.
_________________ Nie można liczyć na wieczną dotacje 90 % dla PKP
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-02-2017, 08:38
Przystanek tak wygląda od lat, a jakoś końca nie widać. I trzeba być ślepym, żeby nie widzieć rozkładów w gablotach na budynku.
[ Dodano: 02-02-2017, 12:35 ]
Komercyjne kursy z Katowic do Zakopanego i z powrotem planują uruchomić Koleje Ślaskie w najbardziej popularnych terminach turystycznych. Pierwsze z nich planowane są na 29 i 30 kwietnia. Trwają jeszcze konieczne ustalenia techniczne dotyczące organizacji takiego przejazdu oraz opracowywane są zasady sprzedaży biletów.
http://silesiainfotransport.pl/?p=18321
Wczoraj około 8:30 na przejeździe w Bulowicach rogadka była zamknięta po 8 minutach przejechał pociąg EN 71 031 z zerową frekwencją na pokładzie. Tragedia szkoda pieniędzy podatników.
_________________ Nie można liczyć na wieczną dotacje 90 % dla PKP
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-03-2017, 11:27
Rogadka? To jakieś zwierze czy roślina?
Wczoraj około 8:30 przez przejazd w Bulowicach przejechał dostawczak udający komunikację publiczną. Tragedia, szkoda ludzi nieświadomych, że mogą i stać ich na podróż w godziwych warunkach.
Drogi panie Tabor EN 71 z lat 70 XX wieku nie jest chyba składem odpowiednim do podróżowania co wskazuje zerowa frekwencja. Bliski koniec komunikacji kolejowej.
_________________ Nie można liczyć na wieczną dotacje 90 % dla PKP
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 31-03-2017, 01:43
Zwłaszcza w świetle nieodległego remontu linii. Śnij dalej.
Owszem, powinny tam być automatyczne zapory, ale na to trzeba ustawy, by za pieniądze drogowców zbudowac takie w całej PL i skończyć z obsługą ręczną. Ciekawe czy w Czechach są jakies ręcznie sterowane przejazdy. A co do komentarzy o "bliskim końcu...", to bardzo mnie bawioą, bo piszesz tak od powstania listy infokolej, i wiele osób tak myslało od wielu lat, ale na szczęśie linia nadal istnieje. Wynika to częściowo z przykładu linii do Trzebinii, którą łatwo było zniszczyc a odbudować byłoby drożej niż utrzymywać pociagi od października 2002. Oczywiście moznaby się zastanowic czy wszytskie przystanki są potrzebne na 117. dzisiaj wszyscy maja samochody do krótkich podróży, a jak nie chca ich użyc to są busy so kilka minut. Jednak linia wad-BB ma przebieg w wielu miejscach zupłenie inny nić droga i krótszy. Możnaby zlikwidować zatrzymania przy przystankach pokrywających się z drogą a stworzyć nowe przystanki, jak np w Wadowicach przy rondzie drogi na Frydrychowice, w Andrychowie w połowie miasta. Do tego, nie stworzy się dobrego rozkładu bez kilku, może 2 dodatkowych mijanek. Jest np. miejsce w Bulowicach, Choczni Górnej.
EN71-031 na 117 tce wysłanie tego składu na linie jest zapewne wynikiem tego ze większość en57 oczekuje napraw. Ciekawi mnie jedna sprawa abstrahując od tematu dlaczego skład jeszcze jeździ skoro ma datę rewizji 2012-01-25 czyli po 5 latach powinien zostać odstawiony ? chyba nawet na NG data poprzedniej 1989-03-01
Na ta trasę EN81 byłyby idealne, ale nie sa chyba obecnie w użytku. EN57 były dobre w latach 90tych, gdy jeździły niepotrzebnie podwójne, później były zdecydowanie za duże.
Kto pamięta 2xSP42 + BHP lub składy wagonowe, sprzed elektryfikacji (91), lub ET21+BHP na krótko po elektryfikacji?
Szkoda, że nie mam żadnych zdjęć z tego okresu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum