Galicja akurat śmiga przez Kędzierzyn, ale już Angelus czy Bolko latają przez Strzelce.
IR Galicja jak najbardziej kursuje przez Strzelce przy czym w drodze do Jeleniej Góry zatrzymuje się w tej miejscowości o godzinie 13:08, a podczas jazdy do Krakowa odcinek Opole Główne-Gliwice pokonuje bez żadnych postojów handlowych.
Kilka wątków wyżej wrzuciłem nawet zdjęcie Galicji na szlaku Pyskowice -Paczyna, a teraz dorzucę dwa kolejne z Pyskowic.
Co więcej skład ten jadąc do Krakowa odcinek z Opola do Gliwic przemierza rozkładowo w 67 minut, co jest
obecnie najlepszym wynikiem dla pociągu pomiędzy tymi miastami.
Galicja do Krakowa w Pyskowicach.jpg Galicja do Krakowa w Pyskowicach.
Plik ściągnięto 80 raz(y) 188.09 KB
Galicja do Jeleniej Góry w Pyskowicach.jpg Galicja do Jeleniej Góry w Pyskowicach.
Na stacji w Pyskowicach zdemontowane zostały bramki trakcyjne, a prace objęły na głowicy południowej nawiązanie do toru nr 1 z Gliwic Łabęd i jego późniejszy przebieg jako stacyjny tor nr 4. Z tego powodu
na szlaku Gliwice Łabędy- Pyskowice tor nr 1 jest zamknięty i ruch prowadzony jest po torze nr 2.
Oprócz tego modernizacji jest poddawany także budynek nastawni dysponującej PKA, która po zakończeniu prac będzie jedyną nastawną stacji Pyskowice wyposażoną w urządzenia przekaźnikowo-komputerowe urządzenia srk.
Jeśli chodzi o północną głowicę to prace są analogiczne, czyli nowy przebieg toru stacyjnego nr 4 w stronę Paczyny wraz z jego nawiązaniem do toru nr 1 do Paczyny, który do km 41,3 jest poddawany kompleksowej wymianie. Torowisko zostało już zdjęte i prowadzone są prace ziemne, oraz inne polegające na usuwaniu starych słupów trakcyjnych. Na torze szlakowym do Paczyny od km 41,3 prowadzone są prace związane z reelektryfikacją tego odcinka, przy czym na razie usuwane są stare słupy trakcyjne.
W związku z powyższym na odcinku Pyskowice-Paczyna ruch prowadzony jest dwukierunkowo po torze nr 2, na którym skończono już prace.
(1) Pyskowice widok w stronę Łabęd.jpg (1) Pyskowice widok w stronę Łabęd.
Plik ściągnięto 58 raz(y) 188.43 KB
(2) Pyskowice widok z peronu w stronę Paczyny.jpg (2) Pyskowice widok z peronu w stronę Paczyny.
Plik ściągnięto 65 raz(y) 167.83 KB
(3) Adaptacja budynku nastawni PKA do nowych potrzeb.jpg (3) Adaptacja budynku nastawni PKA do nowych potrzeb.
Plik ściągnięto 70 raz(y) 171.64 KB
(4) Północny wjazd do Pyskowic od strony Paczyny.jpg (4) Północny wjazd do Pyskowic od strony Paczyny.
Plik ściągnięto 128 raz(y) 167.92 KB
(5) Wyjazd z Pyskowic w stronę Paczyny.jpg (5) Wyjazd z Pyskowic w stronę Paczyny.
Plik ściągnięto 72 raz(y) 160.51 KB
(6) Szlak Pyskowice-Paczyna..jpg (6) Szlak Pyskowice-Paczyna.
Plik ściągnięto 43 raz(y) 163.46 KB
(7) Prace ziemne przy torze nr 1 w stronę Paczyny.jpg (7) Prace ziemne przy torze nr 1 w stronę Paczyny.
Plik ściągnięto 41 raz(y) 193.5 KB
(8) Nowe semafory wyjazdowe w stronę Paczyny.jpg (8) Nowe semafory wyjazdowe w stronę Paczyny.
Plik ściągnięto 61 raz(y) 199.17 KB
(9) Południowa głowica rozjazdowa.jpg (9) Południowa głowica rozjazdowa stacji Pyskowice.
Linia kolejowa nr 132 na odcinku Paczyna - Toszek - Błotnica Strzelecka przejdzie remont w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 132/135 na odcinku Gliwice Łabędy - Pyskowice - Błotnica Strzelecka". PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie ogłosiły przetarg na tę inwestycję.
Wykonawca będzie miał za zadanie m.in. opracować dokumentację projektową wykonawczą i powykonawczą, roboty nawierzchniowe, podtorowe i drogowe, do których należą przebudowa nawierzchni kolejowej (m.in. wymiana szyn, wymiana podkładów), przebudowa przejazdów kolejowych, rewitalizacja obiektów inżynieryjnych, przebudowa peronów dwukrawędziowych w stacji Pyskowice. W trakcie prac ma zostać również kompleksowo przebudowana sieć trakcyjna w km od 45,688 do 49,351 w torze nr 1 szlaku Paczyna –Toszek, w km od 45,702 do 49,310 w torze nr 2 szlaku Paczyna – Toszek. w km od 50,372 do 58,600 w torze nr 1 szlaku Toszek – Błotnica Strzelecka. Poza tym na odcinku mają powstać nowe przytorowe urządzenia srk.
Szacunkowa wartość zamówienia uwzględniająca wartość przewidywanych zamówień uzupełniających w wielkości 20 proc. wartości zamówienia podstawowego wynosi ponad 50,8 mln zł netto. Prace mają się zakończyć do 30 listopada 2013 r.
Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium w wysokości 650 tys. zł. Zamawiający wybierze ofertę tego wykonawcy, który przedstawi najniższą cenę za realizację zamówienia. Oferty można składać do 7 marca 2013 r. do godz.10.30.
Info stare jak świat. Od siebie mogę dodać że odcinek do paczyny zrobiony, tydzień temu jeździło się jednak ciągle na rozkaz bo robili coś przy nastawni.
Ale dlaczego uważacie, że info jest stare? Co prawda nie oglądałem jeszcze PFU, ale przecież to jest ogólnie kontynuacja prac rewitalizacyjnych rozpoczętych w 2010 roku. Tym sposobem górnośląski odcinek linii 132 aż do Błotnicy będzie już wyczyszczony, a dalej to już będzie rewitalizacja wykonywana w ramach POIiŚ przez oddział dolnośląski PLK. Mam nadzieję, że w ramach w/w przetargu znikną wreszcie ograniczenia w Paczynie i będzie płynna jazda 100-120 z Łabęd do Strzelec Opolskich.
Zrobiony jest odcinek Pyskowice-Paczyna, ale nie Paczyna-Toszek. Tam w sumie sytuacja jest podobna, bo obowiązuje ograniczenie tymczasowe do 100, właśnie z powodu starej sieci trakcyjnej. Odcinek ten był remontowany w 2011 roku, ale niestety bez sieci i stąd powstała konieczność dokończenia tamtych prac.
Poniżej link do filmiku z YouTube, gdzie można zobaczyć m.in, stację Pyskowice.
A co do ruchu na odcinku Paczyna-Pyskowice-Gliwice Łabędy to odbywa się on nie tyle na rozkaz co na sygnały zastępcze, i jest to związane z tym, że nie ukończono jeszcze prac z urządzeniami srk na stacji Pyskowice. Obecnie będzie ona obsługiwana z jednej nastawni dysponującej PKA przy pomocy komputerowo-przekaźnikowych urządzeń srk.
http://www.youtube.com/watch?v=S3C0tZwz3OA&playnext=1&list=PLwJd4-hveIM0j6EcPfighsRrp-FqBC9vV&feature=results_video
A jak długo będziemy jeździć jeszcze przez Pyskowice na rozkazy ? Juz dawno nie widziałem takiej "opcji" jak w Pyskowicach - tarcze D1 przy semaforach wjazdowych.
W Pyskowicach jeździ się już normalnie, jakoś od niecałego miesiąca. Ale chciałbym poruszyć jedną sprawę, otóż wiata peronowa przy peronie I miała być wymieniona, nie? Jak na razie wiaty nie ma, zresztą tor przy peronie I został odcięty, zostały usunięte rozjazdy i kawałek torowiska, brak także sieci trakcyjnej.Co do trakcji to nie wiem czy była przed remontem, w rejonie starej bocznicy( albo i ładowni, nie wiem) stoją porzucone betonowe słupy trakcyjne, przy peronie II i III były te stalowe. Wydaje mi się że firma wykonująca zamówienie poszła trochu na łatwiznę. Oto dowody:
Na ten moment wykorzystywane są głównie tylko 2 tory główne (przez pociągi osobowe jak i towarowe), na pozostałych 2 torach które posiadają krawędź peronową nic nie staje, przejeżdżają tam chyba tylko wymijające się pociągi (po remoncie już takiej sytuacji nie zauważyłem a bywam tam bardzo często, chyba tylko w czasie spóźnień i awarii te tory są wykorzystywane). Szkoda że ta ciągle marginalizowana stacja upada, ma za sobą kupę ciekawej historii...
conen, nie tylko. Jak ktoś pamięta, w Pyskowicach budowano do obsługi tej linii dodatkowy peron, prawdopodobnie (chociaż nie jestem pewien, jestem za młody by pamiętać) z wydzielonym torowiskiem (nie wiem dokładnie gdzie ale ślady budowania SKR widać też w Zabrzu). Potem nadszedł brak pieniędzy i robotnicy opuścili place budowy, w Pyskowicach z tego został tylko zalążek 4 peronu i przejścia podziemnego. Po grupach towarowych nie ma ani śladu a jedyną bocznicą (chociaż to nawet nie jest bocznica, nie wiem jak to nazwać) jest tor do parowozowni która też się sypie (m.i. wachlarz nie ma dachu). To jest straszne co tam się dzieje.
Ponad 200 mln złotych na poprawę stanu technicznego połączenia kolejowego Opole Groszowice – Błotnica Strzelecka.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na realizację zadania, które pozwoli na skrócenie czasu przejazdu na linii Opole - Wrocław.
Prace rewitalizacyjne obejmą wykonanie dokumentacji projektowej, rewitalizację dwóch torów na odcinku 35 km wraz z siecią trakcyjną, przystosowanie peronów do potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z dojściami do peronów oraz ich odwodnieniem i oświetleniem, remont trzech wiaduktów, trzech przepustów, podwyższenie bezpieczeństwa ruchu poprzez wymianę urządzeń zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych oraz odbudowę urządzeń diagnostycznych wykrywających awarię wagonów. Planowane roboty budowlane polegają na odtworzeniu pierwotnego stanu linii kolejowej. Efektem prac będzie podwyższenie bezpieczeństwa ruchu pociągów, przywrócenie parametrów technicznych linii, a także likwidacja ograniczeń prędkości poprzez przywrócenie prędkości jazdy pociągów pasażerskim do 120 km/h a pociągów towarowych – do 70 km/h.
Rewitalizowany odcinek międzynarodowego korytarza kolejowego CE30 przebiegającego od granicy z Niemcami przez Legnicę, Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Rzeszów do granicy z Ukrainą zlokalizowany jest na terenie województwa opolskiego i przebiega przez powiat: strzelecki, opolski oraz miasto Opole. Zadanie zostanie zrealizowane przez PORR (POLSKA) S.A. w ciągu 570 dni od podpisania umowy za kwotę 219 786 156,93 zł brutto.
Inwestycję uzupełnią kolejne rewitalizacje prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku Błotnica Strzelecka – Paczyna – Toszek oraz na trasie przebiegającej przez Zagłębie Śląsko – Dąbrowskie: Gliwice Łabędy – Gliwice – Zabrze, Ruda Chebzie – Chorzów Batory oraz Sosnowiec Jęzor – Mysłowice. W efekcie, z wykorzystaniem zmodernizowanej trasy Wrocław – Opole, po której pociągi już mogą jechać z prędkością 160 km/h, podróż pociągiem z Wrocławia do Katowic skróci się do około 1 godziny i 50 minut.
Projekt nr POIiŚ 7.1-65 „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice ” ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
A ja myślę, że ciężko by remont na odcinku Błotnica - Opole przyspieszył jazdę na trasie Wrocław - Opole, bo remontowany odcinek nie leży na tej trasie - ale może się nie znam:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum