vt 614 i vt 70 moga diametralnie zmienic sytuacje, zwlaszcza ze czesc umow na najem przewiduje mozliwe zmniejszenie ilosci wynajmowanych lokow i wagonow w trakcie trwania umowy. Problem w tym ze nikt z nas nie ma wiedzy, kiedy te spaliniaki sie pojawia. Fainie byloby zapytac o to KS.
btw podobno Herosy zaczely jezdzic a jednoczesnie ostatnia umowa z IC na wagony byla na miesiac ? przypadek ?
Nie mniej jednak KŚ jeździ za darmo cała dotacja poszła na tabor. Wydaje mi się ze zamkną rok stratą rzędu 400 mln z czego 300 mln będą stanowiły koszty dzierżaw leasingów i grudniowego chaosu, a 100 mln strata na przewozach.
Ciekawe skąd wzięła się ta półmiliardowa strata, oczywiście że takie wyliczenia mało dają np. w sprawie VT od Sigmy to pewnie nie zapłacili ani grosza. Wątpię też że kary i koszt wagonów od PIC + PR zapłacili 60 mln chociaż co ja tam wiem.
[ Dodano: 03-02-2013, 12:18 ]
@ Jakii widziałeś raport finansowy? Ja też nie widziałem. To skąd wiesz, że wyliczenia są błędne. Poczekajmy na audyt. Według ciebie Jackii na transporcie misyjnym można zarobić? To popatrz na innych przewoźników, którzy nie płaca za chore leasingi i dzierżawy, a mimo to działalność ta nie przynosi im zysków, potrzebują jakieś 14,40 zł dopłaty do pockm przykład KM.
[ Dodano: 03-02-2013, 12:21 ]
Strata na przewozach na poziomie 100 mln złotych będzie i tak sporym sukcesem, w przypadku ŚZPR strata wynosiła 180 mln zł z czego dotacja UMWŚ pokrywała 150 mln (Mowa o stracie przed przekazaniem średnicówki).
[ Dodano: 03-02-2013, 12:32 ]
Obecnie widać, że najtańszymi leasingami dla KŚ, są 7-letnie na AKŚ-e. Moja rada niech KŚ pozbędzie się wszystkich wagonów i lokomotyw (zmniejszy to diametralnie koszty leasingów, oraz koszty uruchomienia pociągów), i wynajmie w leasingu 7- letnim 15 AKŚów EN57 da to kwotę 21 mln zł rocznie, za pozostałą kwotę niech dokupią pozostałe 6 14 WE da to kwotę 31 mln złotych ale tylko przez rok. Niech wycofają wszystkie 23 lokomotywy i wszystkie wagony.
Koszty leasingów/dzierżaw zmniejszą się do poziomu:
170 932 000 zł w pierwszym roku
w kolejnym odpadną koszty wszystkich 14 WE więc będzie jeszcze większe zmniejszenie do poziomu 129 600 000 zł.
Po 3 latach zakończy się leasing 27 WEb oraz dzierżawa VT614 koszty zmaleją do 41 600 000 zł.
W kolejnym roku skończy się leasing 7 AKŚ koszty zmaleją do 30 600 000 zł.
W ostatnim roku zakończy się leasing DH1 i DH2 koszty zmaleją do 21 000 000 zł za wspomniane AKŚie wyleasingowane w celu wycofania wagonów.
By ostatecznie zmaleć do zera.
Ostatnio zmieniony przez leslaw dnia 03-02-2013, 13:01, w całości zmieniany 2 razy
leslaw, nie musiałem widzieć raportu. Widziałem te wyliczenia, to wystarczy by ocenić ich wiarygodność. Jak zobaczyłem bzdurę pod tytułem "leasing 27WEb", za który KŚ mają w tym roku zapłacić 73 miliony złotych, to jak mogę uwierzyć w jego wiarygodność? Autor był przy otwarciu tego przetargu, że zna taką kwotę? Jeśli tak, to pracuje w KŚ, poza pracownikami KŚ tylko przedstawicieli Pesy i Newagu tam widziałem...
Taką tylko jedną myśl podrzucę. Pomyślcie, jak byłoby lepiej i bardziej perspektywicznie, gdyby zamiast wynajmować lokomotywy i wagony KŚ już w pierwszej połowie ubiegłego roku zorganizowały przetarg na leasing 25-35 trzyczłonowych elfów lub ich newagowskich odpowiedników. Byłby nowy, jednolity tabor, a roczne koszty rat pewnie bardzo zbliżone do tych obecnych.
No ale na to nie miel dość wyobraźni ani Worach ani Matusiewicz.
psz, wtedy jeszcze nie wiedzieli o przejęciu połączeń. UM wówczas prowadził rozmowy z PR o obsłudze większości połączeń jeszcze przez rok. A w połowie roku było już za późno na taki przetarg. Realnie byłyby szanse na jakieś kilkanaście sztuk od obu producentów łącznie. I po co takie małe pociągi?
A po co większe pociągi? Na większości tras wystarczą trójczłonowce. A przy dużym zamówieniu myślę, że ich cena mogłaby zejść wyraźnie poniżej 15 mln zł za sztukę. Z kosztami leasingu dałoby się można zamknąć w około pół miliarda spłacanych przez kilka lat.
A że UM powinien zacząć wcześniej przygotowania a tego nie zrobił, to tylko i wyłącznie jego wina.
Zdaje sie ze sprawa byla bardziej skomplikowana i jeszcze w maju mial byc chyba przetarg na poszczegolne linie. PLK jednak nakazala wskazanie przewoznika wczesniej niz zdazono przetarg rozpisac no i UM musial wskazac przewoznika, a ze Worach obiecal, ze dadza rade to UM wskazal na KS. Chyba z grubsza jakos tak to bylo, jesli sie bardzo myle to mnie poprawcie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum