Dwie oferty w przetargu na wagony dla KŚ
W przetargu Kolei Śląskich na dostawę w formie rocznej dzierżawy 50 i 17 wagonów osobowych do obsługi ruchu pasażerskiego na Śląsku wpłynęło po jednej ofercie. Wiadomo już, że składy prowadzić będzie 15 lokomotyw elektrycznych, które dostarczy konsorcjum Lotos Kolej i Railpool.
- Obecnie oferty są analizowane przez komisję przetargową. Procedura powinna się zakończyć w ciągu kilku dni – mówi Adam Warzecha, rzecznik Kolei Śląskich. Dopiero wówczas będzie wiadomo, kto konkretnie zgłosił się w przetargu i jakie ceny zaoferował.
Roczna dzierżawa 50 wagonów osobowych ma szacunkowo kosztować ok. 20 mln zł netto, zaś 17 kolejnych - ok. 5 mln zł netto.
Przypomnijmy, że od 9 grudnia samorządowa spółka Koleje Śląskie obejmie wszystkie połączenia w wojewódzkim ruchu pasażerskim. Do tego czasu przewoźnik musi skompletować potrzebny tabor. Spółka dysponuje obecnie ok. 20 składami. Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu Koleje Śląskie mają dysponować 57 składami, z czego 25 będą stanowić elektryczne zespoły trakcyjne. Ponadto, 30 składów ma się znajdować w rezerwie.
Jak zapewniał podczas ostatniej sesji sejmiku śląskiego prezes Marek Worach nowy rozkład jazdy będzie dla pasażerów korzystniejszy. Po torach będzie kursować średnio ok. 629 pociągów na dobę, co stanowi wzrost o ok. 10 proc. w stosunku do obecnej pracy Kolei Śląskich oraz Przewozów Regionalnych. Na głównych liniach pociągi będą kursować regularnie z częstotliwością od pół do jednej godziny. Na bocznych natomiast co 1-2 godziny.
Kolejną zmianą będzie przyspieszenie jazdy wielu pociągów. Jak mówił Marek Worach, wpływ na to będzie miał nowoczesny tabor oraz kształt rozkładu jazdy. W ten sposób czas dojazdu z Żywca do Częstochowy może zostać skrócony nawet o 45 minut, a z Katowic do Bielska-Białej do jednej godziny.
W przyszłym roku Koleje Śląskie zamierzają wraz z KZK GOP wprowadzić w Aglomeracji Górnośląskiej zintegrowany bilet w ramach Śląskiej Karty Usług Publicznych. W opinii prezesa Woracha nie jest wykluczone wprowadzenie podobnych rozwiązań w porozumieniu z samorządami spoza Aglomeracji Śląskiej.
Skoro bilet na bus z Cieszyna do Katowic obecnie kosztuje 13 zł to KŚ pojedzie na bilecie liniowym za 12 zł.
Ok mogą obniżyć cenę do 11 zł, ale zaczną dużo tracić, a poza tym nie obniżą biletów studenckich do 5 zł 88 gorszy, bo tyle będzie kosztował studencki - u busiarzy studencki to 11 zł
Idziemy dalej. Bilet miesięczny do Katowic 230 zł, studencki ok 117 zł
Busiarnia nie ma szans, większość biletów z Cieszyna sprzedaje się na relację do Katowic...
Poza tym bus jedzie do Katowic ok 95 - 105 minut, a od grudnia najszybsze połączenia z Cieszyna do Katowic pojadą nawet ok 113 minut
Teraz kierunek Zebrzydowic tu bilet będzie kosztował 4 zł normalny/ 1,96 student/ 2,52 uczeń. Busiarz kasuje 6,50 zł za bilet normalny, 6,00 za ulgowy. Nie zejdzie poniżej tych cen, bo za PRów jak było PWDC także nie zszedł...
Miejmy nadzieję, chyba wszystkim zależy na rozwoju siatki połączeń
Problem z tym, że KŚ układając obiegi niespecjalnie liczą się z potrzebami potencjalnych pasażerów...
Busiarze niestety tak łatwo pola nie oddadzą. Bus Brothers rozszerzył niedawno swoją działalność o kolejny kurs - tym razem Katowice - Bielsko-Biała. Tłumy tym na razie nie jeżdżą, ale jak się ludzie dowiedzą to mogą mieć klientów. Na trasie Katowice - Cieszyn niestety ludzie przyzwyczaili się już do busów i to też może mieć znaczenie przy wyborze środka transportu.
jakkolwiek by nie było z Wisly przynajmniej raz na godzinę jedzie bus do Katowic cena nie jest konkurencyjna do kś 16 lub 18zł a pociąg kosztuje 12zł, czas przejazdu podobny i Busy jeżdżą pełne więc jest zapotrzebowanie jak już KS będą miały wystarczająco taboru mogłyby pomiędzy dużymi jednostkami puszczać coś mniejszego.
Czas przejazdu się skraca w KŚ tym, że pociągi OSOBOWE nie zatrzymują się na każdej stacji i przystanku. SUPER! Do Wisły szybciej niż PR! Medialny SUKCES, a to iż pociągi PR zatrzymywały się wszędzie to o tym się nie mówi. No bo i po co. Po co ludzie np. z Kobióra czy Pisku mają jechać do Wisły. To nie podróżni dla KŚ. Jak chcą wsiąść do pociągu to niech sobie obecnie podjadą PR lub czymś innym tam gdzie "ŁASKAWIE" KŚ się zatrzymują.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum