Choć samorząd województwa został wyłącznym właścicielem Kolei Mazowieckich, PKP wciąż zachowuje swoje wpływy...
W najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn" o tym jak Grupa PKP nadal kontroluje samorządowe Koleje Mazowieckie:
http://www.kolej.net.pl/zbs/zbs36.pdf
I mamy już odpowiedź władz Kolei Mazowieckich:
Zmiana w radzie nadzorczej Kolei Mazowieckich
Nabycie przez samorząd województwa mazowieckiego od PKP PR 5 proc. udziałów w Kolejach Mazowieckich spowodowało zmianę w radzie nadzorczej tej drugiej spółki.
W styczniu 2008 r. samorząd województwa mazowieckiego nabył od PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. 5% udziałów w spółce Koleje Mazowieckie - KM Sp. z o.o. oraz zorganizowaną część przedsiębiorstwa w postaci Oddziału Mazowieckiego PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. W ten sposób samorząd województwa mazowieckiego stał się jedynym wspólnikiem spółki KM, tzn. posiada 100% udziałów w kapitale zakładowym spółki KM.
W związku z powyższym, Jan Tereszczuk, dotychczasowy członek rady nadzorczej spółki Koleje Mazowieckie wskazany przez PKP Przewozy Regionalne, złożył rezygnację z pełnionej funkcji. W jego miejsce został powołany Michał Panfil, pracujący obecnie w Oddziale Regionalnym PKP PLK Warszawa.
Michał Panfil jest absolwentem Instytutu Inżynierów Transportu Kolejowego w Leningradzie (specjalność eksploatacja kolei), Politechniki Płockiej oraz Uniwersytetu Szczecińskiego. Karierę zawodową rozpoczął jako dyżurny ruchu stacji pozaklasowej w Kutnie. Przeszło 27 lat pracy zawodowej zaowocowało zdobywaniem kolejnych szczebli kariery w kolejach państwowych od dyżurnego ruchu do dyrektora. W chwili obecnej jest pracownikiem Działu Organizacyjno-Prawnego w PKP PLK Oddział Regionalny w Warszawie.
Dotychczasowa kariera zawodowa, przebyte kursy i szkolenia oraz pełnione funkcje pozwoliły mu wykształcić szereg umiejętności związanych z zarządzaniem jednostki organizacyjnymi, koordynowaniem działań różnych zespołów w ramach realizacji wielu projektów, zarządzaniem budżetem, oraz prowadzeniem skomplikowanych negocjacji.
Prywatnie jest wielkim miłośnikiem sportu, wędkarstwa i podróży.
źródło: Anna Wysmułek, Moja Kolej 4/2008
Rynek Kolejowy
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Skład zarządu i rady nadzorczej Kolei Mazowieckich rzeczywiście jest zaskakujący!
Zarząd spółki to Halina Sekita (była prezes PKP WKD), Grzegorz Kuciński (szef "S" w byłym PR Warszawa) oraz Czesław Sulima (wicedyrektor w byłym PR Warszawa). Czyli kwintesencja związkowo-dyrektorskiego betonu PKP. I od początku nic się nie zmienia - ci sami ludzi tkwią na stołkach. Myślę, że to efekt cichych i zakulisowych (politycznych?) układów/ustaleń z czasów, gdy KM powstawały. Bo Koleje Mazowieckie to wytwór stricte polityczny. Kto i za co się sprzedał? Kto komu coś obiecał? Kto kogo szantażuje ujawnieniem przekrętów i nieprawidłowości przy powoływaniu spółki Koleje Mazowieckie? Można się tylko domyślać... Dlatego jestem przekonana, że cokolwiek by się wydarzyło to skład zarządu KM pozostanie niezmieniony.
Jednak bardziej zaskakujący jest skład rady nadzorczej KM.
Waldemar Kuliński to przedstawiciel urzędu marszałkowskiego - jedynego udziałowca spółki. Tu uwag nie mam. Jednak zupełnie nie rozumiem co w radzie nadzorczej KM robią Jakub Majewski i Michał Panfil.
Michał Panfil jest pracownikiem spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. PKP PLK nie jest udziałowcem KM, nie rozumiem więc co przedstawiciel PKP PLK robi w radzie nadzorczej KM. Czyżby znów jakiś cichy układ (podobnie jak z zarządem) na linii PKP - UM, zapewniający władzom PKP kontrolę nad samorządowymi Kolejami Mazowieckimi?
Jakub Majewski jest prezesem zarządu Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei. Niech Was nie zmyli nazwa "instytut". IRiPK to w rzeczywistości komercyjny podmiot gospodarczy (spółka z o.o.), którego prezes zarządu Jakub Majewski (kreujący się w mediach na kolejowego eksperta) zasiada w radzie nadzorczej Kolei Mazowieckich.
IRiPK prowadzi działalność komercyjną (np. badanie potoków podróżnych, konstrukcja rozkładów jazdy, marketing przewozów kolejowych itp.) na rzecz spółek kolejowych, w tym Kolei Mazowieckich:
- Przygotowanie kampanii promocyjnej nowego połączenia kolejowego Sierpc - Kutno oraz Płock - Warszawa poprzez akcję plakatową oraz kolportaż ulotek z rozkładem. Akcję przygotowano na zlecenie Spółki Koleje Mazowieckie.
- Przygotowanie i przeprowadzenie kampanii promującej nowe taryfy kolejowe na trasie Radom - Drzewica. Przygotowanie plakatów oraz ulotek z nową taryfą - projekt przygotowany dla Spółki Koleje Mazowieckie.
- Akcja promocyjna wspierająca rewitalizację linii Kutno - Płock. Przygotowanie plakatów z rozkładem jazdy - projekt przygotowany dla Spółki Koleje Mazowieckie.
- Przygotowanie i przeprowadzenie kampanii promującej nowe, uruchamiane od września połączenie Radom-Drzewica, oraz Siedlce-Siemiatycze. Przygotowanie akcji plakatowej, ulotek z rozkładem jazdy, współpraca z mediami i samorządami lokalnymi - projekt przygotowywany dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
- Działania na rzecz promocji bezpośredniego połączenia kolejowego Ostrołęka-Warszawa. Przygotowanie plakatów i akcji promocyjnej w mediach lokalnych - projekt przygotowywany dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
Przypominam...
Prezes spółki z o.o. "Instytut Rozwoju i Promocji Kolei", która prowadzi komercyjną działalność na rzecz Kolei Mazowieckich i od tych KM otrzymuje za to pieniądze jest jednocześnie członkiem rady nadzorczej tychże Kolei Mazowieckich! Czyż to nie modelowy przykład konfliktu interesów, a nawet zakamuflowanej korupcji?
Prezes spółki z o.o. "Instytut Rozwoju i Promocji Kolei", która prowadzi komercyjną działalność na rzecz Kolei Mazowieckich i od tych KM otrzymuje za to pieniądze jest jednocześnie członkiem rady nadzorczej tychże Kolei Mazowieckich! Czyż to nie modelowy przykład konfliktu interesów, a nawet zakamuflowanej korupcji?
Co do istnienia potencjalnego konfliktu interesów, to słuszne spostrzeżenie, niemniej to na pewno nie jest pierwszy taki przypadek i na pewno nie tak drastyczny, jak swego czasu nagłośniona w RK sprawa zasiadania w radzie nadzorczej jednego z przewoźników osoby będącej pracownikiem urzędu nadzorującego.
Zarzut korupcji jest natomiast zarzutem bardzo poważnym, i żeby go postawić, trzeba mieć na prawdę silne dowody. W przeciwnym razie jest to po prostu ohydne pomówienie.
Ja osobiście uważam, że napiętnowana przez Ciebie osoba to ktoś ewidentnie spoza "betonu", robiący od lat na prawdę kawał dobrej roboty dla Klientów transportu kolejowego. Widać, jego działalność w KM jest solą w oku wielu "kulejorzy", chociażby poprzez takie działania jak zlikwidowanie bezsensownego nocnego pociągu do Ostrołęki, który służył tylko powrotom z pracy w/w grupie.
PKP PLK nie jest udziałowcem KM, nie rozumiem więc co przedstawiciel PKP PLK robi w radzie nadzorczej KM.
Stary chwyt, gdy chce się pozyskać czyjeś względy. Chcesz zabezpieczyć sobie kontrakty, pozyskaj wpływowego przedstawiciela zleceniodawcy. To pozwoli nawet na zapewnienie terminowych płatności. Jeździsz po torach PLK, to zapewnij sobie przychylność tego, któremu płacisz (i tak nie masz wyboru), kto układa dla ciebie rozkład jazdy. Znanych z PKP ludzi spotkać można w radach nadzorczych prywatnych spółek przewozowych, naprawiających tabor kolejowy, dostarczających dla spółek PKP tabor i kolejowe urządzenia. Swojego czasu poznałem wszystkie zntk, gdy były one jeszcze w NFI. Poznałem też Pafawag, gdy należał już do ADtranz AG. Wszędzie w radach nadzorczych byli kolejarze z PKP. Dzisiaj wystarczy przykład Mamińskiego i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Korupcja!
Ja osobiście uważam, że napiętnowana przez Ciebie osoba to ktoś ewidentnie spoza "betonu", robiący od lat na prawdę kawał dobrej roboty dla Klientów transportu kolejowego. Widać, jego działalność w KM jest solą w oku wielu "kulejorzy", chociażby poprzez takie działania jak zlikwidowanie bezsensownego nocnego pociągu do Ostrołęki, który służył tylko powrotom z pracy w/w grupie.
Ustalmy jedno. Ja nie napiętnuję Majewskiego, bo nic do niego nie mam. Napiętnuję tylko pewien "układ", czyli po prostu stwierdzam suche fakty, którym nikt nie zaprzeczy. Według mnie mamy do czynienia z ewidentnym konfliktem interesów. I tyle w tym temacie.
Poza tym, wiesz, ja też walczyłam z pociągami-widmo dla kolejarzy w moim regionie. Do dziś "kulejorze" z Węglińca rozpieszczani wcześniej przez beton PR Wrocław wieszają na mnie psy. Tak więc Jakub Majewski na pewno nie jest solą w moim oku.
Z moich ustaleń wynika, że dwie inne osoby powiązane z IRiPK zajmują kierownicze stanowiska w Urzędzie Marszałkowskim Woj. Dolnośląskiego. Otóż wiceprezesem Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei jest Patryk Skopiec z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Drugim wiceprezesem IRiPK jest Wojciech Zdanowski (cóż za zbieg okoliczności) również z UMWD. Obaj panowie pracują w Wydziale Transportu UMWD - Zdanowski jest dyrektorem Wydziału, Skopiec natomiast jest kierownikiem Działu Transportu Szynowego: http://bip.umwd.pl/index.php?id=458
IRiPK (czyli m.in. Zdanowski i Skopiec) również i od UMWD (czyli m.in. od Zdanowskiego i Skopca) otrzymywał płatne zlecenia, np. w 2007 r. było to:
- Przeprowadzenie serii badań frekwencji we wszystkich pociągach regionalnych na terenie województwa wraz ze szczegółową analizą struktury taryfowej. Projekt przeprowadzony na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Jak nazwać taki "układ"? Ja tylko stwierdzam fakty.
Ale wracając do Kolei Mazowieckich...
Zarząd KM został uformowany przez marszałka Struzika i b. wiceministra Tchórzewskiego. Ta cała ekipa jest układem politycznym. Kuliński z rady nadzorczej KM to tzw. "mały marszałek" kolega Struzika z Płocka, mimo że jest dyrektorem generalnym urzędu marszałkowskiego to jest drugą osobą po Struziku, ważniejszą niż reszta zarządu Województwa Mazowieckiego.
Kuciński, Sulima, Kuliński to wrogowie Radomia w Kolejach Mazowieckich. Dzięki inicjatywie KMK Radom udało się w końcu reaktywować Radom - Drzewica, ale było to tylko możliwe dzięki temu, że wicemarszałkiem jest facet z Radomia - Piotr Szprendałowicz. On właśnie wstawił do rady nadzorczej Jakuba Majewskiego z IRiPK, by mieć tam wtyczkę. Po prawie trzech latach gnębienia Radomia przez KM, spółka dzięki Szprendałowiczowi nabrała respektu i zaczęła poważnie podchodzić do transportu kolejowego w regionie radomskim. Niestety nadal Szprendałowicz jest za słaby by odwołać zarząd KM, bowiem sprzeciwia się temu marszałek Struzik. Niedługo jednak prezes Sekita odchodzi na emeryturę, więc jestem bardzo ciekawa kto ją zastąpi.
Pisze co wiem z w miare pewnego źródła. Napewno wcześniej został odsunięty od pełnienia funkcji chyba że coś ostatnio się zmieniło. Jeśli ma ktoś 100% informacje że tak nie jest to z góry przepraszam.
_________________ Jestem dyspozytorem własnego toru...
Hmm jakoś mi czas szybko leci ale jakoś pewnie już ze dwa miesiące temu. A z mojego źródła to nie tak dawno miałem potwierdzenie że nic się nie zmieniło.
_________________ Jestem dyspozytorem własnego toru...
Kris a może coś wiesz w sprawie:
Koleje Mazowieckie sp. z o.o. Warszawa ul. Lubelska 1
Mazowiecka Spółka Taborowa sp. z o.o. Warszawa ul. Lubelska 1
Czyżby spółka córka, jeszcze za mało miejsca dla zaufanych pierdzistołków...
Mazowiecka Spółka Taborowa sp. z o.o.
Warszawa ul. Lubelska 1/308
Prezesem 1-osobowego zarządu jest Waldemar Małkowski.
Od sierpnia 2006 r. spółkę kontroluje Samorząd Województwa Mazowieckiego.
W maju 2006 r. pan Janusz Piechociński z ZDG TOR (obecnie poseł PSL) w liście otwartym do władz samorządowych Warszawy i Mazowsza, kierownictwa PKP i Kolei Mazowieckich postulował likwidację Szybkiej Kolei Miejskiej i wniesienie taboru tej spółki do Mazowieckiej Spółki Taborowej.
kris, Grzegorz Kuciński nadal formalnie jest członkiem zarządu Kolei Mazowieckich. Gdyby go wywalili to Krycha na pewno pierwsza by o tym napisała.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum