Cóż. Trudno znaleźć rozwiązanie zadowalające wszystkich. Żeby zapewnić dojazd każdemu pociągi powinny przyjeżdżać do Lwówka o 5.40, 6.40, 7.40, i tak dalej. A niestety Lwówek nie leży w granicach wpływów Ceskych Drah
Mam jeszcze jeden pomysł na rozwiązanie pociągów porannych: krzyżowanie ich w Niwnicach (technicznie możliwe, stacja jest czynna) około godziny 6.20. Wtedy co prawda dojazd od strony JG jest jeszcze gorszy, a wyjazd ze stacji początkowej około 4.50, ale łapiemy w Bcu Ślązaka do Przemyśla i od strony Nowogrodźca mamy późniejszy przyjazd do Lwówka (ok. 6.42). Tylko, czy uczniom/pracownikom pasuje przyjazd do JG około 7.38? Nie za późno, jeśli szkoła jest gdzieś daleko w mieście?
Trudno zbudować z pięciu par rozkład idealny, choć umówmy się, że 5 a 2 to jak niebo a ziemia.
Inny mój pomysł: 22448 zjeżdża z Zebrzydowej o 20,56, o 21,03 (po przyjeździe Szczelińca) jedzie do Lwówka na 22,00. Tam nocuje i wyjeżdża z Lwówka o 5,50, w Niwnicach krzyżowanie jak wyżej, do Bolca, na miejscu o 7.02, na Ślązaka o 7.10. Powrót o 7.20 za poc. 22442/3, po przyjeździe Wrocław-Gorlitz. Eliminujemy tym samym kurs z JG przed 5 rano, bo to bez sensu. No i mamy późny powrót z JG - bo 16.31 to trochę wcześnie dla, powiedzmy, spotkań towarzyskich.
Przyjazd pociągu z Legnicy do JG o 7,25 musi tak pozostac ponieważ najwiecej osób korzysta z niego dojeżdżając do Jeleniogórskich szkół z Lwówka,Wlenia,Marczowa,Dębowego Gaju ,Pilchowic,przyjazd o tej godzinie z Lwówka Sl.do JG zawszy był, te 35 min. do godz.8 musi być na dojśćie/dojechanie do uczelni/szkoły.W starym rozkładzie jazdy gdzy były tylko 2pary pociągów JG-Lwówek 5,20 i 15,20 sam byłem świadkiem jadąć kilka krotnie do Lwówka ile młodieży jezdzi do/ze szkół uczelni,szynobus miał wypełnione miejsca siedzące w 75%.Moim zdanie frekwencja na tej trasie polepszy sie od 1,01,2008,więcej osób zdecyduje sie na przejazdy pociągiem.W hafasie podanie jest że od 01,01,2008 nie będzie juz składów wagonowych a zostana zastąpione szynobusami i czas przejazdu na trasie JG-Bolesł.zmniejszy się o 10min. ,a na trasie JG-Legnica z 3h17min. na 2h50min.
am jeszcze jeden pomysł na rozwiązanie pociągów porannych: krzyżowanie ich w Niwnicach (technicznie możliwe, stacja jest czynna) około godziny 6.20.
W Niwnicach nie może być krzyżowania bo jest tam tylko jedn krawędź.
Ja proponuję jeszcze inne rozwiązanie: Wszystkie pociągi relacji Wrocław- Bolesławiec wydłużone do Węglinńca skąd dalej do Zgorzelca SU 46+2 Bh. Pociąg Relacji JG- Ziel. G odjeżdżający z JG o 10.31 i przyjeżdżający do JG po 19 skrócić relację do/z Węglińca. Pociąg relacji Legnica- Jelenia Góra godzinę wcześniej krzyżowanie z obecnym 22431 (7.36 z J.G) na stacji Wleń.
22431 (7.36 z JG) zmiana na 67031 w relacji Jelenia Góra- Lwówek- Zebrzydowa- Węgliniec- Zielona Góra. 22446 zmiana na 76030 w Jeleniej Górze 17.32 (krezyżowanie we Lwówku z pociągiem do Legnicy. Pociąg Jelenia G. -Legnica odjazd z Jeleniej Góry ok 15.30. Likwidacja 22331 JG-LS-JG. Wydłużenie 22440 z Bolesławca
Nowy pociąg JG- BC- JG ok 19.30.
CO NAM TO DAJE?!
Ogranicaenie liczby połączeń do 4 par na całym odcinku. Ta sama liczba składów w obiegu (po odjeździe szynobusu do ZG obsługa składem Legnickim obecnie kursującym pociągami 22442/22433/22444/22435.
Brak kombinacji z przesiadkami do KKS na stacji Węgliniec w poc. JG- ZG- JG (obecnie).
Brak kombinacji z przesiadkmi na stacji Bolesławiec z pociągów do i z Wroclawia
Bezpośrednie połączenie Lwówka, Nowogrodzca, Wlenia z Zieloną Górą (jest zainteresowanie połączeniem)
Dojazd z kierunku Bolesławca do J.G na godz 7.25 i Lwówka na 6.20 i 7.30 (około)
Lepsza alternatywa dojazdu do Szkół w Rakowicach Wielkich, Lwówku Śl. i do przcy w kopalni gipsu i anchydrytu w Niwnicach.
*Obieg pociągu 67031/76030 nie byłby minutowy w ZG wychodzi 1h postój szynobusu
[ Dodano: 19-12-2007, 13:04 ]
Cytat:
rzyjazd pociągu z Legnicy do JG o 7,25 musi tak pozostac ponieważ najwiecej osób korzysta z niego dojeżdżając do Jeleniogórskich szkół
Pociąg z Legnicy przyjeżdża do JG o 9.38
[ Dodano: 19-12-2007, 13:07 ]
22440 Obecnie kursujący LS-JG z Bolesławca
_________________ Województwo Dolnośląskie nie kończy się na Wrocławiu, walczmy o połączenia do innych miast regionu!!!
A, proszę. Poranny obrót:
Jelenia G. Lwówek Śl. Zebrzydowa Bolesławiec
5.10 ---->6.06/6.10--->7.05/7.11-->7.21 przyj.
lub
4.50 ---->5.46/5.46--->6.47/6.53-->7.03 przyj. (opcja dla skomunikowania ze Ślązakiem).
Z powrotem
Bolesławiec Zebrzydowa Lwówek Śl. Jelenia Góra
odj. 5.00---->5.10/5.16--->6.10/6.11--->7.07 przyj.
lub (dla krzyżowania z wariantem 2 powyżej w Niwnicach):
odj. 5.32---->5.42/5.48--->6.42/6.43--->7.39 przyj.
Wtedy skład poc. z Jeleniej Góry w Bolesławcu jest po 7 i wraca do JG według rozkładu:
Bolesławiec Zebrzydowa Lwówek Śl. Jelenia Góra
odj. 7.25---->7.35/7.41--->8.35/8.36--->9.32 przyj.
Niwnice.JPG A to tak w sprawie możliwości technicznej krzyżowania w Niwnicach...
Jelenia G. Lwówek Śl. Zebrzydowa Bolesławiec
5.10 ---->6.06/6.10--->7.05/7.11-->7.21 przyj.
lub
4.50 ---->5.46/5.46--->6.47/6.53-->7.03 przyj. (opcja dla skomunikowania ze Ślązakiem).
Wyjazd z JG maksymalnie bym opóźniła, tak aby pociąg do Bolesławca przyjechał ok. 7:30. Zgarniamy uczniów z Zebrzydowej, którzy teraz przesiedli się na busy. Czyli:
JG 5:15 -> Lwówek 6:15 -> Bolesławiec 7:25
Cytat:
Wtedy skład poc. z Jeleniej Góry w Bolesławcu jest po 7 i wraca do JG według rozkładu:
Bolesławiec Zebrzydowa Lwówek Śl. Jelenia Góra
odj. 7.25---->7.35/7.41--->8.35/8.36--->9.32 przyj.
Powrót
Bolesławiec 7:35 -> Lwówek 8:45 -> JG 9:45
W B-cu skomunikowanie z pociągiem Wrocław - Gorlitz.
Cytat:
Z powrotem
Bolesławiec Zebrzydowa Lwówek Śl. Jelenia Góra
odj. 5.00---->5.10/5.16--->6.10/6.11--->7.07 przyj.
lub (dla krzyżowania z wariantem 2 powyżej w Niwnicach):
odj. 5.32---->5.42/5.48--->6.42/6.43--->7.39 przyj.
Powrót:
JG 7:45 -> Lwówek 8:45 -> Bolesławiec 9:55
We Lwówku mijanka z pociągiem z B-ca, a w B-cu skomunikowanie z pociągiem do Wrocławia (10:29)
Pamiętajmy, że ten skład jedzie potem do Zgorzelca i wrcaca do B-ca po 14-ej...
Takie są moje propozycje odnośnie kursów porannych.
[ Dodano: 20-12-2007, 18:43 ]
Bardziej trzeba pokombiniować przy obiegach popołudniowo-wieczornych, aby nie wozić powietrza. Proponuję więc:
Bolesławiec 15:25 -> Lwówek 16:35 -> JG 17:35
W B-cu skomunikowanie z pociągiem Wrocław - Gorlitz.
oraz
JG 15:35 -> Lwówek 16:35 -> Bolesławiec 17:45
Mijanka tradycyjnie we Lwówku.
I kurs wieczorny:
Bolesławiec 17:55 -> Lwówek 19:05 -> JG 20:05
W B-cu skomunikowanie z pociągiem Wrocław - Gorlitz.
JG 18:05 -> Lwówek 19:05 -> Bolesławiec 20:15
W B-cu skomunikowanie z pociągiem Gorlitz - Wrocław o 20:28.
Można jeszcze dołożyć jedną parę na co pozwolą obiegi:
JG 10:15 - Lwówek 11:15 - Bolesławiec 12:25
W B-cu skomunikowanie z pociągiem Gorlitz - Wrocław o 12:39,
oraz
Bolesławiec 12:35 - Lwówek 13:45 - > JG 14:45
Ostateczny rozkad wyglądałby tak:
Bolesławiec -> Jelenia Góra
5:05, 7:35, 12:35, 15:25, 17:55
Jelenia Góra -> Bolesławiec
5:15, 7:45, 10:15, 15:35, 18:05
ewentualnie:
JG 18:05 -> Węgliniec 20:15
W Zebrzydowej skomunikowanie z pociągiem Gorlitz - Wrocław.
Węgliniec 4:35 -> Bolesławiec 5:00
W Węglińcu nocowanie/tankowanie, a rano skomunikowanie w B-cu z pociągiem do Wrocławia o 5:14.
Chyba nic lepszego na razie nie wykombinujemy...
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Lady Makbet, Rzeczywiście to dobra propozycja, ale nie uwzględniłaś w obiegu pary Bolesławiec - Zgorzelec - Bolesławiec! To ona tak naprawdę rozwala obiegi w środku dnia!
Cytat:
Wyjazd z JG maksymalnie bym opóźniła, tak aby pociąg do Bolesławca przyjechał ok. 7:30.
Pewnie. Jeśli miałby przyjeżdżać o 7,03 to tylko po to, aby złapać "Ślązaka" (odj. 7.10)
Bardzo dobra wersja Lady Makbet,ale z JG do Bolesławca robi sie przerwa od 10,15 do 15,35 , i nastepny dopiero 18,05 , a teraz sa 15,06 i 16,31 i młodzięż szkolna i nie tylko ma wybór, opcja 18,05 do Węglińca jednak powinna zostać do Bolesławca przez Lw.
15:35 z Jeleniej Góry to godzina optymalna, i dla uczniów, i dla wracających z pracy. Taki a nie inny rozkład jazdy wymuszają obiegi i mijanki. Propozycja Lady Makbet jest bardzo dobra! Lepsza od tego co mamy teraz na linii Jelenia Góra - Bolesławiec.
_________________ Nie bierz życia na serio
i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum