Potencjał na pewno jest, licząc (bardzo ogólnikowo) na odcinku Rzeszów-Stalowa Wola to jakieś 150 tys. mieszkańców. Muszę jednak przyznać że 4 pary osobówek + TLK to jak narazie bardzo kiepska oferta. Zwłaszcza martwi fakt, że ostatni pociąg z Rzeszowa jest o 15.34. Mam nadzieję, że podkarpacki zakład PR jak i urząd marszałkowaki pilnie zrobią coś z tym "fantem" już w przy okazji marcowej korekty jazdy. Poszerzona oferta z odpowiedznio przeprowadzona kampanią promocyjną napewno przyciągnie wiekszą ilość podróżnych.
Od czegoś trzeba zacząć, czyli od 4 par regio. Jak na razie obłożenie jest obiecuące. W prasie lokalnej można było wyczytać, że rozkład ma się zmienić i ma być dostosowany do potrzeb pasażerów. Czyżby były przeprowadzone badania ankietowe? W każdym razie, należy się spodziewać dodatkowych kursów. Jeżeli projekt wypali, to jest szansa, że chętniej decydenci wydadzą pieniądze na modernizację innych ginących linii w regionie. Mam na myśli linię Jasło - Zagórz. Dobra frekwencja na linii do Tarnobrzegu to dobry argument.
Mnie się marzy łącznik w okolicach Ocic do linii na Staszów i Kielce. Jest to jakaś alternatywa dla połączeń przez Lublin i praktycznie zdechniętej linii przez Ostrowiec. Władze Szkieletczyzny też powinny być zainteresowane.
Przecież linia ze Staszowa ma połączenie z linią Tarnobrzeg-Dębica w Chmielowie. Zatem pociąg wjeżdzający od Rzeszowa w Tanobrzegu musiałby zmieniać kierunek jazdy (i lok na elektryczny).
wydaje mi się że tą linią staszowską nigdy pasażerskie nie jeździły,chyba że się mylę?to nie jest dobre rozwiązanie lepszym byłoby wyremontowanie Tarnobrzeg-Ostrowiec ale kiedy to nastąpi?
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
A co Tarnobrzeg - Ostrowiec, to jak napisałem kilka postów powyżej, nawet przy obecnych fatalnych parametrach tej linii, pociąg pospieszny Rzeszów-Wawa miałby całkiem przyzwoity czas, w porównaniu do innych wariantów (przez Staszów lub p. Lublin).
wydaje mi się że tą linią staszowską nigdy pasażerskie nie jeździły,chyba że się mylę?to nie jest dobre rozwiązanie lepszym byłoby wyremontowanie Tarnobrzeg-Ostrowiec ale kiedy to nastąpi?
Jeździł pociąg osobowy na trasie Kielce - Zamość. Do tego kilka połączeń z Kielc do Buska, Pińczowa i Połańca.
Sandomierz, Ostrowiec, Starachowice mają mniej mieszkańców niż Kielce i mieściny na trasie.
Rzeszów nie ma dobrego połączenia z Kielcami, praktycznie tylko jeden weekendowy TLK.
Przez Kielce byłoby dobre połączenie do Łodzi, nawet Częstochowy licząc zmianę czoła w Kielcach.
Kielcom powinno zależeć na rozwinięciu linii, nie może przez to, że uzyskają połaczenie dobre z Rzeszowem czy Przemyślem, ale to, że dzięki temu uzyskają Kielczanie dobre połączenia tranzytowe.
A co Tarnobrzeg - Ostrowiec, to jak napisałem kilka postów powyżej, nawet przy obecnych fatalnych parametrach tej linii, pociąg pospieszny Rzeszów-Wawa miałby całkiem przyzwoity czas, w porównaniu do innych wariantów (przez Staszów lub p. Lublin).
Nie wspominając o dodatkowej popołudniowej Warszawie / Łodzi. W Skarżysku albo Radomiu taki pociąg mógłby się rodzielać w ostateczności na dwa kierunki.
PKP PLK planuje w tym roku dalsze prace modernizacyjne na niedawno oficjalnie otwartm odcinku z Rzeszowa do Tarnobrzega. Prace te najprawdopodobniej są związane z planowanym w przyszłości połączeniem Rzeszów-Warszawa. W zakres tych działań będą wchodzić następujące zadania:
-przebudowa układu torowego w stacji Głogów Małopolski
-przebudowa 9 szt. obiektów inżynieryjnych
-zabudowa komputerowych urzadzeń srk na stacjach Kolbuszowa i Głogów Małopolski
-przebudowa dwóch peronów na przystankach osobowych w Widełce i w Budach Głogowskich
Jest na to rada: kary umowne egzekwowane od przewoźnika przez zamawiającego usługę (czyli UM). Dlatego nie podoba mi się idea us(r)amorządowienia PR-u. To ma być dla samoządów firma zewnętrzna, wtedy pod naciskiem konkurencji będzie łatwiej od niej wycisnąć należytą jakość usług.
A "dzięki" takiemu podejściu można świeżą linię uwalić na powitanie. To powinno chodzić jak w zegarku! Gratulacje dla betonu!
W sytuacji, w której zamawiający jest (współ)właścicielem przewoźnika to prawie jak samobiczowanie, dające w dodatku pretekst do rozrostu biurwy po obu stronach
Dlatego nie jestem zwolennikiem usamorządowienia PRu i powoływania własnych spółek kolejowych. Jeśli firma jest z zewnątrz to konkurencja ją zmusi do poprawy jakości i odpowiedniej reorganizacji. Chyba że źle myślę?
Ael to temat na inny wątek. W każdym razie oferta na tym odcinku jest na razie żadna. A przy otwieraniu nowej linii jak ta, powinno być conajmniej dwukrotnie więcej pociagów klasy Regio. I żadnych (!!!) KKA. Ale beton, to beton. Pokazuje to na co stać podkarpacki UM nawet przy tak ważnej i newralgicznej dla tego województwa inwestycji. Żenada!
Miałem okazję jechać autobusem zastępczym i faktycznie nie jest dobrym rozwiązaniem. Spóźnienia to jedno, dołożyć też trzeba wytrasowanie (Stalowa-Tarnobrzeg), cały ten odcinek tylko myslałem czy ten autobus się nie rozpadnie na dziurach. Poza tym pędził jak szalony (co przy obecnej pogodzie nie jest bezpieczne).
Czy ze względu na plany uczynienia w przyszłości z tej linii części najrótszego połączenia Podkarpacia ze stolicą kraju, istnieją przesłanki(możliwości) ku temu, żeby ją zelektryfikować?
Oczywiście istnieje mozliwość elektryfikacji linii kolejowej nr 71 Rzeszów-Ocice. Przesłanką dla takiej decyzji będzie stopień zainteresowania, szczególnie przewoźników pasażerskich, uruchomieniem połączeń z wykożystaniem tej linii. Na samą realizację będą konieczne również nakłady rzędu 70-80 mln zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum