Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 79, 80, 81  Następny
Nieudolność Kolei Dolnośląskich
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-05-2012, 17:16    Odpowiedz z cytatem

kamis napisał/a:
Jak na razie widzę właśnie wrogość wobec całej firmy KD

Możesz sprecyzować co rozumiesz przez pojęcie "firma KD"?

Bo:

1. Taboru KD nie posiadają żadnego! Wszystkie szynobusy użytkowane przez KD są własnością samorządu województwa.

2. Nieruchomości KD też nie posiadają żadnych, za wyjątkiem podarowanej przez UMWD kamienicy przy ul. Hutników 3 w Legnicy, która od paru last stoi pusta i popada w ruinę. Docelowo miała to być siedziba KD. Ale nie będzie! Nieruchomością powinny zainteresować się stosowne służby, albowiem kamienica znajdująca się pod zarządem KD sukcesywnie popada w ruinę i traci na wartości rynkowej. A to już ociera się o działanie na szkodę spółki!

3. Zaplecza technicznego KD też nie posiadają. Szynobusy są serwisowane w Miłkowicach, w wynajętej od PKP Cargo hali, w której naprawiano wagony towarowe. I tu ciekawostka, bo nie wiadomo gdzie KD będą serwisować EZT-y z Newagu. W Miłkowicach się nie da, bo tam nie ma trakcji elektrycznej, a EZT-y serwisuje się pod trakcją. Miało powstać zaplecze techniczne na Pątnowskiej w Legnicy, ale na 99% nie powstanie. Wywalono tylko grubą kasę w projekt (czytaj: w błoto).

4. Pomieszczenia magazynowe KD na Pątnowskiej to budynki należące do PKP. Obok stoją baraki. Do jednego z baraków przeniesiono dyspozyturę KD, aby nie bulić za lokal na dworcu PKP.

Reasumując... KD nie mają nic, prócz 3 czy 4 samochodów, narzędzi, mebli biurowych i zrujnowanej kamienicy przy ul. Hutników. Cały majątek spółki ruchomy i nieruchomy nie wystarczyłby nawet na pokrycie skumulowanej straty wygenerowanej przez KD, która wynosi ponad 9 mln zł. Zastanawiam się gdzie jest te ponad 50 mln zł stanowiących oficjalny kapitał zakładowy spółki?

Jak więc można przejawiać wrogość do czegoś, co praktycznie nie istnieje? A może miałeś na myśli wrogość do pracowników KD? Na obsługę w pociągach KD nikt raczej nie narzeka, a wręcz przeciwnie, pasażerowie chwalą. A jeśli chodzi o kadrę kierowniczą KD to póki co to ona przejawia wrogość w stosunku do naszego forum, nasyłając na nas policję i prokuraturę:

http://infokolej.nowyekran.pl/post/31254,koleje-dolnoslaskie-ida-na-wojne-z-internautami

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 15-05-2012, 21:39    Odpowiedz z cytatem

kamis, Wracając do Twojej wypowiedzi dotyczącej linii lwóweckiej że odcinek Lwówek Zebrzydowa pogrzebała PLK pragnę Cię poinformować żę pleciesz głupioty jakich mało. W ciągu linii 283 nie ma odcinka na którym obowiązuje prędkość 0 km/h poza odcinkiem wyłączonym z ruchu między Ławszową a Żaganiem.

Między Lwówkiem (konkretnie Rakowicami) a Zebrzydową jest prowadzony intensywny ruch towarowy.

Nieprawdą jest również że PR dobiły linię lwówecką bo i owszem dobijały ją w latach 2000-2007 ale w latach 2007-2009 znacznie polepszyły ofertę i odbudowały potoki podróżnych.

Od roku 2010 linię przejęła spółka KD która z zaplanowanych połączeń uruchomiła trzy ochłapy między Lwówkiem a Jelenią i jeden ochłap między Lwówkiem a Bolesławcem. Znaczna część z tych połączeń była często odwoływana i zastępowana KKS. Najdłuższy ponad miesięczny okres KKS to czas między 15 marca a 26 kwietnia 2010 ! Sam rozkład 2010 iście kosmiczna kompozycja wywodów kogo - nie jakiego pana Krzysia z UM-u. Który we współpracy z nowo powołanym zarządem KD zoptymalizował rozkłąd jazdy na lwóweckiej. Tak że w kwestii tych decyzji nie tuszuj i nie wybielaj bo to CI się nie UDA !

Na marginesie dodam sensacyjną wiadomość jaką zasłyszałem dziś w PLK, że wspaniałe KD przymierzały się do całkowitego zawieszenia przewozów na lwóweckiej od 1 czerwca 2012 ! A to Ci "niespodziewajka". W zasadzie muszę tylko potwierdzić zasłyszaną informację i będę miał pewność. Wiem już zatem skąd ustawiczne odwoływanie pociągów w ostatnim okresie ... trzeb było zniechęcić trochę ludków.

A wracając do ostatnich postów. Poniekąd nie dziwię się że na wszystko wy pracownicy KD znajdziecie argument. W końcu to wasza praca i trzeba ją szanować. Nie wiem tylko czy macie świadomość tego że nikt z forumowiczy nie występuje przeciw Wam czy przeciw spółce. Sprzeciw dotyczy polityki jej prowadzenia przez Wasze szefostwo.

O ile jestem w stanie zrozumieć że bronicie imienia firmy o tyle nie jestem w stanie przyjąć nie możliwości przyjęcia przez was obiektywnej krytyki.Myślę że czasem lepiej było i dla Was i dla przewoźnika przyjąć krytykę i uderzyć w pierś niż ciskać się i zwalać winę za niedociągnięcia na wszystko i wszystkich wokoło. To głupie i nie dorzeczne. Można to porównać do jakże lubianej w latach 90 polityki wygaszania popytu w której za wszelką cenę próbowano pasażerów wpędzać w poczucie winy za to że są pasażerami. Przecież to jest chore!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 15-05-2012, 21:51    Odpowiedz z cytatem

Tak, niemal codziennie jest odwoływanych kilka pociągów na Lwóweckiej, dobrze jak by PR powrócił, a tą spółeczkę do likwidacji!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 15-05-2012, 21:58    Odpowiedz z cytatem

Tak a PR na lwóweckiej przez ostatnie pare lat pokazał klase!
W rozkładach regularne KKZ! Jak jesteś taki cwany do kup KD pojazd żeby specjalnie dla Ciebie jeździł na lwóweckiej. Tak zachwalasz PR a od kolegi dostałem taką informację:

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Spółka Przewozy Regionalne likwiduje wszystkie kasy biletowe w całej Polsce. To decyzja władz spółki. Informacja dotarła do Nas po wczorajszym spotkaniu z Dyrektorem Dolnośląskiego Oddziału Przewozów Regionalnych Panem Berkowskim. Terminy likwidacji i szczegóły nie są znane. O planowanych likwidacjach poinformowaliśmy już "Gazetę Wrocławską". Szczegółowych informacji na ten temat dowiecie się Państwo w przeciągu kilku następnych dni. Podkreślamy, że informacja jest wiarygodna i nie podlega cenzurze. O dalszym przebiegu sytuacji będziemy Państwa na bierząco informować.


Dróżyny w Legnicy, Kłodzku i Jeleniej Górze do likwidacji, tylko Wrocław ma zostać, człowieku ogarnij się!
KD powoli zawładnie dolnym śląskiem czy tego chcesz czy nie a spółki nie zlikwidują bo jakiś opentany mikol tego chce!

[ Dodano: 15-05-2012, 22:06 ]
Bonifas napisał/a:
kamis
Na marginesie dodam sensacyjną wiadomość jaką zasłyszałem dziś w PLK, że wspaniałe KD przymierzały się do całkowitego zawieszenia przewozów na lwóweckiej od 1 czerwca 2012 ! A to Ci "niespodziewajka". W zasadzie muszę tylko potwierdzić zasłyszaną informację i będę miał pewność. Wiem już zatem skąd ustawiczne odwoływanie pociągów w ostatnim okresie ... trzeb było zniechęcić trochę ludków.


A czy ty wolisz jeździć swoim autem po ładnej prostej drodze czy po polnych wertepach gdzie nararzasz swój pojazd na różne niespodzianki? Tak samo jest z torami!
To KD sobie wymyśliło te 30 km/h? czy PLK? Teraz ma być 20 km/h więc po cholere tam ludzie mają jeździć?

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-05-2012, 22:17   

amadeoen57. napisał/a:
Tak, niemal codziennie jest odwoływanych kilka pociągów na Lwóweckiej, dobrze jak by PR powrócił, a tą spółeczkę do likwidacji!


Czym PR ma wrócić? Autobusem, jak przez bodaj 10 dni rozkładu 2010?
Przypomnę: http://kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=280&okno=galeria&&photoid=61575

PR jak szybko się pojawiły, tak szybko zniknęły z tej linii, po zadeklarowaniu uruchomienia całorocznej (nie chwilowej) KKZ.

Powtórkę z rozrywki w tym roku PR zafundowały na linii do Szklarskiej Poręby. Nawet w wywiadach Polskiego Radia Wrocław naczelnictwo PR wspominało, że pojedzie do Szklarskiej Poręby Górnej autobus, bo Przewozy nie mają czym jeździć.

A może Przewozy mają "powrócić" na lwówecką szynobusem wyrwanym z czynnej linii KD, jak obecnie obsługuje się Lubawkę?

Wspominasz o odwołaniach na lwóweckiej, to wspomnij o widzianej gołym okiem przyczynie. Twój pracodawca zaplanował w rozkładzie pociąg sezonowy bez zabezpieczenia taboru, więc wspomnij o tym, wytykając komunikację zastępczą na lwóweckiej. Wy wozicie uśmiechniętych wrocławskich turystów na Lubawkę, a my świecimy oczami przed seniorami z Marczowa.

"Nikt nie powinien być sędzią we własnej sprawie" - dlatego z reguły nie wypowiadam się w tematach dotyczących firmy. Ale na taki jad naprawdę trudno nie reagować.

I jeszcze jedno - po tonie wypowiedzi przypuszczam, że należysz do młodych ludzi. Jak ja, a ja Tobie likwidacji Twojej "spółeczki" w żadnym razie nie życzę. Do 67 r.ż. nam daleko i żaden z nas nie wie, czy kiedyś nie trafimy pod jeden firmowy szyld, i nie mam tu na myśli żadnego z istniejących podmiotów. I komuś wtedy będzie łyso.
Powrót do góry

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 15-05-2012, 22:33    Odpowiedz z cytatem

Zgoda, za stan 283 (a konkretnie za to, że pociąg jedzie tam po drzazgach ze zbutwiałych drewnianych belek) solidnie po ryju powinni oberwać ci z PKP PLK (a zwłaszcza z ZLK Wałbrzych - no ale skoro nie umieją porządnie zadbać o 274 (po 298 jechało się szybciej, a to przecież linia towarowa z sezonowym ruchem pasażerskim), to czego oczekiwać po lwóweckiej). Niemniej gdy jeszcze można tam było jechać 50 km/h, nastąpiło drastyczne pogorszenie oferty przewozowej... I tego PR nie zrobiło. A teraz PR na pewno tam nie wróci, bo nie ma czym i póki tej linii nie zrobią - nie będą mieli po co.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamis
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-05-2012, 22:42   

Panie Bonifas, toż to nikt Panu nie każe jechać KD Wink jedź PR-em, powodzenia życzę Laughing poza tym, jestem ciekaw, jak sytuacja wyglądałaby, gdyby PR jednak przejął tą linię za nas - "witamy KKZ" - także bardzo proszę Smile.
Beatrycze nie mniej jednak ten tabor na papierze należy do nas, bo my go obsługujemy i jest to zawarte na kontraktach między spółką KD a UMWD, także może i w małym stopniu, ale jednak mamy w tym jakiś udział, że możemy nazywać to "naszym taborem" oraz sam fakt przetargów dla spółki KD S.A.
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-05-2012, 23:24    Odpowiedz z cytatem

Jerry napisał/a:
KD powoli zawładnie dolnym śląskiem czy tego chcesz czy nie

Póki co KD zawładnęły jedynie dolnośląskimi sądami.

Śledzę e-wokandy legnickich i wrocławskich sądów. Proszę sobie wyobrazić, że w sądach pracy, sądach cywilnych i sądach gospodarczych Koleje Dolnośląskie mają więcej spraw niż spółki Grupy PKP i Przewozy Regionalne razem wzięte. A do tego dochodzą jeszcze sądy karne, bo beton KD namiętnie uwielbia sądzić się z internautami, pozywając ich z art. 212 kk. Oto dowód:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=247360#247360

Dlaczego o tym piszę? Aby przestrzec kolejarzy z KD, zwłaszcza najmłodszych stażem, przed zbytnim optymizmem. Wiecie przecież jak duża rotacja zatrudnienia jest w waszej firmie. Wiecie, że co druga osoba odchodząca z KD idzie prosto do sądu pracy. Wiecie, że osoby niewygodne dla betonu są z firmy eliminowane. Wiecie, że kadra kierownicza KD to beton zbrojony rodem z PKP. Spoza PKP jest chyba tylko dyr. techniczny, reszta wierchuszki KD to starzy pekapiści. A tam, gdzie rządzi beton PKP tam z natury rzeczy jest dno i padaka. I właśnie takim dnem są niestety KD, choć tego nie dostrzegacie, bo dostrzec nie chcecie. Dostrzegają to tylko byli pracownicy KD, z którymi miałam styczność. I wy prędzej czy później też przejrzycie na oczy...

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 16-05-2012, 10:12    Odpowiedz z cytatem

Jerry napisał,
Cytat:
Tak a PR na lwóweckiej przez ostatnie pare lat pokazał klase!
W rozkładach regularne KKZ!


Przecież nikt nie mówi że PR były złote ale do lat 2008/2009 w wykonaniu PR KD się nie umywa.

Od czsu przejęcia przez Was obsługi lwóweckiej nigdy nie przekroczyliście pięciu par połączeń. PKP Zakład Przewozów Pasażerskich we Wrocławiu owszem dobijał lwówecką ale przypadało to na lata 2000-2006. Od grudnia 2007 roku została poprawiona oferta przewozowa rozszerzona o bezpośrednie połączenia z Bolesławcem / Węglińcem /Szklarską Porębą Górną / Legnicą czy Trutnovem. To właśnie zrobił PR odbudowując potoki między Lwówkiem a Zebrzydową od zera i między Lwówkiem a Jelenią. Od czasu przejęcia przez KD ruch między Lwówkiem a Jelenią kształtował się w granicach 3-4 par pociągów a między Lwówkiem a Zebrzydową nigdy nie przekroczył jednej pary mimo częstych apeli i petycji lokalnych społeczności. Więc nie chrzań że PR w ostatnich latach dobijały lwówecką. Bo największe uciemiężenie tej linii spadło razem z nowym zarządem spółki powołanym a jakże 1 czerwca 2009r. Tej daty nigdy nie zapomnę bo pamiętam doskonale gdy robiłem zdjęcia we Lwówku ze spotkania 3 składów pasażerskich - krzyżujących się szynobusów oraz pociągu retro. Niestety taki widok jest już raczej nie do ujrzenia i to dzięki polityce jaką przewoźnik w komitywie z byłym marszałkiem (a obecnym vickiem) na lwóweckiej uprawia.

Bezczelnością jest zdanie: kup sobie szynobus, które napisałeś Jerry . Ewidentnie widać na nim brak jakichkolwiek argumentów. Tak na dobrą sprawę to KD niech sobie kupi szynobus bo to czym wozicie jest dobrem wszystkich Dolnoślązaków, a nie waszą prywatną własnością. Podkreślam wszystkich nie zaś wybranej grupy decydentów z Legnicy czy Trzebnicy.

Jerry napisał,
Cytat:
A czy ty wolisz jeździć swoim autem po ładnej prostej drodze czy po polnych wertepach gdzie nararzasz swój pojazd na różne niespodzianki? Tak samo jest z torami!
To KD sobie wymyśliło te 30 km/h? czy PLK? Teraz ma być 20 km/h więc po cholere tam ludzie mają jeździć?


Co ty za dyrdymały wypisujesz regulamin przydzielania tras pociągów dla szynobusów jasno mówi że dla lwóweckiej na przyszły rok nic się nie zmieni. Najpierw sprawdź zanim napiszesz głupoty http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2012_2013/zalaczniki_1-9_v.beta/P_12-13_Z_2.1A_w.0.pdf strona 54.

morpheo napisał,
Cytat:
Wspominasz o odwołaniach na lwóweckiej, to wspomnij o widzianej gołym okiem przyczynie. Twój pracodawca zaplanował w rozkładzie pociąg sezonowy bez zabezpieczenia taboru, więc wspomnij o tym, wytykając komunikację zastępczą na lwóweckiej. Wy wozicie uśmiechniętych wrocławskich turystów na Lubawkę, a my świecimy oczami przed seniorami z Marczowa.


I pod tym jestem w stanie się podpisać. Skoro PR wiedziały że mają w wakacje do obsługi połączenie na DLS to trzeba było się wystarać o DHL czy 102 jaka jeździła tu przez dwie ostatnie dekady a nie swoje szynobusy umieścili na kaszubach a tu wymagają zapewniać obsługę samorządom.
.
Kamis napisał,
Cytat:
Panie Bonifas, toż to nikt Panu nie każe jechać KD jedź PR-em, powodzenia życzę poza tym, jestem ciekaw, jak sytuacja wyglądałaby, gdyby PR jednak przejął tą linię za nas - "witamy KKZ" - także bardzo proszę


A to kolejny brak argumentu. Niby dlaczego sugerujesz mi bym szukał sobie innego przewoźnika i to w sposób bezczelny jeżeli wiesz że innego na lwóweckiej nie ma ?! To chamstwo i cwaniactwo ! Płacę takie same podatki ja Ty Panie więc żądam takich samych praw jak Ty !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-05-2012, 10:52   

Bonifas napisał/a:

Co ty za dyrdymały wypisujesz regulamin przydzielania tras pociągów dla szynobusów jasno mówi że dla lwóweckiej na przyszły rok nic się nie zmieni. Najpierw sprawdź zanim napiszesz głupoty http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2012_2013/zalaczniki_1-9_v.beta/P_12-13_Z_2.1A_w.0.pdf strona 54.

Regulamin sobie, rzeczywistość sobie. Jeśli mnie pamięć nie myli regulamin przewidywał 50 km/h, gdy był planowany rozkład na 7 par.

Z wyrokowaniem jaka będzie obowiązywała prędkość w 2012/13 poczekajmy do grudnia. Zresztą już czerwcowy dolnośląski WOS może przynieść w regionie parę "niespodzianek".

Komunikacja zastępcza mimo wywijania kółek na mapie pod Marczowem wyrabia się zgodnie z obecnym rozkładem pociągów, wytrasowanym na 30 km/h. Czasami trzeba nawet robić 4 minuty postoju wyrównawczego na Zaporze. Jaki sens będzie miał przewóz koleją przy 20 km/h?

Pisałeś wcześniej o ruchu towarowym z Rakowic do Zebrzydowej. Właśnie. A gdzie ruch towarowy ze Lwówka do Jeleniej? Tu masz przyczynę degrengolady lwóweckiej i paru innych linii. PLK nie ma bogatego klienta z dużym regularnym zamówieniem na przewóz kamienia itd., więc zdaje się nie mieć pieniędzy i/lub większego interesu w remoncie pod szynobusy. Wystarczy porównać, jak w ostatnich miesiącach wygląda sprawa remontów i utrzymania na liniach z naprawdę intensywnym ruchem towarowym (Kłodzko-Wałbrzych, Wrocław-Jelenia Góra, Zgorzelec Miasto - Studniska i dalej do Zawidowa), a jak na liniach wyłącznie pasażerskich.

Bonifas napisał/a:
To chamstwo i cwaniactwo ! Płacę takie same podatki ja Ty Panie więc żądam takich samych praw jak Ty !

Ustawa o samorządzie terytorialnym nakazuje samorządowi zapewnienie lokalnego transportu zbiorowego, nie precyzując trakcji, jaką ten transport ma się odbywać. Bądź co bądź, nie ma w Polsce gminy bez ani jednego środka transportu, w którym nie obowiązywałyby ulgi ustawowe. Jedynym "ale" może być to, że katalog ulg na kolei i w transporcie drogowym znacznie się różni. Ale tutaj pretensje do ustawodawcy.

ps. o linii lwóweckiej jest osobny temat
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3726&start=750
- nie toczmy tej dyskusji w trzech wątkach z rzędu!
Powrót do góry

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 16-05-2012, 11:05    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Regulamin sobie, rzeczywistość sobie. Jeśli mnie pamięć nie myli regulamin przewidywał 50 km/h, gdy był planowany rozkład na 7 par.
Nie od początku było 30 km/h.


Cytat:
Pisałeś wcześniej o ruchu towarowym z Rakowic do Zebrzydowej. Właśnie. A gdzie ruch towarowy ze Lwówka do Jeleniej?


Ruch towarowy między Lwówkiem a Jelenią został wstrzymany przy okazji osunięcia się skarpy w Siedlęcinie w 2009 r. Składy do ładowni drewna w Lwówku które korzystała z odcinka zaczęły być obsługiwane od strony Niwnic. Przed oddaniem odcinka Siedlęcin - Jeżów w listopadzie 2009 ładownię przeniesiono do Niwnic a do Lwówka docierają jedynie nawozy. Jedynemu korzystającemu obecnie z rampy w Lwówku nie opłaca się zamówić składu z Jeleniej który ma do przejechania 33 km tylko po to by odstawić dwa wagony. Jest on we współpracy z operatorami niwnickimi i wagony dostarczane mu są właśnie z tamtej strony.

W 2011 ze względu na remont odcinka Jelenia -Rybnica był prowadzony ruch pociągów do stacji paliw w Wojanowie właśnie przez Lwówek. To tak w odpowiedzi na pytanie dotyczące ruchu towarowego.


Cytat:
ps. o linii lwóweckiej jest osobny temat

Ale Nieudolność KD właśnie w przypadku tej linii szczególnie się objawia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-05-2012, 11:24   

Bonifas napisał/a:
Nie od początku było 30 km/h.

Czemu więc z tego postu z 2009 r. (i "okolicznych") wynika, że wejście KD na lwówecką, projektowane na 7 par, zbiegło się w czasie z ograniczeniem prędkości?:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=99531#99531

Bonifas napisał/a:
Jedynemu korzystającemu obecnie z rampy w Lwówku nie opłaca się zamówić składu z Jeleniej który ma do przejechania 33 km tylko po to by odstawić dwa wagony. Jest on we współpracy z operatorami niwnickimi i wagony dostarczane mu są właśnie z tamtej strony.

Czyli potwierdzają się moje słowa - działające niestety na zasadach rynkowych, bez uwzględnienia interesu społecznego, PLK nie mają większego interesu w remoncie tej linii.

Zysk byłby niewspółmierny do poniesionych kosztów. (poprawka)


Ostatnio zmieniony przez Bonifas dnia 16-05-2012, 12:08, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry

iktorn82 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Gru 2011
Skąd: Lubań

PostWysłany: 16-05-2012, 11:49    Odpowiedz z cytatem

W ostatnim zdaniu miałeś chyba na myśli, że zysk byłby niewspółmierny do poniesionych nakładów, bo inaczej to zdanie nie ma sensu. Ale nie o to tutaj chodzi. Zarządca linii kolejowych powinien utrzymywać należące do niego torowiska w jak najlepszym stanie technicznym i utrzymywać parametry. Tutaj nie ma miejsca na ekonomię i na liczenie zysków i strat. Chociaż, gdyby trasa była utrzymana w należytym stanie, to i zainteresowanie przewoźników byłoby znacznie większe, a co za tym idzie wpływy do kasy PLK. Każda linia kolejowa, którą PLK zapuści tak jak np. Lwówecką jest skazana na wstrzymanie przewozów, najpierw pasażerskich, a z czasem też towarowych. Przykłady takich linii można wymieniać w naszym regionie bez końca ale proces trwa nadal, więc za kilka lat zostanie nam e30 i to będzie cała kolej na zachodnich terenach Dolnego Śląska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-05-2012, 12:18   

Błąd poprawiłem, dziękuję.

Piszesz "Tutaj nie ma miejsca na ekonomię i na liczenie zysków i strat.". Oczywiście, ze względów społecznych nie ma miejsca. Tyle, że ktoś kiedyś wpadł na pomysł zaprowadzenia w tym kraju liberalizmu większego niż w najbardziej liberalnych cywilizowanych państwa tego zakątka globu, czego efekty odczuwamy na własnej skórze coraz bardziej. To nie dotyczy wyłącznie kolei, tylko każdej dziedziny życia.

Nie "piję" do pracowników PLK, tylko do sposobu w jaki ta firma jest postawiona. Obecnie - jak każde wolnorynkowe przedsiębiorstwo - musi kierować się zyskiem. A w każdym razie nie ma tu miejsca na względy pozaekonomiczne. Paranoja, ale dla profesorków w ministerialnych gmachach wszystko jest w porządku.

Tyle, że większą paranoją byłoby trzymanie się założeń gospodarki liberalnej. Wystarczyłoby, że ok. 2000 roku nie zezwolono by samorządom na zakup taboru kolejowego i udostępnianie go przewoźnikom (jawna interwencja państwa w wolny rynek). Wtedy po większości linii lokalnych w kraju hulałby wiatr.

Każdej instytucji czy firmie sektora publicznego można coś wytknąć. Jednak zarzuty ciężkiego kalibru o "uwalanie połączeń" itd. trącą dla mnie teoriami spiskowymi dziejów. To nie nieudolność przewoźników, urzędów, zarządcy infrastruktury tylko nieudolność założeń systemu, jaki zaprowadzono w tym państwie. Postawionej na głowie gospodarczej dziczy, która "społeczną gospodarką rynkową" zwie się tylko w Konstytucji.

Wmawia się, że "socjaliści" wywołali kryzys. Pytanie, jak w "kryzysie" wyglądają Niemcy, Austria, czy kraje skandynawskie - choćby w dziedzinie kolei lokalnych.
Powrót do góry

tomornik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 16-05-2012, 12:39    Odpowiedz z cytatem

Widzę ze w Tym, jak również w wątku o połączeniach dalekobieżnych na linii zgorzeleckiej toczy się zawzięta "dyskusja" a raczej kłótnia sympatyków/pracowników zarówno KD jak i PR. Oskarżenia lecą z jednej na drugą stronę, a odbijanie piłeczki nie ma końca. Dyskusja moim zdaniem jest jałowa i staje się coraz bardziej nudna. A co tak naprawdę interesuje mnie jako zwykłego pasażera? Tak naprawdę 3 rzeczy: 1) punktualność pociągu, 2)w miarę porządny wygląd taboru, 3)kultura obsługi. (a tu nie miałem nigdy najmniejszego zastrzeżenia tylko do punktu 3 w wykonaniu KD). Naprawdę mam w d(...) nosie czy będzie mnie wozić KD,PR, IC, DB, CD, Arriva, SKM, MPK, koleje rosyjskie czy północnokoreańskie. To kolej ma być dla pasażera, a nie pasażerowie dla kolejarzy. Mnie i przypuszczam, że zdecydowaną większość zwykłych pasażerów nie obchodzi czy PR uruchomi jakiś pociąg IR by "nie zmniejszać pracy przewozowej i nie zwalniać pracowników" Jak napisano w sąsiednim wątku.Jeśli pociąg będzie o dobrej godzinie i będę pewny że przyjedzie to nim pojadę i tyle. Przekrzykujecie się państwo co zrobiło KD, co zrobiło PR na linii lwóweckiej, co zrobi jak przejmie linię zgorzelecką. Jak to właściwie jest (bo ja ekspertem nie jestem), czy te spółki wystawiły choć jeden skład z własnej, nieprzymuszonej woli by przyciągnąć podróżnych i uzyskać większe potoki? Czy lecą tylko na tym za co płaci im UMWD? Bo jeśli tylko to 2 (a tak mniemam) to cała dyskusja o tym kto pasażerą robi "lepiej" jest zbędna i jałowa od samego początku aż po sam koniec. Wtedy można rozliczać KD i PR tylko za to za co im płacą, a jak się nie wywiązują się z umowy to po prostu nie płacić i "spółeczka" taka czy inna padnie. A pretensje i sugestie do rozkładu stosować do władz województwa a nie do spółek, które nijako są tylko podwykonawcą
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 23 z 81 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 79, 80, 81  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl