sheva17, nie będę się już rozpisywał, bo po pierwsze nie lubię się powtarzać, swoje zdanie wyraziłem wcześniej i jest ono niezmienne, a po drugie do Ciebie i tak żaden argument nie dotrze, bo jesteś osobą której się wydaje że zjadła wszystkie rozumy i wszystko wie najlepiej, a wszyscy wokoło to głupcy. Wiem jedno, Tobie nie zależy na mieszkańcach Pruszkowa i Grodziska, tylko masz w tym swój własny interes. Po prostu często podróżujesz między Grodziskiem a Krakowem i taki postój byłby Ci na rękę, a dobro ogółu to tylko przykrywka. Typowo polityczny chwyt marketingowy. Wystartuj Ty może w wyborach, a nuż wygrasz i wtedy tupniesz nogą że postoje mają być i wtedy będą, jak Chopina w Brzeszczach
Jako że tylko świnia nie zmienia poglądów, zaczynam się przekonywać do Waszych argumentów co do postoi w Grodzisku, jednak w ograniczonym zakresie. Można by zatrzymać tam pociągi TLK/IC, ale wyłącznie te, które wjeżdżają na CMK za Grodziskiem.
- hm, kto jest autorem tego postu?
Cytat:
Wiem jedno, Tobie nie zależy na mieszkańcach Pruszkowa i Grodziska, tylko masz w tym swój własny interes. Po prostu często podróżujesz między Grodziskiem a Krakowem i taki postój byłby Ci na rękę, a dobro ogółu to tylko przykrywka.
Niby to tylko populistyczne zagranie, a jednak wiele osób korzystało z "Dragona". Czyli, jak widać, nie tylko Shevie (nawiasem mówiąc, nie jest z Grodziska) ten postój był na rękę
Cytat:
Typowo polityczny chwyt marketingowy. Wystartuj Ty może w wyborach, a nuż wygrasz i wtedy tupniesz nogą że postoje mają być i wtedy będą, jak Chopina w Brzeszczach
Gdybym został posłem, byłaby to jedna z pierwszych moich spraw do załatwienia.
swoje zdanie wyraziłem wcześniej i jest ono niezmienne
Ale półki co to tylko Twoje zdanie (dość mocno zresztą zmienne), nie jesteś jednak żadnym monarchą . Moje zdanie w tej kwestii jest inne. Poza tym Twoje stanowisko nie trzyma się kupy, bo jednak zatrzymanie IC Wysocki dopuściłeś, a tu upierasz się dla samego uporu, mimo że uprzednio było ok . Nie wyjaśniłeś bowiem, odnośnie aktualnego stanowiska, dlaczego zatrzymanie na wsi albo w miasteczku, gdzie mało kto z połączenia korzysta jest bardziej potrzebne niż w dużych ośrodkach miejskich.
Cytat:
a po drugie do Ciebie i tak żaden argument nie dotrze, bo jesteś osobą której się wydaje że zjadła wszystkie rozumy i wszystko wie najlepiej, a wszyscy wokoło to głupcy.
To jeden z Twoich ,,argumentów" ad rem. Pod jego siłą muszę niewątpliwie ustąpić .
Cytat:
Typowo polityczny chwyt marketingowy. Wystartuj Ty może w wyborach, a nuż wygrasz i wtedy tupniesz nogą że postoje mają być i wtedy będą, jak Chopina w Brzeszczach
I po co się tylko kompromitujesz? Porównanie takich miast jak Pruszków czy Grodzisk do miejscowości Brzeszcze powinno skutkować obowiązkową repetą z geografii. Naprawdę nie radzisz sobie..... Oddalając na bok dyrdymały, którymi nas uraczyłeś powtórzę, pociągi powinny zatrzymywać się tam, gdzie jest na nie zapotrzebowanie. Cel numer 1 to ograniczenie ruchu samochodowego poprzez odkorkowanie dużych miast w kraju. Będzie to możliwe jedynie przy eliminacji zbędnego ruchu samochodowego, gdy dana relacja będzie obsługiwana przez przewoźników kolejowych. I nie przypisuj mi tutaj, trzymając się Twojej logiki, jakiś prywatnych kwestii. Ze stacji w Grodzisku Maz. skorzystałem może kilka razy w życiu, ale na jego podstawie dostrzegam poważny problem - idiotycznego sposobu wyznaczania postojów przez PKP IC. Pociągi zatrzymują się na wsi, a omijają prawie 100 tys. ośrodki miejskie. Idiotyzm do kwadratu. Powinny być opracowane jasne i precyzyjne zasady zatrzymań składów dalekobieżnych finansowanych z naszych podatków. Zapewniam Cię bowiem, że Pruszków, Grodzisk i inne podobne miejscowości kasy do budżetu wnoszą znacznie więcej niż Brzeszcze i inne metropolie....
Szkoda, że jakieś kwestie natury osobistej uniemożliwiają Ci poważną dyskusję. @Rozkładowiec kilka zatrzymań, rozumiem ograniczenia techniczne, nie jest problemem, także nie przesadzaj. Szczególnie, że sam nawet wyjątki dopuszczasz (aktualnie) .
Cytat:
W takim razie LE oczadział z propozycjami postojów w Pruszkowie i Grodzisku, bo przecież powinni dojechać do Warszawy...
LE musi brać pod uwagę czynniki ekonomiczne. PKP IC może sobie robić jaja, bo bawi się za nasze pieniądze. Postoje w tych miastach to oczywistość.
Cytat:
- hm, kto jest autorem tego postu?
Ale co tam. Ma jakieś prywatne urazy to wali na oślep. @Rozkładowiec, nie jestem z Grodziska , czy teraz zatrzymania są już ok ?
Cytat:
Niby to tylko populistyczne zagranie, a jednak wiele osób korzystało z "Dragona". Czyli, jak widać, nie tylko Shevie (nawiasem mówiąc, nie jest z Grodziska) ten postój był na rękę
Jakby był z Grodziska to jedynym dopuszczalnym środkiem komunikacji tamże byłby dyliżans .
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-09-2017, 16:48
Przed każdą zmianą rozkładu na tym forum pojawia się "pępek świata", że coś tam musi być i basta, nie ma zlituj się. Z tego co pamiętam takimi "pępkami" były już min. Ostrów Wielkopolski, Łódź, Lubliniec, a teraz doszły Grodzisk i Pruszków. Z niecierpliwością oczekuję kolejnych "pępków".
Dobra, niech się te dalekobieżne zatrzymują w tym Grodzisku i Pruszkowie, ale pod warunkiem że KM wytnie połowę połączeń lokalnych. Powiedzmy zostają tylko Skierniewice i żyrardowskie szczytówki +WKD. Wówczas będzie to adekwatne do np. takiego Będzina i innych podobnej wielkości miast jak Grodzisk i Pruszków, które takich luksusów nie mają, a płacą identyczne podatki.
Pomimo, że post nie na temat, i ja się wypowiem, bo mieszkam przy linii grodziskiej.
Żadne pociągi InterCity nie powinny zatrzymywać się w Pruszkowie. Dlaczego ? Kto zna układ tej linii i był na stacji w Pruszkowie ten wie. Kto nie wie - lepiej byłoby aby się nie wypowiadał. Inaczej się ma rzecz z Grodziskiem. Tu niektóre IC mogłyby stawać. Najlepszym wyjściem byłaby przebudowa stacji pod kątem wybudowania peronów przy linii dalekobieżnej. Bo jednak są to dwie oddzielne linie, które spełniają inne funkcje publiczne.
a tak na temat - to nowy rozkład to rzeź nocnych pociągów z wagonami sypialnymi i do leżenia :-(
Kraków traci połączenie nocne ze Świnoujściem, a pociąg z Warszawy do Świnoujścia ma kursować z Rzeszowa przez Lublin, Warszawę, Poznań i Szczecin .
Nocny z Warszawy do Jeleniej Góry na Darcie przez Legnicę - ciekawe jak długo będzie ten twór jeździł. Co szkodziło zostawić chociaż sam sypialny i łączyć dalej w Poznaniu do Sudetów z Gdyni...
Pociąg z Warszawy do Wiednia pojedzie przez miasto premier Szydło. Ominie miasta Śląska i Zagłębia.
„Chopin” łączy Katowice z Warszawą i z Wiedniem. Jest pierwszym w ciągu dnia pociągiem do stolicy i zarazem ostatnim, którym można na Śląsk wrócić. Jednocześnie łączy mieszkańców naszego regionu z południowymi sąsiadami. Nocny „Chopin” z Katowic jedzie do Pragi i przez Bratysławę do Wiednia. Jednak tylko do 10 grudnia.
Czyli do składu na koniec albo przód dołączany będzie dodatkowy wagon w którym Beatka będzie mogła się relaksować bo przecież nie pojedzie w jednym wagonie z szarakami.To będzie pewnie forteca na kółkach.Biuro,sauna,basen,restauracja,wieżyczki z BOREM na dachu...
[ Dodano: 26-09-2017, 19:29 ]
Torczes napisał/a:
Zastanawia mnie jedna rzecz a mianowicie porównałem czas przejazdu dwóch pociągów pomiędzy Wrocławiem a Szczecinem dwiema różnymi trasami i tak:
-IC SWAROŻYC p.Zieloną Góre czas przejazdu 5.23,natomiast w nowym rj pociąg ten zmienia nazwe na IC HETMAN i czas przejazdu skraca sie o 59 minut (4.24),
-IC MATEJKO p.Poznań czas przejazdu 5.09, w nowym rj 4.40.
Czy PKP PLK miało takie duże rezerwy czasowe że w pierwszym przypadku pociąg może prawie godzine szybciej dotrzeć do celu?Rozumie zakończenia remontów na jednych odcinkach ale zaczynają się też inne remonty na innych odcinkach.W drugim przypadku jest mniejsza różnica bo 29 minut ale tam nadal trwa remont pomiędzy Lesznem a Poznaniem i Poznaniem i Szczecinem.Jedyną rzeczą co mi do głowy przychodzi to puszczenie na Poznań-Szczecin EP09.
Nie ma takiej opcji aby w takich czasach przejeżdżały oba składy do Wrocławia w szczególności Odrzanką.Pamiętam ubiegły rok też wtedy okolice Pażdziernika jak podawano czasy przejazdu z Poznania do Wrocławia w czasie 1:50.W chwili wejścia rozkładu jazdy czasy przejazdu były już dłuższe.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-09-2017, 20:52
Obiezykraj napisał/a:
Kraków traci połączenie nocne ze Świnoujściem
Jak to traci? A Uznam? Nie sugeruj się tym że wyszukiwarka pokazuje ten pociąg w relacji Kraków - Poznań, bo to tylko grupa wagonów do Uznama warszawskiego. Z resztą obecnie jest tak samo.
Nie ma takiej opcji aby w takich czasach przejeżdżały oba składy do Wrocławia w szczególności Odrzanką.Pamiętam ubiegły rok też wtedy okolice Pażdziernika jak podawano czasy przejazdu z Poznania do Wrocławia w czasie 1:50.W chwili wejścia rozkładu jazdy czasy przejazdu były już dłuższe.
Jeżeli choć raz jechałeś Swarożycem w obecnym rozkładzie jazdy, którego rozkładowy czas przejazdu z Wrocławia Gł do Szczecina Gł to 5:28 to powinieneś wiedzieć, ile czasu pociąg ten spędza na postojach. Po pierwsze, odcinek między Rudną miastem a Głogowem zawsze (a jeździłem nim kilka razy w miesiącu) pokonywał w czasie o 10 min krótszym, niż ten rozkładowy, co skutkowało każdorazowo nieprzewidzianym w rozkładzie postojem w Głogowie. Po drugie, w związku z (nieudolnie, moim zdaniem, zorganizowaną) ZKA do Rzepina pociąg miał rozkładowo przewidziane postoje - 9min w Jerzmanicach Lubuskich, kolejne 9min w Kowalowie. Po trzecie, do pozostałych sytuacji pociąg także przyjeżdżał zwykle wcześniej o 3-5min, co wiązało się z częstym oczekiwaniem na godzinę odjazdu). Sumując te wszystkie czasy, łatwo możemy dojść do wniosku, że czas 4:24 jest całkiem realny.
Jest jeszcze jedna sprawa: Odrzanka jest o wiele mniej uczęszczana, niż trasa "poznańska", co powoduje mniejsze ryzyko spóźnień, więc nie ma potrzeby aż takiej rezerwy czasowej (moim zdaniem postoje obecnego Swarożyca są irytująco długie).
Także czas 4:24 jest jak najbardziej realny i odpowiedni.
[ Dodano: 26-09-2017, 23:17 ]
EDIT: postój w Głogowie oczywiście nieprzewidziany w takim sensie, że dziesięciominutowy zamiast minutowego, oraz przyjazd do pozostałych stacji a nie sytuacji.
Rozkładowiec, faktycznie, moje niedopatrzenie, ale wygląda to teraz tak - 2 przesiadki
Mam nadzieję, że to zmienią.
Przechwytywanie.PNG
Plik ściągnięto 127 raz(y) 91.98 KB
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-09-2017, 11:20
obiezykraj, system w nowym rozkładzie jeszcze nie pokazuje grup wagonów bezpośrednich, tylko traktuje to jako połączenie z przesiadką. Według tego co przesłałeś, to wygląda na to że krakowska grupa Uznama samodzielnie pojedzie do Wrocławia, następnie we Wrocławiu będzie włączona do Rozewia, a w Poznaniu wyłączona z Rozewia i włączona do głównej części Uznama.
Międzynarodowy pociąg przez rodzinną gminę premier. Zamiast przez Katowice.
Budapeszt, Praga, Wiedeń, Kraków, Warszawa i po drodze jeszcze Brzeszcze. - Bardzo chętnie podróżowałabym, wsiadając do pociągu na Dworcu Centralnym w Warszawie i wysiadając u siebie - powiedziała w lutym Beata Szydło, rodem z Brzeszcz. Od grudnia zmiana rozkładu.
Przed każdą zmianą rozkładu na tym forum pojawia się "pępek świata", że coś tam musi być i basta, nie ma zlituj się.
Dość to oryginalny sposób na złożenie samokrytyki po takiej wpadce........ . Tu nie chodzi o żaden pępek świata, ale o zagwarantowanie sensownej oferty i ograniczenie ruchu samochodów.
Cytat:
Ostrów Wielkopolski, Łódź, Lubliniec, a teraz doszły Grodzisk i Pruszków. Z niecierpliwością oczekuję kolejnych "pępków".
Nie rozumiesz problemu niestety nadal. Chodzi tylko o zatrzymanie kilku wybranych składów, poza godzinami szczytu. Jest to jak najbardziej technicznie możliwe, szczególnie że w Grodzisku powstał specjalnie w tym celu dodatkowy peron. Co do podatków, to warto byś wiedział, że nie każda miejscowość wnosi ich tyle samo, gdyby było tak jak mówisz budżet Warszawy nie biłby na głowę np. budżetów wielu miast....
Cytat:
Powiedzmy zostają tylko Skierniewice i żyrardowskie szczytówki +WKD. Wówczas będzie to adekwatne do np. takiego Będzina i innych podobnej wielkości miast jak Grodzisk i Pruszków, które takich luksusów nie mają, a płacą identyczne podatki.
Jak rozumiem analogiczne cięcia proponujesz tam, gdzie składy TLK i IC już się zatrzymują? Bochnia, Legionowo czy Piaseczno na pierwszy ogień.l Taki Tczew też za blisko Gdańska. Sam widzisz to o czym piszesz nie trzyma się kupy, a problem arbitralnego wyznaczania postojów przez PKP IC jest bardzo poważny. Tyle z mojej strony, bo widzę upór u Ciebie z kolejnymi postami rośnie .
Cytat:
Inaczej się ma rzecz z Grodziskiem. Tu niektóre IC mogłyby stawać. Najlepszym wyjściem byłaby przebudowa stacji pod kątem wybudowania peronów przy linii dalekobieżnej. Bo jednak są to dwie oddzielne linie, które spełniają inne funkcje publiczne.
w Grodzisku nie tyle mogły, ale powinny stawać, ale możliwe to jest i dzisiaj, czego doskonałym przykładem były składy IR.
Cytat:
Kto zna układ tej linii i był na stacji w Pruszkowie ten wie. Kto nie wie - lepiej byłoby aby się nie wypowiadał.
IR Matejko jakoś mógł się w Pruszkowie zatrzymywać, ale wiadomo nie znamy się .
Cytat:
a tak na temat - to nowy rozkład to rzeź nocnych pociągów z wagonami sypialnymi i do leżenia :-(
To tendencja europejska. Patrz np. Niemcy, Węgry, etc. ...... Niestety. Nawet nowa trasa Chopina to też pokłosie tego stanu rzeczy.
Cytat:
Czyli do składu na koniec albo przód dołączany będzie dodatkowy wagon w którym Beatka będzie mogła się relaksować bo przecież nie pojedzie w jednym wagonie z szarakami.To będzie pewnie forteca na kółkach.Biuro,sauna,basen,restauracja,wieżyczki z BOREM na dachu...
Taaaaa.... Pojedzie nim. Kto tym składem pojedzie w taryfie EIC? Przez Katowice w tej taryfie też jechałby pusty. Poza tym kompletnie zamysłu PKP IC nie rozumiem. 5 minut wcześniej na Kraków pojedzie EIP, niewiele po Chopinie Hańcza.... Piramidalne nieporozumienie.
Cytat:
obiezykraj, system w nowym rozkładzie jeszcze nie pokazuje grup wagonów bezpośrednich, tylko traktuje to jako połączenie z przesiadką.
Skąd ta dobra zmiana ? Pasażerowie na bank będą wiedzieć o co chodzi .
Beton IC chce się przypodobać rządowi, podobnie jak z Włoszczową Gosiewskiego... Zmiana kategorii na EIC to jest strzał w stopę. Nikt normalnie zarabiający tym nie pojedzie. Tacy z Zebrzydowic czy Jastrzębia prędzej pojadą prywatnymi samochodami do Czechowic Dziedzic na IC "Wysocki". Nie dość, że z Zebrzydowic do Warszawy zamiast 60 zapłaci się 140 zł, to jeszcze pojedzie się 2 razy dłużej, zamiast obecnych 4 godzin, pojedzie się 6. To jest prosta droga do uwalenia tego połączenia, tak jak "Jan Kiepura" do Amsterdamu. I cały ten cyrk jest tylko po to, żeby jakaś pipidówa zabita dechami zwana Brzeszczami miały bezpośredni pociąg łączący Czechy, Węgry, Austrię i Warszawę. Tylko dlatego, że tam premier mieszka....
Z Wiednia do Warszawy przez Brzeszcze. "A po co? Jak ja do Cieszyna nie mogę się dostać".
- Do Warszawy nie mamy po co jechać - mówili TVN24 mieszkańcy Brzeszcz, którym PKP od grudnia zafunduje międzynarodowy pociąg relacji Wiedeń - Warszawa. Woleliby zwykły do Cieszyna. Ale burmistrzem tej gminy była Beata Szydło, tu ma rodzinę, a teraz jest premierem w stolicy.
Międzynarodowy pociąg Intercity Chopin łączy Wiedeń, Pragę, Budapeszt z Warszawą i jedzie przez Katowice. To nim Ślązacy zdążają do pracy w stolicy - wjeżdża na dworzec centralny o 7.19. Od 10 grudnia nie zdążą na ósmą. Będą mieli inny ekspres, ale jadący dłużej i będą na 8.20 w Warszawie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum