Dzisiejszy IR "Portowiec" do Szczecina to na czele czekoladka EU07-133 + 120A (bonanza) + 112A + 111A + 112A. Na starcie z Warszawy frekwencja około 70-80%, po drodze dużo osób dosiadło i tak od Koła brak miejsc siedzących. W Poznaniu tradycyjnie bardzo duża wymiana podróżnych. Muszę przyznać, że jak na niedzielny poranek frekwencja mnie zaskoczyła, in plus oczywiście, bowiem nieraz jechałem tym pociągiem i niedziela rano w kierunku Poznania była zawsze najgorszym dniem jeżeli chodzi o frekwencję. To oczywiście tylko cieszy taka poprawa, i pokazuje jak niezbędne są na polskich torach pociągi Inter-Regio.
IR "Drwęca" z Poznania do Olsztyna to dwie czerwone jednostki z Wielkopolskiego Oddziału PR: EN57-1006 + EN57-1195. Stan bardzo przeciętny a już toalety przynajmniej w drugiej jednostce jeden wielki obraz nędzy i rozpaczy. Jedna nieczynna, w drugiej drzwi się nie domykał i strasznie brudno. Frekwencja też nie za specjalna, w Poznaniu wsiadło około 100 osob, po drodze niewielka wymiana podróżnych. W Toruniu gdzie wysiadałem też o dziwo nie było wielkich tłumów.
IR "Mamry z Olsztyna do Jeleniej Góry, który mijałem w Gnieznie to CD163022- 7 "Ela" " 112A (wagon multimiedialny) + 112A + 111A + 111A + 112A. Frekwencja jak zdążyłem zauważyć około 60-70%, w Gnieznie czekało około 50 osób.
Poniedziałkowy(7.04) IR Chemik, Warszawa - Jelenia Góra:
CD Basia - 2 bonanza + 1 zdeklasowana + 2 + 2
Skład 4 wagonowy widziany na stacji Katowice, spora wymiana pasażerów, dużo przyjechało z Warszawy do Katowic i bardzo dużo wsiadało do JG, nawet więcej niż wysiadło. Jeden z bardziej popularnych pociągów odjeżdżających z Katowic, mimo sporej ilości TLK do południa, Chemik z bardzo dobrą frekwencją na Wrocław.
Może super bilety zapewniają takie obłożenie. Co do jakości wagonów dwa zdania. Kiepsko to wyglądało, niektóre drzwi nieczynne, brudne te wagony, ale popularność pociągu duża!
_________________ na forum od 2005 roku:)
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-04-2014, 11:57
Jest to też połączenie na które znalezienie biletu za 1 czy 9 zł graniczy z cudem, także droższe wyprzedają się szybko. Dobra relacja i długa - to przyczyny powodzenia
W poprzednim poście chwaliłem Chemika za dobrą frekwencję, bo faktycznie poniedziałkowy skład w relacji Warszawa - Jelenia G, to spokojnie ok.80% zapełnienia do Katowic i dalej podobnie, nawet nieco więcej pasażerów odjechało z Katowic w kierunku na Wrocław.
Zaskoczeniem na minus, wtorkowy Chemik rel. Jelenia G - Warszawa, widziany w Katowicach o godz.18.
Frekwencja bardzo słaba, nawet fatalna porównując przeciwną relację. Może 30-40% to max, z tego większość pasażerów już przyjechała Chemikiem do Katowic, a same Katowice to kilkanaście osób wsiadających.
Chyba wpływ na przeciętne zapełnienie mają kiepskie godziny do Warszawy, przejazd 4 godziny i póżny przyjazd do Warszawy po 22, co ma znacznie przy przesiadkach i kontynuacji podróży.
Przy najbliższej korekcie Chemik będzie prawie godzinę wcześniej w Warszawie, tutaj widzę szansę na większe potoki, obecnie godziny są niezbyt atrakcyjne co widać po frekwencji.
Jadący o 16.45 EIC Beskidy do Warszawy, zabrał z Katowic ok. 70 - 80 osób, Chemik o 18 może z 20 - 25.
Wczorajszy IR "Bug" w relacji Warszawa - Terespol to jednostka EN57-934, 9 dni po naprawie rewizyjnej, piękny, czysty Spot . Niestety frekwencja jak na piątkowy wieczór rozczarowała mnie i to znacznie. Maksymalnie 25%. Około 50 osób wyruszyło w podróż z Warszawy. Na stacjach Mińsk Mazowiecki i Mrozy praktycznie zerowa wymiana podróżnych, w Siedlcach wysiadło 6 osób, w tym ja i 1 tylko wsiadła.
Czyli dalej około 45 osób pojechało.
Ta frekwencja w piątek to tylko powód do niepokoju. Ale moim zdaniem, tutaj PR-y powinny się upierać żeby pociąg ten odjeżdżał z Warszawy maksymalnie 18-18.30. Wiem, że to byłoby ciężkie biorąc pod uwagę, ze o 18:10 odjeżdża skład IC do Terespola (TLK "Kraszewski"), a ta spółka jest od zawsze faworyzowana przez zarządcę infrastruktury kolejowej, ale może się uda. "Bug" do Terespola w piątek około godziny 17.30-18.30 na pewno ma szansę zapełnić taką jednostkę na poziomie 100%. Godzina 20:30 to zdecydowanie za późno.
Z kolei dzisiejszy IR 10141 relacji Łódź Kaliska-Warszawa Centr. odjeżdżający o godz. 18:34 z Łodzi, to piękna jednostka EN57-AKM i bardzo ładna frekwencja, w granicach 80-90%. I to z kolei cieszy biorąc pod uwagę, że skład ten ze względu na remot linii łódzkiej omija Żyrardów w Skierniewicach odbijając na Bełchów i dalej jedzie do E-20, po drugie nie należy zapominać o ogromnej konkurencji w postaci Polskego Busa na linii Łódź-Warszawa.
iR Chemik do Kudowy Zdrój? Tak, ale jako autobus.
Niestety Przewozy Regionalne się nie postarały i z powodu przedłużających się prac rewitalizacyjnych na odcinku Kłodzko - Kudowa Zdrój uruchomili komunikację zastępczą, ale na o wiele dłuższym odcinku Kędzierzyn-Koźle - Kudowa Zdrój. (więcej informacji w filmie)
> 163 026-8 "Gabrysia" z iR Chemik/Rudawy relacji: Warszawa Wsch. - Kędzierzyn-Koźle - Jelenia Góra
> Autobus komunikacji zastępczej jako iR Chemik relacji: Kędzierzyn-Koźle - Kudowa Zdrój
Widzę, że PR-y mają rzeczywiście problemy taborowe skoro 1,2 oraz ostatni wagon należy do IC. Specjalnie przyjrzałem się na filmie i jestem zaskoczony tak dobrą współpracą PR i IC. Niby konkurencja, ale umieją współpracować. Tak trzymać!!!
Wydaje mi sie, że Bolko do Lublina jechał na EN57, ale mogłem się mylić, bo widziałem go na mijance z Zefirem i być może to był kibel KŚląskich, choć raczej o tej godzinie co jechałem, chyba jednak Bolko?
IR Rudawy(Chemik), stacja Wrocław, zapowiedziany jako Regio do Jeleniej Góry:
1 zdeklasowana, 2 bonanza, 2 przedziałowa, 2 bonanza, 2 przedziałowa
Dzisiejszy IR "Starosta" z Poznania to jedna jednostka ED72:-)
jak na taką podróż w sumie niedługą to bardzo dobre zestawienie. Wiadomo, że może wagony trochę wygodniejsze ale jak nie ma wagonów to lepiej puścić taką jednostkę niż zupełnie likwidować pociąg. A na pewno taniej jest puścić EZT niż skład wagonowy, także nie wiem czy w ogóle na "Starostę" jest sens pchać wagony skoro wiadomo że ich nie ma a podróż ED72 nie jest taka zła.
[ Dodano: 22-05-2014, 14:48 ]
Czy to możliwe żeby w wakacje nie kursował IR "Bystrzyca" z Chełma????
Jeśli tak to gratuluję odpływu kolejnej liczby podróżnych, tym bardzie,j że pociąg ten miał zawsze świetną frekwencję i był jedynym bezpośrednim połączeniem Chełma z Warszawą.
Dziwne, że IR "Bug" który połowy tego nie ma co "Bystrzyca" będzie kursował a pociąg z Chełma nie. Liczę tylko, ze to błąd w wyszukiwarkach i że pociąg ten jednak pojedzie w wakacje.
Na sobotnim "Matejko" do Krakowa też jeden wagon był z IC. Nie wiem co w tym złego w czasach gospodarki rynkowej takie rzeczy są normalne nie tylko na kolei.
Być może awaria, bo jak ja jechałem Piastem w niedzielę to spod mojego wagonu (czerwona jedynka) się dymiło (mech z kierownikiem biegali dookoła i cośtam oglądali, ale ostatecznie po godzinie pojechaliśmy dalej).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum