Przecież dla PLK to jest jakiś science-fiction czy jakiś pociąg ma niezłe ("Galicja", "Piast") zapełnienie czy nie. Dla nich czasy filmów Bare(j?)i trwają w najlepsze
Czy w IR Matejko nadal jeżdżą Malborasy? A jeśli tak to czy tylko w pierwsze klasie? z góry dzięki za info:)
_________________ "Pociąg przyśpieszony z Częstochowy do Łodzi Fabrycznej odjedzie o godz. 11:48. Dla nieznających się na zegarku: LASECZKA, LASECZKA, KRZESEŁKO, BAŁWANEK!!!"
Już nie wierzę, że IR "warta" też wyleci. Jeżeli tak, to nic innego nie pozostaje jak pozwać PLK do Unii Europejskiej, bo to jest jawne łamanie praw człowieka, gdzie nie daje mu się możliwości wyboru. Dla przypomnienia, od 25 lat żyjemy w wolnym kraju, gdzie ludzie i wolny rynek decyduje o istnieniu czy nie danego produktu a nie jakiś imbecyl po 7 klasach zasiadający we władzach PZPR.
IR "Warta" nikomu nie przeszkadza, żadnego EIC nie blokuje,więc ręce precz od dobrego pociągu, który od razu się szybko przyjął zarówno między Lublinem i Warszawą jak i między Warszawą a Poznaniem. Nie widziałem nigdy ŻEBY JECHAŁ PUSTY!!!!
Niech PLK, które tak nienawidzi Przewozów Regionalnych, i ich Inter Regio, przyjrzy się tym EIC, które tak lobbują, jak wożą powietrze!!!!!
O Galicji dostałem info z PR. Nie złożyli zamówienia na ten pociąg od grudnia. A prawda jest taka, że PLK nie dała zgody , ze względu na moderne Katowice -Kraków. W innym wypadku Galicja dalej by jeździła. Póki co to zapowiada się praktyczny brak IR w nowym rozkładie w całej Polsce. Jedyne pojedyncze typu Mewa, Bug, IR Łódź -Warszawa , jakiś ogryzek Wrocław-Katowice, Wrocław-Częstochowa .. choć tu raczej należy się nastawiać, że też wyleci ex Oleńka.... Ponoc Galicja ma wrócić po modernie Katowickiej, o ile PR jeszcze będą jeździły
[ Dodano: 28-08-2014, 18:32 ]
Ps. Galicja ma jeździć tylko jako Regio i tylko w relacji Międzylesie -Wrocław Główny i Wrocław Główny-Kłodzko Główne. Ale coś się może zmienić ...w tym przypadku i zamaist nazwy Galicja dadzą Regio PRdołek
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-08-2014, 18:38
Cytat:
A prawda jest taka, że PLK nie dała zgody , ze względu na moderne Katowice -Kraków.
Pewnie , że można. Tylko trzeba chcieć. Geniusze z PR stwierdzili , że taka opcja jest bezsensu, więc aut całkiem.. druga strona medalu jest taka, że będą jakieś IR z Wrocka do Katowic. Trzecia opcja PENDOLINO ma pierwszeństwo na odc. Wrocław=Opole, a 4 że UMWD powiedział nie na dofinansowanie tego składu na odc. Wrocław-Międzylesie, co jest absurdalne aczkolwiek możliwe. PR sami strzelają sobie w kolano, bo ogromna osób- kuracjuszy w Polanicy, Dusznikach i Kudowie to osoby z Górnego Śląska , którym to połączenie było znane. Ale wybór PR... dobrze ze chociaż w sezonie TLK ŚNIEŻKA I ROZEWIE wrócą do Kłodzka i kurortów
To niech zamiast galicji IR Szyndzielnia jeździ codziennie do Bielska Białej np. z Zielonej Góry, albo z Jeleniej Góry . To miałoby sens. Tam remontów nie ma.
Co do wylotu Warty, to niestety jest to całkiem możliwa opcja. Dlaczego? A no wszystko rozbija się o przetarg ogłoszony przez UMWW na obsługę połączeń w regionie, podzielone na kilka zadań. Jedno z nich obejmujące relację do Jeleniej Góry, Szklarskiej Poręby, Wrocławia i (chyba) Kłodzka miało zapisane w wymaganiach obsługę pociągów wagonami dostosowanymi do prędkości powyżej 120 (albo nawet 160), klima, moderna, WiFi i inne bajery które aktualnie posiadają malborasy. Problem w tym, że nie można sobie ot tak przerzucić malborasów na Wrocław, a zwykłe wagony dać na Wartę, bo po prostu tych wagonów.... nie ma. Zwyczajnie PR brakuje wagonów do obsługi lokalnych REGIO do Krzyża i Leszna, a co dopiero mówić o zestawianiu kolejnych pociągów, zwłaszcza komercyjnych IR. Wiewiórki głoszą, że wszystkie Malborasy mają zostać przelokowane do Leszna, właśnie w celu obsługi tych relacji (absurdalne jest również to że bary też tam mają być). Co więcej, coraz więcej głosów z PR dobiega odnośnie IR na CMK. Z dobrze poinformowanego źródła w PR, które z wiadomych względów chce zostać anonimowe, dowiedziałem się, iż PR pomimo złożenia wniosków na IR na CMK cały czas rozważają ich wycofanie z błachego powodu - brak taboru. Kibli na 120 km/h jeszcze nie ma, natomiast wagony tak jak pisałem maja zostać przeniesione do Leszna. Istnieje również projekt zakładający przeprowadzenie rewizji wagonów siłami własnymi w zakładach w Lesznie, Krzyżu i Idzikowicach, ale obawiam się że w związku z kwestiami finansowymi może to "pieprznąć jak projekt budowy autostrad" że tak zacytuję jeden z kabaretów.
Bez przesady z tym czarnowidztwem. Czy IR mogą być tylko na Malborasach? Starych wagonów mają trochę i one mogą jeździć, niektóre relacje mogą też obsługiwać ED72. PR-y zyskały kontrakt w Wielkopolsce i ok, ale przecież ich tabor to nie tylko te nowe wagony. PR-y w projekt IR za dużo zainwestowały by go ot tak porzuciły. IR są bardzo potrzebne!
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-08-2014, 08:08
danio napisał/a:
To niech zamiast galicji IR Szyndzielnia jeździ codziennie do Bielska Białej np. z Zielonej Góry, albo z Jeleniej Góry . To miałoby sens. Tam remontów nie ma.
Na chwilę obecną nie jeździ codziennie nawet do Wrocławia, więc nie spodziewałbym się takich rewolucji
sheva17, czytaj uważnie - PR mają poważne braki taborowe. Sprawnych wagonów klasycznych jest jak na lekarstwo, bardzo dużo oczekuje rewizji - co za tym idzie potrzebna jest kasa, której PR tak na prawdę nie ma. Mówisz ED72 - ok, tylko że po pierwsze na CMK nie pojedzie, po drugie ile tych ED72 masz obecnie w rękach PR? Kilka pojazdów z tej nielicznej serii jest już w rękach marszałków, i wykorzystanie ich na IR, to kwestia się dogadania, a jak dobrze wiesz, nie wszyscy są pro IR.
Jak nie ED72 to SPOTY jak nie SPOTY to zwykłe kible, to zawsze lepsze rozwiązanie niż likwidacja. Na CMK owszem potrzebne są wagony, ale IR nie kursują tylko po CMK-a, od września mamy tam tylko IR Matejko. PR-y sprzedają swój majątek aby zmniejszyć zadłużenia, kto wie może z tych pieniędzy coś się uda wygospodarować. PR, jak wspomniałeś, mają też swoje zakłady, które takie naprawy mogą przeprowadzić, muszą pracować pełną parą. Tak naprawdę zagrożone są tylko IR na CMK, faktycznie podniosą prędkość minimalną do Vmax 130 km/h, na linię E20 nie ma aż takiego nacisku z uwagi na konkurencję A2, tam składy IR pozostaną.
A co się dzisiaj dzieje z IR Matejko?
[ Dodano: 29-08-2014, 22:16 ]
Skład ze Wschodniej wyruszył za Pobrzeżem, grubo po 21. Czy na wagonach z IR Bosman? Co się właściwie dzisiaj działo? Zresztą samo Pobrzeże ma już ponad godzinę opóźnienia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum