W załączniku zestawienie relacji pociągów Kolei Śląskich w rozkładzie jazdy 2012/2013. Zestawienie może zawierać kilka błędów, ale ogólnie jest to ilościowy obraz ilości połączeń na Śląsku od nowego rozkładu jazdy. Zestawienie zostało zrobione na podstawie zamówienia śląskiego UM.
Ciekawe te zestawienia i znacznie lepiej na niektórych trasach niż obecnie i przede wszystkim powrót połączeń na trasach gdzie ruch był zawieszony.
Bytom - Gliwice 8 par, super sprawa
Katowice - Tarn. Góry - Kłobuck 3 x i powrotnie nawet 4 x, cuda sie dzieją, węglówka wraca do ruchu pasażerskiego na odcinkach gdzie od dawna była cisza i spokój
Częstochowa - Lubliniec, 6 par, też fajnie, że poprawi sytuacja na tej trasie, oby w przyszłości ruch powrócił do Opola po remontach
Oho poszaleli - nikt z was nie zauważył, że jest wakacyjny pociąg na Mazury! Katowice - Korsze, szkoda, że nie ma dalej druta do Ełku, bo zapewne by dalej pojechał ELFEM NA JACHTY! Choć nie wiem czy nie dadzą na te wakacyjne czeskich składów Ale jakby był skład, to by w Korszach dali spaliniaka, choćby z Lotosu... No to IC ma kolejnego konkurenta, z dobrą taryfa to będą pociągi hity
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Wygląda obiecująco, może nawet za bardzo. Wolę się więc nie cieszyć zawczasu. Rozumiem, że relacje do/z Kęt, Jaworzna Szcz. czy Sławkowa, to docelowo pociągi do Wadowic, Krakowa, Kielc? Nie widzę też relacji Katowice-Bohumin ani nawet do Chałupek.
Trudno dziś komentować dalekobieżne plany KS, bo trudno uwierzyć w pociągi do Świnoujścia, Tczewa czy Kołobrzegu a takie są w planach jak widać w przeciekach. Na razie obawiam, czy taboru wystarczy na obsługe ruchu regionalnego a o wakacyjnych planach KS przyjdzie czas podyskutować.
Skoro KM mają "Słonecznego", pewnie KS marzą o podobnych relacjach, ale lepiej, żeby w grudniu wszystko grało, bo plany naprawde ciekawe i powroty na wiele tras zawieszanych przez PR.
Bardzo pozytywny rozkład
Oby udało się zebrać wymaganę ilość taboru .
Mnie szczególnie interesuje linia 154 Rybnik - Pszczyna z informacji zamieszczonej przez Pirata wynika , że pojawią się 3 pary pociągów relacji Wodzisław Śląski - Rybnik - Żory- Pszczyna -Czechowice Dz codziennie .
2 pary Wodzisław Śląski - Rybnik -Żory- Pszczyna codziennie
1 para w D Pszczyna-Żory-Rybnik-Wodzisław Śląski
1 para codziennie Pszczyna - Żory-Rybnik
Uważam , że całkiem dobre posunięcie z tym , że wybrane pociągi rozpoczynają bieg w Wodzisławiu Śląskim lecz mogły kursować z Raciborza .
Żaden pociąg w nowym rozkładzie nie będzie kursował bezpośrednio do Bielska Białej .
Ciekaw jestem jakie będą godziny odjazdów mam nadzieję , że bardziej korzystne dla pasażera niż dotychczas.
Nie dla każdego miasta rozkład jest lepszy,np. Racibórz stracił bezpośrednie połączenia z Katowicami(teraz tylko przez przesiadkę w Rybniku).I do tego może dojść nieskomunikowanie z PR na stacji Kędzierzyn-Koźle.Generalnie według mnie miasta w środku śląska dużo zyskają a na obrzeżach jak Racibórz,Chałupki itp. będą traktowane jak piąte koło u wozu...
_________________ Raz sierpem,raz młotem,związkową hołotę...
No właśnie! W kierunku Sławkowa ( a dalej do Kozłowa, Sędziszowa, Kielc ) w tej chwili jest 7 poc. w H i 1 w D, a ma być 5 w H, 1 w B, 2 w D. Jeszcze kilka lat temu było z Katowic do Tunelu i dalej 13~15 par pociągów!
Mam też pytanko.
Jak rozumieć termin: kursuje w (D) oprócz 24,27,28,31.XII,29.III,2,31.V i od 2.IX
Że od 2 IX codziennie?
Koleje Śląskie powinny wzorować się na kolejach mazowieckich które przykryły swoja siatką w całości dawną siatke połączeń PR na mazowszu + dorzuciły wiele kierunków. Koleje Slaskie które zamierzaja kursować do pierwszej stacji na granicy wojewodztw to pomyłka. Niech sie uczą od kolei mazowieckich, ze można inaczej. Na pierwszy rzut oka połaczeniem Tarn Góry - Kłobuck można sobie przysłowiowo tyłek podetrzec, dlaczego nie jadą do Chorzewa? po drugie. pociągi w relacji Tarn Góry - Krzepice powinny jezdzic do Wielunia co za różnica komu na tym odcinku dopłaci łódzkie czy PR czy KŚ, po trzecie to samo na odcinku Lubliniec - Kluczbork.
Koleje Śląskie powinny wzorować się na kolejach mazowieckich które przykryły swoja siatką w całości dawną siatke połączeń PR na mazowszu + dorzuciły wiele kierunków. Koleje Slaskie które zamierzaja kursować do pierwszej stacji na granicy wojewodztw to pomyłka. Niech sie uczą od kolei mazowieckich, ze można inaczej. Na pierwszy rzut oka połaczeniem Tarn Góry - Kłobuck można sobie przysłowiowo tyłek podetrzec, dlaczego nie jadą do Chorzewa? po drugie. pociągi w relacji Tarn Góry - Krzepice powinny jezdzic do Wielunia co za różnica komu na tym odcinku dopłaci łódzkie czy PR czy KŚ, po trzecie to samo na odcinku Lubliniec - Kluczbork.
Jak to Boy powiedział? Bo w tym cały jest ambaras, aby dwoje chciało naraz? Przepisy niestety są bezlitosne, bez podpisania porozumień komunalnych z tymi województwami, KŚ nie mają prawa tam jeździć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum