Ponad 800 osób i wiele instytucji podpisało się pod petycją do samorządu o ustanowienie dodatkowych przystanków w Łomnicy, na trasie odbudowywanej linii kolejowej do Karpacza.
Zawaliła się wiata peronowa na stacji kolejowej w Mysłakowicach
Trwa co prawda rewitalizacja linii kolejowej z Jeleniej Góry do Mysłakowic ale właśnie w tym czasie pod ciężarem śniegu zawaliła się wiata peronowa na stacji w Mysłakowicach.
Pociągi mają się pojawić w Mysłakowicach jeszcze w 2023 roku. To pierwszy etap przywracania połączeń do Kowar i Karpacza. Póki co jednak urokliwa niegdyś stacja przypomina raczej obraz nędzy i rozpaczy.
Pociągiem do Karpacza i Świeradowa-Zdroju. To ułatwi życie narciarzom i turystom. Od kiedy?
Turyści narzekają dzisiaj na brak miejsc do parkowania w Karpaczu. To jeden ze słabych punktów pobytu w kurorcie. Jest szansa, że już w przyszłym roku do miasta pod Śnieżką będziemy dojeżdżać pociągiem. Trwa odbudowa trasy kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza.
Przywracana linia kolejowa z Jeleniej Góry do Mysłakowic, Kowar i Karpacza ma być turystycznym hitem. Wraca także nadzieja, że o budynki byłych zabytkowych dworców ktoś zadba, bo – choć niektóre zyskały drugie życie – to inne miały mniej szczęścia. Jednym z nich jest dworzec w Mysłakowicach, własność PKP, który od lat popada w ruinę. Rozmowy pomiędzy Gminą Mysłakowice a PKP SA wciąż trwają i niewykluczone, że ostatecznie dojdzie do przekazania budynku dawnego dworca.
Powrót pociągów do Karpacza. DSDiK wybrała firmę, która przygotuje teren pod odbudowę linii
Według zapowiedzi Marszałka Województwa Dolnośląskiego, pociągi wrócą do Karpacza już w grudniu 2023 roku. Trasa ma zostać odbudowana w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
W połowie stycznia br. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei otworzyła oferty w przetargu na przygotowanie terenu pod rewitalizację linii kolejowej nr 340 w przebiegu z Mysłakowic do Karpacza. Wpłynęło naprawdę sporo ofert, ponieważ przetargiem zainteresowało się 11 podmiotów.
Dobre wieści dla turystów chcących dojeżdżać do Karpacza pociągiem. Na nieczynnej od przeszło 20 lat linii kolejowej nr 340 łączącej Jelenią Górę i Karpacz ruszyły pierwsze prace rozbiórkowe. Aby dokonać rewitalizacji zrujnowanej linii, najpierw należy rozebrać wszystko to, co przez ostatnie dwie dekady porastały krzaki.
Pociągi do Karpacza powrócą po 23 latach. Rewitalizacja linii kolejowej nr 340 na ostatniej prostej
Na przywrócenie połączenia kolejowego z Jeleniej Góry do Karpacza z niecierpliwością czekają mieszkańcy Jeleniej Góry i turyści. Od 23 lat linia ta jest nieczynna, a do kurortu pod Śnieżką można się dostać tylko samochodem. To ma się zmienić. Samorząd województwa dolnośląskiego, który przejął tę trasę i rozpoczął jej rewitalizację, obiecuje, że pociągi pojadą nią już w grudniu 2023 roku.
Zapowiadany wraz z nowym (grudniowym) rozkładem jazdy, powrót ruchu pociągów pasażerskich do Karpacza - nie ma szans na realizację w tym terminie. DSDiK otworzy oferty w połowie sierpnia, a wykonawca ma mieć pół roku za realizację zadania.
Przejazd na Wojska Polskiego (północne rozjazdy stacji Mysłakowice ) jeszcze nawet nie ruszony. Asfalt którym zalano tory jeszcze nie jest zerwany. Dalej na północ ułożone podkłady betonowe i na fragmentach szyny. Na stacji w Mysłakowicach równia jeszcze nie przygotowana do sypania tłucznia. To stan ze środy.
Sam przejazd to akurat nie jest problem - normalny wykonawca naprawę główną przejazdu (czyli robota kompletna w 100%, od zera) z jednym torem wykonuje w 5, max. 6 dni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum