Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Dopłaty we Włoszech
Autor Wiadomość

badworm Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2011

PostWysłany: 13-03-2013, 17:48    Odpowiedz z cytatem

SBB podaje, że miejscówka jest wymagana w każdym przypadku podrózy do Włoch niezależnie od trasy. Trzeba będzie chyba do nich skrobnąć maila do na FS nie ma co liczyć. Jeśli chodzi o doplatę do FNM to nic więcej nie wiem - taką informację znalazłem na pl.misc.kolej.

W międzyczasie pojawiły się jeszcze dwa pytania o dopłaty do FIPa we Włoszech: TGV Mediolan - Paryż - wedle informacji zamieszczonych w Kurierze Kolejowym przez Przemyslawa Jezierskiego do pociągów w tej relacji konieczna jest dopłata (zawierająca miejscówkę) w wysokości 10E. Nie widzę możliwości jej zakupu na stronie TGV Europe ani na stronie Trenitalii - czy pozostaje mi tylko liczenie na zakup w kasie w Berlinie?

Druga sprawa to połączenie na pograniczu austriacko-włoskim. Czy na włoską część trasy Innsbruck-Brennero-Fortezza-San Candido-Lienz wysarczy FIP z kuponem FS czy też trzeba normalnie kupić bilet?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rme_rme Płeć:Kobieta
Nowy


Dołączyła: 21 Mar 2013

PostWysłany: 21-03-2013, 12:12    Odpowiedz z cytatem

witam,
zamierzam za miesiąc wybrać się do Włoch, jak wygląda aktualnie sprawa z dopłatami do książeczki biletowej?
na miejscu planuję jechać z bergamo do mediolanu i mediolanu do genui... czyli najpewniej pociągami regionalnymi...

z góry dzięki za odpowiedź
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

winograd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Maj 2011

PostWysłany: 21-03-2013, 14:02    Odpowiedz z cytatem

Do pociągów R (czyli osobowe) i RV (osobowe przyspieszone) nie ma dopłat
Pociągi IC - dopłata 3 euro (kiedyś była fakultatywna, nie wiem jak teraz)
Pociągi FrB (Frecciabianca) - obowiązkowa dopłata 10 euro.
W/w dopłaty można zakupić przez internet lub w biletomacie.

Z Bergamo do Mediolanu kursują tylko pociągi osobowe (R) - co godzinę.
W Bergamo uważaj tylko na przewoźników - FIP jest na Trenitalia. Oprócz tego jeżdżą tam jeszcze pociągi Trenord i oni raczej FIPa nie honorują.

Z Mediolanu do Genui jeżdżą bezpośrednio RV, IC i FrB.
IC i FrB jadą około 1,5h, RV około 2h (150km wg. włoskiej "Cegły")
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wojtek.s Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2006

PostWysłany: 21-03-2013, 22:14    Odpowiedz z cytatem

W pociągach IC i ICN jest rezerwacja fakultatywna(przynajmiej tak było za poprzeniego rozkładu jazdy),jednak z uwagi na duże obłożenie zwłaszcza w sezonie letnim jest ona zalecana.

[ Dodano: 21-03-2013, 22:18 ]
Poza tym,kiedy jechałem EN-ką z Austrii do Rzymu,dopłaty ani rezerwacji,tak po stronie austriackiej jak i włoskiej, ode mnie nie wymagano.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MG Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 12 Sie 2011

PostWysłany: 27-03-2013, 20:34   dotyczy trasy Brennero - Lienz in Osttirol Odpowiedz z cytatem

Druga sprawa to połączenie na pograniczu austriacko-włoskim. Czy na włoską część trasy Innsbruck-Brennero-Fortezza-San Candido-Lienz wysarczy FIP z kuponem FS czy też trzeba normalnie kupić bilet?[/quote]

Przez włoską część trasy Innsbruck - San Candido - Lienz można jechać na austriackie kupony FIP ale tylko w pociągach austriackich np R1871 i R1872. Bilety FIP na ÖBB nie są ważne w lokalnych pociągach więc nie można się przesiadać. Szczegóły można znaleźć na 3 stronie poniższego dokumentu:

http://www.atoc.org/clientfiles/File/RSTDocuments/NewArticles/Web_FIP_TIPS_010313.pdf

W informacji ÖBB-Kundenservice dowiedziałąm się, że na włoskie pociągi lokalne SAD powinny obowiązywać kupony włoskie FIP. Czy to prawda, nie wiem. Włosi na moje zapytanie nie raczyli odpowiedzieć. Może ktoś jeździł pociągami SAD do Merano lub Bolzano i mógłby podzielić się z nami swoją wiedzą?
Bilet z Brennero do Lienz bez zniżki kosztuje 19,30 euro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Sie 2006
Skąd: Racibórz

PostWysłany: 27-03-2013, 22:39    Odpowiedz z cytatem

wojtek.s napisał/a:
W pociągach IC i ICN jest rezerwacja fakultatywna(przynajmiej tak było za poprzeniego rozkładu jazdy),jednak z uwagi na duże obłożenie zwłaszcza w sezonie letnim jest ona zalecana.

[ Dodano: 21-03-2013, 22:18 ]
Poza tym,kiedy jechałem EN-ką z Austrii do Rzymu,dopłaty ani rezerwacji,tak po stronie austriackiej jak i włoskiej, ode mnie nie wymagano.


W IC i ICN rezerwacja (jak ktoś woli to dopłata), od kiedy pamiętam jest obowiązkowa. Kiedyś nie było dopłat w Expresach (kursowały tak jak u nas pospieszne).W EN lub EC, nawet jeżeli w Niemczech i Austrii nie wymagają dopłat, to po stronie FS spawdzając bilet żądają ,,suplemento''. Może miałeś szczęście i przejechałeś bez, lub jechałeś bardzo dawno temu (kiedyś nie wymagano dopłat).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MG Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 12 Sie 2011

PostWysłany: 05-04-2013, 22:31   podróżowanie z Brennero do Lienz i Trento Odpowiedz z cytatem

W pociągach przewoźnika SAD bilety FIP na Włochy nie obowiązują. Aby ustalić, które pociągi są Trenitalii najlepiej wejść na stronę stacji Fortezza (stacja węzłowa) i przejrzeć rozkłady jazdy:

https://prm.rfi.it/qo_prm/QO_Arrivi_SiPMR.aspx?Id=1256&pag=01&start=0&stop=6&dalle=12.00&alle=16.00

W kolumnie "Impresa di trasporto" mamy określonych przewoźników. Uwaga - niektóre pociągi w zależności od daty kursowania są obsługiwane zamiennie przez różnych przewoźników.

Jeśli ktoś chce tanio zwiedzić Dolomity i poruszać się bez większych ograniczeń może zakupić na miejscu Mobilcard ważny w pociągach regionalnych Trenitalia, SAD, w autobusach SAD oraz w niektórych kolejkach linowych. Inwestycja szybko się zwróci. Mobilcard nie jest ważny w autobusach firm Trentino Trasporti i Dolomitibus.

http://www.mobilcard.info/it/mobilcard.asp
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

winograd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Maj 2011

PostWysłany: 07-04-2013, 00:42    Odpowiedz z cytatem

Od kiedy to EC z Włoch do Niemiec są obsługiwane przez TRENORD?? Tak wynika z tego linka...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

badworm Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2011

PostWysłany: 07-04-2013, 19:27    Odpowiedz z cytatem

Te EC na pewno nie są obsługiwane przez Trenitalię - ZTCW to na włoskiej części trasy maszynę zapewnia FNM.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

winograd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Maj 2011

PostWysłany: 07-04-2013, 22:34    Odpowiedz z cytatem

W zeszłym roku jechałem takim EC z Werony do Monachium i prowadził go Siemens o wyglądzie "Husarza" w barwach OeBB - może obsługa do granicy była włoska. FIP był w nim honorowany. Pociągi widnieją na stronie Trenitalii, można nawet na nie kupić bilet, więc w sumie ciężko mi pojąć czemu mieliby go nie obsługiwać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MG Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 12 Sie 2011

PostWysłany: 14-04-2013, 10:22    Odpowiedz z cytatem

W tym roku nic się nie zmieniło. W pociągach EC przez Brennero bilety FIP nadal są ważne. Należy tylko wcześniej dokupić miejscówkę. Widocznie w tej sprawie jest jakieś porozumienie między przewoźnikami. Bo nie sądzę by był błąd w rozkładzie.
Na dojazd z Mediolanu do lotniska Malpensa (połączenie obsługiwane przez Trenord) "fipowiec" musi kupić bilet normalny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

badworm Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2011

PostWysłany: 13-05-2013, 21:24    Odpowiedz z cytatem

Trochę czasu upłynęło od moich pytań i w międzyczasie udało mi się znaleźć odpowiedzi na nie. Jeśli chodzi o miejscówki na EC do/z Mediolanu na odcinku Brig-Domodossola to SBB mi odpisało tak:

Bis nach Domodossola zu fahren, brauchen Sie ein nationales Ticket (kein internationales) und die Sitzplatzreservation ist deswegen nicht obligatorisch.

Czyli 10E zostaje w kieszeni Smile

Natomiast w przypadku pociągów TGV Mediolan-Paryż sytuacja jest tragiczna - bilet dla FIPowców (i dla posiadaczy Interraila) kosztuje 55 Euro a najtańszy bilet promocyjny kupowany przez internet... 20 Euro taniej! Biletów do FIPa/Interraila nie da się kupić w kasach FS, w Mediolanie jest w centrum jakieś biuro podróży, które nimi handluje. Można oczywiście je nabyć np. w Berlinie. Stanęło na tym, że kupiłem miejscówkę na francuską część podrózy tym pociągiem i w Bardoneccia (stacja graniczna po stronie włoskiej) będę próbował się dogadać z kierownikiem - jak się uda to pojadę TGV, jak nie to się cofnę i będzie okazja do pofotografowania Freciarossy na linii KDP Mediolan-Turyn Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

winograd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Maj 2011

PostWysłany: 14-05-2013, 23:58    Odpowiedz z cytatem

badworm napisał/a:
Natomiast w przypadku pociągów TGV Mediolan-Paryż sytuacja jest tragiczna - bilet dla FIPowców (i dla posiadaczy Interraila) kosztuje 55 Euro a najtańszy bilet promocyjny kupowany przez internet... 20 Euro taniej! Biletów do FIPa/Interraila nie da się kupić w kasach FS, w Mediolanie jest w centrum jakieś biuro podróży, które nimi handluje. Można oczywiście je nabyć np. w Berlinie.


W Mediolanie jest biuro DB, znajduje się w jednym z budynków okalających plac przed Dworcem Centralnym
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MG Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 12 Sie 2011

PostWysłany: 15-05-2013, 08:09   trasa Brig - Domodossola - Milano Odpowiedz z cytatem

Na trasie Brig - Milano w pociągach EC Szwajcarzy może nie wymagają miejscówki ale Włosi już tak. Dlatego najlepiej podróżować po stronie włoskiej pociągami regionalnymi. Na szczęście kursują z Domodossoli chociaż nie tak często i czasem trzeba przesiąść się w Novarze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 15-05-2013, 18:30   Re: trasa Brig - Domodossola - Milano Odpowiedz z cytatem

MG napisał/a:
Na trasie Brig - Milano w pociągach EC Szwajcarzy może nie wymagają miejscówki ale Włosi już tak. Dlatego najlepiej podróżować po stronie włoskiej pociągami regionalnymi. Na szczęście kursują z Domodossoli chociaż nie tak często i czasem trzeba przesiąść się w Novarze.


A co robią Włosi w Brig ? Szwajcarzy obsługują składy ( i bilety SBB obowiązują ) do Domodossoli.
Problem z przejazdem Brig - Domodossola jest taki, że jak na ten region Europy jest wyjątkowo mało pociągów. A "autozugi" z Brig jeżdżą tyko do Iselle di T.
Co innego CHiasso. Tam przy poc. regionalnych "wystarczy" przejść przez odprawę ( jakieś 150 z peronu do budynku i na peron ), mimo że w rj. poc. TILO są jako bezpośrednie.

W zeszłym roku jechałem TRENONORD linią S? z Pioltello-Limito do Gallaratte z przerwą w Rho Fierra Milano. Kondi 2x sprawdzał mi bilet ( FIP) i zastrzeżeń nie miał.

[ Dodano: 29-05-2014, 18:37 ]
badworm,

Cześć ! I jak tam zeszłoroczna podróż TGV Paryż - Mediolan ? Były problemy z fipem ? Ja chce w tym roku ( za jakiś miesiąc) pojechac TGV A. Dumas z Chambery do Mediolanu.

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl