W jakiej ilości, czy sezonowe czy całoroczne, oraz jaką trasą przez?
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-08-2014, 13:26
Nowy rozkład TLK: 3 godziny z Krakowa do Wrocławia
Szybki pociąg TLK Warszawa - Bydgoszcz, nowy przystanek na CMK w Opocznie i objazdy pociągów Kraków - Wrocław przez Częstochowę - to najciekawsze informacje dotyczące tanich połączeń z nowego rozkładu jazdy PKP Intercity na 2015 rok.
Po wycofaniu „zwykłych” EIC łączących Warszawą z Wrocławiem (zastąpią je Pendolino), bezpośrednie połączenia z Warszawą całkowicie straci Leszno.
No cóż, szkoda szczególnie Fredry, do którego w Lesznie wsiadało naprawdę sporo osób. Dużo pasażerów przyjeżdżało nawet z Głogowa czy Lubina, żeby skorzystać z tego połączenia. Ja to bym przetrasował przez Leszno i Poznań takiego "Baczyńskiego" - nie oszukujmy się, połączenia z Wrocławia do Warszawy przez Łódź nie cieszą się wielką frekwencją.
ci którzy teraz jeździli expresami z Bydgoszczy do Warszawy i Gdańska, zrezygnują z kolei, bo w zamian nie dostaną nic dobrego. Biznes nie pojedzie Ed74. Oni wybiorą samolot i samochód. A za rok poczytam na tym foru i forum Rynku Kolejowego ze na trasie Bydgoszcz - Gdańsk i Bydgoszcz - Warszawa ubyło 20% podróżnych.
Dla mnie mogą, pytanie tylko czy PKP IC utrzymało by tę ofertę, na trasie, na której czas jazdy jest dobry a potoki podróżnych są zadowalające.
Nie przejmujcie sie, w zamian za Kaszuba ma pojechać z Bydzi do Wawy TLK z postojem w Inowrocławiu.
Ta TLK-a na ED74 nie ma racji bytu. Biznes szybko odrzuci taką ofertę. Czy PKP IC naprawdę nie jest w stanie zacząć wreszcie myśleć i chociaż na planie Kaszuba uruchomić jeden EIC w taryfie relacyjnej w relacji Warszawa-Bydgoszcz? Jeżeli chodzi o wagony to mogę wskazać kilka TLK-a, które bez 6-miejscowych dwójek mogłyby się obyć. Szkoda tych ludzi, obecnie oferta PKP IC jest dobra, po co to psuć? Potrzebny jest chociaż jeden EIC w taryfie relacyjnej do Bydgoszczy i miejmy nadzieję, że na Żelaznej zaczną myśleć.
Ja za to nie mogę pojąć, dlaczego ten cały TLK Kujawiak będzie wytrasowany przez Inowrocław i na węglówkę. Przecież wtedy pominie Toruń, Włocławek na rzecz kilkudziesięciotysięcznego Inowrocławia?
O co w tym chodzi, czy węglówką czas przejazdu jest szybszy czy planują jakieś remonty na Toruń-Kutno?
Już pomijam fakt, że ciągle rozpisują się o tym, jaka to Bydgoszcz biedna, bo straci połączenie z Wawą. A z Toruniem to co? Ten nawet Kujawiaka nie będzie miał.
No i generalnie Leszno teraz dostanie po 4 literach za przeproszeniem, nagle straci połączenia EIC z Wawą i to odrazu wszystkie. Poznań w sumie też, ale zostanie mu jeszcze Lech i Chrobry oraz BWE.
Zobacz ile jedzie EIC przez Inowrocław, a zobacz ile TLK przez Toruń w relacji Warszawa-Bydgoszcz.
Jest prawie godzina różnicy. Dlatego też Kujawiak będzie wytrasowany przez Inowrocław, żeby jechać szybciej, a po za tym żeby dać możliwość 80.000 miastu dojechać do Warszawy.
Tyle że jak szybko ten pociąg zrobili, tak szybko go uwalą, bo pasażerowie a tym bardziej biznes, go nie przyjmie.
Ten pociąg nie nadaje się na długie podróże bo ma na maxa niewygodne siedzenia.
Leszno to fakt, będzie miało trudny dostęp do Warszawy, może połączenia Regio będą miały dobry rozkład i przesiadka na EIC będzie możliwa. Ale Poznań prawie nic nie traci. Przecież w godzinach Panoramy będzie Paderewski, w godzinach Słowackiego pojedzie tani Gorzowiak, a w godzinach Fredry poleci Lech. Po usunięciu jednego "biznesowego" EIC, Lech i Chrobry pewnie będą miały lepszą frekwencję i zostaną wydłużone. Fajnie, że PKP IC zatrzyma Lecha, Paderewskiego i Kilińskiego w Koninie. Przynajmniej nie stracimy atrakcyjnych godzinowo pociągów do stolicy. Szkoda jednak braku jakiegokolwiek połączenia bezpośredniego do Wrocławia. A może PRy puszczą jakiś iR z Wawy do Wroclawia przez Poznań?
Jako osoba podróżująca często na trasie GD-CB z przykrością czytam o planowanej likwidacji Kaszuba i Neptuna w Bydgoszczy. Dla mnie te pociągi są miejscem pracy - rozkładam laptopa, piję kawę i cieszę się jazdą we względnej ciszy. I tak jak przestawiłem się z podróży autem na pociąg, tak teraz będę musiał wrócić do poprzedniego modelu. Ale przynajmniej w Bydgoszczy będzie nowy, śliczny dworzec.
Lesznu w zupełności wystarczyłby poranny pociąg TLK. Jeśli jechałby na dobrych wagonach (np. 141a) i prowadziłaby go EP09, to wielkiej różnicy nie będzie. Nie licząc ceny, ale to akurat na korzyść pasażerów. Wysłałem już pisemko do picu w tej sprawie. Zobaczymy, może uda się coś zdziałać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum