Jednak pamietajmy, że od grudnia wszystkie IR wylatują z CMK Smile
Mógłbyś rozwinąć ten temat? Czy pociągi IR pojadą inną trasą?To byłaby fatalna wiadomość i bardzo szkodliwa dla rozwoju kolei w Polsce, uniemożliwiająca sprawny i szybki dojazd na studia albo do pracy.
Mój przedmówca mógłby nie wypisywać bzdur. Jakoś tak się składa, że bydgoszczanie wybierają rano EIC Kaszub, a nie TLK-ę jadącą do stolicy. I na Kaszuba czeka spora grupa pasażerów, nie piszmy bzdur o garstce osób. PKP IC popełnia wielki błąd.
tak z CMK mają zniknąć wszystkie pociągi IR. Piast np. pojedzie p. Częstochowe
Popatrz na komentarze pod filmami.
I mam Ci uwierzyć, że frekwencja w tych pociągach poprawiła się w okresie, gdzie z usług IC korzysta miliony pasażerów mniej w porównaniu do lat poprzednich?
Kolego, kolego... co Ty za przeproszeniem piep...
Po pierwsze: zauważ, że oba filmy pochodzą z 2012 roku, więc dwa lata temu,
Po drugie: w tym czasie cena na EIC z Warszawy, Bydgoszczy do Gdyni była w taryfie E, więc dwa razy wyższa niż obecnie i nie obowiązywała w tamtym okresie żadna promocja!
Z połączeń "Kaszuba" i "Neptuna" korzysta bardzo dużo ludzi, pociągi mają naprawdę wysoki standard, więc kręcenie kota ogonem z punktu widzenia MK-ola takiego jak Krystian... śmiech na sali
[ Dodano: 20-08-2014, 15:07 ]
Po trzecie jesteś z Krakowa z tego co wnioskuję, więc z skąd możesz wiedzieć o tej frekwencji? Po filmach? Gratulację
[ Dodano: 20-08-2014, 18:14 ] sheva17, Zastanawia mnie od kiedy Ty jeździsz EIC? Zawsze rzucasz błotem na PIC a szczególnie na pociągi EIC, hmmm dziwne.
Świadczy tylko o tym, że do twojego przedziału wsiadły 4 osoby. Nie oznacza to, że do pozostałych przedziałów też wsiadły po 4 osoby.
To nie są jakieś moje wymysły, ponieważ nawet dziennikarz GW pisze o 70 osobach oczekujących na ten pociąg. Zainteresowanie i potrzeba takiego połączenia jest spora, czego dowodzi zainteresowanie tematem.
Cytat:
tak z CMK mają zniknąć wszystkie pociągi IR. Piast np. pojedzie p. Częstochowe
A co Twoim zdaniem z pociągami z Krakowa do stolicy? Na stronie RK informowano jednak, że te pociągi będą. Likwidacja najpopularniejszych pociągów na trasie byłaby prawdziwym strzałem w stopę i prezentem dla Polskiego Busa. Obecnie Piast faktycznie pojedzie od września przez Częstochowę, ale tylko do kolejnej korekty. Może coś Ci się pomyliło?
Cytat:
sheva17, Zastanawia mnie od kiedy Ty jeździsz EIC? Zawsze rzucasz błotem na PIC a szczególnie na pociągi EIC, hmmm dziwne.
Akurat z Bydgoszczy do stolicy specjalnego wyboru nie miałem to raz, a dwa cena przejazdu w stosunku do czasu podróży i komfortu przejazdu jest odpowiednia. Na CMK PKP IC łupi pasażerów, tutaj proponowało im uczciwą ofertę i z niej skorzystałem. To, że uważam PKP IC za największego szkodnika na polskiej kolei to fakt, ale nie zmienia to jednak faktu, że raz na jakiś czas zdarza im się wymyślić coś ciekawego, ale nawet jak to się to zaraz to zepsują.
Cytat:
Po trzecie jesteś z Krakowa z tego co wnioskuję, więc z skąd możesz wiedzieć o tej frekwencji? Po filmach? Gratulację Happy
Nie wiem czy w XXI wieku, w erze globalizacji, zdolność przemieszczania się jest dla Ciebie nadzwyczajnym. Często i dużo podróżuję po kraju, nie latam jak wielu z aparatem, ale z tych połączeń rzeczywiście korzystam i wyrażam swój pogląd. PKP IC taką polityką samo strzela sobie w stopę. TLK-a z Piły, chociaż przystosowany do jazdy V max 160 km/h, przez obsługę składem ED74 może być dla podróżnych bardzo niewygodny. Do tej pory oferowano im znacznie wyższy standard.
Owszem, ale na CMK również EIC w bardzo dobrym standardzie, z Katowic wszystkie EIC mają wysoki standard, z Krakowa również ostatnio duży plus poprawa standardu w EIC "Fregacie" i "Warmii". A większość wybiera pewnie za 49 zł w "Weekendowej biletomani"
W tym roku jechalem tymi pociagami (Kaszub, Neptun, Artus) 6 razy.
Bydgoszcz-Władysławowo 1raz, w Bydgoszczy wsiadło dobre 90 osób, polowa tego wysiadla.
Władysławowo-Bydgoszcz 1 raz, w Bydgoszczy wysiadło około 60 osób, drugie tyle wsiadło
Bydgoszcz-Gdynia 1 raz w Bydgoszczy wsiadła prawie setka, wysiadlo moze 50-60
Gdynia-Bydgoszcz 1 raz w Bydgoszczy wysiadło około 70 osób, trochę mniej wsiadło.
Bydgoszcz-Warszawa 1 raz wsiadła prawie setka (piatek) wysiada polowa
Warszawa-Bydgoszcz 1 raz wysiadlo w Bydgoszczy okolo 60 osob, nie widzialem ile wsiadlo bo zona czekala i tylko ona mi byla wtedy w glowie.
3 pociagi w ciagu dnia w relacjach Trojmiasto i Warszawa troche ruchu generowalo w Bydgoszczy.
Ja wiem ze one jezdzily tylko objazdowo na czas remontu E65, ale do diabła, zadbajcie o tych pasażerów.
Nie przekonacie tych co cenili wygodę do ED74. Po za tym w strone Trójmiasta odpadną 3 pociągi. A i tak jest kiepawo po tym jak weszla Arriva i zostaly tylko 2 szt EN57 do Gdańska. (jeszcze rok temu 6)
Nie pozwólcie żeby Ci pasazerowie odeszli do aut i autobusów. Nikt nie mowi ze maja zostac EIC, ale niech pojedzie zwykla TLK na przyzwoitych wagonach bez zbednych postojow.
Pal licho Pendolino, ale mają Odrę i Górnika wyciąć, szykuje się rzeź połączeń Gliwice-Warszawa (
PR-y powinny coś wymyślic!! Rano i z powrotem. Np. Wrocław-Gliwice-Katowice-Warszawa.
Tym bardziej że z IR do Warszawy z Gliwic straszna kicha:( w tym rozkładzie.
Pal licho Pendolino, ale mają Odrę i Górnika wyciąć, szykuje się rzeź połączeń Gliwice-Warszawa (
PR-y powinny coś wymyślic!! Rano i z powrotem. Np. Wrocław-Gliwice-Katowice-Warszawa.
Tym bardziej że z IR do Warszawy z Gliwic straszna kicha:( w tym rozkładzie.
ale masz problem chłopie, żeby z Gliwic dojechać sobie do Katowic i wsiąść w pociąg do Warszawy.
Skoro Katowice mają bezpośrednie połączenie z Warszawą to dlaczego Gliwice nie mogą mieć? Gdyby dojazd na przesiadkę był 10 min. to nie problem, ale ok. 40 min. jazdy po to by się przesiąść to trochę kiepsko. Poza tym "Górnik" na odcinku Gliwice - Warszawa Gliwice miał największą frekwencję.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Ale jeżeli Gliwice mają, to dlaczego Strzelce Opolskie mają nie mieć
itd itd itd .....
Przesiadka nie gryzie, jest czymś normalnym na całym świecie. Tylko w Polsce robi się problemy .....
danio, nie porównuj Gliwic od Strzelca Opolskiego, Strzelce dwadzieścia razy mniejsze od Gliwic.... człowieku.
Dobra, mogą być przesiadki, ale nie tak, by całkowicie pozbyć Gliwic z bezpośredniego połączenia z Warszawą tym bardziej z porannych pociągów.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Gliwice bez Pendolino jakoś przeżyją, choć na pewno jeden poranny skład, byłby potrzebny, zawsze razem z Zabrzem generują potoki. Temat przesiadek to dojazd KŚląskimi do Katowic, czyli dodatkowy bilet, wcześniejszy przyjazd do Katowic, na pewno mniejszy komfort dla pasażera, ale z drugiej strony, w podobnej sytuacji są mieszkańcy Rybnika czy Tarnowskich Gór/Bytomia, Jaworzna, gdzie też oknem na świat są Katowice i jakoś trzeba sobie radzić, przesiadać na dalekobieżne w Katowicach.
A czemu PRy mają jeździć za darmo bez dotacji państwa?
To PKP IC ma zapewnić spójną siatkę połączeń TLK na terenie całego kraju. Za to biorą grube pieniądze.
PRy to cwana bestia o jakiej ty dotacji piszesz, pociągi IR to pociągi komercyjne uruchamiane jako konkurencja dla TLK. Dla mnie ten kult PRów przeze mnie jest niezrozumiały. PRy uruchamiając IR jeżdżą tylko po czysto komercyjnych trasach gdzie mogą konkurować z TLK, natomiast konkretne regiony traktują po macoszemu jeżeli nie mają odpowiedniego poziomu finansowania od samorządów, zwyczajnie likwidują połączenia. Zachowują się dokładnie tak samo jak PIC, tyle tylko, że w regionach, jeżeli poziom dofinansowania jest zbyt mały to nie ma połączeń w danych regionie. Przykład chociażby świętokrzyskie od lat pozbawione połączeń regionalnych na odcinku ostrowiec - sandomierz, czy skarżysko kam - końskie - opoczno. Widmo likwidacji połączeń przez PRy nie tak dawno wisiało nad połączeniami do zakopanego i Krynicy bo im oferowano im za małe dotacje i czym ta spółka różni się od IC. Zupełnie niczym.
Pieprzysz już maciej30, IR owszem jest komercyjne ale nie konkuruje z TLKami. PRy uzupełniają siatkę. PRy nie zabierają tras Intercity. Intercity jest bardziej zainteresowane głównymi szlakami niż bocznymi. Oferta intercity jest mało atrakcyjna z Olsztyna do Poznania. Jakby PRy miały by konkurować z Intercity to Intercity również powinny dać więcej swoich pociągów na ww. trasie. Jeszcze raz piszę, PRy uzupełniają oferty, luki na trasach którymi intercity jest mało co zainteresowane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum