Co do jakości rozkładu jazdy na trasie Sławków-Katowice-Sławków.
Godziny przyjazdów do Katowic, a zwłaszcza odjazdów z Katowic nie są dostosowane do czasu pracy pasażerów. Przyjmijmy umownie, że Pasażer zatrudniony w Katowicach potrzebuje 20-30 minut by pokonać trasę pomiędzy katowickim dworcem kolejowym a swoim miejscem pracy.
Typowe godziny rozpoczęcia pracy w Katowicach to 7.00, 7.30, 8.00, 8.30 . W związku z tym zakończenie 8-godzinnego dnia pracy następuje o godz. 15.00, 15,30. 16.00, 16,30
Pociągi z pasażerami z kierunku sławkowskiego przyjeżdżają o godz. 5.44, 6.43, 7.43, 8.11, 9.13. Wygląda całkiem nieźle, co godzinę jest jeden pociąg. Ale……. , rozpoczynający pracę o godz. 7.00 chcący być punktualnie w pracy musi przyjechać do Katowic już na godzinę 5.44. Pracujący od godz. 7.30 i od godz. 8.00 maja przymusowy pobyt w Katowicach od godz. 6.43. Dobra godzina przyjazdu jest jedynie dla pracujących od godz. 8.30. Są w Katowicach o 7.43.
Tragedia jest z wyjazdem z Katowic. Dwugodzinna przerwa pomiędzy 15.16 a 17.16 skutecznie zniechęciła od korzystania z usług KŚ wielu moich znajomych. Na pociąg o 15.16 mało kto zdąży z pracujących do godz. 15.00. Wszyscy kończący prace o 15.30, 16.00, 16,30 mają wymuszony pobyt w Katowicach odpowiednio 106 minut, 76 minut, 46 minut.
Wiem, że można starać się uzgodnić z pracodawcą indywidualne godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy. Ale czy zawsze jest to możliwe? Czy zawsze jest to dobrze odbierane przez pracodawcę? Wiem, że nigdy nie będzie rozkładu idealnego, "pasującego" wszystkim podróżnym. lecz dwugodzinna przerwa w połączeniach pomiędzy 15.16 a 17.16 zachęca do korzystania jednak z innych środków transportu.
Artykuł dotyczy co prawda Żywiecczyzny, lecz problem taki sam jak na lini Sławków - Sosnowiec/Katowice. Kompletne oderwanie założeń rozkładu jazdy od rzeczywistych potrzeb pasażerów. Puste pociągi "tłuką" te swoje szynokilometry (czy jak je tam zwał), statystyki połaczeń dobrze wyglądają na papierze a pasażerowie są zmuszeni do korzystania z alternatywnych środków komunikacji.
[ Dodano: 17-02-2013, 13:03 ]
Cytat:
.....w dniu 16 stycznia br. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego odbyło się spotkanie z przedstawicielami Urzędów Marszałkowskich Województw Małopolskiego i Świętokrzyskiego oraz Przewozów regionalnych i Kolei Śląskich. Uzgodniono wówczas, że od 14 kwietnia 2013 r. na linii 62 zostaną wprowadzone bezpośrednie relacje pociągów z Katowic do Sędziszowa, Kielc i Olkusza (przy zachowani obecnej ilości 8 par pociągów), przy uwzględnieniu podziału pracy eksploatacyjnej pomiędzy Przewozy Regionalne i Koleje Śląskie. Tym samym wycofana zostałaby uzupełniająca komunikacja autobusowa i zlikwidowałoby konieczność przesiadania się pasażerów na stacjach Sosnowiec Główny i Sławków. Ostatecznie na takie rozwiązanie nie zgodziło się Województwo Małopolskie,
pinokio, wypowiadasz się jakbyś miał długoletnie doświadczenie i wiedział że tam pociągi jeszcze się zmieszczą i wszystko by ładnie śmigało ale PLK ma pewnie ludzi bardziej doświadczonych niż ty. Dlatego gadasz pierdoły, "skoro mówią że się nie da to się nie da" i tyle na ten temat.
Biorąc pod uwagę, iż do dnia 14 kwietnia 2013 r. na 100% nie zostaną oddane do użytku perony nr 4 oraz nr 1 (konieczność kolejnego remontu + położenie konstrukcji dachu), to kolega Leniwiec gada pierdoły twierdząc, iż się nie da, bo fachowcy tak twierdzą. Teraz fachowcy twierdzą, iż przy trzech peronach jednak się da.
Ja bazuję na opinii PLK która przy problemie z przepustowością stacji przeniosła część pociągów na 5 peron (np. te w stronę Imielina). Jakoś w tym spotkaniu nie uczestniczył zarządca infrastruktury, KŚ, PR, UMWM i UMWŚ mogą sobie marzyć nawet o 600 pociągach z Katowic dziennie... PLK nie potwierdziła że dodatkowe pociągi by się na tej stacji zmieściły. Nawet jak UMWM by się zgodził to pozostała by kwestia zgody PLK na wytrasowanie pociągów z Katowic, nie wiem czy na 5 peron dało by się upchać bo ekspertem nie jestem. Z wielu informacji wyczytałem że stacja Katowice nawet przy 4 peronach jest bardzo obciążoną stacją, zatrzymywanie się dwóch pociągów przy 1 krawędzi to przeszłość do której PLK raczej nie powróci. Szukasz na siłę argumentów tam gdzie ich nie ma.
PS. Nie wiem czemu ale chyba za punkt honoru ustawiłeś sobie że na 100% się mylę, dochodzi już nawet do tego że piszesz PW tylko o tym że znalazłeś na mnie nowy argument. W mojej opinii to troszkę żałosne no ale cóż... Wiadomo że w przypadku KD i KŚ na tym forum obowiązuje jedyny dogmat i trzeba być z nim zgodnym bo inaczej wychodzi kłótnia.
Wczoraj po g. 17 do Sławkowa pociągiem z Kielc przyjechała dobrze ponad setka ludzi. Było wśród nich masę studentów z plecakami i torbami oraz podróżnych z małymi dziećmi oraz walizkami. W Sławkowie oczekiwały na nich 2 małe kilkunastoosobowe busy. Na zasadzie kto pierwszy ten lepszy zdołało się w nich upchać kilkadziesiąt osób. Mnie też jakimś cudem też sie poszczęściło, ale ludzi którym się nie udało i pozostali w Sławkowie było dobre 30~40! Pozostało im czekać do rana na mrozie, na następne połączenie ewentualnie iść pieszo 2 km do centrum Sławkowa i tam szukać szczęścia!!! Jechałam starym zdezelowanym rzęchem jadącym bezpośrednio do Sosnowca. Był przepełniony do granic możliwości. Z uwagi na niesamowity tłok w ogóle nie sprzedawano biletów! Dobre ponad 100 złotych przeszło KŚ koło nosa. Jadącym tym busem ludziom robiło się słabo, mdleli a on jechał maksymalnie 30 km/h tak był dobity. Zamiast jechać 30 minut jechał dobre 45! W Sosnowcu okazało się że pociąg na połączenie w kierunku Katowic ( Gliwic ) dawno już odjechał. Pozostało czekać na kolejny prawie godzinę do 18.52. Ta wczorajsza moja podróż KŚ to totalny dramat i porażka. Dlaczego w tygodniu kiedy jeżdzi mniej osób potrafią jechać 2 wysokopojemne autobusy, natomiast w niedzielne popołudnie kiedy zawsze jest tłum, KŚ podstawiają 2 małe busy? Kto zrekompensuje koczowanie na mrozie w Sławkowie ludziom którzy nie wsiedli do tych busów? Czy w KŚ jeszcze nad czymkolwiek panują? Czy to jest właśnie ta zapowiadana szumnie nowa jakość?
Ja bazuję na opinii PLK która przy problemie z przepustowością stacji przeniosła część pociągów na 5 peron (np. te w stronę Imielina).
Spotykałem się z różnymi opiniami. Ostatnio, że rozkład KŚ jest najlepszym z możliwych. Przecież ten rozkład też zostal zaakceptowany przez PLK. I co z niego wynikło? To nie tylko braki dostosowania taboru.
Leniwiec napisał/a:
Jakoś w tym spotkaniu nie uczestniczył zarządca infrastruktury, KŚ, PR, UMWM i UMWŚ mogą sobie marzyć nawet o 600 pociągach z Katowic dziennie... PLK nie potwierdziła że dodatkowe pociągi by się na tej stacji zmieściły.
A skąd Kolega wie, że nie? To, że nie uczestniczyły nie oznacza uprzedniej opinii.
Leniwiec napisał/a:
Nawet jak UMWM by się zgodził to pozostała by kwestia zgody PLK na wytrasowanie pociągów z Katowic, nie wiem czy na 5 peron dało by się upchać bo ekspertem nie jestem.
Z peronu piatego odjeźdźa w ciągu doby około 10 pociągów. Peron ten, nawet przy jednej krawędzi przejął mnimalną liczbę pociagów z remontowanego peronu.
Leniwiec napisał/a:
Z wielu informacji wyczytałem że stacja Katowice nawet przy 4 peronach jest bardzo obciążoną stacją, zatrzymywanie się dwóch pociągów przy 1 krawędzi to przeszłość do której PLK raczej nie powróci. Szukasz na siłę argumentów tam gdzie ich nie ma.
Nie szukam argumentów. Szukam rozwiązania problemu, który mnie i wielu innym pasażerom zgotowały KŚ nowym rozkładem jazdy. Moim zdaniem decyzja o zakończeniu biegu pociagu w Sosnowcu była nie spowodowana warunkami technicznymi lecz był to pretekst do zerwania bezpośredniego połączenia z Kozłowem/Tunelem.
Leniwiec napisał/a:
PS. Nie wiem czemu ale chyba za punkt honoru ustawiłeś sobie że na 100% się mylę, dochodzi już nawet do tego że piszesz PW tylko o tym że znalazłeś na mnie nowy argument. W mojej opinii to troszkę żałosne no ale cóż... Wiadomo że w przypadku KD i KŚ na tym forum obowiązuje jedyny dogmat i trzeba być z nim zgodnym bo inaczej wychodzi kłótnia.
Schlebia sobie Kolega. Na PW wysłałem link do mojego postu, licząc iż Kolega wycofa się z obraźliwego określenia "gadasz pierdoły" . Obojętnie czy na PW czy w poście. Ja w stosunku do Kolegi nie jestem tak obcesowy.
, robisz z igły widły, ciągle nie powiedziałeś gdzie fachowcy powiedzieli że na stację Katowice wejdzie więcej pociągów, skończ cytować i przejdź do rzeczy. A, ludzie z UMWŚ, KŚ czy PR to raczej nie fachowcy jeżeli chodzi o upychanie pociągów na stacji, pokaż mi gdzie ktoś z PLK lub innej, znaczącej organizacji/firmy wypowiada się że tam pociągi Katowice-Kielce(Sędziszów) się zmieszczą.
pinokio, akurat, żeby była jasnośc - nie mam nic przeciw całkowitej likwidacji połączenia z Kielcami. Ale skandalem jest, że KŚ nie dojeżdżają do Olkusza, jak również debilna przesiadka w Sosnowcu - w dodatku podobno nieskomunikowana!
Relacja pasażera: Moja podróż KŚ to totalny dramat i porażka
- W niedzielę 17 lutego po godz. 17 do Sławkowa pociągiem z Kielc, którym jechałem do pracy w Katowicach, podróżowała dobrze ponad setka ludzi. Była wśród nich cała rzesza studentów z plecakami i torbami oraz podróżnych z małymi dziećmi oraz walizkami. W Sławkowie okazało się że, dalej pojadą 2 małe kilkunastoosobowe busy Kolei Śląskich - skarży się w liście do redakcji Czytelnik "Rynku Kolejowego".
@myszka: najlepiej jeśli przedstawisz sytuację w 2 miejscach. Po pierwsze tutaj: skargi@kolejeslaskie.com, może odpowiedzą, zauważą i może następnym razem coś się zmieni. Próbować trzeba.
Jednak żeby zwiększyć prawdopodobieństwo otrzymania odpowiedzi, najlepiej napisz do Naprawmy KŚ pod koniec tego tygodnia zbierają wnioski i przesyłają do KŚ, następnie opublikują odpowiedź.
, robisz z igły widły, ciągle nie powiedziałeś gdzie fachowcy powiedzieli że na stację Katowice wejdzie więcej pociągów, skończ cytować i przejdź do rzeczy. A, ludzie z UMWŚ, KŚ czy PR to raczej nie fachowcy jeżeli chodzi o upychanie pociągów na stacji, pokaż mi gdzie ktoś z PLK lub innej, znaczącej organizacji/firmy wypowiada się że tam pociągi Katowice-Kielce(Sędziszów) się zmieszczą.
Poproszę o wskazanie gdzie "fachowcy" z PLK powiedzieli, iż na stację nie wjedzie więcej pociągów?
Nie dalej jak w poniedziałek lub we wtorek przed godzią 16, byłem świadkiem jak do stojącego przy peronie nr 2 składu dwóch wagonów przepinano lokomotywę. Wagony stały przy krawędzi peronowej co najmniej 20 minut a lokomotywa kręciła się po różnych torach jak mucha w żyrandolu. Opóżnień innych pociagów związanych z tą operacją nie było. Przynajmniej nie słyszałem jakiejkolwiek zapowiedzi o opóżnieniu.
Najlepiej powiedzieć "nie da się". Przypomnę w 1974 r, kiedy peronów było tyle co dziś dało się wyprawić od godz. 15:00 do 16:00
godz. poc. do
15:06 70017 Wisła Głębce
15:08 133 Gliwice
15:10 2032 Oświęcim
15:15 41202 Warszawa Wsch.
15:15 725 Żywiec
15:20 3323 Pyskowice M.
15:23 132 Zawiercie
15:23 9929 Bieruń Stary
15:25 625 Kluczbork
15:27 2018 Ząbkowice Będz.
15:31 7719 Bielsko B. Gł.
15:39 3423 Gliwice
15:40 134 Zawiercie
15:42 925 Tychy Miasto
15:45 1427 Gliwice
15:48 835 Chałupki
15:50 4711 Poznań Główny
15:52 20 Częstochowa
a dziś odjeżdża w tej samej godz. 12 pociągów i stacja jest przeciążona.
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-02-2013, 00:06
Cytat:
Najlepiej powiedzieć "nie da się". Przypomnę w 1974 r, kiedy peronów było tyle co dziś dało się wyprawić od godz. 15:00 do 16:00
Teraz są inne czasy. Teraz "nie da się", to NIE DA SIĘ. koniec i kropka
Michał M., jeszcze oprócz KS ten sam mail warto wysłać pod pasazer@utk.gov.pl.
eu07-223, wtedy podstawiane pociągi potrafiły stać po dwa przy jednej krawędzi. A teraz "niedasie" nawet wymaganych przez UIC sektorów wyznaczyć...
Kolejne regulaminy PLK dążą chyba do maksymalnego ograniczenia ruchu osobowego?
jackii, na Wrocławiu Głównym podczas remontu przed Euro2o12 dwa a nawet trzy pociągi przy jednej krawędzi to była norma i nikt nie mówił, że się nie da.
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Najlepiej powiedzieć "nie da się". Przypomnę w 1974 r, kiedy peronów było tyle co dziś dało się wyprawić od godz. 15:00 do 16:00
godz. poc. do
15:06 70017 Wisła Głębce
15:08 133 Gliwice
15:10 2032 Oświęcim
15:15 41202 Warszawa Wsch.
15:15 725 Żywiec
15:20 3323 Pyskowice M.
15:23 132 Zawiercie
15:23 9929 Bieruń Stary
15:25 625 Kluczbork
15:27 2018 Ząbkowice Będz.
15:31 7719 Bielsko B. Gł.
15:39 3423 Gliwice
15:40 134 Zawiercie
15:42 925 Tychy Miasto
15:45 1427 Gliwice
15:48 835 Chałupki
15:50 4711 Poznań Główny
15:52 20 Częstochowa
a dziś odjeżdża w tej samej godz. 12 pociągów i stacja jest przeciążona.
Napewno były jeszcze w tych godzinach pociągi na Sędziszów i Kraków. No i podobna ilość na przyjazd do Katowic.
Nie dalej jak w poniedziałek lub we wtorek przed godziną 16, byłem świadkiem jak do stojącego przy peronie nr 2 składu dwóch wagonów przepinano lokomotywę. Wagony stały przy krawędzi peronowej co najmniej 20 minut a lokomotywa kręciła się po różnych torach jak mucha w żyrandolu. Opóźnień innych pociągów związanych z tą operacją nie było. Przynajmniej nie słyszałem jakiejkolwiek zapowiedzi o opóźnieniu.
Sprawdziłem w rozkładach jazdy. Przepinanie składu na peronie jest czynnością przewidzianą w rozkładzie jazdy.
Pociąg z Rybnika - przyjazd na peron II tor 1 o godz. 15,41 czeka przy krawędzi peronowej całe 20 minut do godz. 16,01, by następnie po przepięciu lokomotywy, która podczas swoich manewrów zajmuje tory przy innych peronach i rozjazdach, pojechać do Bielska Białej.
Ile takich bezsensownych "zajęć krawędzi peronowych" jest w tym rozkładzie jazdy?
By uniknąć zajęcia peronu przez pociągi z Tychów skierowano je aż do Sosnowca, gdzie zmiana kierunku jazdy we Flircie lub Elfie zajmuje zdecydowanie mniej czasu.
Czy nie można, by postąpić podobnie w omówionym wyżej i kto wie ilu jeszcze innych przypadkach podobnie?
Niekoniecznie musiało by to mieć miejsce w Sosnowcu.
Kolego @Leniwiec możliwości zwiększenia przepustowości na stacji Katowice są. Przeszkodą jest tylko beztroska*, niekompetencja*, nonszalancja*, chęć pójścia na łatwiznę*
*) odpowiednie podkreślić
I przede wszystkim – powtarzane przez Kolegę jak mantrę – NIE DA SIĘ.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum