Tak 21 i kursuje w kierunku Krakowa kursuje od piątku do poniedziałku a w kierunku Kołobrzegu Od czwartku do niedzieli.
Dziekuje.
Ale wpadlem na mine. W necie moge wagon wybrac, w kasie, jak sie okazalo nie. Nikt jeszcze nie zarezerwowal w tym wagonie miejsca, wiec nijak nie moglem kupic. Nie kupilem natomiast przez net, bo chce z dzieckiem na Rodzinnym.
I co mozna zrobic? Trzeba miec anielska cierpliwosc do tego wszystkiego.
Sprobuje taki myk, kupie przez net jakis bilet z 95% znizki, potek jazda do kasy i poprosze o miejscowke obok tego biletu z neta. Potem bilet 95% do zwrotu i juz, pare groszy drozej a wagon 21 moj, hehe.
Da sie?
Tylko to jest po prostu ZALOSNE.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-05-2014, 00:09
Nie martw się, jeszcze kilka lat i IC dorobi się systemu, w którym będziesz mógł kupić bilet dla całej rodziny w internecie...
Sobota, 17 maj 2014 r.
1. TLK "Smok Wawelski" do Krakowa: EP09-007 + B(IC) + 111Arow + B(IC) + B(IC) + B + bar + A(IC). Z Warszawy odjechał z frekwencją około 80%.
2. TLK "Zielonogórzanin" którym jechałem do Zielonej Góry: EP08-012 + B(IC) + 141A + 141A + 140A-IC3 + 141A + 141A. Frekwencja na trasie Warszawa-Poznań wahała się od 60-80%, im bliżej Poznania tym lepiej, w Poznaniu tradycyjnie sporo osób wysiadło, do stacji końcowej dojechało około 70 osób. Poza pierwszym 111A wszystkie wagony z wyświetlaczami, gniazdkami, chodniczkami w przedziałach. Ponadto na duży plus zasługuje drużyna konduktorska. Grzeczna, kulturalna, przed każdą stacją dokładne zapowiedzi w pociągach.
Podróż powrotna tego samego dnia tym samym składem, tyle że oczywiście wagony ustawione w odwrotnej kolejności. Do Poznania około 1-3 osoby na przedział, w Poznaniu pełny peron ludzi, tak więc do Warszawy dojechał z frekwencją w granicach 80-90%. W obydwie strony skład wyjątkowo punktualny, praktycznie na każdej stacji, nawet na odcinku Poznań-Zielona Góra gdzie ma planowo 7 postojów, był przed czasem. Spokojnie o 15 minut można by jeszcze skrócić czas przejazdu tego pociągu.
Jakbyśmy zawsze podróżowali w takich warunkach jak w sobotę był "Zielonogórzanin" to naprawdę byśmy byli czołówką w Europie jeśli chodzi o kolej:-) Inna sprawa, że tym pociągiem podróżuję kilkanaście razy w roku na trasie Warszaw-Poznań-Warszawa i zawsze jestem bardzo zadowolony.
Niedziela, 18 maj 2014 rok:
1. TLK "Tuwim" do Łodzi Kaliskiej: EP07-451 + B(IC) + B(IC) + 112Alux + B + 111Alux + B. Około 2-3 osoby na przedział, w Łodzi wysiadło z 50 osób.
2. TLK "Pogoń" Białystok-Wrocław: EP07-1014 + B + B(IC) + B(IC) + B + A. Do Łodzi przyjechał z frekwencją okoł0 40-50-%, w Łodzi wsiadło około 30 osób, wysiadło ze 20, czyli mniej więcej wymiana podróżnych na podobnym poziomie.
3. TLK "Wrocławianin" z Wrocławia, którym wracałem do Warszawy: EP07-1023 + B + B/A B(IC) + 141A + 140A + 141A. Jak na niedzielne popołudnie to frekwencja średnia, w Łodzi wsiadło ze 40 osób, i mniej więcej 2-3- osoby w przedziale jechało do Warszawy.
miko frustratus -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-05-2014, 11:10
dddbb napisał/a:
Nie martw się, jeszcze kilka lat i IC dorobi się systemu, w którym będziesz mógł kupić bilet dla całej rodziny w internecie...
No tak, tylko dzieci juz dorosna i skonczy sie jazda na Rodzinnym
Sezonowe pociągi nie są zestawione z super wagonów, jednak 100% pewności możesz mieć - TLK "Karlik" zawsze jest zestawiony z wagonów 141A, 140A i 111Arow bardzo dobry standard tak jak w dobrym Ex.
No właśnie ostatnio jechałem karlikiem i byłem baaardzo zadowolony, z bezprzedziałowego
No właśnie, bo te modele wagonów mi wiele nie mówią. Będę zamawiał bilety przez internet, jest znana numeracja tych wagonów juz może ? Oraz samych siedzeń.
Jeśli chodzi o "Karlika" to numeracja jest stała, wagon bezprzedziałowy wystarczy, że wybierzesz rodzaj wagonu: bezprzedziałowy i miejsce np. przy oknie, ale lepiej byś znał nr miejsca, bo często jest, że w bezprzedziałowych zamiast okna jest ściana fakt "Karlik" prezentuje się świetnie, również w takim zestawieniu jeźdżą TLK "Kinga', "Zielonogórzanin", "Bydgoszczanin", "Wrocławianin" trzy wagony do Wrocławia to 2x141A i 140A. 141A to wagon 2 klasy z przedziałami, 140A 1 klasa z przedziałami, 111Arow wagon bezprzedziałowy. Spokojnie, "Karlik" w takim zestawieniu będzie jeździł do końca rozkładu.
A w sezonowych jak mówię, szału nie ma. W "Korsarzu" często jeździła 1 klasa 140A standard jak na nocną TLK wysoki, gniazdka w przedziałach itd. a jak teraz będzie nie wiem. Jeśli mam jechać nocnym zawsze wybieram sypialny, bo wolę dopłacić 3 razy więcej a jechać bezpiecznie i być wypoczętym.
[ Dodano: 23-05-2014, 20:59 ]
Dzisiejszy "Ondraszek" Warszawa Wsch. - Bielsko Biała:
Husarz + 112ALux + Z2A-FPSMg + bar + Z2B + Z2B + XB + 111Arow + 154A.
Frekwencja bardzo wysoka zarówno w 1 jak i 2 klasie.
[ Dodano: 23-05-2014, 21:01 ]
Dzisiejszy TLK "Goplana" Warszawa Wsch. - Poznań Gł.
EP08-011 + 111Arow + 141A + 140A + 141A + 141A + 112A* + 112Am
* wagony z nr 17 i 19 1 klasa jako 2 klasa, zwykłe czerwone dodatkowe pudła kursujące tylko w piątki i niedzielę. Poza tym skład bardzo ładny, w przedziałach czysto i standard wysoki. Frekwencja również niezła.
[ Dodano: 23-05-2014, 21:26 ]
Czy wie ktoś czy nadal "Zefir" prowadzi jedynkę 140A?
Dzisiejszych kilka składów odjeżdżających z Warszawy:
1. EIC "Górnik" do Wrocławia i Bielska Białej: EP09-022 + 154A + Z2B + Z1B Berl. + 111Arow + XBNMg2 + Z2B + restaurant + 156A + Z1A + wagony do Bielska: Z2A + 144A + 136A. Frekwencja w pierwszych dwóch wagonach do Wrocławia około 50%, pozostałe około 80-90%, wagony do Bielska około 50% w jedynce, ok. 80% w dwójkach.
2. TLK "Łodzianin" do Łodzi Kal. EP07-435 + 141A + 141A + 141A + 141A + 140A-IC3 + 111Ainw. + 141A + 141A + 141A. Wszystkie wagony bardzo ładnie się prezentowały, z wyświetlaczami (poza 111Ainw. oczywiście), frekwencja maksymalnie 70%.
3. TLK "Niemen" do Piły: EU07-214 + B + A + B(IC) + B(IC) + A (zdeklasowany wagon z nr 11) + A(IC-zdeklasowany wagon z nr 10).
Frekwencja około 100%.
4. TLK "Wysocki" do Częstochowy: EP07-1023 + B(IC) + B +A(IC) + B. Tutaj bez dodatkowych wagonów i tradycyjnie bez jakiegoś dramatu z frekwencją, około 80%.
5. EIC "Chrobry" do Szczecina: EP09-009 + 154A + 154A + 136A-IC6 + 111Arow + XBNMg2 + Z2B + restaurant + 145Ab + 152A. Klasa 2 około 100%, poza pierwszym wagonem z nr 11, gdzie może z 60% miejsc było zajętych, klasa 1 o dziwo nawet 50% nie było, w menedżerskich nikogo nie było, chyba że na dworcu zachodnim ktoś wsiadł.
6. EIC "Norwid" do Gdyni: EP09-025 + Z2B (dodatkowy wagon z nr 17) + 154Aa (wagon "Małego Podróżnika" ) + 111Arow + 111Arow + Z2B + Z2B + bar + Z2A + 152A. Frekwencja bardzo ładna, praktycznie 100% miejsc zajętych, klasa 1 około 50%. Wagony również bardzo ładnie się prezentowały.
7. TLK "Baczyński" do Wrocławia: EP07-1029 + B + B(IC) + A + B(IC) + B. Około 90% zajętych miejsc.
8. TLK "Skarbek" do Raciborza: EP08-008 + B(IC) + B(IC) + A + B + B(IC) + A (zdeklasowany wagon z nr 21) + A(zdeklasowany wagon z nr 22). Frekwencja bardzo wysoka, mimo dwóch dodatkowych wagonów korytarze pełne podróżnych bez miejscówek.
9. EIC "Sawa" do Krakowa: EP09-047 + Z1A + 139A + bar + 144A + Z2B + Z2B + 144A. Klasa 1 około 60-70%, klasa 2 90-100%.
10. EIC/EC "Berlin-Warszawa Express" z wagonami EN "Jan Kiepura" do Amsterdamu CS: Husarz + 154A + Z1B + Z1B + Z1B (IC) + restaurant + Z2A (IC) + wagony do Holandii: sleepertka + kuszteka DB + 305Ad (sypialny). Wagony do Berlina okolo 80-90%.
11. IR "Warta" do Poznania: EP07P-2002 + 120A + 120A + 112Ag + wagon multimedialny + 161A + 163A. W bonanzach około 70%, pozostał wagony praktycznie komplet, ale bez jakiegoś dramatu, mimo że piątek.
12. IR " Matejko" do Krakowa: Czeszka163 034-2 + wagon multimiedialny + 112A + 162A + 161A + 113Aa (Cafe Regio) + 163A. Tradycyjnie w piątek frekwencja dobrze ponad 100%.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum