Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
EP07 z silnikami AC?
Autor Wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 27-04-2011, 23:44    Odpowiedz z cytatem

Czy 160 km/h to jest szaleństwo.No nie wiem.U zachodnich sąsiadów jeździ się do 160 km/h bez LZB w obsadzie pojedynczej nawet miejscami przy sygnalizacji kształtowej i nikomu z tego powodu korona z głowy nie spada....Jak ktoś chce sam zobaczyć to polecam filmy "z kabiny maszynisty" profesjonalne fabryczne - "desti film.de (komentarze w języku niemieckim), geramond.de,train24.de.Takie filmy mają napis "fuhrerstandmitfahrten " coś takiego (może polscy maszyniści coś nakręcą odpłatnie !! bez prawa rozpowszechniania !!! uczciwie nie jakieś parominutowe kukułki!!!! ).Jeśli chodzi o modernizacje EP07 to moc ma być 3200 kW i po jednym falowniku (chłodzenie powietrzem) na każdy silnik.Dla uproszczenia i ułatwienia silniki mają być w starych kadłubach podobnie jak w jednostkach EN57.Problem może być z przekładnią (zmniejszenie resursu 67-70%) wobec założonego hamulca elektrodynamicznego.I teraz podobnie jak przy silnikach największy problem z wózkami.Żeby podjąć ocenę możliwości zwiększenia V max lokomotywy muszą być przeprowadzone (wszechstronne) badania spokojności biegu pojazdu.No tu się wszystko zmienia - wyważenie maszyny wirujące.Ja bym chciał żeby wycisnęli z tej konstrukcji 160 km /h to by było wspaniałe zwieńczenie kariery moich ulubionych (ukochanych) lokomotyw EU06 od których jak by rzec wszystko się zaczęło .................Źródło informacji o modernizacji 303E to Technika Transportu Szynowego nr. 11-12/2010.Można spróbować www.infotransport.pl.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ecavon Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Cze 2010
Skąd: Inwałd

PostWysłany: 28-04-2011, 00:13    Odpowiedz z cytatem

No właśnie. Prędkość konstrukcyjna a prędkość eksploatacyjna to różnie bywa. Pewnie wózki będą na 160km/h ale w eksploatacji to 140km/h pocisną.

Hmm Chłodzenie falownika powietrzem, zwłaszcza w upały. pogratulować rozwiązania. Mogli już zrobić hybrydowe chłodzenie wodno-powietrzne.

_________________
2010-2013 na razie 100 178km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 28-04-2011, 09:33    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pewnie wózki będą na 160km/h ale w eksploatacji to 140km/h pocisną.


Żeby zdobyć dopuszczenie na 140km/h, lok musi stabilnie jechać (badania spokojności biegu, drgań etc) z prędkością 10% większą, czyli 154km/h. Gdyby mieli robić na 160, to by musieli pojechać 176km/h, a szczerze mówiąc bardzo wątpię w stabilną jazdę jakiejkolwiek siódemki z tą prędkością.


Cytat:
Hmm Chłodzenie falownika powietrzem, zwłaszcza w upały. pogratulować rozwiązania.

Kwestia wydolności. Zobaczymy jak to wyjdzie.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arclight Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2008
Skąd: Lublin

PostWysłany: 29-04-2011, 19:20    Odpowiedz z cytatem

ecavon napisał/a:

A co do tych ograniczeń w obsadzie dwuosobowej powinni zmienić na 140km/h.


Słyszałem o przypadkach w których trzeba było "dać w nagły", ponieważ dwuosobowa obsada się zagadała i nie widziała sygnału... Laughing

_________________
"Jedna jest wiara! Gagar i Tamara!"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 02-05-2011, 00:02    Odpowiedz z cytatem

Ale to i tak jest bezsensu. Dopuszczenia wagonów do 140 a obsługa do 130. Żeby jechać 10km/h szybciej, np jak to ma EIC Wisła, trzeba jednego człowieka więcej, koszt znacznie do góry.

Nie ma sensu robić pociągów, tras na 140, ponieważ koszta są mało przeliczalne na zyski. A takie są przepisy w Polsce, trochę oderwane od rzeczywistości.

Skąd w ogóle wzięło się to 130?

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 02-05-2011, 08:59    Odpowiedz z cytatem

Ale pociąg jadący zbyt wolno płaci więcej za dostęp do infrastruktury.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 02-05-2011, 09:48    Odpowiedz z cytatem

Orion napisał/a:
Czy 160 km/h to jest szaleństwo.No nie wiem.U zachodnich sąsiadów jeździ się do 160 km/h bez LZB w obsadzie pojedynczej nawet miejscami przy sygnalizacji kształtowej i nikomu z tego powodu korona z głowy nie spada....


bez LZB do 160 to fakt, jednak z dzialajacym PZB oraz z skladem ktory ma hamulce magnetyczne. 160 na sygnalizacji swietlnej wymaga u nas takie % hamulcowe ze bez megnetek nie da sie tego osiagnac.

z teoretycznego punktu widzenia chyba dwuosobowa zaloga powyrzej 130 byla zrobiona dla wiekszego bezpieczenstwa gdyz -jezeli dobrze rozumiem polski SHP- nieskasowanie jego kiedy maszynista sie zapatrzy by wywolalo gdzies 200-300metrow przed sygnalem glownym hamowanie nagle. do tego momentu teoretycznie mozez pruc 160 na czerwony glowny.oczywiscie 200-300 metrow dlugo nie wystarcza rzeby z tej predkosci zatrzymac sklad z tej predkosci ( a tak naprawde z 130 tez nie wystarczylo by) do sygnalu. w pryktyce jednak jakos w polsce pociagi jezdza i nie ma co chwile katastrofy , system SHP i maszynisci daja sobie rade.

co do modernizacji EP07- dlaczego nie !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 02-05-2011, 13:43    Odpowiedz z cytatem

No tak SHP nie zastąpi PZB bo raczej odpowiada (ogólnie) systemowi Indusi.Jest jeszcze czuwak aktywny ale to niewielkie pocieszenie.Jeśli chodzi o te systemy zabezpieczenia ruchu pociągów to jesteśmy bardzo zacofani...Co do hamulców magnetycznych to u nas niewiele wagonów je posiada i jak mniemam wszystkie pewnie jeżdżą w najszybszych składach.Wydaje się że podniesienie prędkości ze 130 do 140 km/h nie stanowi żadnego zagrożenia dla bezpieczeństwa.160 km/h w obsadzie pojedynczej to może już być większy problem ale warty rozważenia.Od strony technicznej to może się okazać że wózki zmodernizowanych lokomotyw 303E i tak nie pozwolą na jazdę szybszą niż 140 km/h bo też jakoś trudno mi uwierzyć żeby bez modernizacji dobrze chodziły na torze z prędkością V max + 10% czyli te 176 km/h ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 02-05-2011, 18:45    Odpowiedz z cytatem

dodac mozna jeszcze ze indusi ( induktive zugsicherung) oraz PZB ( punktförmige zugbeeiflussung) to praktycznie to samo o roznych nazwach. nazewnictwo PZB zastopilo indusi wraz z wprowadzeniem PZB 90 ktora ma pare dodatkowych funkcji ( np. uniemozwilia po stopie nastepnemu rozpedzeniu skladu jezeli sygnal glowny caly czas pokazuje czerwony )

daje racje ze podniesienie granicy jednoosobowej z 130 na 140 a nawet 160 nie powinno miec duzych roznic co chodzi o bezpieczenstwo przy systemie SHP.

pozdrowienia !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 11-05-2011, 18:00    Odpowiedz z cytatem

http://wgk.home.pl/data/media/375/_DSC7528.JPG


Nowe zdjęcie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 11-05-2011, 19:52    Odpowiedz z cytatem

ten wyswietlacz mogli sobie podarowac a tak to moim zdaniem wyglad ok Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 11-05-2011, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Faktycznie,wyświetlacz prawie jak w tramwaju.Jakoś przez całe lata wystarczały tablice(wyświetlacze) na wagonach i było ok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 11-05-2011, 22:07    Odpowiedz z cytatem

Bym powiedział jak w SKM. A przy okazji czy to źle, że jak pociąg dojeżdża do peronu już widać dokąd zmierza?

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 11-05-2011, 22:21    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Gdyby mieli robić na 160, to by musieli pojechać 176km/h, a szczerze mówiąc bardzo wątpię w stabilną jazdę jakiejkolwiek siódemki z tą prędkością.


Trochę mnie zasmuciłeś, na Warszawa-Łódź jeżdżą prawie tylko siódemki, a już niedługo będzie tutaj 160... Ciekawe co IC wymyśli.

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 11-05-2011, 22:55    Odpowiedz z cytatem

Henryk, nic - po wyborach wróci do normy tzn. kible i ED74 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl