Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Projekt zmian istotnych dla maszynistów i dyż. ruchu
Autor Wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-07-2018, 17:55   Projekt zmian istotnych dla maszynistów i dyż. ruchu Odpowiedz z cytatem

Ukazał się projekt zmian do Rozporządzenia w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji. Zmiany te mają istotne znaczenie z punktu widzenia maszynistów i dyżurnych ruchu. Proponowane zmiany są wynikiem analiz dotyczących katastrofy pod Szczekocinami oraz wypadku w Babach i mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Czytaj więcej:
http://kolejnaprawo.pl/2018/07/06/projekt-zmian-przepisow-istotnych-dla-maszynistow-i-dyzurnych-ruchu/

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 17-08-2018, 11:30    Odpowiedz z cytatem

ZZMK: Uwagi do projektu ustawy o czasie pracy.

Zapisy powstającej ustawy o czasie pracy maszynistów powinny być sformułowane tak, by wyeliminować możliwość jakichkolwiek nadużyć – uważają przedstawiciele Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych. Zdaniem związkowców projekt Ministerstwa Infrastruktury idzie w dobrym kierunku, wymaga jednak szeregu poprawek. Niektóre zapisy ZZMK uznaje za nieprecyzyjne, oczekuje też powołania na mocy ustawy centralnej bazy danych o czasie pracy i uprawnieniach maszynistów.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zzmk-uwagi-do-projektu-ustawy-o-czasie-pracy-88283.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07-09-2018, 17:46    Odpowiedz z cytatem

Przepis o dwóch maszynistach przy jeździe 160 km/h jest nieżyciowy.

Obowiązek prowadzenia pociągu jadącego z prędkościami rzędu 130 – 160 km/h przez dwóch maszynistów w przypadku pojazdów niewyposażonych w ETCS jest nieżyciowy – uważają uczestnicy Debaty z Kurierem.

Obecnie, zgodnie z rozporządzeniem ministra właściwego ds. transportu w pociągach jadących powyżej 130 km/h w których nie ma systemu ETCS obowiązkowa jest dwuosobowa obsada maszynistów. Z powodu braku wystarczającej liczby maszynistów zdarza się, że tabor przystosowany do prędkości maksymalnej 160 km/h jedzie 130 km/h na liniach, na których obowiązują wyższe prędkości. Tak jest w przypadku niektórych pociągów dalekobieżnych na linii nr 1 i na linii Warszawa – Berlin. Efektem jest wydłużenie czasu jazdy pociągów nawet o 20-30 minut.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32581/przepis-o-dwoch-maszynistach-przy-predkosci-160-km-h-jest-niezyciowy.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 11-09-2018, 21:44    Odpowiedz z cytatem

UTK chce liberalizacji wymogów badań lekarskich maszynistów.

Urząd Transportu Kolejowego proponuje złagodzenie polskich wymogów obowiązujących przy badaniach lekarskich wykonywanych na potrzeby wydawania licencji i świadectwa maszynisty oraz prawa kierowania. Orzeczenia lekarskie będą też wydawane drogą elektroniczną.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32588/utk-chce-liberalizacji-wymogow-badan-lekarskich-maszynistow.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-09-2018, 07:41    Odpowiedz z cytatem

Będą ograniczenia w stosowaniu sygnału baczność na przejazdach

Ograniczymy stosowanie przez maszynistów sygnału baczność na bezpiecznych, z dobrą widocznością przejazdach - poinformował PAP wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Jak dodał wiceszef resortu, maszynista nie będzie już zmuszony trąbić przy ruszaniu na każdym przystanku.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/beda-ograniczenia-w-stosowaniu-sygnalu-bacznosc-na-przejazdach-_more_108361.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-10-2018, 22:26    Odpowiedz z cytatem

Założenia ustawy o czasie pracy maszynistów. Kontrowersje nie zniknęły.

– Najwyższa Izba Kontroli mogłaby się zająć tym, że obawiacie się państwo kar za przekroczenie czasu pracy, w związku z proponowanymi przez nas zmianami w ustawie o czasie pracy maszynistów – mówił ostro do przedstawicieli związków pracodawców kolejowych Leszek Miętek, prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych. Ci widzą sprawę zupełnie inaczej. Rozmawiano o tym podczas debaty zorganizowanej przez Railway Business Forum pod koniec sierpnia.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zalozenia-ustawy-o-czasie-pracy-maszynistow-kontrowersje-nie-zniknely-89178.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl