Oczywiste jest że wagony pasażerskie po przekroczeniu swojego "zyciowego" limitu 400 tys.km muszą udac sie na naprawy rewizyjną po "nowe" życie. I nikt nie neguje tego faktu. Wiadomo przecież że z dnia na dzien wagony nie pójdą do rewizji tym bardziej że w Polsce rewizjami zajmuja sie 4 firmy: Newag Nowy Sącz, Poznański FPS, bydgoska PESA i ZNTK Opole. To mało. A wagonów polscy przewożnicy maja duzo. W tym roku pojdzie na rewizje pona 500 wagonów reszta musi czekac. I dobrze jest też ze PKP IC po przejechaniu granicy kilometrów wyłacza wagony nie próbując przedłużac ich zywotnosci na siłe. I wiadomo tez ze te wagony musza gdzies stac. I wszystko jest OKI. Nikt tez nie ma pretensji ze stoja tam wagony ktore skonczyły jazde w ubiegłym wieku, wagony spalone czy poprostu nie nadajace sie juz do jazdy. Ale nie wagony sprawne technicznie i prezentujace choc podstawowy poziom! Niech stoją na terenie zabezpieczonym,ogrodzonym, oświetlonym pod monitoringiem z ochroną !!! A nie w sytuacji kiedy otwarcie sie mówi ze nie ma pieniedzy na NOWY tabor swiadomie niszczy sie i poddaje dewastacji tabor - dodam w niezłym stanie. Nie ma pieniedzy na NOWE?? To wyremontujmy to co mamy i dbajmy o TO!
Intencją moją poruszenia całej tej sprawy nie jest popularna nagonka na PKP IC. Sam jestem powiazany z tą spółką i wiem że niektóre kwestie ida w dobrym kierunku. Ale jeśli doprowadza sie do takich zaniedbań wręcz swiadomego roztrwaniania majątku firmy to trzeba to maksymalnie nagłosnic i wyjawic takie zaniedbania. Ktos musi za to odpowiadac. Byc moze cos to zmieni byc moze w innych miastach podniesie sie alarm...zobaczymy...proponuje rowniez aby rozejrzec sie w swoich miastach i zobaczyc co tak naprawde stoi na bocznicach i w jakim stanie.
Jeju, co to ma znaczyć? PIC puszcza taki syf na pociągi TLK, a przecież tyle wagonów BYŁO bardzo dobrych. Teraz, to już bym wolał, by one nie wracały na tory... Brzydziłbym się jechać taką kuszetką, nawet wysprzątaną...
Sam fakt to dla IC nic, bo oni i tak mają wy*****ne, ale jeśli media zaczną o tym pisać, to posadę stracić może nawet szef Zakładu Południowego i oby tak sie stało.
W właśnie we Wrocławiu za Głównym w stronę Brochowa widziałem trzy wagony 1/2 klasa te z moderny z końca 2003 roku też gnijące i dogorywające choć lepiej wyglądały niż te w Krakowie.
Tych wagonów dzielonych 1/2 klasa stoi na Brochowie o wiele więcej. Dziś rano naliczyłem ich siedem, wszystkie z zewnątrz w naprawdę dobrym stanie.
Ale to są z rewizji w 2003 r. To nie są wagony zmodernizowane z pomocy UE w 2007 roku, gdzyż takie wagony posiadają tylko trzy miasta: Białystok, Kraków i Szczecin.
Mały OT. Białystok wagonów z modernizacji unijnej już nie ma, przeszły do Warszawy Szczęśliwice. A tych wagonów z 10 jeździ może maksymalnie 2-4 sztuki.
Oprócz śmieci, które można łatwo i szybko wysprzątać, takie żule i menele śpiąc tam wiele zimowych nocy na pewno zostawili po sobie wszy i inne niebezpieczne robactwo jak np. pluskwy które są niemal nie do wytępienia. I teraz wyobraźcie sobie kilkugodzinną podróż w czymś takim. Robiłem wstępne plany kółeczkowe, ale mi się odechciewa.
A przypomniało mi się właśnie, że już kiedyś trafiłem na wagon w podobnym stylu na jednym z kółeczek. Jeśli się nie mylę był to pociąg Szklarska Poręba - Świnoujście po nadodrzance. Wsiadłem w Szczecinie do klasy 1 i się wystraszyłem. Foto nie oddaje pełni syfu, a buty przyklejały się do podłogi. I to nie był jedyny taki przedział, ale wszystkie w podobnym stanie.
Fotki wykonane 28.06.2009 rano po wyjeździe ze Szczecina Głównego:
Najtragiczniejsze w tym wszystkim jest to, że MI chce dać PKP IC półtora miliarda zł na nowe składy zespolone, które mają być współfinansowane przez UE. Skoro beton PKP IC nie potrafi zadbać o wagony, które już posiada to wszelkie inwestycje w nowy tabor będą wyrzucaniem publicznych pieniędzy w błoto!
Pawcio, moze do grupy przeciw likwidacji IR na Facebooku powrzucasz te zdjecia z odpowiednim komentarzem, w koncu twoje;),
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-04-2010, 12:44
Nie mogę czemuś wrzucić swojej fotki z poniedziałku ( aktualnie korzystam z netu mobilnego ) podaję linka do zdjęcia tam się udało: http://ic.rail.pl/viewtopic.php?f=25&t=8149
Na zdjęciu głównie wagon Z2 w barwach IC i bezprzedziałówka po modernie zakoszona Przewozom Regionalnym już pomazane otwarte widok z pociągu.
Nie i nie chce mieszac sie w krytyke dla krytyki IC i w wojne miedzy IC A IR...Jak juz powiedziałem nie krytykuje tutaj IC w całosci a poza tym IR tez ma wiele rzeczy na sumieniu. Skupiam sie konkretnie na przypadku Krakowa i tej patologii....
[ Dodano: 29-04-2010, 13:35 ]
I stanowczo odcinam sie od wszelkich krytykantów dla zasady....krytyki byle krytykowac...I nie po to zamiesciłem ten temat by był pożywką dla tych co szukaja tylko haków na IC.
Ktoś sugerował by pokazać te zdjęcia Ministrowi Infrastruktury,ale jak inny z forumowiczów stwierdził,że to nie ma sensu,bo wg Pana Ministra to są duperele.Niestety Minister kocha autostrady i busy,a do kolei żywi jeśli nie niechęć to głęboką obojętność.Szkoda dobrego taboru,ale skoro do 2012 ma nie być kolei w Polsce...
Jakiś czas temu niedorzecznik PKP IC Paweł Ney mówił w telewizorze, że pociągi TLK dlatego są takie krótkie, bo spółce brakuje wagonów. W te wakacje będą podobne tłumaczenia! Jak widać niedorzecznik łgał jak pies, świadomie bądź z niewiedzy, bo wagony po modernie sprzed paru lat walają się po torach i robią za meliny dla meneli (czy taka niegospodarność nie podpada pod prokuratora?). PKP Intercity największym sponsorem bezdomnych w Polsce!
W załącznikach zdjęcia wykonane w zeszłym roku w nocnym pociągu Zakopane - Warszawa. Tak PKP IC wozi ludzi, którzy w przeciwieństwie do meneli i bezdomnych płacą niemałe pieniądze za wątpliwą przyjemność spania na metalowej podłodze w przejściu między wagonami. Bezdomni mają do dyspozycji wygodne rozkładane fotele w 1 klasie, za darmo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum