Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 79, 80, 81  Następny
Nieudolność Kolei Dolnośląskich
Autor Wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 06-04-2014, 22:31    Odpowiedz z cytatem

Zgadza się. Za dobrych czasów dwa EZT na pociągach szczytowych to była rzecz normalna. Potem weszło KD z swoimi szynobusami i upychało pasażerów gdzie się tylko dało. Nowe Impulsy są znacznie przestronniejsze, ale jak widać i one w porach szczytowych robią się za małe.

Może faktycznie wydzierżawić od PR kilka jednostek, by chociaż w szczycie Wrocław-Legnica uruchomić takt nawet co 20-minutowy, skoro 30-minutowy okazuje się za mały. Jak widać ludzie chcą dojeżdżać pociągami i kolej nie może tego zmarnować!

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 06-04-2014, 22:40    Odpowiedz z cytatem

Ja powiem więcej - dwa razy jechałem pociągiem w kierunku Gorlitz do Legnicy o 05:16 - w obu przypadkach trzy bohuny i dwójka miały grubo ponad 100% frekwencji. Ale widać KD zamiast wyciągnąć wnioski woli kompromitować się w sądach...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-04-2014, 18:40    Odpowiedz z cytatem

Zgadza się. Tylko że dzisiaj na odcinku Legnica - Wrocław jest 19 par pociągów regionalnych (RE i EIC nie liczę), a w rozkładzie 2010/2011 (ostatni przed pojawieniem się większej ilości pociągów KD obsługiwanych przez SZT-y) było tylko 11 par. I podwójne EN57 pojawiały się rzadko. Natomiast w poprzednim rozkładzie (zanim jeszcze zaczęły jeździć Impulsy) podwójny kibel jeździł tylko na Łużycach w niedzielę do Węglińca i w poniedziałek z powrotem.

Widać gołym okiem, że pojawienie się Impulsów i skrócenie czasu przejazdu spowodowało znaczący wzrost pasażerów i zaryzykuję stwierdzenie, że na pewno ani w KD, ani w UMWD nikt tego nie przewidział. I stąd problemy. Zwiększyć zestawienia pociągów się nie da, bo Impulsów jest na styk. Uruchomienie dodatkowych pociągów ze względu na przebudowę podg Grabiszyn też może być bardzo trudne. A i nie wiem, czy pasażerom spodobałaby się jazda w rozklekotanym kiblu, skoro teraz same Impulsy i EN57 po NG Wink

Stąd powtórzę, to co napisałem wcześniej. Już dzisiaj trzeba rozpocząć działania, by po zakończeniu unijnej karencji rozbudować 31WE od jeden lub dwa człony, bądź zakupić większe jednostki, a 31WE skierować na inne linie.

@voyager1231: jeśli chodzi o 11 EZT, to według informacji prasowych wciąż trwa kontrola prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i umowy podpisać nie można. A nawet jakby, to nowe Impulsy mają być skierowane do obsługi linii Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Szklarska Poręba (6x36WE) oraz Wrocław - Rawicz (5x31WE). No chyba że z tą drugą trasą coś się pozmieniało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 07-04-2014, 19:10    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
@voyager1231: jeśli chodzi o 11 EZT, to według informacji prasowych wciąż trwa kontrola prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i umowy podpisać nie można.

Te informacje prasowe pochodzą bezpośrednio z KD.
Jakaś rekordowo długa ta kontrola. Standardowo UZP uwija się w ok. 2 tygodnie, a tu już jest ponad 3 miesiące.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 07-04-2014, 20:50    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
A nawet jakby, to nowe Impulsy mają być skierowane do obsługi linii Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Szklarska Poręba (6x36WE) oraz Wrocław - Rawicz (5x31WE). No chyba że z tą drugą trasą coś się pozmieniało.


Widzę, że rozum i zdrowy rozsądek w KD i UMWD to towar deficytowy. Uzasadnione moralnie jest najpierw zapewnienie godnych warunków podróżowania na obecnie obsługiwanych liniach, a dopiero później myśleć o ekspansji!

UMWD stoi przed historycznym wyborem. Inwestycje w infrastrukturę i tabor powodują, że ludzie chcą jeździć koleją, to widać. Trzeba zrobić wszystko, aby ich do tej kolei nie zniechęcić. Jak najszybciej wykupić jednostki od PR i wysłać je na modernizację do standardu AKD/AL.
Jedna zła decyzja - potrafi zniweczyć dokonania wielu ludzi.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 07-04-2014, 20:52    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Widać gołym okiem, że pojawienie się Impulsów i skrócenie czasu przejazdu spowodowało znaczący wzrost pasażerów i zaryzykuję stwierdzenie, że na pewno ani w KD, ani w UMWD nikt tego nie przewidział.

Sugerujesz, że w KD i UMWD pracują sami idioci? Rolling Eyes

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 07-04-2014, 20:54    Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się że jednak największy problem (zarówno na E30 jak i na innych liniach wylotowych z Wrocławia) występuje w weekendy, kiedy to jak widać według UMWD "nikt pociągami nie jeździ" i oferta połączeń na Dolnym Śląsku jest dość drastycznie poszatkowana.

Zawsze można też zastosować wariant lubelski. Kiedy okazało się że pociągi Rzeszów-Lublin są przepełnione to je zoptymalizowano (na szczęście teraz po roku przerwy znów jeżdżą).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-04-2014, 21:08    Odpowiedz z cytatem

Bartuś napisał/a:
Wydaje mi się że jednak największy problem (zarówno na E30 jak i na innych liniach wylotowych z Wrocławia) występuje w weekendy, kiedy to jak widać według UMWD "nikt pociągami nie jeździ" i oferta połączeń na Dolnym Śląsku jest dość drastycznie poszatkowana.

Akurat jeśli chodzi o niedzielne powroty studentów na E-30 to nie jedzie tylko jeden pociąg (przyj. 17:10). Pozostałe 8 jeździ normalnie: przyj. 16:14, 18:18, 18:26 (z Żar), 19:15, 20:19 (z Żar), 21:18, 21:33 (RE z Drezna), 23:09. I właśnie od kursowania tego pociągu w niedziele (w wakacje studenckie może nie jeździć) należałoby zacząć. Myślę, że tabor by się znalazł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 07-04-2014, 21:25    Odpowiedz z cytatem

No cóż, trzeba przyznać że niedzielne potoki studentów są dość trudne do okiełznania. Ale w soboty oferta mogłaby naprawdę lepiej wyglądać.

Co do sedna sprawy - warto zauważyć że już niedługo podobny "problem" będzie na liniach 274, 273 i 271 gdzie są prowadzone rewitalizacje i modernizacje, w dodatku będzie można się spodziewać nowego taboru.

A skoro dobry czas przejazdu i nowy tabor implikuje radykalne zwiększenie liczby pasażerów (podobne klęski urodzaju są w innych częściach Polski - np na Rzeszów-Lublin), to trzeba zwiększyć liczbę pociągów żeby ich wszystkich pomieścić. To z kolei jest przyczyną konieczności kupna pojemniejszego taboru (myślę że wagony piętrowe czy 6-członowe elfy/impulsy/stadlery na Dolnym Śląsku są kwestią czasu). Konieczne jest utrzymywanie i zakładanie nowych połączeń kolejowych (jak na zgorzeleckiej - z 11 zrobiło się 19 par), czyli kolejne koszty. W sumie niedziwne że UMWD czyni pewne obieckcje przed linią 289, gdzie trzeba po remoncie będzie zapewnić sensowną ofertę (kosztem których linii ?)

Może jednak utrzymywanie alibi zugów 2 pary na dobę wcale nie jest taką nieopłacalne Shocked ? Nie opłaca się utrzymywać muchowozów, ale widać pełne pociągi jeszcze bardziej się nie opłacają ? Cóż za ironia... Moje słowa to widać miód dla uszów betonów kolejowych i banksterów Śmiech

No ale oczywiście tak nie jest, bo bogata i ogromna siatka połączeń kolejowych z kolei implikuje lepszy rozwój całego regionu. Dodatkowo zmniejsza (i to dość drastycznie) ruch na drogach. Co by było gdyby te tłumy z E30 przesiadły się na samochody ? Nie będę tu wyliczał zalet kolei, bo to nie ten temat, w każdym razie przed naszym samorządem duży dylemat - którą drogę obrać ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 07-04-2014, 21:36    Odpowiedz z cytatem

Dodam tylko, że KD na linii zgorzeleckiej nie mają żadnej konkurencji w postaci busów. PKS Zgorzelec upadł w zeszłym roku. PKS Bolesławiec nie uruchamia żadnych kursów do Zgorzelca i Wrocławia, tak samo PKS Legnica. Natomiast PKS Voyager z Lubania jeździ do Wrocławia przez Lwówek Śl. i Złotoryję. Są jakieś marne busiki jeżdżące na trasie Bogatynia - Wrocław, ale one nie stanowią żadnej konkurencji dla kolei. Legniczanie z kolei do Wrocławia jeżdżą pociągami.

KD mają więc pełne pole do popisu. Pieniądze dosłownie leżą na torach! Ludzie chcą jeździć pociągami, bo są szybkie i wygodne. Sama po paru latach bojkotowania polskiej kolei zaczęłam częściej korzystać z usług KD i PR na trasie Zgorzelec - Wrocław.

Jeśli KD nie dają rady obsłużyć całego potoku podróżnych to UMWD powinien zaprzęgnąć PR do pomocy, ponieważ utrzymywanie na siłę monopolu KD na linii zgorzeleckiej, bez dostatecznej ilości taboru i bez zwiększenia liczby połączeń, przyniesie więcej szkody niż pożytku.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-04-2014, 21:58    Odpowiedz z cytatem

Zwiększenie liczby połączeń to konieczność wydania dodatkowych pieniędzy na ich sfinansowanie i najpierw UMWD musiałby chcieć to zrobić, a w to szczerze wątpię. Już w zeszłym roku wydano ponad 30 mln zł więcej na przewozy kolejowe niż planowano.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 07-04-2014, 22:03    Odpowiedz z cytatem

A ja się pytam, z jakiej racji busiarstwo się reklamuje na szybie kasy biletowej KD w Zgorzelcu?! Zdębiałem, gdy to zobaczyłem:

http://i.imgur.com/mpvN4cs.jpg
http://i.imgur.com/Y6Clbso.jpg

Być może centrala KD o tym nie wie, i jest to raczej lokalny wybryk. Ktoś przyszedł, spytał się czy może wywiesić ogłoszenie i tyle. Ale osoby w kasie pracujące powinny były zweryfikować i zapobiec reklamowaniu na własnym garbie konkurencji.

A jeśli faktycznie jest potrzeba częstszych kursów między Ruszowem a Zgorzelcem (choć lepiej byłoby od Żar), to może niech te zdjęcia sprowokują do myślenia nad ofertą na linii Żary - Węgliniec. Skoro nawet prywaciarzom się opłaca...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 07-04-2014, 22:17    Odpowiedz z cytatem

sZakOOu, ale tutaj jest przystanek busiarni. Zgorzelec wreszcie ma busowe centrum komunikacyjne zintegrowane z dworcem kolejowym. Wink

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-04-2014, 22:46    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Zwiększenie liczby połączeń to konieczność wydania dodatkowych pieniędzy na ich sfinansowanie i najpierw UMWD musiałby chcieć to zrobić, a w to szczerze wątpię. Już w zeszłym roku wydano ponad 30 mln zł więcej na przewozy kolejowe niż planowano.

Ależ UMWD pod przewodem jaśniepanującej PO jest bardzo bogaty. W zeszłym roku z naszych podatków UMWD przeznaczył 65 mln zł na nowy portal internetowy plus 5 mln zł na jego obsługę. Za te 70 mln zł można by kupić 3 lub 4 nowe "Impulsy". Są pieniądze na dodatkowe pociągi? Są! Trzeba tylko pogonić platformerską hołotę. Okazja niebawem - wybory samorządowe jesienią br.

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/951133,urzad-marszalkowski-wyda-na-portal-o-dolnym-slasku-65-mln-zlotych,id,t.html

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 07-04-2014, 23:39    Odpowiedz z cytatem

Przy unijnym dofinansowaniu rzędu 50% za te pieniądze byłoby z 8-10 impulsów. Modliszka, już w tym roku wybory samorządowe. Szkoda tylko że wyborcy myślą że złe PKP to, złe PKP tamto, a nie widzą że za kolej w Polsce odpowiadają samorządy Confused .

Trzeba jednak przyznać że na E30 UMWD i tak kawał dobrej roboty odwalił, mimo wszystko. Ale i tak na nich nie zagłosuję Śmiech, choćby za ten portal internetowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 30 z 81 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 79, 80, 81  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl