Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Następny
Zobacz jak zmienia się Wrocław Główny
Autor Wiadomość

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 26-11-2011, 11:25    Odpowiedz z cytatem

Wrocław najpiękniejsze miasto, klimat i niesamowici i wspaniali ludzie <3 tam się życie zaczyna nocą a teraz, gdy jest całkiem inny, nowszy dworzec, perony to po prostu miazga Smile

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 26-11-2011, 13:20    Odpowiedz z cytatem

Wracałam wczoraj z Wrocławia. To co dzieje się na Dworcu Głównym to jeden wielki BURDEL. Istny Sajgon! Ja rozumiem, że jest modernizacja itd. ale organizacja tego wszystkiego jest na skandalicznym poziomie. Ktoś powinien za to beknąć! Pasażerowie są skołowani, ganiają ich do pociągów w ostatniej chwili, przez wąskie przejście, gdzie wiecznie panuje tłok. Droga od kas na perony to przeprawa przez tor przeszkód. Tak nie może być!

Beton

_________________
Stella


Ostatnio zmieniony przez Stella dnia 26-11-2011, 13:25, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 26-11-2011, 13:23    Odpowiedz z cytatem

Stella, to jest szara, polska rzeczywistość oraz nasze kochane PKP Laughing

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 26-11-2011, 14:17    Odpowiedz z cytatem

Polak Polaka dokopie w tyłek, a obcokrajowca wychwali. Ludzie ogarnijcie się, to co się dzieje we Wrocławiu to jest na wzorowym poziomie, to ludzie sieją panikę. Jak byłem we Wrocławiu z niczym nie miałem problemu, zastrzeżenie mam co do odjazdów pociągów - nie wiadomo na którym peronie będzie.

Ja się zastanawiam, dlaczego na ten okres Wrocław Świebodzki nie został uruchomiony? Bez problemu i likwidacji składów REGIO, w stronę Legnicy, Jeleniej Góry, i Zielonej Góry Smile

Jeszcze 10 lat temu stacja wyglądała jak nówka sztuka, a dziś jest to ruina.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 26-11-2011, 14:23    Odpowiedz z cytatem

xzielak napisał/a:
Ludzie ogarnijcie się, to co się dzieje we Wrocławiu to jest na wzorowym poziomie, to ludzie sieją panikę.

Nie kpij z naszej inteligencji. Wczoraj o mało nie zostałam stratowana jak tłum ludzi ruszył spod tablicy z odjazdami na perony. Podpisuję się pod słowami Stelli. Wrocław Główny to chaos i burdel!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 26-11-2011, 15:39    Odpowiedz z cytatem

A ja jeszcze raz napisze, że to ludzie sieją panikę. Biegną na peron z jednym celem - mieć miejsce siedzące w składzie.

Ile razy byłem świadkiem, jak skład nie do końca zatrzymał się, a już ludzie na silę otwierają drzwi i wsiadają. Czasem mam wrażenie, że stado ludzi jest gorsze od stada pszczół.

Taka prawda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 26-11-2011, 17:53    Odpowiedz z cytatem

To że ktoś ma problem z poruszaniem się na dworcu nie dziwi. Jest wiele innych na których nic się nie dzieje a gro pasażerów ma problem z odnalezieniem się i problem z poruszaniem, zwłaszcza jak korzystają rzadko.

W tak wielkim organizmie jakim jest wrocławski dworzec przy prowadzonych pracach skoordynowanie ruchu poc. z potrzebami ekip na poszczególnych etapach jest ogromnie trudne.
To jest w swoisty żywy organizm gdzie sytuacja za sprawą różnych czynników jest niesłychanie dynamiczna i to czyni ją trudną do planowania i kontrolowania.

Kto był chociaż raz na wrocławskim dworcu po rozpoczęciu prac będzie kolejnym razem umiał poruszać się pewniej i racjonalnie a wtedy nikomu już nie zagrozi stratowanie Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sokyl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Paź 2010

PostWysłany: 26-11-2011, 17:58    Odpowiedz z cytatem

xzielak napisał/a:
A ja jeszcze raz napisze, że to ludzie sieją panikę. Biegną na peron z jednym celem - mieć miejsce siedzące w składzie.
Taka prawda.

Z całym szacunkiem, ale co mają robić? Ustawić się w parach i za rączkę powoli na peron?
Tym bardziej, jeśli dostają informację o tym z którego peronu odjeżdża ich pociąg w ostatniej chwili?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-11-2011, 18:11    Odpowiedz z cytatem

Niedawno jechałem do Drezna. Aby dowiedzieć się z którego peronu odjedzie nasz pociąg, trzeba koczować na zewnątrz pod tablicą, na której podają odjazdy. Numery peronów podają na ostatnią chwilę, niekiedy 3-5 minut przed odjazdem, a zdarza się, że i po czasie. Tak też było w moim przypadku gdzie na pociąg do Drezna tradycyjnie czekał tłum ludzi (frekwencja chyba ze 200%). Gdy na tablicy wyświetlają peron, wtedy wszyscy biegną przez wąskie przejście między rusztowaniami - wtedy jest totalny chaos i jeśli Beatrycze mówi, że mało nie została stratowana to jej wierzę. Na schodach też można być stratowanym, bo naraz kilkaset osób przepycha się na peron do swojego pociągu, który już prawie odjeżdża. Nie wiem jak w tym kolejowym chaosie radzą sobie cudzoziemcy, ale komentarze Niemców zasłyszane w pociągu - bezcenne!

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

winograd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Maj 2011

PostWysłany: 28-11-2011, 22:16    Odpowiedz z cytatem

To co się dzieje we Wrocławiu to tragikomedia. Inaczej nie jestem w stanie opisać widoku ponad setki ludzi wpatrzonych w tablicę odjazdów przy ulicy Suchej jak gekon w muchę. Sam nie dawno czekałem pod tą tablicą i uczestniczyłem w wyścigu na peron. Ludziom nie chodzi o miejsca siedzące, tylko chcą zdążyć przed odjazdem pociągu. Najgorsze jeszcze jest to, że ledwo po ogłoszeniu peronu, pociąg się na nim zatrzymuje, wysiadają z niego ludzie i wychodząc w stronę miasta zajmują całą szerokość schodów. Obserwowanie tablicy na dworcu tymczasowym może sprawić, że można na pociąg nie zdążyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 29-11-2011, 14:18    Odpowiedz z cytatem

Dworzec Głowny we Wrocławiu jest jednym z pięciu obiektów zbudowano w ostat­nich lat­ach w Polsce, w których zas­tosowano technologię stropu kasetonowego.

Kasetonowa płyta stropu, unika­towa w skali całego kraju, poz­woli prze­nieść znacznie więk­sze obciąże­nia niż płyta budowana sys­te­mem trady­cyjnym. Jest też jed­nocześnie wyjątkowo atrak­cyjna pod wzglę­dem estetycznym.

Podziemny park­ing na wrocławskim dworcu jest już prawie ukońc­zony. Trwają prace przy budowie dróg wyjaz­dowych i wjaz­dowych, na pły­cie przed dworcem – położonej na dachu parkingu – ustaw­iono już kon­strukcję pier­wszej z dwóch fontann i rozpoczęto układanie chod­ników. Ta część obiektu dwor­cowego przez­nac­zona będzie dla ponad 200 samochodów.

Każdego dnia na placu budowy pracuje niemal 600 robot­ników. Kończą oni prze­bu­dowę układu torowego i per­onu 1, który będzie odd­any do użytku 10 grud­nia, i wykonują ostat­nie prace na dworcu noc­nym, którego przekazanie do eksploat­acji nastąpi praw­dopodob­nie na przełomie grud­nia i sty­cz­nia. Bardzo zaawan­sowane są prace w hali głównej wrocławskiego dworca, gdzie wkrótce rozpocznie się wyle­wanie posadzek – pod nimi zamon­towano już wszys­tkie niezbędne insta­lacje i kanały techniczne.

Najwięk­szym wyzwaniem są cią­gle pro­jekty kon­ser­wa­torskie, postępu­jące powoli – z uwagi na stopień skom­p­likowa­nia i skalę – i wyma­ga­jące bardzo żmud­nej pracy. Każdy cen­tymetr kon­strukcji trzeba najpierw oczyś­cić ze starych warstw farb i nale­ci­ałości, następ­nie ponownie go wypro­filować, wygładzić, zaim­preg­nować, poma­lować i dopiero na taką przy­go­towaną powierzch­nię nanieść dawne rysunki. Odt­warzanie mis­ternej kon­strukcji, barw i orna­men­tów to najbardziej pra­cochłonna część dzi­ałań konserwatorskich.

Na per­onie pier­wszym pasażerów nowego dworca czekać będzie wielka niespodzianka – pomiędzy starą halą dwor­cową, a dobu­dowaną nową kon­strukcją zadaszenia rozpinana jest właśnie mem­brana z tworzywa sztucznego. To także efekt wskazań kon­ser­wa­tora, który nie wyraził zgody na połącze­nie nowej kon­strukcji hali z zabytkową jej częś­cią, co mogłoby zasłonić dawne, his­to­ryczne ele­menty nośné i ozdobne. Sam peron pier­wszy jest już niemal ukońc­zony, wrocławskie PRKI final­izuje układanie torów, a Budimex – układanie posadzek oraz kon­strukcji pod nowy sys­tem infor­ma­cji dynam­icznej dla pasażerów. Gotowe są już schody i wejś­cia na peron z poziomu podziem­nego tunelu.

W grud­niu najwięk­sza kon­cen­tracja prac dotknie per­ony drugi i trzeci, a także halę główną dworca. W niej właśnie prowad­zone są skom­p­likowane bada­nia akusty­czne, w wyniku których zamon­towany zostanie odpowiedni sys­tem nagłośnienia. Zadasze­nie hali zyska wkrótce drew­ni­aną pod­su­fitkę, dokład­nie taką samą, jaką zapro­jek­towano dla wszys­t­kich per­onów wrocławskiego dworca.


źródło: KOW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 05-12-2011, 18:21    Odpowiedz z cytatem

Niełatwy żywot pasażera kolei we Wrocławiu...

Półkilometrowy bieg z walizkami albo wyczekiwanie w deszczu, chłodzie i błocie w pobliżu peronów. Przed takim wyborem stają podróżni we Wrocławiu. Dworzec jest remontowany, a przygotowany dla pasażerów tzw. dworzec tymczasowy jest z kolei oddalony od peronów o około pół kilometra. Inne udogodnienie: o tym, na który peron wjedzie pociąg, podróżni dowiadują się pięć minut przed jego przyjazdem. Dlatego wolą czekać przed ustawioną na zewnątrz, ale za to w pobliżu peronów, tablicą informacyjną…

Foto:
Zdjęcia na RMF24

Źródło: RMF FM

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-12-2011, 21:37    Odpowiedz z cytatem

Wrocław Główny: Otwarcie peronu 1 w niedzielę

W niedzielę, 11 grudnia podróżnym po modernizacji zostanie udostępniony peron 1 dworca Wrocław Główny.

Pociągi wjadą na peron 1 wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. Podróżni dostaną się na niego, podobnie jak na peron 4 i 5, czyli przez Pawilon Południowy i dalej przez wygrodzone i zabezpieczone przejście w tunelu centralnym. Wejście na peron 6 tak jak dotychczas będzie odbywało się z poziomu ulicy Suchej.

Peron 1 jest trzecim po peronie 4 i 5 zmodernizowanym peronem dworca Wrocław Główny. Prace na peronie 1 rozpoczęto po koniec marca tego roku.

źródło: PKP SA

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 11-12-2011, 20:22    Odpowiedz z cytatem

Peron 1 Dworca Głównego PKP we Wrocławiu został po modernizacji udostępniony podróżnym w niedzielę. Obecnie na wciąż modernizowanym dworcu można korzystać z czterech peronów: 4, 5, 6 oraz 1.

Peron 1 jest trzecim po peronie 4 i 5 zmodernizowanym peronem dworca Wrocław Główny. Prace na peronie 1 rozpoczęto po koniec marcu tego roku.

- Podróżni dostają się na niego, podobnie jak na peron 4 i 5 przez Pawilon Południowy i dalej przez zabezpieczone przejście w tunelu. Wejście na peron 6 tak jak dotychczas odbywa się z poziomu ul. Suchej - mówił Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP we Wrocławiu.

Dodał, że pociągi wjechały na peron 1 wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. I choć z powodu modernizacji dworca pierwsze wrażenie po dotarciu na niego jest nie najlepsze i sprawia wrażenie wielkiego chaosu, to jednak podróżni dobrze sobie radzą i potrafią poruszać się po wielkim placu budowy jaki jest wrocławski dworzec.

Pytana przez PAP warszawianka, która wyjeżdżała z Wrocławia do domu wiedziała jak się ma poruszać po remontowanych peronach i gdzie powinna czekać na swój pociąg. - Póki co pociąg nie ma opóźnienia. Wiem też gdzie mam czekać aż zostanie ogłoszone, z którego peronu wyjeżdżam. Przed dworcem chodzi pracownik PKP, który pomaga podróżnym odnaleźć się - mówiła kobieta.

Przed wejściem na dworzec stoi dużą tablica informacyjna, która zwykle stanowi centralny punkt każdego dworca. Dlatego też wyjeżdżający z wrocławskiego dworca pasażerowie ustawiają się pod nią i czekają aż na tablicy zostanie wyświetlony ich pociąg. Później tunelem udają się na swój peron. Ci, którzy nie chcą stać na dworze mogą czekać w tunelu na komunikat z głośników.

Wszyscy pytani przez PAP podróżni przyznawali, że wszystko przebiega bez opóźnień i utrudnień a dojście do peronów jest tak zorganizowane, że nie sposób się zgubić czy nie dotrzeć na czas.

Regionalni przewoźnicy wprowadzili w nowym rozkładzie dziesięć nowych połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku. Połączenia Przewozów Regionalnych - największego przewoźnika w regionie - będzie obsługiwać 321 pociągów.

Jak informował Andrzej Piech z Dolnośląskiego Zakładu Przewozy Regionalne, przewoźnik uruchomi nowe połączenia m.in. z Międzylesia (Dolnośląskie) do Olsztyna, Z Białegostoku do Międzylesia czy z Jeleniej Góry do Rzeszowa.

W nowym rozkładzie znalazło się również połączenie z Wrocławia do Pardubic oraz połączenie aglomeracyjne Wrocław-Strzelin.

Drugim z regionalnych przewoźników są Koleje Dolnośląskie. Jak powiedział PAP Tomasz Kloc, dyrektor ds. handlowych Kolei Dolnośląskich, przewoźnik w nowym rozkładzie wprowadził trzy nowe połączenia: Wrocław Główny-Jelcz Laskowice, Wrocław Główny-Wołów oraz Jelenia Góra-Zgorzelec.

W przypadku połączenia Jelenia Góra-Zgorzelec na odcinku Lubań-Zgorzelec wznowienie przewozów pasażerskich nastąpi po kilkuletniej przerwie.


źródło: KOW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-12-2011, 11:42    Odpowiedz z cytatem

Wrocław Główny: Peron 1 zaprasza - fotogaleria

Noc z soboty na niedzielę, godz­ina 23.37. Na peron 1 dworca Wrocław Główny wjeżdża pociąg TLK, wiozący pasażerów do Gdyni Głównej. To chwila warta zapamię­ta­nia, bo właśnie od tego momentu zmod­ern­i­zowany peron 1 można ofic­jal­nie uznać za otwarty.

Wyjątkowość chwili potęguje dodatkowo… wyjątkowość per­onu 1. To właśnie na nim już dziś podzi­wiać można wszys­tkie ele­menty, które zostały zaplanowane w celu unowocześnienia hal per­onowych, przy jed­noczes­nym pod­kreśle­niu ich zabytkowego charakteru.

Przede wszys­tkim debi­u­tuje tu nowe zadasze­nie, które uzu­peł­nia odkryty do tej pory frag­ment przestrzeni per­onu gdzie nie się­gała stara, zabytkowa wiata. Między dwiema starymi halami per­onowymi rozpi­eto na stalowej kon­strukcji mem­branę, która doskonale wpisuje się w zabytkowe otocze­nie, a do tego speł­nia swoją funkcję — chroni przed słońcem, deszczem, oraz śniegiem.

Peron 1 w pełnej krasie podzi­wiać można dzięki zamon­towanemu pod­czas mod­ern­iza­cji dodatkowemu oświ­etle­niu — prócz dawnych lamp, oświ­et­la­ją­cych peron z góry, pojaw­iło się oświ­etle­nie koło świet­lika oraz spec­jalne reflek­tory, wydoby­wa­jące z mroku ele­menty kon­struk­cyjne his­to­rycznych hal peronowych.

Remont na Dworcu Głównym we Wrocławiu trwa — w mod­ern­iza­cji są jeszcze peron 2 i 3. Prace zakończą się wiosną 2012 roku.

Fotogaleria:
http://dworzecpolski.pl/infomat/peron-1-zaprasza

źródło: Dworzec Polski

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl