Czy ktoś ma informację, dlaczego od ok. dwóch tygodni zmieniono zapowiedź pociągów i zaczęto nie odmieniać nazw miast początkowych/końcowych tylko zaczęto dodawać "ze stacji..." lub "do stacji..."? Trochę dziwnie to brzmi.
Podobno ze względu na obcokrajowców, którzy mogą nie rozumieć odmienionych nazw miejscowości, mylić "do Legnicy" z "do Trzebnicy" itd. Nie wiem jednak ile w tym prawdy.
Czy na czas EURO2012 na dworcu Wrocław Główny zostanie wprowadzone dwujęzyczne zapowiadanie pociągów? Nie mówię naturalnie o wszystkich, tylko o tych międzynarodowych i tych pomiędzy miastami organizatorami. Czy ktoś ma takie informacje?
Wrocławski Dworzec Główny coraz bardziej przypomina ten z wizualizacji, prezentowanych przed rozpoczęciem remontu. Niestety, na razie głównie z zewnątrz. W środku ciągle trwają roboty.
Na Dworcu Głównym przez 24 godziny na dobę pracuje teraz 1300 robotników. Jedyny dzień wolny jaki dostaną, to czwartek 3 maja. Bartłomiej Sarna, rzecznik PKP SA we Wrocławiu twierdzi, że prace są bardzo zaawansowane i wykonanych jest już około 80 proc. wszystkich przewidzianych robót.
Budowlańcy zarzekają się, że najważniejsza część przeznaczona do obsługi podróżnych, w tym wszystkie perony, będzie gotowa na Euro 2012. Trzymamy kciuki, bo został tylko nieco ponad miesiąc...
Podczas długiego weekendu robotnicy montowali na halach peronowych neony z napisem "Wrocław Główny". Neony będą miały kolor czerwony, a zobaczą je pasażerowie wjeżdżający na dworzec od strony ul. Swobodnej, jak od Pułaskiego.
Do mistrzostw Euro 2012 już tylko 35 dni. Na Dworcu Głównym pracuje ponad 1000 robotników, którzy uwijają się jak w ukropie, bo dworzec ma być gotowy do obsługi podróżnych przed turniejem.
Już niedługo dworzec przywita świecącym napisem "Wrocław Główny" nie tylko kibiców Euro 2012. Będą go mogli zobaczyć wszyscy podróżni przyjeżdżający do Wrocławia.
Montaż wielkich neonów trwa na elewacjach hal peronowych. Po stronie wschodniej (od Pułaskiego) gotowe są już cztery litery napisu "Główny", ale po drugiej zamontowano dopiero szkielet napisu "Wrocław".
Prace trwają jeszcze na całym dworcu. Niemal gotowy jest parking podziemny i plac przed głównym budynkiem. Na docelowy kolor pomalowana jest już większa część dworca, a w środku trwają prace wykończeniowe i konserwatorskie. Gotowe są cztery z pięciu peronów. Robotnicy mają jednak zdążyć z remontem peronu trzeciego do Euro 2012. W tunelu centralnym ułożono już całą posadzkę wykonaną z granitowych płyt i okładziny ścienne wykonane z cegieł szkliwionych.
W poniedziałek PKP przedstawi na konferencji prasowej aktualne informacje na temat postępów prac na dworcu, który ma działać podczas Euro 2012.
Prace budowlane na wrocławskim dworcu dobiegają końca. Budynek wraz z towarzyszącą infrastrukturą zostanie udostępniony pasażerom przed mistrzostwami UEFA EURO 2012.
Z powodu wymogów konserwatorskich wynikających z zabytkowego charakteru dworca oraz odkryć niezinwentaryzowanych w planach obiektów ochrony konserwatorskiej i obiektów technicznych, niektóre prace zostaną wykonane po EURO 2012. Fakt ten nie będzie miał wpływu na sprawną obsługę podróżnych podczas mistrzostw.
Prace, które zostaną wykonane po mistrzostwach:
* prace wykończeniowe w kilku zabytkowych pomieszczeniach, które nie pełnią funkcji obsługi pasażerów,
* uzupełnienie tzw. elementów małej architektury przed budynkiem Dworca Głównego (część stojaków rowerowych, gabloty, tablice informacyjne), na peronach (ławki, gabloty) i w tunelach (gabloty, panele informacyjne, punkty z internetem),
* prace związane z pielęgnacją zieleni.
Obecnie na placu budowy pracuje 1300 osób, zajmujących się robotami wykończeniowymi. W obrębie garażu podziemnego pomalowano już słupy, które będą wyznaczały strefy parkowania, a wykonawca kończy układanie nawierzchni betonowej.
Końca dobiegają również prace na powierzchni placu dworcowego. Nawierzchnia jest już ułożona w 90 proc. Przy naziemnych pawilonach A1 i A2, które są skomunikowane z garażem podziemnym oraz przy pawilonie A3 trwają prace elewacyjne. Przy tarasach po obu stronach wejścia głównego prowadzone są prace wykończeniowe. Na placu dworcowym trwają nasadzenia zieleni, tj. drzewek i krzewów, a także układanie trawy na tzw. zielonych wyspach.
W budynku głównym prowadzone są prace konserwatorskie (pracuje przy nich około 240 osób) i wykończeniowe. Elewację budynku pomalowano w 90 proc. Większość pomieszczeń odzyskało już dawny blask, a pozostałe są bliskie ukończenia. W holu kasowym ułożono posadzkę i zamontowano podsufitkę. Trwa tam montaż secesyjnych witryn i witryn pomieszczeń komercyjnych.
Wysoki poziom zaawansowania prac jest widoczny na peronach. Na czterech z pięciu peronów ukończono prace modernizacyjne. Na ostatnim peronie nr 3 są one na finiszu. Po renowacji są już stalowe konstrukcje historycznych hal peronowych. W miejsce wyburzonego peronu wybudowano całkowicie nowy, W dachach obydwu historycznych hal peronowych zamontowano świetlik. Wkrótce zakończy się montaż podsufitki. Obecnie trwa układanie nawierzchni. Ostatni z modernizowanych peronów dworca Wrocław Główny zostanie udostępniony podróżnym pod koniec maja.
Na wszystkich czterech peronach zamontowano konstrukcję nowej hali znajdującej się pomiędzy dwoma historycznymi halami i zadaszono ją membraną.
W tunelu centralnym ułożono już posadzkę wykonaną z granitowych płyt, a także okładziny ścienne wykonane z cegieł szkliwionych. Z kolei w tunelu miejskim zakończyła się renowacja oryginalnych cegieł. Na ukończeniu jest układanie posadzki. Przy obu wyjściach z tunelu miejskiego odrestaurowano herby Wrocławia.
Zakończono też prace przy Pawilonie Południowym dworca i przy przebudowie dróg dojazdowych do garażu podziemnego.
Wrocławski dworzec dostępny dla pasażerów przed Euro 2012
Wrocławski Dworzec Główny PKP będzie w pełni dostępny dla pasażerów na Euro 2012, jednak część prac remontowych zakończyć się ma dopiero w lipcu.
Jak powiedział w poniedziałek na konferencji prasowej Dariusz Blocher, prezes Budimeksu - firmy, która jest głównym wykonawcą prac remontowych - "dworzec będzie w pełni funkcjonalny dla pasażerów na przełomie maja i czerwca". "Nie uda się zakończyć remontu detali, które nie będą miały jednak (...) wpływu na funkcjonowanie obiektu" - mówił.
Ze względów konserwatorskich nie uda się zakończyć remontu niektórych pomieszczeń przeznaczonych na działalność komercyjną. "Pasażerowie nawet nie zobaczą tych pomieszczeń, ponieważ będą zamknięte (...) Prace nie zostaną tam zakończone, ponieważ odsłaniając poszczególny elementy tych pomieszczeń okazało się, że należy wykonać dodatkowe prace archeologiczne i architektoniczne. Remont tych pomieszczeń powinien zakończyć się w lipcu" - tłumaczył prezes.
Już po Euro 2012 dokończone zostaną prace przy elementach małej architektury przed budynkiem Dworca Głównego, chodzi o np. stojaki na rowery, gabloty czy tablice informacyjne, a na peronach o m.in. ławki i gabloty.
PKP szacuje, że do Euro 2012 uda się wynająć około 30-50 proc. powierzchni komercyjnych na Dworcu Głównym PKP. Wiadomo, że podróżni będą mieli m.in. dostęp do bankomatów na dworcu i punktów z kawą.
Remont wrocławskiego Dworca Głównego rozpoczął się w kwietniu 2010 r. Prace prowadzi konsorcjum pod przewodnictwem firmy Budimex. Inwestycja zakłada m.in. remont budynku dworca, placu przed nim, peronów i wiat. Koszt inwestycji to ok. 324 mln zł.
Pierwsze budynki Dworca Głównego we Wrocławiu powstały w połowie XIX w. Zaprojektował je architekt królewski Kolei Górnośląskich Wilhelm Grapow. Na przełomie XIX i XX wieku dworzec przebudowano, jego fasada utrzymana jest w stylu angielskiego neogotyku.
Szykują dworzec na Euro. Co będzie gotowe w piątek?
Remontowany przez ponad dwa lata Dworzec Główny ma być udostępniony na tydzień przed Euro. PKP zapewnia, że otwarte będą wszystkie perony, oba tunele i hol główny z kasami. Mają też działać niektóre lokale
Na dworcu pracuje teraz 1300 ludzi. Remont właściwie już się zakończył, ale trwają prace wykończeniowe. PKP zapewnia, że to kosmetyka, a pod koniec tygodnia dworzec będzie gotowy na obsługę pasażerów.
- Wszystkie pozwolenia, które są potrzebne do uruchomienia dworca, powinny być gotowe do 31 maja, a dzień później dworzec będzie dostępny dla podróżnych - mówi Bartłomiej Sarna, rzecznik PKP SA we Wrocławiu.
Wszystkie perony oprócz trzeciego już działają. Ten ostatni do użytku ma być oddany w nocy z poniedziałku na wtorek.
Uruchomione zostaną kasy biletowe w odnowionym holu głównego budynku. Drewniane secesyjne witryny, które zostały odkryte przez robotników dwa lata temu, odzyskały dawny blask. Oprócz kas w holu będą centra obsługi klienta, informacja i poczekalnia dla VIP-ów.
PKP otworzy tunel centralny, prowadzący przez pawilon południowy od ulicy Suchej do placu przed dworcem i do ulicy Piłsudskiego, oraz tunel prowadzący od ulicy Suchej do Małachowskiego. Dzięki temu nie będzie trzeba obiegać dworca dookoła i wygodniej dostaniemy się na perony. Dodatkowym ułatwieniem będą ruchome schody i windy.
Otwarte mają być podziemny parking i plac przed budynkiem dworca, gdzie będzie można odpocząć m.in. na zielonych wysepkach. Pozwolenie na użytkowanie ma już pawilon południowy, który w przyszłości będzie pełnił rolę dworca nocnego.
Niektórzy najemcy powoli wprowadzają się i urządzają w budynku głównym, ale na pewno nie zdążą otworzyć lokali przed mistrzostwami. Są jednak tacy, którzy tymczasowo adaptują pomieszczenia właśnie na potrzeby przyjeżdżających kibiców. Na dworcu pojawią się też przenośne budki oraz automaty z kawą i słodyczami.
- Przyjeżdżającym chcemy zapewnić coś do jedzenia i picia. Po obu stronach pawilonu południowego są też ustawione kontenery, w których znajdą się punkty handlowo-usługowe. Wszystko ma działać jeszcze przed Euro - zapewnia Bartłomiej Sarna.
Nie wszystkie prace zostaną wykonane do końca maja. Problematyczne są przede wszystkim dwa pomieszczenia w głównym budynku, tzw. Sala Cesarska i klub kolejarza. Wykonawca robót, firma Budimex, od dawna zapowiadał, że nie zdąży z ich remontem. Powodem są trwające tam prace konserwatorskie. Są to jednak pomieszczenia, które - jak zapewnia PKP - nie przeszkodzą w żaden sposób w obsłudze pasażerów.
W czasie Euro i później robotnicy dokończą wschodnią część budynku i zakończą prace konserwatorskie. Pozostanie przystosowanie pomieszczeń do potrzeb najemców, wtedy zakończy się remont dworca.
O godz. 9.00 został oddany do użytku pasażerom odnowiony dworzec Wrocław Główny. Można już wejść do holu, w którym działają kasy. Czynne jest również wejście główne od strony ul. Piłsudskiego i wejście od strony Suchej, prowadzące na perony.
Dworzec do późnej nocy czekał na ostatnie pozwolenia. Działają już wszystkie perony, przejścia i tunele. Nie działają jeszcze schody ruchome czy parking podziemny. Także część pomieszczeń na pierwszym piętrze wciąż będzie remontowana. Nie będzie to jednak przeszkadzać podróżnym. Całkowita wartość inwestycji to prawie 400 mln mln zł.
Polskie Koleje Państwowe przygotowały też niespodziankę dla podróżnych. Już w piątek i w sobotę będzie można udać się wraz z przewodnikiem na niecodzienny spacer po zmodernizowanym dworcu Wrocław Główny. Chętni powinni się spieszyć, gdyż liczba miejsc jest limitowana!
Wycieczka będzie prawdziwą podróżą w czasie od momentu budowy dworca aż do teraźniejszości. W czasie jej trwania będzie można poznać historię obiektu oraz związane z nią ciekawostki. Przewodnik opowie o tym jak i dlaczego rozbudowywał się wrocławski dworzec oraz o tym jak zmienił się w ciągu ostatnich dwóch lat. To jednak jedynie przedsmak prawdziwych atrakcji.
Nie lada gratką dla zwiedzających będzie wizyta w sali cesarskiej, gdzie podczas prac odkryto wiele fantastycznych polichromii, którym konserwatorzy przywrócili dawne piękno. Prawdziwą ucztą dla oczu zwiedzających będą odnowione stropy i ściany historycznych poczekalni, a także najpiękniejszy zabytkowy strop dworca nad salą sesyjną w ryzalicie centralnym. To tylko niektóre z atrakcji.
Na wycieczki można się wybrać 1 czerwca o godzinie 16. i 18. lub 2 czerwca o 10., 12. i 14. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zapisy przyjmowane są pod adresem dworzec@wroclawnowyglowny.pl. W tytule e-maila należy wpisać “wycieczka”, a w treści: imię i nazwisko uczestnika, numer telefonu kontaktowego oraz wybrany dzień i godzinę wycieczki.
O szczegółach wycieczkowicze zostaną poinformowani e-mailem potwierdzającym uczestnictwo.
Dworzec piękny to prawda. Jednak haos informacyjny i organizacyjny trwa - nadal perony na wyświetlaczach nie zgadzają się z peronami na który faktycznie są podstawiane składy (przynajmniej dzisiaj kilka pociągów w kierunku Lengicy i dalej - KD).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum