Chętnych na studia magisterskie uzupełniające na Politechnice Śląskiej ( specjalność Eksploatacja pojazdów szynowych) zapraszam od 1 października 2010r.
Jakieś konkretne wymagania od kandydata? Ukończone studia techniczne, etc.? Preferowane kierunki..., jak wygląda rekrutacja? Rozmowa kwalifikacyjna czy wchodzi kto chce? Nie znalazłem informacji na stronie www na ten temat.
Trzeba mieć skończone studia inżynierskie. Z tego co wiem to przyjmują bez jakiś szczególnych wymagań i rozmów kwalifikacyjnych. Informacja rzeczywiście jest kiepska od kiedy utworzyli nową stronę internetową.
[ Dodano: 14-07-2010, 13:23 ]
Informacje o rekrutacji na studia znajdują się:
Ja bym proponował nie uzależniać się tak bardzo od kolei. Kiedyś będziesz starszy to nie będą chcieli ci więcej płacić. Zarządy spółekkolejowych wiedzą doskonale, że taki inżynier kolejnictwa gdzieś z dala od wielkich miast nie ma szans na inną lepiej płatną pracę. Dla inżyniera praca na kolei to ostateczność.
Od tego roku Politechnika Radomska otwiera kierunek drogi kolejowe
O ile sie nie myle to Politechnika Radomska nie ma nawet wydziału budownictwa. Ja pytałem o specjalizacje drogi kolejowe na wydziale budownictwa czyli och budowa i projektowanie. Pozdrawiam
Dlaczego kierunku studiów nie ma w systemie rekrutacji Politechniki Śląskiej, a na stronie katedry temat nie istnieje. Czy studenci pozyskiwani są jedynie "w branży"? Nie mniej jednak widzę w Kurierze Kolejowym reklamę Sterowania i Org. Ruchu Kolejowego na Politechnice Śląskiej, a o ww. studiach ani słowa. To jakieś studia widmo?
Ponawiam pytanie zadane przez piotrek_89: na jaką pracę może liczyć osoba, która ukończyła logistykę? Nie chodzi mi tu tylko o kolej, bardziej o ogólny rynek pracy. Czy można dostać pracę np. w Cargo bądź Lotosie, PR studiując jednocześnie zaocznie logistykę?
Witam studiuje budownictwo na Politechnice Krakowskiej i stoję przed wyborem specjalności. Zastanawiam się nad drogami kolejowymi albo DUA. Czy mógłby mi ktoś doradzić po której specjalności w dalszej perspektywie będę miał większą szanse na pracę. Słyszałem ze obecnie pracodawcy poszukują ludzi po DK, ale co bedzie za np 15 lat, czy dalej będzie można liczyć na dobrą pracę. Ciekawi mnie też czy po DK mogłbym ewentualnie robić uprawnienia z dróg??
Po drogach szynowych możesz robić pełne uprawnienia drogowe.
Po drogach nie możesz robić kolejowych.
thelary napisał/a:
(...)Na zajęciach z prawa budowlanego dowiedziałem sie iż aby ubiegać sie o uprawnienia do projektowania lub wykonastwa w branży kolejowej związanymi z obiektami budowlanym, takim jak: linie, węzły i stacje kolejowe oraz urządzenia zabezpieczenia i sterowania ruchem kolejowym w nieograniczonym zakresie, należy skończyć studia II stopnia na kierunku drogi kolejowe lub drogi żelazne. Jedyną uczelnią w Polsce która na dzień dzisiejszy ma taki kierunek jest Politechnika Krakowska. Jedyna!!.(...)
Obecnie kończę w Gdańsku na Politechnice Drogi Szynowe i liczę, że ktoś mądry pacnie się w głowę i poprawi ustawę, żebym mógł robić za parę lat uprawnienia. Chodzi o zapis, który wskazuje konkretne nazwy kierunków jakie należy ukończyć, bo Drogi Szynowe to nie Drogi Żelazne, ani nie Drogi Kolejowe.
Uprawnienia w nieograniczonym zakresie - studia II stopnia czyli mgr inż.
Uprawnienia w zakresie ograniczonym - studia I stopnia czyli inż.
Uprawnienia budowlane możesz zrobić, po odbyciu praktyki, udokumentowanej w książe praktyki zawodowej. Aby zrobić uprawnienia w nieograniczonym zakresie do projektowania i kierowania robotami budowlanymi, to przejdź się do najbliższej właściwej Izby Inżynierów Budownictwa albo wejdź na ich stronę i tam Ci szczegółowo zasady wyjaśnią. Jak założysz sobie książkę praktyk, znajdziesz tam informacje, jakie trzeba odbyć praktyki, jak długo i jakie wykształcenie jest odpowiednie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum