No to będą wozić do Szklarskiej Poręby. Teraz na Szrenicy jeżdżą kible i zamiast kibla pojedzie Impuls. A jakby 36WE pojawił się na E-30, to zaraz byłoby narzekanie, że KD wysłało za mały tabor na tak duży potok.
A za taki rozkład podziękuj PKP PLK, które poprzesuwały godziny odjazdu tych pociągów zbliżając je do siebie. Przed korektą pociągi odjeżdżały z SzPG mniej więcej w godzinnych odstępach, co w niedziele i tak było mało i pociągi pękały w szwach.
Poza tym rozkład istnieje także w drugą stronę, a tam mamy odjazdy z Wrocławia o 6:45 (Chojnik), 8:26 (Szrenica), 10:19 (Kamieńczyk). Gdyby nie było Szrenicy, byłaby ponad 3,5-godzinna dziura w odjazdach w kierunku Jeleniej Góry, kiedy to właśnie poranne pociągi są w tym kierunku w weekend najbardziej obłożone.
Ja tam nie widzę żadnego dublowania, tylko typowe uzupełnianie.
PS. I poza tym uważam, że zmodernizowane kible również powinny wozić ludzi, a na rezerwie stać jakieś trupy.
36WEa to jednostki zakupione do obsługi linii 274+311 i tam powinny kursować.
Cytat:
Po co? Żeby dublować pociągi PR, a następnie stać bezczynnie przez pół dnia w Szklarskiej Porębie i gnić sobie na świeżym powietrzu zamiast wozić ludzi? Chyba nie po to wydajemy z naszych podatków grube miliony, aby nowy skład robił jeden kurs dziennie?!
Ile nowych pociągów w soboty i niedziele uruchomią od 1 września KD aby nie móc ich obsłużyc pięcioma 31WE?
koluser, dzięki za sygnał , jeśli się da (a powinno) to przynajmniej jeden będzie jeździł na Impulsie.
Impuls, a przynajmniej cos zmodernizowanego przydałoby się też na godz. 6.40, Legnica-Wrocław, zazwyczaj przyjeżdża stary 'kibel', który do Wroclawia lapie zazwyczaj ok. 10 min opóźnienia, bo jak powiedzial konduktor "nie ma technicznej możliwości jechania szybciej". Rozumiem kłopoty taborowe, ale myślę, że zwlaszcza w godzinach, w których ludzie dojeżdżają do pracy/szkoły powinno się puścić pojazdy, które technicznie sobie poradzą, żeby jechać wg rozkładu zwlaszcza, że planowa godzina przyjazdu do Wrocławia (7.36) jest dla wielu idealna do spokojnego dojazdu/dojścia do szkoły/pracy.
Zgadzam się w 100%. Sam jeżdżę tym starym kiblem codziennie. Wg KD miało być to rozwiązanie czasowe - widać najtrwalsza jest prowizorka :/ strasznie wkurzające jest to ciągłe opóźnienie, tym bardziej, że jeśli by przyjeżdżał o czasie to jest to świetny dojazd do pracy czy szkoły na 8. Panie Prezesie, da się coś zrobić?
Właśnie, właśnie. Kibel który jedzie z Węglińca do Wrocławia rano (5:43 - 7:36) wraca także z Wrocławia (15:17 - 16:59) zawsze jest przeładowany i notorycznie spóźniony! Wystarczyłoby w to miejsce wstawić Impulsa, który w tym czasie jeździ w przeciwnym kierunku i ma wiele mniejszą frekwencje.
Dodatkowo najnowszy Impuls 36WE stoi sobie bezużytecznie w Legnicy.
Panie Prezesie, obiecał Pan...
36WE ma mniejszą pojemność od EN57, więc wypuszczanie go na ten kurs byłoby niezbyt rozsądne.
Impuls tutaj na pewno nie pojedzie, bo jest to jeden z dwóch obiegów szczytowych, czyli pociąg jedzie rano do Wrocławia, a później stoi aż do popołudniowego szczytu i wraca do Węglińca. Trzeba by tutaj pozmieniać obiegi - jest to zrobienia chyba od korekty.
A tak poza tym powinien tu jechać zmodernizowany kibel, bo pod niego rozkład jest ułożony. Czy EN57AL-1501 jeździ w ogóle?
Przynajmniej będzie wiadomo co jedzie - ile ma członów... To że KD to nie PKP czy PR to nie znaczy,
że nie można stosować tradycyjnych oznaczeń (obok obowiązkowych cyfrowych, które już zupełnie nic nie znaczą - seria 212 to EN57, EW60, EN61 i EN81 )
Wracając do sprawy to tróczłonowy impuls ma na tyle mocy, żeby móc ewentualnie dołożyć 4 człon?
Składy na jacobsach są krótsze i mniej pojemne od "klasycznych" tj EN57 i EN71
taki trójczłon EN62 czy EN63 to raczej 2 człony EN57
a dopiero ED78, EN76 czy EN77 odpowiada z grubsza EN57...
Dlatego sensowne by były zakupy:
- trójczłonów na naprawdę niskie potoki
- czteroczłonów - tam gdzie jeździły EN57
- pięcioczłonów - j.w. EN71/ED72...
To gdzie co jeździło nie ma chyba dużego znaczenia. Ważniejsze są przewidywane potoki. Na Legnicę to powinny już dziś jeździć w szczycie 5-cio członowe. A do takiego Jelcza to najlepsze póki co byłoy SA 134/135 puszczane zależnie od godziny.
Może wiecie:
-kiedy ma wrócić en57 1938 z moderny ?
- co z przetargiem na zakup 1 en57 przez UMWD?
Po powrocie z moderny en57 i wdrożeniu do jazdy 36we (chociaż do grudnia) można w obiegach wyeliminować wypożyczone en57.
Pisze "chociaż do grudnia" po później przejdą one na "Jelenią"Ciekawi nie to czy sześcioma 36we plus trzy pary PR ,obsłużą tą jeleniogórską linie z sensownymi obiegami i godzinami odjazdów.
A kiedy mają dotrzeć pozostałe 36we? Wszystkie trafią do grudnia tego roku żeby przejąć "jelenią" czy dalej bedą wypożyczenia od PR-ów?
Po powrocie z moderny en57 i wdrożeniu do jazdy 36we (chociaż do grudnia) można w obiegach wyeliminować wypożyczone en57.
Gdyby były zdatne do jazdy wszystkie 31WE i zmodernizowane kible, to problemu już by nie było.
Cytat:
Pisze "chociaż do grudnia" po później przejdą one na "Jelenią"Ciekawi nie to czy sześcioma 36we plus trzy pary PR ,obsłużą tą jeleniogórską linie z sensownymi obiegami i godzinami odjazdów.
Da radę. Choć podejrzewam, że zmodernizowane kible też będą jeździć, może w jakiś połączonych obiegach z E-30. Tak czy siak ja to widzę tak, że wszystkie nowe i zmodernizowane powinny jeździć, a te z PR-ów powinny stać na rezerwie, choć nie koniecznie powinny to być te same jednostki, co obecnie.
Cytat:
A kiedy mają dotrzeć pozostałe 36we? Wszystkie trafią do grudnia tego roku żeby przejąć "jelenią" czy dalej bedą wypożyczenia od PR-ów?
Gdzieś czytałem, że do końca października ma być reszta. Ale nie wiem, na ile to aktualne.
Może być niesprawny lub uszkodzony, a może jest na przeglądzie. Nie wiem jak to wygląda teraz, ale przed wakacjami KD z góry zakładały użytkowanie 4 Impulsów. Jeden z góry był przydzielany na przegląd lub inne zdarzenia losowe (choćby powybijane szyby w 31WE-003 swego czasu).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum