Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44, 45  Następny
Zakup taboru dla Kolei Dolnośląskich
Autor Wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-06-2019, 17:42    Odpowiedz z cytatem

Koleje Dolnośląskie nie rezygnują z nowego taboru. Najpierw dialog potem przetarg

Koleje Dolnośląskie rozpoczynają dialog techniczny. Dlaczego? Bo jak twierdzą chcą jeździć częściej, wygodniej i nowocześniej.

Spółka Koleje Dolnośląskie S.A. podjęła decyzję o rozpoczęciu dialogu technicznego, co w konsekwencji może mieć zasadniczy wpływ na wybór nowego taboru - zarówno elektrycznych, jak i spalinowych zespołów trakcyjnych.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/koleje-dolnoslaskie-nie-rezygnuja-z-nowego-taboru-najpierw-dialog-potem-przetarg_more_115188.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-08-2019, 11:55    Odpowiedz z cytatem

Koleje Dolnośląskie odwołały przetarg i straciły 85 mln zł unijnej dotacji

Szefowie Kolei Dolnośląskich uznali, że oferty przedstawione przez dostawców taboru są zbyt drogie. Nowe negocjacje miały trwać dwa miesiące. Minął kwartał. Jaki jest efekt?

Czytaj więcej na radiowroclaw.pl

_________________
www.mamona.online
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-08-2019, 16:44    Odpowiedz z cytatem

Zakup nowego taboru dla KD zaawansowany. Ale efektów nie widać

W zeszłym tygodniu spotkałem się z zarządem Kolei Dolnośląskich – poinformował członek Zarządu województwa dolnośląskiego Tymoteusz Myrda.

Więcej:
http://inforail.pl/zakup-nowego-taboru-dla-kd-zaawansowany-ale-efektow-nie-widac_more_116908.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-10-2019, 17:19    Odpowiedz z cytatem

Czytelnik: Niech Koleje Dolnośląskie wyciągają wnioski i zainwestują w piętrowe składy!

- Dlaczego Koleje Dolnośląskie ograniczyły się tylko do składów, które dziś widzimy na torach i nie robią nic, by poprawić komfort jazdy coraz większej liczby podróżnych na Dolnym Śląsku - pyta w liście do redakcji nasz Czytelnik i sugeruje choćby rozwiązanie, które od kilku lat wykorzystują Koleje Mazowieckie. Zamówiły piętrowe wagony i składy (razem z tzw. wagonami sterowniczymi - częścią składową pociągu, w której siedzi maszynista) od firm Pesa i Bombardier, które można łączyć w dowolne konfiguracje. Dzięki temu można przewieźć znacznie więcej ludzi, co bardzo przydaje się w aglomeracji warszawskiej. Tymczasem na Dolnym Śląsku - jak twierdzi Czytelnik i stały pasażer KD, ludzie na wielu trasach jeżdżą jak sardynki w puszkach.

Więcej:
https://gazetawroclawska.pl/czytelnik-niech-koleje-dolnoslaskie-wyciagaja-wnioski-i-zainwestuja-w-pietrowe-sklady-list/ar/c1-14506179

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-10-2019, 15:39    Odpowiedz z cytatem

Kolejarze podnoszą szlaban dla obcych

Koleje Dolnośląskie szykują się do zakupu składów. Otwierają drzwi dla dostawców spoza Europy - informuje „Puls Biznesu”.

Jak podaje gazeta, samorządowa spółka chce kupić elektryczne i spalinowe pojazdy szynowe. „PB” przypomina, że wiosną spółka unieważniła przetarg na 11 składów, ponieważ oferty Pesy i Newagu okazały się za drogie. Firma przeprowadziła dialog techniczny i szykuje się do ogłoszenia nowego przetargu.

Czytaj więcej na tvp.info

_________________
www.mamona.online
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-10-2019, 15:25    Odpowiedz z cytatem

Koleje Dolnośląskie: Hybrydy być może już w najbliższym przetargu

W nadchodzącym przetargu jest możliwe zamówienie pojazdów hybrydowych zamiast osobno elektrycznych i spalinowych – potwierdza w rozmowie z RK wiceprezes zarządu Kolei Dolnośląskich Wojciech Zdanowski. Jak dodaje, firma liczy na jak największą liczbę złożonych ofert, również od firm spoza UE. Rozmówca odnosi się także do kontrowersyjnego projektu rozkładu jazdy, dostępnego w serwisie PKP PLK.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koleje-dolnoslaskie-hybrydy-byc-moze-juz-w-najblizszym-przetargu-94167.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

marosław Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-10-2019, 19:40    Odpowiedz z cytatem

Hybrydy dobry pomysł, lecz moim zdaniem KD powinny pomyśleć o piętrusach, żeby rozładować tłok na niektórych pociągach. Plus szynobusy na nowe linie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 29-10-2019, 21:18    Odpowiedz z cytatem

Piętrowe pociągi na trasie Wrocław- Zgorzelec byłyby świetnym rozwiązaniem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 30-10-2019, 05:02    Odpowiedz z cytatem

A po co tam pietrusy skoro od Boleslawca pociagi sie wyludniaja.Nie wiem czy nie byloby lepszym rozwiazaniem laczenie relacji np. 2x45we lub 2x31we do Weglinca i tam rozlaczenie na Lubań i Zgorzelec.Tlok w pociagu rozladowany i oba kierunki sa obsluzone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 30-10-2019, 17:08    Odpowiedz z cytatem

To jak ustawić takie połączenia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-10-2019, 18:00    Odpowiedz z cytatem

Torczes napisał/a:
A po co tam pietrusy skoro od Boleslawca pociagi sie wyludniaja.Nie wiem czy nie byloby lepszym rozwiazaniem laczenie relacji np. 2x45we lub 2x31we do Weglinca i tam rozlaczenie na Lubań i Zgorzelec.Tlok w pociagu rozladowany i oba kierunki sa obsluzone.

Sprzęganie jednostek trwa długo i byłby to zmarnowany czas. Prościej jest dokupić kilkanaście czteroczłonowych EZT-ów i jeździć w podwójnych zestawach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 31-10-2019, 18:15    Odpowiedz z cytatem

Torczes napisał/a:
A po co tam pietrusy skoro od Boleslawca pociagi sie wyludniaja.Nie wiem czy nie byloby lepszym rozwiazaniem laczenie relacji np. 2x45we lub 2x31we do Weglinca i tam rozlaczenie na Lubań i Zgorzelec.Tlok w pociagu rozladowany i oba kierunki sa obsluzone.

Niektóre pociągi z Lubania już od Węglińca mają prawie 100% frekwencję. Od Bolesławca nierzadko trzeba stać. Po uruchomieniu bezpośrednich połączeń relacji Zgorzelec - Wrocław będzie jeszcze gorzej (w sensie tłoku w pociągach), bo szybkie i wygodne pociągi przyciągną więcej pasażerów.

Piętrusy miałyby rację bytu na najdłuższych relacjach, gdyż takie pociągi (np. do Lubania czy Zgorzelca) z oczywistych względów generują większe potoki podróżnych. Pociąg jadący do Legnicy wiezie tylko legniczan oraz mieszkańców pośrednich miejscowości. Pociąg jadący do Zgorzelca zabierze dodatkowo mieszkańców Chojnowa, Bolesławca, Węglińca, Zgorzelca i pośrednich miejscowości...

Wniosek? Krótkie składy powinny obsługiwać krótkie relacje, długie składy – długie relacje. To jest logiczne! Ale KD często mijają się logiką, bo wielokrotnie widziałam we Wrocławiu pustego 5-członowego Impulsa do Jelcza-Laskowic i zatłoczonego po dach 4-członowego Impulsa do Lubania, albo równie zatłoczonego 3-członowego Impulsa do Jeleniej Góry. I proszę mi tylko nie mówić, że tak zostały ułożone obiegi taboru. Nie interesuje mnie to! Obiegi trzeba tak układać, żeby nie gwałcić logiki. I nie wozić ludzi jak bydło!

A jak KD mają za mało taboru, żeby nim racjonalnie gospodarować to nie powinny się pchać na kolejne linie wygryzając PR, które taboru mają pod dostatkiem.

_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. nr 144 poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 31-10-2019, 20:28    Odpowiedz z cytatem

Noema, zgadzam się całkowicie. A 36WEa na Jelenią puszczają nagminnie, nawet dziś! Jechałem z Brochowa, pociąg o 13:50 z Jelcza do Jeleniej Góry. Oczywiście trójczłonowy Impuls. Na Głównym myślałem że mnie stratują zanim jeszcze zdążyłem wysiąść.

Wytłumaczcie mi jedno - jak to jest że rok, dwa lata temu KD chwaliły się wzmacnianiem składów przed długimi weekendami, świętami itp. Dlaczego teraz się tego nie praktykuje. Dziś z Głównego (a przypominam że to początek długiego weekendu) nie odjechał ani jeden podwójny skład w żadnym kierunku. Co jest? W użyciu mają wszystkie pociągi? Jeżeli tak, to sytuacja jest tragiczna! Nie mogą nawet reagować na skokowy wzrost frekwencji!

Tylko składy piętrowe uratują Koleje Dolnośląskie przed swoim własnym sukcesem. Ewentualnie zakup kilkunastu nowych jednostek i jeżdżenie w trakcji ukrotnionej. Bo teraz będzie tylko gorzej.

Czyżby czystki po wyborach wygoniły ze spółki wszystkich mądrych ludzi którzy mogliby takie rozwiązanie postulować i na nie naciskać? Na prezesa nie liczę, on jest oderwany od kolei, sam się chwalił że daaaaaawno nie miał z nią nic do czynienia.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Brzeg Dolny

PostWysłany: 31-10-2019, 20:48    Odpowiedz z cytatem

W międzyczasie doszło trochę kursów no i dwie linie.
Razem z Głogowem i Zgorzelcem, od nowego RJ będzie jeszcze gorzej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kamil Styrna Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2018
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 01-11-2019, 13:25    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Wniosek? Krótkie składy powinny obsługiwać krótkie relacje, długie składy – długie relacje. To jest logiczne! Ale KD często mijają się logiką, bo wielokrotnie widziałam we Wrocławiu pustego 5-członowego Impulsa do Jelcza-Laskowic i zatłoczonego po dach 4-członowego Impulsa do Lubania, albo równie zatłoczonego 3-członowego Impulsa do Jeleniej Góry. I proszę mi tylko nie mówić, że tak zostały ułożone obiegi taboru. Nie interesuje mnie to! Obiegi trzeba tak układać, żeby nie gwałcić logiki. I nie wozić ludzi jak bydło!

A jak KD mają za mało taboru, żeby nim racjonalnie gospodarować to nie powinny się pchać na kolejne linie wygryzając PR, które taboru mają pod dostatkiem.

Puszczają puste 45WE z Wrocławia do Międzylesia, gdy obok na peronie stoi pociąg Wrocław - Jelenia Góra, zestawiony z 31WE, w którym frekwencja jest taka, że ludzie już stoją. Peron 4 po 21, Wrocław Główny.

W takie dnie jak dziś, wszystkie 36WEa powinny być obowiązkowo złączone parami w trakcję ukrotnioną i tak jeździć cały dzień, gdzie największa jest frekwencja. Niestety tam w centrali KD i UMWD, mało kto myśli...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 42 z 45 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44, 45  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl