Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 48, 49, 50  Następny
Zakup taboru dla Kolei Dolnośląskich
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 26-03-2020, 12:32    Odpowiedz z cytatem

PESA Bydgoszcz i NEWAG złożyły oferty w przetargu na dostawę taboru dla Kolei Dolnośląskich.

Na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wpłynęły dwie oferty. Swoje propozycje przedstawiły bydgoska PESA z ceną brutto 145.170.750,00 zł (29.034.150,00 zł za jeden pojazd) oraz NEWAG z ceną brutto 161.068.500,00 zł (32.213.700,00 zł za jeden pojazd).

Ofertę na dostawę sześciu składów hybrydowych dla dolnośląskiego przewoźnika złożył NEWAG. Propozycja producenta wynosi 169.740.000,00 zł brutto, co daje 28.290.000,00 zł za każdy pociąg.

https://www.kolejedolnoslaskie.pl/koleje-dolnoslaskie-z-ofertami-na-nowe-pociagi/

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 27-03-2020, 04:48    Odpowiedz z cytatem

Nie umie sie nigdzie doczytac jakie pociagi zaoferowal NEWAG.Czy beda to IMPULSY 2 (za taka cene to raczej napewno) czy bedzie to kontynuacja serii IMPULS?
Co do ceny za hybryde to sie nie dziwie poniewaz dwa napedy troche kosztuja.
Ogolnie rzecz ujmujac jesli KD i UMWD sie dogadaja i zgodza na dolozenie kasy to witamy elektryczne PESY na dolnoslaskich torach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marcinek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2019

PostWysłany: 27-03-2020, 12:41    Odpowiedz z cytatem

@Torczes niekoniecznie. Raz pytanie czy KD nie będzie chciała w obecnej sytuacji powtórzyć przetargu w celu uzyskania niższych cen (najbliższe lata w gospodarce w związku z koronawirusem zapowiadają się średnio to i producenci będą skłonni pracować na niższych marżach.)

Dwa - pytanie czy obie firmy złożyły oferty poprawinie.

Trzy - finansowanie można podnieść do najkorzystniejszej oferty, cena w tym przetargu to było bodajże 60% wartości przetargu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 27-03-2020, 12:59    Odpowiedz z cytatem

Komentarz Piotra Rachwalskiego, byłego prezesa KD:

NIEZŁY PASZTET czyli TANIO TO JUŻ BYŁO

No i jest – w końcu nastąpiło otwarcie ofert w trzecim podejściu - bardzo opóźnionego przetargu na tabor dla KD. I jak jest? No cóż, jest duuużo drożej niż zakładał przewoźnik (o 90 mln więcej wybierając NEWAG, a 73 mln więcej niż wycena wybierając NEWAG I PESA). No i chyba dużo gorzej. Szczegóły ofert i cen w poszczególnych przetargach w tabelce w załączniku. W skrócie: ceny wzrosły i to bardzo.

EZT
W części dotyczącej zakupu 5 pociągów elektrycznych 5 członowych wpłynęły 2 oferty – droższa NEWAGu i tańsza PESY. Teraz rozpoczną się analizy i oceny ofert. Ewentualna wygrana bydgoskiej PESA to byłaby tragedia dla KD, której znakiem rozpoznawczym są pociągi z nowosądeckiego NEWAGu. Impulsy są bowiem dużo dużo lepsze, znane już obsłudze i serwisowi, mniej awaryjne i lepiej oceniane niż ELF z Bydgoszczy. Zakup pojazdów z PESA - znanych z opóźnień, awaryjności i złej obsługi posprzedażnej, dodatkowo zakup z firmy zagrożonej upadłością i z zarządem na który wpływ mają politycy nie rokuje niczego dobrego. Niestety (dla podróżnych jak i dla załogi KD) wygrana PESA i jej pociągu ELF 2 jest możliwa, a być może i oczekiwana. Bowiem już po zmianie przetargu w części „elektrycznej” z pociągów 4 członowych na 5 członowe (co samo w sobie jest chwalebne, ale wcześniej nie było na to zgody) pojawiły się spekulacje, iż to ukłon w stronę bydgoskiej PESY, walczącej o przeżycie, ponownie znacjonalizowanej przez PIS firmy, której właścicielem jest państwowy PFR. Po zerwaniu umowy przez SKM Warszawa PESA została bowiem ze zrobionymi w dużej części konstrukcjami elektrycznych pociągów 5 członowych, z którymi nie bardzo mieli co zrobić (trwają co prawda rozmowy z Małopolską, ale nie wiadomo czy to się uda). Więc można było je taniej zaoferować dla KD. Takie sugestie się pojawiały, czy są uprawnione? Biorąc pod uwagę kto rządzi w województwie - nie jest to wykluczone, że takie naciski sugestie i pomysły się pojawiły. Nie można tego wykluczyć, aczkolwiek wierzę że jednak uda się utrzymać jednolitą markę taboru elektrycznego KD. O ile oczywiście w ogóle będzie cokolwiek kupione, ale o tym niżej.
Dodam, że cena jest wysoka, bo pojazdy dłuższe zwyczajowo powinny być tańsze w przeliczeniu na czlonod tych krótszych.

SZT/tzw. „HYBRYDA”
Tu sprawa jest prostsza - nadal jedyną ofertę na 6 sztuk pojazdu 3 członowego złożył NEWAG, oferując cały czas ten sam pociąg – trzy członowy pociąg spalinowy 36WEh, czyli w uproszczeniu mówiąc znany Impuls 36WEa z agregatem prądotwórczym spalinowym, albo inaczej – szynobus z przekładnią nie spalinową ale elektryczną. Różnica między przetargami to oprócz ceny dołożony pantograf (my zamierzaliśmy go dołożyć przy pierwszym P3 za ok. 0,4mln – nie chcieliśmy bowiem być pierwszymi którzy kupują hybrydę). W tym czasie ten sam pociąg (prezentowany na targach TRAKO) kupiło Lubuskie za... 21,5mln zł/szt (potem też ciut drożej KW). Gdy my robiliśmy pierwsze 2 przetargi cena wynosiła 22,4mln/pojazd. Wówczas UMWD twierdziło że to dużo za dużo, teraz za to cena wzrosła do niebotycznych… 28,3 mln/pojazd. Oczywiście, to cena tzw. hybrydy, a nie SZT, ale jak wspomniałem - chodzi o ten sam pojazd tylko z pantografem.
Jak wspomniałem, wcześniej unieważniono przetarg z uwagi na za wysoką cenę. Teraz cena ta wzrosła i to znacznie (chyba że wybrana zostanie PESA – ta złożyła cenę w przeliczeniu na człon identyczną jak poprzednio NEWAG).

Ktoś powie: poprzedni zarząd też nie kupił i też powtarzał postępowanie bo było za drogo. Tak, do projektu dawaliśmy ceny na poziomie tych za które kupiliśmy 11 sztuk Impulsów 45WE. Znaczny, w połowie 2018 bezprecedensowy wzrost cen (przy tylko 1 ofercie) - z uwagi na racjonalność wydawania pieniędzy publicznych - wymagał powtórzenia przetargu. Zrobiliśmy to, ceny zostały potwierdzone, liczba ofert wzrosła (na ezt). Chcieliśmy w styczniu 2019 podpisać umowę przynajmniej w części EZT. Z wiadomych przyczyn nie zdążyliśmy. Nowy zarząd unieważnił podane na tacy rozwiązanie. Kasa, jaka przeznaczył zarząd KD na 3 edycję przetargu to 241 mln, sumując oferty NEWAGu mamy kwotę 331 mln zł, czyli oferta NEWAGu przekroczyła cenę o bagatela 90 mln zł… (lub 315 mln biorąc pod uwagę ofertę PESA – 73,5mln więcej niż kosztorys). Co dalej?

KTO KUPUJE PÓŹNO KUPUJE DROGO ALBO…NIE KUPUJE.
Co się stanie? Cóż, nie trzeba być prorokiem by przewidzieć iż przetarg prawdopodobnie nie będzie rozstrzygnięty - zostanie unieważniony w obu częściach w związku ze znacznym przekroczeniem kosztorysu. Wytłumaczeniem będzie kryzys i spadek przychodów związany z koronawirusem. Szkoda kilku lat pracy i zdobytego dofinansowania 85 mln zł. Przede wszystkim jednak szkoda będzie pasażerów skazanych na tłok i brak pociągów. Od razu wyjaśniam: nie ma opcji że można kupić tylko jedną część np. spalinową - to nie jest możliwe, projekt musi być zrealizowany w całości. Można go jeszcze próbować lekko modyfikować, wydłużyć terminy, ale na to już nie ma czasu.
Mam nadzieję, małą ale mam, że jednak uda się zrobić coś by kupić nowe, bardzo potrzebne pociągi dla KD. Niestety, dużo większa szansa była na to rok temu. Wtedy trzeba było wydać 250 mln a nie 315/330mln jak dziś. Chyba że faktycznie "poukładano" rynek i Newag sprzeda hybrydę (ta z Pesy ma być dopiero za rok - dwa) a PESA - ezty...
Pożyjemy zobaczymy.


https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=156927765773872&id=101428787990437

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 27-03-2020, 21:49    Odpowiedz z cytatem

No to się bezpartyjni partacze obudzili z ręką w nocniku. Różnica jest spora i jestem bardzo ciekaw skąd wytrzasną forsę w czasach pogłębiającego się kryzysu. PR Wrocław może już szykować kolejne kible jak dla mnie. Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marcinek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2019

PostWysłany: 27-03-2020, 21:55    Odpowiedz z cytatem

Audrin najsensowniejszym byłoby przeprowadzenie tego przetargu jeszcze raz, oczekując kryzysowych, niższych cen.
Nie obawiałbym się ewentualnego przepadku dotacji - kazde terminy wczesniej ustalone są już i tak nieaktualne.

Nie bałbym się również za bardzo ewentualnego braku finansowania - logika nakazywałaby utrzymywanie takich przetargów, szczegolnie wygrywanych przez polskie firmy, za wszelką cenę, nawet jezeli wymagaloby to wsparcia centralnego. Rząd będzie bardziej dążył do pobudzania gospodarki niż jej chlodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-04-2020, 19:51   

Przetarg KD na zakup hybryd unieważniony.

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/koleje-dolnoslaskie-uniewaznily-przetarg-na-hybrydy-96235.html
Powrót do góry

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 11-04-2020, 00:15    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe czym zamierzają obsłużyć linię do Sobótki. Skończy się na reaktywacji SA109 i wypożyczeniu Linków od Pesy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KraxWRO Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Cze 2015

PostWysłany: 11-04-2020, 01:35    Odpowiedz z cytatem

skończy się pewnie na tym że przestawią wszystkie połączenia do Bielawy na Sobótkę, plus wydłużą kilka Trzebnic do Kobierzyc ...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 11-04-2020, 11:40    Odpowiedz z cytatem

audrin napisał/a:
Ciekawe czym zamierzają obsłużyć linię do Sobótki. Skończy się na reaktywacji SA109 i wypożyczeniu Linków od Pesy.

Szynobusów nie brakuje. Jeden jeździ pod drutem (tzn. jeździł do czasu cięć w rozkładzie jazdy w związku z koronawirusem) na trasie Wrocław - Węgliniec i Węgliniec - Legnica. Pisałam o tym tutaj:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=388606#388606

Nie tylko idiotyczne obiegi taboru wołają o pomstę do nieba. Generalnie w KD marnuje się mnóstwo czasu na postojach, co wykazałam na przykładzie Zgorzelca w wyżej zalinkowanym poście. Dlatego proszę nie ulegać złudzeniu, że taboru jest za mało. Taboru jest wystarczająco dużo tylko nieudolna wierchuszka KD nie potrafi nim sensownie gospodarować! Nie bez winy jest UMWD, który akceptuje tę patologię na torach.

I żeby nie było, że krytykuję tylko obecne władze KD/UMWD. Za prezesury Rachwalskiego wcale nie było lepiej! Wtedy szynobus też jeździł pod drutem na trasie Wrocław - Węgliniec. Ba, były takie rozkładowe idiotyzmy, że Impulsem jechało się z Wrocławia do Legnicy, gdzie była przesiadka na szynobus do Węglińca.

Jaki z powyższego nasuwa się logiczny wniosek? Że w KD jest za dużo szynobusów. A ci idioci jeszcze pożyczają tabor spalinowy od innych spółek!

http://inforail.pl/koleje-dolnoslaskie-wynajmuja-tabor-od-pesy-i-arrivy_more_99040.html

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pociagi-skpl-w-siatce-polaczen-kolei-dolnoslaskich-95400.html

Tylko patrzeć jak KD zaczną wynajmować od Polregio stare „kible”, by te jeździły w czasie gdy ich własne nowe Impulsy godzinami stoją bezczynnie w Zgorzelcu...

Nawiasem mówiąc najlepszy rozkład jazdy na linii zgorzeleckiej był chyba u schyłku prezesury pani Ładniak. Jej następcy (Rachwalski, potem Stawikowski) sukcesywnie go psuli. Mam tu na myśli idiotyczne obiegi taboru, kretyńskie przesiadki w Legnicy oraz kilkugodzinne dziury w rozkładzie jazdy w środku dnia. Tak, po raz kolejny chwalę prezeskę Ładniak. Tę samą, która nasłała na mnie (jak i na wielu innych forumowiczy) prokuraturę. To dowód, że w kwestii KD staram się być obiektywna.

http://infokolej.neon24.pl/post/31254,koleje-dolnoslaskie-ida-na-wojne-z-internautami

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

janox79 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 17 Lut 2007
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-04-2020, 12:40    Odpowiedz z cytatem

No to jeszcze garść informacji:

1) informacja z otwarcia ofert (I przetarg) - 23.08.2018 r.

a) 5x czteroczłonowe EZT
plan: 98 400 000,00 zł
NEWAG: 112 237 500,00 zł

b) 6x trójczłonowe SZT
plan: 110 700 000,00 zł
NEWAG: 134 316 000,00 zł

25.09.2018 r. - UNIEWAŻNIENIE w obu częściach

2) informacja z otwarcia ofert (II przetarg) - 04.12.2018 r.

a) 5x czteroczłonowe EZT
plan: 98 400 000,00 zł
NEWAG: 116 542 500,00 zł
PESA: 122 077 500,00 zł


b) 6x trójczłonowe SZT
plan: 110 700 000,00 zł
NEWAG: 134 316 000,00 zł

29.04.2019 r. - UNIEWAŻNIENIE w obu częściach

3) informacja z otwarcia ofert (III przetarg) - 25.03.2020 r.

a) 5x pięcioczłonowe EZT
plan: 123 123 000,00 zł
PESA: 145 170 750,00 zł
NEWAG: 161 068 500,00 zł


UNIEWAŻNIENIE ???

b) 6x trójczłonowe HYBRYDY
plan: 118 203 000,00 zł
NEWAG: 169 740 000,00 zł

UNIEWAŻNIENIE

Bezpartyjni fahowcy Exclamation Po co w takim razie prowadzono dialog techniczny i dlaczego zdecydowano się na wydłużenie o jeden człon EZT i wzięcie HYBRYD Question Question Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

marcinek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2019

PostWysłany: 13-04-2020, 22:07    Odpowiedz z cytatem

Pięć członów na Oleśnicę/Jelcz to dobry pomysł, zwykłe en57 jest ciasne, a po remoncie i uzyskaniu lepszych prędkośći 4 człony szybko wyczerpałyby swoje możliwości, hybrydy z kolei mogłyby się fajnie sprawdzić na wszelkiego rodzaju odnawianych trasach w stylu Karpacz (o ile w ogóle dojdzie do odnowienia).

A że ZUPEŁNIE NIESPODZIEWANIE (X-D) brakło kasy? KTO SIĘ MÓGŁ SPODZIEWAĆ XD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 16-04-2020, 23:10    Odpowiedz z cytatem

marcinek, odnoszę wrażenie, że obecne władze KD/UMWD (tj. PiS & Bezpartyjni Samorządowcy) od początku robią wszystko, żeby nowego taboru dla KD nie kupić. W związku z tym chiński koronawirus to dla nich swoiste zbawienie. Będą mieć teraz wymówkę, że pieniędzy nie ma i nie będzie. I trudno będzie się z tym nie zgodzić, bo gospodarka leży i nie wiadomo kiedy się podniesie. Kiedy więc nowy tabor pojawi się w barwach KD? Myślę, że już nie za tej kadencji. Czyli najwcześniej za 5-6 lat. Obym nie miała racji...


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-04-2020, 11:00    Odpowiedz z cytatem

Spokojnie, Koleje Mazowieckie mają się w tym roku pozbywać sporej ilości EN57, więc będzie z czego wybierać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marcinek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2019

PostWysłany: 17-04-2020, 16:33    Odpowiedz z cytatem

Akurat EN57 po gruntownej modernie (oczywiście jeżeli KMy by się takich pozbywały a równocześnie nie oczekiwały za nie wysokich cen) mógłby latać na (Ostrów)Oleśnica-Wrocław Główny-Jelcz jako dopełnienie taktu - sklimatyzowany kibel to na trasie do Oleśnicy to byłby jakościowy skok. Sam postulowałem tutaj, żeby samorząd/miasta zainteresowały się kupnem Alicji z zachodniopomorskiego.

Właśnie dlatego, że jest kryzys, samorząd wraz z rządem centralnym powinny robić wszystko, by do zakupów i inwestycji normalnie dochodziło, inna sprawa, że NEWAG liczy sobie jak za zboże i wg mnie powinno się przeprowadzić na EZTy licytację internetową i ewentualnie zrezygnować z pomysłu hybryd na rzecz zwykłych spalin.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 45 z 50 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 48, 49, 50  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl