Cenzura widać działa... A wieści z rozprawy były ciekawe, szanse Newagu rosną bo przedstawiciel KD plątał się udowadniając, że świadectwo UTK wydane x lat temu jest ważniejsze niż to żeby miał je nowy model w momencie przekazania przewoźnikowi. Wyrok w tym tygodniu.
Pierwsze moje info były optymistyczne (były ku temu podstawy), ale jak jeszcze raz na spokojnie siadłem nad tym uzasadnieniem KIO to moja własna opinia jest taka że dupa z tego będzie.
Tam w co najmniej dwóch, a być może trzech miejscach są napisane stwierdzenia z których wynika że ten warunek o świadectwie UTK nie musi być zmieniony i tak to pewnie będzie rozstrzygnięte.
Uwzględniając dokumentację z przedmiotowego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego, jak również biorąc pod uwagę oświadczenia i stanowiska stron
oraz uczestnika postępowania złożone podczas posiedzenia, dopuszczając dowody
w postaci wyroku KIO z dnia 30 listopada 2010 r. o sygn. KIO 2518/10 i 2534/10 wraz
z uzasadnieniem, odwołanie wykonawcy NEWAG S.A. z 18 listopada 2010 r. oraz
zmianę ogłoszenia o zamówieniu oraz zmodyfikowaną treść specyfikacji istotnych
warunków zamówienia, Izba stwierdziła, iż odwołanie podlega odrzuceniu na podstawie
przepisu art. 189 ust. 2 pkt 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Przepis art. 189 ust. 2 pkt 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych stanowi, iż Izba odrzuca odwołanie, jeżeli stwierdzi, że odwołujący powołuje się wyłącznie na te same okoliczności, które były przedmiotem rozstrzygnięcia przez Izbę w sprawie innego odwołania dotyczącego tego samego postępowania wniesionego przez tego samego odwołującego się.
Wczoraj otwarto oferty w przetargu na 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Dolnośląskich. Najkorzystniejszą ofertę, na 99 990 000 złotych brutto przy 48-miesięcznym okresie gwarancji złożył nowosądecki Newag.
W tym przetargu oceniane są 2 parametry - cena 90% punktów i okres gwarancji - 10% punktów. Oferty złożyli trzej wykonawcy:
Newa SA:
Netto: 81 300 000.-
Brutto: 99 999 000.-
Okres gwarancji: 48 miesięcy
Pesa Bydgoszcz SA:
Netto: 83 750 000.-
Brutto : 103 999 000.-
Okres gwarancji: 48 miesięcy
Stadler Bussnang AG:
Netto: 113 150 000.-
Brutto: : nie dotyczy (Stadler Bussnang AG nie jest płatnikiem VAT w Polsce)
Okres gwarancji 36 miesięcy
- Złożyliśmy najkorzystniejszą ofertę - potwierdza Józef Michalik, dyrektor marketingu w Newag Nowy Sącz. - Zaoferowaliśmy pojazd niskopodłogowy, czteroczłonowy, bazujący na rozwiązaniach technicznych przyjętych dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie. Można powiedzieć, że będzie to pociąg z tej samej "rodziny" - informuje dyrektor Michalik.
Kwota przeznaczona przez zamawiającego na realizację zamówienia wynosi 85 040 982 złotych netto (104 600 490) brutto.
Pierwszy i drugi pojazd mają zostać dostarczone 18 miesięcy po podpisaniu umowy, trzeci - 21 miesięcy, czwarty - 22 miesiące, ostatni - 26 miesięcy po podpisaniu umowy.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Newag trochę namieszał, bo wróble od dawna ćwierkają, że wszystko było ustawiane pod Pesę. Teraz UMWD i KD mają dylemat. Nie zdziwię się jak unieważnią przetarg.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Żeby unieważnić trzeba mieć dobry powód, nie mogą tego zrobić ot tak. Budżet nie został przekroczony, istotnych błędów w ofertach też raczej nie będzie. Będą musieli się bardzo nagimnastykować (i zaryzykować), albo przyjąć ofertę Newagu.
Newag trochę namieszał, bo wróble od dawna ćwierkają, że wszystko było ustawiane pod Pesę. Teraz UMWD i KD mają dylemat. Nie zdziwię się jak unieważnią przetarg.
Oj, rzeczywiście bardzo, najbardziej jak się dało - o ile nie zrobił mocnych błędów w ofercie (co wątpliwe) to jest pozamiatane. W UMWD/KD szykują się nerwowe dni
ELF: 19 mln netto/szt. dla Poznania, dla Śląska 19,2 mln
EN77: 14,83 mln netto (z przetargu dla Małopolski)
Oferta w obecnym: 16,75 mln/szt.
Nie wiem czy była możliwość wystartować z tą tanią wersją Elfa dla KM którą zamiast Flirtów wzięli (bo nie wiem czego jej brakuje), ale raczej to o EN77 chodziło UMWD, bo na Elfa kwota asygnowana była za mała. O ile trzeba pamiętać, że w obowiązkowym wyposażeniu były pewne elementy których nie ma w wersji Małopolskiej a które są z Elfa co może podwyższyć cenę, o tyle można śmiało zaryzykować stwierdzenie że mieliby z czego zejść z ceny, gdyby spodziewali się realnej konkurencji (a jak się daje ofertę właściwie równą znanej wcześniej kwocie przeznaczonej przez zamawiającego, to znaczy że się nie spodziewa).
PS. Osobiście nie wierzę, że Bydzia strategię do przetargu na 100 mln układała na podstawie komentarzy w RK i infokolej... ale chyba przekonujący byłem z tym brakiem możliwości zrobienia dopuszczenia na 160 km/h dla 19WE z SKM, nie? Oczywiście nie wiedziałem, czy dopuszczenie robią - tak jak pisze RK wiedziała o tym tylko sama góra. Miałem przekonująco napisać że nie robią.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum