Przy okazji dyskusji o KDowskich Impulsach - ostatnio jak byłem na Głównym to uderzyło mnie jak niesamowicie BRUDNE są te pociągi. Warstwa brudu na 31WE do Węglińca była tak gruba, że do środka prawie nie docierało światło słoneczne (nie przesadzam). Żaden kibel PRów nie był nigdy tak brudny.
KD chwali się swoim "pasażerocentryzmem", a nie potrafią zadbać o przynajmniej podstawową czystość swoich składów?
Nie zgodzę się, to czyste czepialstwo. KD myje swoje pociągi dość regularnie, czasami jak wjedzie taki wyczyszczony to się mogę przejrzeć w lakierze. Niestety w okresie pomiędzy myciami mocno się brudzą, na co ma wpływ jasna kolorystyka (biel i żółć) na których dobrze widać każde zabrudzenia. Nikt nie będzie mył jednostek co dwa dni, bo jest to ekonomicznie nieuzasadnione. Interwał tygodniowy jest dobry. PR również ma brudne pociągi, tylko tego tak nie dostrzegasz.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Prośba do chłopaków. Czy ma ktoś może Impulsy w barwach KD w postaci grafiki (przeźroczyste tło) takiej jak na załączonym obrazku? Przy okazji poproszę o szynobusy. W internecie znalazłam tylko "kible".
13 nowych EZTów to spory zakup - wystarczy na przejęcie kolejnej trasy/tras (jak np nadodrzanka i Oleśnica) i wzmocnienie istniejących połączeń. No i słusznie, że planują kupić 5-członowce, w mniejszych już się robi ciasno. [/b]
W SIWZ nie jest napisane na jakie trasy mają być konkretnie przypisane te EZT-y więc obstawiam "Węgliniec" i "Rawicz".Starsze jednostki mogą służyć do przejęcia kolejnych tras.
Dobrym krokiem ze strony KD byłoby wtedy przesunięcie 31we z "węglinieckiej" na "wałbrzyską" a 36wea z "wałbrzyskiej" na np "Oleśnice" lub "Jecz" ale znając życie będą one dalej jeżdzić na "węglinieckiej" bo tam jest 160 km/h a na "Oleśnice" i "Jelcz" puszczą zmodernizowane EN57
I może jeszcze impulsy wypuszczać do Jelcza dwiema trasami, zaś na kluczowe wylotówki z Wrocławia dalej niech jeżdżą kible z najgorszego sortu PR Wrocław IMHO Koleje Dolnośląskie powinny równolegle modernizować klopy, do standardu EN57AL-1542. Ok. dziesięć sztuk asynchronów + 13 impulsów zwolnionych z E30 oraz E59 wystarczy z nawiązką do przejęcia Kłodzka i Nadodrzanki (zwłaszcza że na obu liniach dużą część ruchu do 2020 roku będą obsługiwać PR-y tygrysami).
Kierunek opolski ma być obsługiwany opolskimi impulsami i asynchronami, zatem jest zabezpieczony. Pozostaje otwarta kwestia Oleśnicy i Kluczborka. Moim zdaniem ta linia mogłaby być obsługiwana "na spółkę" przez KD i PR Opole, przy czym warto aby woj. Opolskie zakupiło kolejne nowe EZT lub zmodernizowało kilka kibli, właśnie na tę linię. Linia lubińska po reaktywacji "zabierze" jedynie ok. 3 EZT, ze względu na przewidywany krótki czas przejazdu, zwłaszcza że bezpośrednio odchodzi od "centrum KD" w Legnicy.
Pomijając już kwestie szczegółowe, obstawiam że ten przetarg będzie gwoździem do trumny PR Wrocław.
Jednostki mają posłużyć do wzmocnienia połączeń na obecnie obsługiwanych liniach do Rawicza, Legnicy i Jeleniej Góry i innych, a także w kierunku Kłodzka i Czech.
– Oprócz wzmocnienia linii oczekujemy, że do czasu zakończenia projektu zrewitalizowana zostanie linia 289 i wówczas nowym taborem uruchomione zostaną połączenia w cyklu godzinnym z Wrocławia do Lubania i ewentualnie dalej do Głogowa przez Rudną. Chcielibyśmy, w miarę budowy nowych stacji we Wrocławiu, nieco zmienić rolę Wrocławia głównego, ze stacji docelowej na stację przelotową. Będzie to sprzyjać rozwojowi kolei aglomeracyjnych.
Ciekawe - czyli potencjalnie linia międzyleska i dalej do Czech oraz linia lubińska (oczywiście chodzi o Lubin, nie Lubań).
[ Dodano: 11-01-2016, 11:31 ] MK_Wro, A skoro KD chcą wjeżdżać Impulsami do Czech, to czemu nie do samej Pragi? Mam nadzieję, że taka opcja będzie rozważona.
Brawo KD! Unię trzeba doić ile się da. Bardzo dobry pomysł z 5-członowymi EZT-ami. Przydadzą się na linii E-30 i nie tylko.
A na „Rynsztoku Kolejowym” tradycyjna fala hejtu... Jeden komentarz mnie rozbawił:
„Inni mają 5-członowe Impulsy to my też chcemy. Zauważyliście, że w KD od dawna mają kompleksy na punkcie innych przewoźników? A kompleksy zwykle do niczego dobrego nie prowadzą bo zaburzają racjonalne myślenie.”
Pojawiła się również przestroga dla prezesa Rachwalskiego:
„Miejmy nadzieję, że w międzyczasie zmienią się władze na Dolnym Śląsku i wszystko zostanie jeszcze odkręcone. Bo dopóki Dolnym Śląskiem trzęsie Dutkiewicz ze swoją mafią trudno spodziewać się czegoś innego. Ciekawe jak skończy obecny prezes KD. Choć w sumie to jest łatwe do przewidzenia, tak jak kończą lizusy schlebiające politycznym kacykom zamiast dbać o dobre funkcjonowanie zadania, które im powierzono.”
Zabrakło wezwania „Gienka wróć!”. KD Trolle, nie spać!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema, fascynujące są te komentarze. Czy Ty wiesz, że my obie trzęsiemy koleją na Dolnym Śląsku? I że prezes Rachwalski je nam z ręki? Pochlebiają mi te KD Trolle. Poproszę o więcej!
[ Dodano: 09-02-2016, 10:13 ]
No i wywołaliśmy temat piętrusów w KD:
Cytat:
Wagony piętrowe to przyszłość – powiedział Tomasz Zaboklicki, Prezes PESY. Nieco inne zdanie na ten temat ma szef PKP Intercity Jacek Leonkiewicz, który stwierdził, iż taki tabor nie mieści się w strategii przewoźnika. PESA po zrealizowaniu dostaw składów push&pull dla Kolei Mazowieckich nie zamierza rezygnować ze sprzedawania takich jednostek kolejnym klientom. Nie tylko w Polsce. Piętrowe składy mogą być naszym produktem eksportowym – mówi Tomasz Zaboklicki. Szef PESY dodaje jednak, że nabywców takich jednostek producent będzie szukał również na lokalnym podwórku. Mówi się bowiem, że o zakupie piętrusów myślą chociażby Koleje Dolnośląskie.
Dolnośląskie kupi 11 nowych elektrycznych pociągów.
Województwo dolnośląskie chce kupić aż 11 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Takie pojazdy do tej pory zamawiały jedynie Koleje Mazowieckie. Informację na ten temat podano na konferencji prasowej zorganizowanej na dworcu Wrocław Główny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum