Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Związkowcy chcą wydłużenia relacji IR
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 08-06-2010, 23:14    Odpowiedz z cytatem

Dlaczego bogate koleje DB nie uruchamiają składów wagonowych z lokomotywą do Gorlitz po trakcji spalinowej? Bo to kosztuje!

Koszty jakie wygeneruje przedłużenie jednego IR do Zgorzelca można by przeznaczyć na uruchomienie dodatkowych kursów KD na szynobusach. Wolę więcej połączeń lokalnych bez IR niż mniej z IR.

Jeśli już w ogóle mówimy o pociągach dalekobieżnych do Zgorzelca to warto rozważyć jakiś REGIOekspres relacji Kraków - Drezno do spółki z DB Regio. To miałoby sens.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 09-06-2010, 08:40    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Niech związkowcy z PR Wrocław zaczną wreszcie myśleć realnie! Odnoszę wrażenie, że w tej propozycji związkowcom bardziej chodzi o kolejarzy z PKP, którym chce się stworzyć "darmowy" dojazd do pracy ze Zgorzelca do Węglińca, bo w pociągach KD żadnych ulg nie mają.

Związkowcy nigdy nie działają w interesie pasażerów tylko w swoim (pracowałam kilka lat w PKP S.A. więc wiem co mówię). Dlaczego milczą gdy likwiduje się pociągi? W tym przypadku może być tak jak sugeruje Noema: chodzi o darmowy dojazd dla kolejarzy ze Zgorzelca do pracy w Węglińcu (brak kolejarskich ulg w KD) oraz kolejne zupełnie zbędne etaty w Węglińcu dla maszynistów lokomotyw spalinowych.

Gdy podczas niedawnej modernizacji planowano elektryfikację linii Węgliniec - Zgorzelec to nikt inny jak związkowcy lobbowali za tym, żeby nie elektryfikować, bo to oznaczałoby likwidację węglinieckiej lokomotywowni. Ważniejsze okazało się utrzymanie kilku etatów dla kolejarzy niż wygoda pasażerów. Gdyby do Zgorzelca była trakcja elektryczna to dziś wszystkie EZT z Wrocławia dojeżdżałyby do Zgorzelca i nie byłoby przesiadek w Węglińcu, a pociągi dalekobieżne PKP IC być może nie zostałyby zlikwidowane.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 09-06-2010, 08:51    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
Związkowcy nigdy nie działają w interesie pasażerów tylko w swoim (pracowałam kilka lat w PKP S.A. więc wiem co mówię). Dlaczego milczą gdy likwiduje się pociągi?

Na moim podwórku tak uwalono Wetlinę. Najpierw pan Stasiu zażyczył sobie wjazdu do Stróż (15-20 minut straty), a potem jak ją beton skasował, to żaden działacz się nie odezwał. Banda sprzedajnych [autocenzura].

Zacznijcie w końcu myśleć ekonomią. To się musi zwrócić. Niech się zrzucą samorządy Bolesławca i Węglińca i reszta zainteresowanych, i puśćcie skład na miesiąc. Jak się sprawdzi, to ok, jak nie, to do widzenia. W końcu są pociągi Regio, to niech wożą ludzi do węzła przesiadkowego (Legnica) i po sprawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-06-2010, 12:16    Odpowiedz z cytatem

Najlepsza opcja to IR relacji Węgliniec - Rzeszów. Na odcinku Węgliniec - Legnica pociąg może jechać jako REGIO. W Węglińcu skomunikowanie z pociągami z/do Jeleniej Góry, Zgorzelca i Żar, a w Legnicy skomunikowanie z/w kierunku Głogowa, Żagania i Jaworzyny Śl. To zapewni znakomitą frekwencję i co najważniejsze nie podniesie kosztów uruchamiania tego pociągu. Będzie wilk (pasażerowie) syty i owca (kasa PR) cała.

Związkowcy z PR Wrocław niech nie kombinują, bo przekombinują. Zacznijcie wreszcie myśleć ekonomicznie, bo demagogicznymi zapędami doprowadzicie swoją spółkę do upadku. Teksty o misji społecznej PR do nikogo nie przemówią, bo misja też kosztuje! Nic nie jest za darmo.

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-06-2010, 15:04    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dlaczego bogate koleje DB nie uruchamiają składów wagonowych z lokomotywą do Gorlitz po trakcji spalinowej? Bo to kosztuje!


Dokładnie. Pchanie IR do Zgorzelca i uczynienie go nierentownym połączeniem to skrajna głupota. Czy ktoś naprawdę chce na siłę rozwalić te połączenia?
Związkowcy przez lata niszczyli kolej. Czas już najwyższy by zamilkli na wieki i chociaż nie szkodzili.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 09-06-2010, 19:12    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem, pociag ten powinien kursowac w relacji Węgliniec - Rzeszów. Oprócz tego wydłużyłbym jeden z IR Przemysl - Wrocław do Jeleniej Góry przez Węgliniec.
Pozdr.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 09-06-2010, 21:59    Odpowiedz z cytatem

Sheva, oszczędź aronowania. Nie każdy ma ochotę jeździć piekarnikiem-sauną KD do Zgorzelca. Niech choć jeden pociąg jak IR na wagonach w ludzkich warunkach dotrze do Zgorzelca.

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 09-06-2010, 23:00    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze, Nawet nie byc może a napewno .. Wtedy przez E30 było by więcej pośpiechów z prawdziwego zdarzenia .. A teraz? Co? Nic bo i tak i tak w Węglińcu nie ma żadnych pociągó osobowych ani TLK w strone Zgorzelca na wagonach.. A zmiane kierunku na JG mieli by i z drutem do Zgorzelca i bez . Więc kolejarze strzelili sobie samobuja.. No chyba że firmy towarowe i PKP CARGO jeżdżą tamtędy choc po co skoro do Bielawy jest drut i nowiuśkie tory .. Chciałbym IR do Zgorzelca ale byc może macie tu rzeczywiście słusznośc .

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 09-06-2010, 23:25    Odpowiedz z cytatem

PiterTarnów napisał/a:
Sheva, oszczędź aronowania. Nie każdy ma ochotę jeździć piekarnikiem-sauną KD do Zgorzelca. Niech choć jeden pociąg jak IR na wagonach w ludzkich warunkach dotrze do Zgorzelca.


PiterTarnów, Iktorn, dzięki za poparcie wydłużenia relacji IR Ślązak Exclamation Wink .

Powiem krótko - nikt , a tym bardziej kolejarze myślą o dobrobycie tzn. aby w/w. pociąg był dla kolejarzy Exclamation .
Powtarzam jeszcze raz - Noema,, Beatrycze - przypomnijcie sobie, jak krytykowali internauci Spółkę "PR", a później "IC", jak likwidowały te Spółki pociągi ze / do Zgorzelca Exclamation .
Nie wystarczy sobie kupić samochód - bo po prostu nie każdego stać na taki pojazd, przy astronomicznej cenie paliwa Exclamation Hmm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 09-06-2010, 23:56    Odpowiedz z cytatem

Dolnoślązak, PKP IC (a wcześniej PKP PR) otrzymuje rządowe dotacje do nierentownych pociągów dalekobieżnych i dlatego krytykowałam obie spółki za likwidatorskie zapędy na linii zgorzeleckiej. Pociągi interREGIO dotowane nie są (z małymi wyjątkami). Jeśli UMWD wyłoży kasę na wydłużenie IR do Zgorzelca, a oferta będzie stała, a nie tymczasowa jak bywało dotąd w przypadku pośpiechów to niech sobie ten pociąg jeździ. Uważam jednak, że jest to marnotrawienie funduszy, które można spożytkować lepiej, np. uruchamiając 2-3 dodatkowe pary szynobusów w relacji Zgorzelec - Węgliniec - Legnica. Mam wiele zastrzeżeń do KD, ale nikt przez ostatnie 5 lat nie zjadł mi tyle nerwów co beton PR Wrocław. Dlatego na samą myśl o powrocie PR do Zgorzelca (RE nie liczę, bo są to składy DB Regio) dostaję alergicznej wysypki!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-06-2010, 09:12   

Dolnoślązak, nie dziwię się Tobie i związkowcom. Przy Waszym postulacie przedłużenia do Zgorzelca generuje się tak naprawdę wiele dodatkowych etatów dla węglinieckich kolejarzy. A więc postulat naprawdę godny związków.

Nie czarujmy się, nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie podróżował do Zielonej Góry z przesiadką w Węglińcu, jeżeli ma możliwość przesiadki we Wrocławiu.

Zgadzam się z niektórymi przedmówcami co do kursów do Jeleniej Góry, na odc. Wrocław - Lubań Śląski w taryfie i z obsługą przystanków jak REGIO. Pociąg jeździłby w zamian za R-66538/9 (Wrocław 18:42 - Lubań) i R-60/66526 (Lubań 5:34 - Legnica), od Legnicy niedawno zastąpiony właśnie IR Ślązak), gdzie właściwszym taborem ze względu na tłok byłyby dwa piętrusy z przedziałową "dwójką". Godziny przyjazdu wydają się sensowne, prosto na nocleg po długiej podróży. Pytanie, czy wyjazd o 4:34 przypadłby do gustu turystom. Wydaje się za wcześnie, choć - jak by nie było, to właśnie rano się wykwaterowujemy Wink

Koszt zmian nie powinien być tak wielki, zakładam bowiem rezygnację z jednej pary REGIO Lubań - Wrocław - Lubań.

Wypadałoby też zmienić czas odjazdu poc. R-67129 do Żar na 21:00 z Legnicy. Właściwie już w tym rozkładzie, skoro odjazd Ślązaka jest skomunikowany z pociągiem z Żar, podobnie mogłoby być w drugą stronę.
Powrót do góry

tomornik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 10-06-2010, 23:11    Odpowiedz z cytatem

Noema nie chciałbym być złośliwy, ale mam pytanie co do Twojej pewnej niekonsekwencji... kto właściwie ma do Zgorzelca jeździć? w dzisiejszym poście napisałaś:
"Mam wiele zastrzeżeń do KD, ale nikt przez ostatnie 5 lat nie zjadł mi tyle nerwów co beton PR Wrocław. Dlatego na samą myśl o powrocie PR do Zgorzelca (RE nie liczę, bo są to składy DB Regio) dostaję alergicznej wysypki!"

w swoim poście z 26-04-2010, 18:23 w wątku "Komunikacje zastępcze na Dolnym Śląsku" kategorycznie (co poskreślam gdyż tak to zabrzmiało, w przeciwieństwie do wątku dzisiejszego) stwierdziłaś: " No, betonie KD, to już jest wojna! KD precz z linii zgorzeleckiej!"

więc abstrahując od całości? kto Twoim zdaniem w dzisiejszych realiach powinien tam jeździć? PR? KD? IC? bo ja już się gubię

Pozdrawiam serdecznie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-06-2010, 23:25    Odpowiedz z cytatem

Tomornik napisał/a:
kto Twoim zdaniem w dzisiejszych realiach powinien tam jeździć? PR? KD? IC?

Najlepiej żadne z nich. Polskie spółki kolejowe, zarówno pekapowskie jak i samorządowe są mega upolitycznione i nieudolnie zarządzane przez tzw. beton rodem z PKP. Wszystkie bez wyjątku. Najlepiej gdyby woziły nas koleje niemieckie. Próbkę tego mamy już na linii zgorzeleckiej i czy ktoś narzeka? Nie! Wszyscy są zadowoleni, a pociągi DB Regio są oblegane.

KD to najmniejsze zło, ale za KKZ na linii Zgorzelec - Węgliniec mają u mnie duży minus.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tomornik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 10-06-2010, 23:30    Odpowiedz z cytatem

dziękuję za odpowiedź Very Happy teraz jest już klarowniej Very Happy jeden tylko mały szczegół Very Happy na pociągi RE z Drezna ludzie narzekają Very Happy 1 jednostka to zdecydowanie za mało Very Happy jazda na stojaka przez 1,5-2h to żadna przyjemność Very Happy ale domyślam się że to nie niemiecki wymysł Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-06-2010, 23:37    Odpowiedz z cytatem

tomornik, jedna jednostka to niestety wynik nieudolności PR, które kooperują z DB Regio. Beton PR przestał płacić za drugą, więc Niemcy puszczają do Polski tylko jedną. Tłok w pociągach RE świadczy tylko o popularności tych połączeń. Może jak Niemcy samodzielnie zaczną jeździć po naszych torach to sytuacja diametralnie się poprawi, a i połączeń zapewne przybędzie. Przydałoby się minimum 5 par RE Wrocław - Drezno, a najlepiej gdyby pociągi jeździły w takcie co 2-3 godziny.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl