rysio, z bankami jest ustalona procedura przeprowadzania płatności, nic im do reszty. To co słyszałeś brzmi raczej jak wymówka lub próba uzasadnienia ociężalości systemu (e-IC jak zgaduję, bo w IPR zmiany na lepsze widać na codzień - na przykład od wczoraj, jeśli ustalonym dokumentem jest REGIOkarta, ptaszek "Pasażer 1 posiada REGIOkartę" zaznacza się automatycznie. Drobiazg, a cieszy).
Chyba faktycznie coś jest na rzeczy z uruchomieniem zakupu biletów na REGIO, bo zaczęły się pojawiać na liście stacje do których IR nie jeżdżą np. Odolion, Basznia, Horyniec... Ale na razie jeszcze kategorii regio nie ma, więc można kupować bzdury.
Lepiej już załączyć kupiony bilet do e-maila informującego o potwierdzeniu.
Pod warunkiem że klient nie zrobił literówki w emailu,
Po to jest wymóg wypisywania go dwa razy w rejestracji. Przy kupnie bez konta na pewno tez tak będzie, jeśli bilet będzie przysyłany emailem.
psim napisał/a:
Z drugiej strony, skoro już wysyłamy email, to może być w nim magiczny URL umożliwiający dostęp do biletu (konto anonimowe) przez IPR.
To też ciekawe rozwiązanie. Już jest użyte przy samej rejestracji oraz resecie hasła. W ten sposób możnaby bezpiecznie (a w każdym razie nie gorzej niż dotąd) udostępnić użytkownikowi jego konto anonimowe. Istnienie opcji upgrade do pełnego (z formularzem podobnym do rejestracji) z pewnością by go zachęciło bardziej, niż po prostu przychodzenie pocztą biletu.
psim napisał/a:
Zwracam uwagę: jeśli złoczyńca może odczytywać nasze emaile, to również przy obecnym modelu może wygenerować hasło do IPR i namieszać.
Tak, system zakłada, że e-mail jest bezpieczny (powszechna praktyka w większości serwisów). A mówiąc brutalniej - błędy i nieostrożności użytkownika w sprawie jego e-maila to już nie problem IPR.
Po to jest wymóg wypisywania go dwa razy w rejestracji.
Tak się składa, że mam na codzień do czynienia z systemem który wymaga od użytkowników podawania adresu email. Daj spokój, ludzie są beznaziejni. Potrafią tam bzdury wpisać i jeszcze się w żywe oczy upierać że wlaśnie tak ma być. Absolutnie przoduje podawanie błędnych adresów w domenie gmail.pl (wiem, bo te błędne wcześniej czy później trafiają do mnie z płaczem że nie działa)
Przy 2 polach jeszcze zrobią Ci ctrl-c ctrl-v swoich literówek... chyba że się uprzesz i zrobisz mechanizm który ma temu zapobiegać (ale czy będzie działał dobrze na dowolnej przeglądarce? wątpię).
No ale na szcżęście lwia większość jakoś sobie radzi.
[ Dodano: 09-01-2011, 11:48 ] Kolejoman2, wg Hafasa przez Basznię i Horyniec jeździ IR 33042. a przez Odolion wyjątkowo krótki IR 40221 (Aleksandrów Kuj. - Ciechocinek).
Moim zdaniem oba są efektem literówek przy przepisywaniu rozkładu w komputer (tak naprawdę są REGIO), więc to jeszcze nie jest ta jaskółka która dowodzi że bilety na REGIO będą w IPR lada moment.
Czy zauważyliście, że pojawiły się oznaczenia jaki wagon(do czego przystosowany) jeździ na jakim pociągu, bardzo dobre posunięcie, ciekawi mnie co jeździ na iR Barbakan ponieważ świeci się przy nim możliwość przewozu rowerów...
W ogóle nowością jest wybieranie konkretnego pociągu przy kupnie biletu (ale bilet, oprócz ew. miejscówki, jest ważny również w dowolnym innym pociągu R/iR/Re jadącym określonego dnia).
Na razie to głupota, bo gdy w dany dzień w jakieś relacji (np. Kędzierzyn-Kraków) nie ma połączenia bezpośredniego, a jest z przesiadką to już biletu nie kupimy... Poza tym jeśli na bilecie będzie wydrukowany ten konkretny pociąg to już widzę problemy z niedouczonymi drużynami w przypadku przejazdu innym pociągiem.
gdy w dany dzień w jakieś relacji (np. Kędzierzyn-Kraków) nie ma połączenia bezpośredniego, a jest z przesiadką to już biletu nie kupimy...
System w aktualnej postaci z założenia sprzedaje i tak tylko połączenia bezpośrednie. Choć zdaję sobie sprawę, że poprzednia postać formularza pozwalała na kupno takiego biletu, jednak był to jedynie skutek uboczny założeń poprzedniego etapu (sprzedaż biletów bez informacji o rozkładzie jazdy, tylko z relacjami).
Sam parę postów wcześniej narzekałeś, że można kupować bzdury. Niektórych to się nigdy nie zadowoli...
Cytat:
Poza tym jeśli na bilecie będzie wydrukowany ten konkretny pociąg to już widzę problemy z niedouczonymi drużynami w przypadku przejazdu innym pociągiem.
Szczerze mówiąc, to problem Przewozów Regionalnych, a nie systemu IPR. Na bilecie jest formułka pisząca o tym, że i tak jest on ważny na inne pociągi jadące ta samą trasą w tym samym dniu.
Dołożenie wyboru konkretnych pociągów (jeżdżących wyłącznie w konkretnych dniach) wyeliminowało przypadki omyłkowego zakupu biletu na pociąg, którego w danym dniu nie ma.
To przydante, prawda RegioChłopak?
chlopiecdobicia napisał/a:
Cytat:
Poza tym jeśli na bilecie będzie wydrukowany ten konkretny pociąg to już widzę problemy z niedouczonymi drużynami w przypadku przejazdu innym pociągiem.
Szczerze mówiąc, to problem Przewozów Regionalnych, a nie systemu IPR. Na bilecie jest formułka pisząca o tym, że i tak jest on ważny na inne pociągi jadące ta samą trasą w tym samym dniu.
Byłbym za patrzeniem na IPR jako element systemu pod nazwą Przewozy Regionalne. Ten system ma funkcjonować sprawnie, dołożenie nowego elementu nie może pogarszać sytuacji.
Dlatego wysłałem do PR propozycję, żeby oprócz rozkładu wybranego pociągu, drukowały się od razu czasy odjazdu i przyjazdu kilku sąsiadujących pociągów w zgodnej relacji i przebiegu (może być krótsza trasa). Myślę że byłoby to przydatne nie tylko dla niedouczonych konduktorów, ale również dla samych pasażerów. Zwłaszcza że te dane leżą pod ręką (w tabelce kroku 1). Ciekawe czy PR uznają to za uzasadnione i przekażą programistom.
Ten system internetowej sprzedaży biletów ma poważną wadę: nie można kupić biletu na pociąg RE Wrocław - Drezno w relacji krajowej. Sytuacja się powtarza, albowiem raz już pisałam w tej sprawie do PR, bo stacje na linii zgorzeleckiej w ogóle nie były ujęte w systemie. Naprawili ten błąd, ale co z tego, skoro nadal nie mogę kupić biletu na interesujący mnie pociąg. Pojawia się komunikat: "Brak pociągów dla wybranej relacji w podanym dniu."
Zgadza się. Z jakiegoś powodu najwcześniejsze są dopiero od połowy lutego. Podejrzewam, ze w końcu to naprawią, tylko nie wiem kiedy.
Cytat:
drukowały się od razu czasy odjazdu i przyjazdu kilku sąsiadujących pociągów w zgodnej relacji i przebiegu (może być krótsza trasa)
Nie wiem, czy to ma sens. Przede wszystkim, rozkłady jazdy są POZA właściwym biletem i pełnią rolę pomocniczą (ciut ważniejsze są przy miejscówkach, ale to szczegół). A formułkę NA SAMYM bilecie można paluchem wskazać czepiającemu się końduktorowi. Problem solved.
EDIT: Łops, tekst też jest poza biletem. Ghhrrrrm...
Podejrzewam, ze w końcu to naprawią, tylko nie wiem kiedy.
Mają czas do połowy lutego
chlopiecdobicia napisał/a:
Cytat:
drukowały się od razu czasy odjazdu i przyjazdu kilku sąsiadujących pociągów
Nie wiem, czy to ma sens. Przede wszystkim, rozkłady jazdy są POZA właściwym biletem i pełnią rolę pomocniczą (ciut ważniejsze są przy miejscówkach, ale to szczegół).
No, moim zdaniem ma. Również w innych sytuacjach: spóźniasz się na pociąg, albo okazuje się że możesz pojechać trochę wcześniej - zerkasz na bilet i już wiesz, o której możesz jechać innym pociągiem PR, bez kombinowania z wymianą biletu. Jak już ułatwiamy podróżnemu życie (wydrukowanie rozkładu to świetny pomysł!), to czemu nie pójść za ciosem?
Z drugiej strony, mogą pojawić się pretensje, że nie są ujawnione pociągi TLK/EIC. No, ale wymiana biletu z IPR podlega innym procedurom, niż tradycyjnego. Jak Intercity odpowiednio zapłaci za reklamę, to będzie można wyświetlać ich pociągi (bez możliwości zakupu) w IPR
Cytat:
A formułkę NA SAMYM bilecie można paluchem wskazać czepiającemu się końduktorowi.
Przyjmujesz że pasażer posiada większą wiedzę niż konduktor, zakwestionuje jego opinię i będzie "walczył" o swoje. Chodzi o to żeby w ogóle nie musiał walczyć. Tak jak wydrukowanie rozkładu konkretnego pociągu prowokuje tego typu problem, dołożenie obok rozkładów alternatywnych pociągów (choćby tylko godziny odj. i przyj.) - może ten problem do pewnego stopnia rozładować. Tak mi się wydaje.
Przyjmujesz że pasażer posiada większą wiedzę niż konduktor, zakwestionuje jego opinię i będzie "walczył" o swoje. Chodzi o to żeby w ogóle nie musiał walczyć. Tak jak wydrukowanie rozkładu konkretnego pociągu prowokuje tego typu problem, dołożenie obok rozkładów alternatywnych pociągów (choćby tylko godziny odj. i przyj.) - może ten problem do pewnego stopnia rozładować. Tak mi się wydaje.
Problem widzę taki: to niewiele pomoże. Jeśli jakiś niedouczony konduktor ma problem z tym, co wypisano na bilecie i pod nim (rozkład jazdy), to wpisanie kilku pobliskich odjazdów najwyżej będzie sugerować takiemu, że bilet jest ważny na tylko te kilka wpisanych odjazdów (a nie na cały dzień). A wypisywanie wszystkich pociągów z całego dnia pod biletem jest kompletnie nie do przyjęcia. Dlatego też sądzę, że pod tym względem tu nic się nie zmieni.
Owszem, ale w podbramkowej sytuacji zasugeruje również samemu pasażerowi, że powinien się upierać - bo bilet jest ważny na różne pociągi. Dodatkowo potwierdzi to napis na bilecie. Poza tym jest to wygoda dla pasażera, jeśli z jakiegoś powodu nie pojedzie pierwotnie wybranym pociągiem - od razu ma podane godziny odjazdu paru sąsiednich.
Nie twierdzę że to rozwiązanie optymalne. Konduktorzy powinni być przeszkoleni i basta. Natomiast plusy takiego rozwiązania są dla mnie ewidentne, a nakład pracy by je wdrożyć - niewielki (te dane są pod ręką, w kroku 1 zakupów).
[ Dodano: 28-01-2011, 16:05 ]
Dobra, może trochę za bardzo się przywiązałem do tego pomysłu. Poddaję go forumowiczom pod rozwagę i tyle.
Kiedy pojawiła się opcja z pokazywaniem przykładowego pociągu z podanymi godzinami i relacją uznałem to za bardzo dobry krok. Jednak pokazywanie tylko 1 IR jako "demo" przeszkadzało mi. To właśnie pokazywanie wszystkich połączeń na dany dzień (kiedy zmieniamy plany i chcemy jechać o innej godzinie) jest dużym plusem. Dodatkowo jadąc pociągiem wiemy o której jest planowany przyjazd, wiemy także jakiej relacji jest pociąg - co też jest przydatne.
Wszedłem przed chwilą na i-pr i miłe zaskoczenie - pokazuje nam wszystkie połączenia z opcją wyboru.
Pierwsza sprawa - najczęściej jeśli wybierzemy pociąg na daną godzinę, to z tego pociągu skorzystamy, więc opcja wyboru interesującego nas pociągu jest bardzo dobra.
Po drugie - nie zgodzę się z chlopiecdobicia "A wypisywanie wszystkich pociągów z całego dnia pod biletem jest kompletnie nie do przyjęcia". Nawet jakby było ich 10 w ciągu dnia to i tak wolałbym mieć taką informację - jest ona wtedy pełniejsza, także jestem za drukowaniem pełnej listy pociągów, bądź jako dodatkowej opcji (np. drukuj też pozostałe połączenia).
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum