Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 20, 21, 22  Następny
Zakup biletu PR przez Internet
Autor Wiadomość

witja Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2008

PostWysłany: 26-06-2010, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Gliwicjusz napisał/a:
zwykły pasażer nawet nie przeczytał zapewne tego regulaminu a na bilecie nie pisze nic o obowiązku zgłoszenia się do konduktora więc ja problemu nie widzę żadnego.

A ja już tu widzę problem, bo jak się akceptuje regulamin to oznacza to, że jest się zaznajomionym z jego przepisami. I jak się z niego chce korzystać to trzeba spełnić to, co jest tam napisane.
I internetowej sprzedaży IC jest też punkt w regulaminie, że bilet należy wydeukować w formacie A4 i wręczyć tą kartkę konduktorowi podczas kontroli. A zdarzają się pasażerowie, co swój bilet mają nie wydruowany "na laptopie", a inni np. wydrukowany na A5...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 26-06-2010, 19:57    Odpowiedz z cytatem

co do biletu na bagaż miałem walizkę i plecach (60l). w pociągu TLK rel. Bielsko B-Białystok d. Zamenhof wsiadłem poszedłem do wagonu klasy pierwszej przychodzi gdzieś w okolicach Tych konduktor sprawdził bilet i do mnie a gdzie bilet na bagaż ? ja bylem w szoku. wypisał mi taki bilet 5zł jak dobrze pamiętam. W Katowicach wymiana drużyny a konduktorka jak zobaczyła że wypisał mi bilet za nadbagaż zaczęła się śmiać. Konduktor który mi taki bilet wypisał był młody góra 30lat.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pavlo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2009

PostWysłany: 26-06-2010, 23:23    Odpowiedz z cytatem

witja napisał/a:

I internetowej sprzedaży IC jest też punkt w regulaminie, że bilet należy wydeukować w formacie A4 i wręczyć tą kartkę konduktorowi podczas kontroli. A zdarzają się pasażerowie, co swój bilet mają nie wydruowany "na laptopie", a inni np. wydrukowany na A5...


No nie. Przed chwilą porównałem regulaminy e-IC i IPR i w tych kwestiach są one niemalże takie same.

I z jednego i z drugiego nie wynika że bilet ma być formatu A4
Zacytuję z Regulaminu IPR definicję biletu:
"bilet - imienny dokument potwierdzający zawarcie umowy przewozu na przejazd jednorazowy pociągiem interREGIO w klasie 1 lub 2 według taryfy normalnej lub z ulgą 33%, 50%, 37%, 49%, 78%, 95% i 100%,"

Zeby nie było że nic nie ma o A4 owszem jest w wymaganiach techniczncych: "posiadania sprawnej drukarki, drukującej w formacie A4 w orientacji pionowej z rozdzielczością 300 dpi"
I ten warunek owszem spełniam. Bilet wydrukowany na zgodnej z Regulaminem drukarce mieści się z powodzeniem na karcie A5 i zgodnie z definicją biletu jest on dalej biletem (zawiera oczywiście wszystkie opisane w regulaminie dane, które powiny sie na nim znaleźć).
Nie widzę tu innego powodu kwestionowania biletu niz BETON!

Kwestia goscia z laptopem - myślę że powinno się tu myśleć przyszłościowo i pozwolić na sczytanie kodu z innych urządzeń - tel kom, PDA, laptopy, netbooki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kms Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 26-06-2010, 23:58    Odpowiedz z cytatem

Bilet z PKP IC zwykle zawiera jeszcze reklamę i ogólnie wydruk obejmuje całą kartkę A4. Ten z PR-ów tylko pół kartki, dlatego ja zawsze wycinam i daję konduktorowi już w formacie A5. Oczywiście że nikt się nie przyczepi, bo o co? Że pustą część odciąłem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pavlo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2009

PostWysłany: 27-06-2010, 00:07    Odpowiedz z cytatem

No właśnie się mnie gość wczoraj czepiał o co? Hmm W skrócie jego interpretacja przepisów: Ma być A4 i koniec .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-06-2010, 01:05    Odpowiedz z cytatem

Jadąc ostatnio pociągiem Kolei Mazowieckich zauważyłem, ze i tam sporo młodych osób pracuje.
A co do biletu internetowego w PR. Kupiłem, zabrałem ze sobą wydrku. Pokazałem przy kontroli.
0 problemów!

[ Dodano: 27-06-2010, 01:08 ]
Cytat:
pozwolić na sczytanie kodu z innych urządzeń - tel kom, PDA, laptopy, netbooki...

zwłaszcza, że i tak używa się terminali mobilnych. Czy ktoś z pracowników mógłby coś napisać czy są duże problemy (niełapanie numeru)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

egon Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Sie 2008

PostWysłany: 27-06-2010, 08:17    Odpowiedz z cytatem

Noema nie opowiadaj głupot że z PR Wrocław żaden pracownik z tzw.pierwszego kontaktu nie miał szans pracować w Kolejach Dolnośląskich.Znam naprawdę sporo takich osób.
Druga sprawa dotyczy biletów internetowych na laptopie:jak na razie w PR i IC nie ma możliwości zalegalizowania takich biletów.Bilet musi być fizycznie w pociągu a nie na ekranie laptopa i tego nie da się przekroczyć.
W IC pomimo że kierownik/konduktor posiada na terminalu dokładną informację o biletach internetowych sprzedanych na konkretny pociąg,wraz z numerami tych biletów nie może uznać biletu który znajduje się na laptopie.
Aby zakończyć już ten temat - czy w urzędzie skarbowym też dyskutujecie z urzędnikiem na temat przepisów podatkowych śmiem wątpić.Faktem jest że przepisy w sprawie sprzedaży internetowej są archaiczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REGIOchłopak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2009

PostWysłany: 27-06-2010, 08:59    Odpowiedz z cytatem

egon, wybacz ale konduktor a urzędnik w US to dwie zupełnie inne osoby Śmiech i nie widzę powodu aby je porównywać...a dyskutować będę chętnie jeśli mam podstawę do tego Very Happy

_________________
REGIOchłopak BLOG- Informacje, promocje, podróże.
http://regiochlopak.blogspot.com/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 27-06-2010, 15:20    Odpowiedz z cytatem

egon napisał/a:
Noema nie opowiadaj głupot że z PR Wrocław żaden pracownik z tzw.pierwszego kontaktu nie miał szans pracować w Kolejach Dolnośląskich.Znam naprawdę sporo takich osób.

No popatrz, Ty znasz wiele takich osób a ja i moi znajomi z KD nie znają nikogo. Powtarzam po raz drugi, pracownicy PR Wrocław nie są przyjmowani do pracy w KD na stanowiska związane z obsługą pasażera. KD zatrudniają ludzi spoza kolei i sami ich sobie szkolą na konduktorów/kier. pociągów.

Wracając do tematu. Jak kupuję przez internet bilet na samolot to nawet nie muszę niczego drukować. Nawet kodu nie muszę mieć przy sobie! Przy odprawie wystarczy sam paszport.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

REGIOchłopak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2009

PostWysłany: 27-06-2010, 19:17    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj jechałem z biletem internetowym i konduktor nie miał problemu absolutnie żadnego, zeskanował bilet skasował i poszedł dalej...tak jak mówiłem, ktoś wyszukał dziury w całym, choć faktycznie trzeba uważać bo mogą się znaleźć nadgorliwcy...

_________________
REGIOchłopak BLOG- Informacje, promocje, podróże.
http://regiochlopak.blogspot.com/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 09-07-2010, 09:27    Odpowiedz z cytatem

Wszystko jest już wyjaśnione dostałem e-maila z Przewozów Regionalnych:

W odpowiedzi na Pana maila informuję, że w odstępstwie od "Zasad i warunków korzystania z biletów na przejazdy pociągami interRegio uruchamianymi przez "Przewozy Regionalne" sp. z o.o. zakupionymi za pośrednictwem Internetowego Systemu Sprzedaży (ISS) od 25 czerwca 2010r. posiadacz biletu zakupionego za pośrednictwem ISS nie musi zgłaszać kierownikowi pociagu lub konduktorowi zamiaru odbycia przejazdu. Umowe przeqwozu uważa się za zawartą z chwilą, kiedy podróżny z ważnym biletem zakupionym za pośrednictwem ISS zajął miejsce w danym pociagu.

Krystyna Drągowska
"Przewozy Regionalne" spółka z o.o.
Biuro Windykacji Należności Przewozowych
Gniezno
tel.783933083

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 09-07-2010, 14:50    Odpowiedz z cytatem

Jeśli jest to pismo, np w Wordzie to radzę je wydrukować i czasem pokazać konduktorowi, bo niektórzy mogą nie wiedzieć, że tak jest i będą obstawać przy swoim, a czasem może zdarzyć się taki, co bilet wraz z dopłatą wypisze.

A jak zobaczy pismo, to uwierzy, albo zadzwoni i się dopyta. Kiedyś miałem podobną sytuację, jak stare legitymacje kolejowe były przedłużone, chyba aż do marca bo znaczków nie było i w końcu się wkurzyłem, że za każdym razem konduktorzy mówili, że legitka nie ważna, bo brak znaczka - wziąłem z biura pismo z pieczątką, pokazałem, kondi przeczytał sobie i poszedł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 10-07-2010, 15:56    Odpowiedz z cytatem

pismo dostałem w zwykłej wiadomości e-mail. A z tego co wiem drużyny podpisały zarządzenie że pasażer już takiego obowiązku nie ma

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jetair Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2009

PostWysłany: 14-07-2010, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Wczoraj jechałem Interregio i akurat przeczytałem ten temat. Gdyby nie on, nawet nie próbowałbym brać zwrotu kasy. Faktycznie, zwrot się dostaje, pomimo odbytej podróży. Konduktorka nie umiała mi biletu sprawdzić, tak się zestresowała, że trzymając mój bilet internetowy zapytała się mnie dokąd jadę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pavlo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2009

PostWysłany: 14-07-2010, 21:07    Odpowiedz z cytatem

Czyli kupiles bilet, odbyles podroz i jeszcze chcesz zwrot?

Jak w tym kraju ma byc dobrze sie pytam?? na kazdym kroku kolesiostwo, kombinatorzy oszusci i zlodzieje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 22 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 20, 21, 22  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl