Hmmmm.... Jako, że jest ciepło to proponuję zrobić śnieg z purre ziemniaczanego z domieszką białej farby. Napewno wszyscy się ucieszą, szczególnie dzieci, które mają właśnie ferie. Choć nie polecam rzucać takim śniegiem
_________________ W Polsce nie ma nadziei na normalną kolej.....
Oddać samorządom przewozy w województwach! I będzie tak jak jest na Mazowszu.
A jak Krycha będziesz miała więcej info o terminach, rozkładzie, możliwości PRZEJAZDU tym pociągiem, to bardzo poproszę! Może być na forum, może być na priw.
Oczywiście dam znać, jeśli dowiem się czegoś więcej odpowiednio wcześniej.
Pirat wstawi na forum materiał video z otwarcia LCS w Bolesławcu.
Torpol i PRKiL dokończą roboty na stacji Zgorzelec
22 stycznia w siedzibie PKP PLK podpisano umowę na dokończenie robót na stacji Zgorzelec w ramach projektu modernizacji linii E 30 na odcinkach Węgliniec - Zgorzelec i Węgliniec - Bielawa Dolna.
Konsorcjum, w skład którego wchodzą Torpol Poznań (lider) i PRKiL Wrocław, zajmie sie budową toru (3,8 km), modernizacją 11 rozjazdów, budową odwodnienia (drenkolektory i drenaż), przebudową dwóch przejazdów i przejścia przez tory dla pieszych. Zbudowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym (sygnalizatory, napędy, liczniki osi), linie potrzeb nietrakcyjnych i niskich napięć, a także dwa perony z pochylniami dla osób niepełnosprawnych. Planowana jest również przebudowa sześciu obiektów inżynieryjnych, w tym wiaduktu o konstrukcji stalowej, trzech przepustów i kładki.
Wartość prac to ponad 11,5 mln euro. Fundusze na te przedsięwzięcie pochodzą ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa. Zamówienie zostanie zrealizowane w ciągu 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Spółka Polimeksu-Mostostalu zmodernizuje linię kolejową E30 za 11,6 mln euro netto
Warszawa, 23.01.2008 (ISB) - Konsorcjum zależnej od Polimeksu-Mostostalu spółki Torpol oraz Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych i Inżynieryjnych podpisało umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe na modernizację linii kolejowej E30 na odcinku Węgliniec - Zgorzelec i Węgliniec - Bielawa Dolna, podał Polimex-Mostostal w komunikacie. Wartość kontraktu wynosi 11,6 mln zł netto.
"Za wykonane prace Torpol otrzyma wynagrodzenie brutto w wysokości 14.116.505,83 euro, czyli netto 11.570.906,42 euro" - czytamy w komunikacie.
Spółka podała, że termin wykonania umowy wynosi 10 miesięcy od dnia rozpoczęcia robót, który musi nastąpić nie później niż 42 dni od dnia podpisania umowy.
"Od dnia 22 czerwca 2007 roku spółka Torpol, jako członek różnych konsorcjów, zawarła z PKP Polskie Linie Kolejowe pięć umów, których łączna wartość netto wynosi 96.489.487,29 zł, natomiast zakres prac przypadający na Torpol wynosi netto 71.613.126,86 zł" - czytamy dalej.
Po trzech kwartałach 2007 roku grupa Polimex-Mostostal miała 75,16 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 52,36 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 2448,24 mln zł wobec 1599,58 mln zł.
Źródło: Gazeta Wyborcza
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Do tej pory dostanie się do pociągu na stacji PKP w Zgorzelcu było proste jedynie dla ludzi młodych i wysportowanych. Osoby w podeszłym wieku czy niepełnosprawne bez pomocy innych nie były w stanie ani wsiąść, ani wysiąść z wagonu z powodu bardzo niskich i nieutwardzonych peronów. Były nie tylko niewygodne, ale w czasie deszczowej pogody tworzyły się na nich błotniste kałuże.
Teraz w ciągu najbliższych 10 miesięcy ma to się zmienić. PKP podpisały z wykonawcami umowę na dokończenie robót przewidzianych w projekcie modernizacji linii kolejowej E30 na odcinkach Węgliniec - Zgorzelec i Węgliniec - Bielawa Dolna. Umowa obejmuje m.in. budowę dwóch nowych peronów z pochylniami dla osób niepełnosprawnych na stacji Zgorzelec.
W ramach tej samej umowy przebudowane zostaną także dwa kolejne przejazdy kolejowe w Zgorzelcu, w ciągu ulicy Francuskiej i Bohaterów II Armii Wojska Polskiego, na których stan skarżyli się kierowcy. Zaplanowane roboty obejmują także modernizację 3,8 km torowiska oraz remont stalowego wiaduktu nad ul. Warszawską. Wszystkie te prace wycenione zostały na 11,5 mln euro. Jak zapewnia Mirosław Siemieniec z wrocławskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., roboty mają zakończyć się w przyszłym roku.
Nadal jednak nie wiadomo, co stanie się z budynkiem obskurnego dworca w Zgorzelcu. PKP nie kwapi się do remontu.
Źródło: NaszeMiasto.pl
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Wszystko pięknie wygląda, są pieniądze tylko... ktoś te prace musi wykonać, a patrząc na dotychczasowe dokonania PRKiI czy podwykonawców trudno oprzeć się wrażeniu, że prace idą w żółwim tempie. Przykład: stacja Wrocław-Żerniki rozkopana już pół roku i pewnie do wiosny nie skończą. Po prostu brakuje ludzi do pracy. Fachowcy powyjeżdżali albo pracują za konkretne pieniądze w innych firmach. A w kolejowych spółkach wydajność pracy pozostawia wiele do życzenia (jaka płaca taka praca niestety). Dlatego też te szumne zapowiedzi związane z modernizacją E-30 przynajmniej na odcinku Wrocław-Legnica przesuną się "nieco" w czasie. Zanim zostanie ukończona ostatnia stacja/szlak to pewnie już te pierwsze wyremontowane będą potrzebowały poprawek. Bo nie wystarczy tylko zmodernizować linie, ale trzeba też to utrzymywać, o czym widocznie zapomina się. A szkoda, bo to zmarnowane fundusze, które mogą się przydać w innym projekcie.
Kilka dni temu rozpoczęła się modernizacja stacji Zgorzelec tzw."Ujazd". Pierwsze prace polegają na usunięciu wszystkich drzew i krzaków rosnących na nasypie i wzdłuż torów od stacji Zgorzelec Miasto do Zgorzelec Ujazd.
W kwietniu po linii Legnica - Węgliniec pociągi mają jeździć z prędkością 160 km/h. Tak zapewnia dyrektor Dul. W efekcie czas przejazdu pociągu z Wrocławia do Zgorzelca wyniesie ok. 130 min. Jednak tylko w teorii. Trzeba zmienić rozkład jazdy - dostosować do wyższych prędkości. W tej chwili najwolniejszym pociągiem jest pospieszny "Oleńka" Zgorzelec - Warszawa. Wszystkie osobowe jeżdżą szybciej od "Oleńki"! Tak PLK układa rozkład jazdy, że po modernizacji pospieszne jeżdżą wolniej niż przed modernizacją.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum