Wybiera się ktoś w środę na ten cyrk do Bolesławca? Ja niestety pracuję, ale liczę na obszerną relację i zdjęcia.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Pociągi na trasie do Węglińca przyspieszają. Mogą mknąć po szynach nawet do 160 kilometrów.
Czas podróży pociągami jadącymi z maksymalną prędkością skróci się o ok. 17 minut. W środę po raz pierwszy z taką szybkością pojedzie specjalny pociąg. Tak oficjalnie zostanie otwarta magistrala na odcinku Legnica - Węgliniec.
- Na razie nie wiadomo, kiedy pierwsze pociągi będą kursowały w takim tempie - przyznaje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK we Wrocławiu. - Choć InterCity już teraz mogą jeździć tak szybko. Dla składów osobowych czas jazdy nie zmieni się - zatrzymują się na zbyt wielu stacjach. Pasażerowie za to odczują większy komfort jazdy: mniejszy hałas i słabsze drgania.
Podczas modernizacji magistrali położono nowe tory, wyremontowano perony na stacjach. W Bolesławcu powstała nowoczesna sterownia. Gotowy jest także kolejny odcinek z Węglińca do Zgorzelca. Kończy się tutaj remont stacji. Otwarcie w grudniu.
- Trwają jeszcze prace na trasie Wrocław-Legnica. Zakończymy je do 2010 r. - zapewnia Mirosław Siemieniec.
Kolejarze muszą też zadbać o spełnienie norm unijnych dotyczących ochrony środowiska. Chodzi między innymi o swobodną migrację płazów.
- Powstaną też przejścia dla małych i dużych zwierząt. Wzdłuż torów staną urządzenia, które ostrzegają przed nadjeżdżającym pociągiem, emitując głosy rannych zwierząt albo drapieżnych ptaków i odstraszają je od wejścia na tory - dodaje Siemieniec.
Modernizacja magistrali kosztowała 194 mln 804 tys. euro.
13.19 - Legnica - postój 2 min. - prezentacja nt. modernizacji E 30, konferencja prasowa w pociągu;
13.50 - przyjazd do Bolesławca - meldunek dotyczący wykonania zadania [komuna na kolei rządzi],
No to fajnie czas przejazdu ... 29 min wiec dłużej niż osobowy przyspieszony
Wiec będą chyba jechać 120 km/h a nie 160
no ale pewnie dla prestiżu pociągnie ich ep09 z zawrotna szybkością 120
Może tego nie pamiętacie, ale ja mam cholernie dobrą pamięć. Jeszcze 12-14 lat temu pociąg pospieszny z Legnicy do Bolesławca jechał 24-25 minut. A więc szybciej niż teraz, po "modernizacji". Można to sprawdzić w starych SRJP.
Beton PLK oczywiście może ogłosić sukces, bo rok przed "modernizacją" ten sam pociąg pospieszny z Legnicy do Bolesławca (46 km) wlókł się ponad 60 minut. Dziś jedzie dwa razy szybciej. Ale wolniej niż kilkanaście lat temu...
Tak więc polityka betonu PLK wygląda następująco: dobić maksymalnie jakąś ważną linię (magistralę), po której pociągi pospieszne wloką się 30-40 km/h (a miejscami 10 km/h), potem za fundusze unijne zrobić pseudo-modernizację (przy okazji się nachapać!) przywracającą parametry sprzed kilkunastu lat i ogłosić z wielką pompą wielki sukces.
Może po prostu boją się jechać szybciej! W końcu dobrze wiedzą jak wykonali tą modernizację!
A tak a propos, to w 1971 pociąg pośpieszny Warszawa - Paryż, odcinek Wrocław - Bolesławiec pokonywał w 96' ( 12:44 - 14:20 ).
I nie byli potrzebni do tego żadni oficjele!
Teraz szybciej pojedzie aż jeden pociąg, w dodatku kursujący tylko raz w tygodniu- POGÓRZE!
Naprawdę olbrzymi krok naprzód!
Podobnie będzie pewnie po modernizacjach na CMK i 8. Czas przejazdu Warszawa-Kraków 2:30, czyli o 5 minut szybciej niż 10 lat temu (ale pół godziny szybciej niż w RJ 2007-2009). Tyle, zę na CMK, to przynajmniej coś jeździ z prędkością 160 km/h. A na E-30 nic!
To jest przejaw marnowania pieniędzy podatników i funduszy z UE. Chore państwo - chora kolej. Najpierw wywyalają miliony w modernizację E 30, po której jeżdzą EZT i stare osobowe. Jedynym wyjątkiem sa pośpiechy czy przyspieszone osobówki do Goerlitz- ale i te mogłyby jeździć znacznie szybciej.
Jeśli mają wagony na 160 km/h (a wiele pośpiechów ma takie - można dać na tą linię), to tylko kwestia lokomotywy... 10 Taurusów nie polepszy sytuacji. Na E-30 powinny jeździć EP09, na CMK z IC, EX składy zespolone i nowe lokomotywy. niestety, mamy tylko siódemki i byki z Vmax 125 km/h (w które się ciągle inwestuje - oczywiście na malowanie).
[ Dodano: 12-11-2008, 09:18 ]
A teraz zagadka: jak PKP IC zamierza to zrealizować:
W rozkładzie jazdy 2009/2010 pociągi Intercity pojadą*, w relacji:
Warszawa Centr. – Poznań Gł. – 2 h 30 min
Warszawa Centr. – Gdańsk Gł. – 3 h 50 min
Warszawa Centr. – Katowice – 2 h 20 min
Warszawa Centr. – Kraków Gł. – 2 h 35 min.
* czas przejazdu bez postojów, przy prędkość 160 km/h.
Byłem i widziałem cyrk niezły ZED robił zdjęcia
Przecięcie wstęgi, SOK z karabinami jako warta honorowa przed figurą św. Katarzyny, i cudowny komentarz: "Warto było modernizować dla takiej ilości pociągów" akurat między 13.50-14.20 ruch w Bolesławcu jest spory
Przecięcie wstęgi, SOK z karabinami jako warta honorowa przed figurą św. Katarzyny, i cudowny komentarz: "Warto było modernizować dla takiej ilości pociągów" akurat między 13.50-14.20 ruch w Bolesławcu jest spory
Ale prezydent Bolesławca w swoim przemówieniu nawiązał do projektu nowego rozkładu jazdy i powiedział, że jest niedopuszczalne, aby od 18:00 do 5 rano nie było żadnego pociągu do Wrocławia. Dokopał też nieruchomościom PKP mówiąc, że przez wiele lat na bolesławieckim dworcu był syf i koczowali bezdomni, którzy hodowali różne zwierzątka (w domyśle: wszy).
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Wspólna dyspozytura PKP Cargo i Railion Deutschland w Węglińcu otwarta
7 listopada na stacji granicznej z Niemcami w Węglińcu otwarto wspólną dyspozyturę PKP Cargo SA i Railion Deutschland AG (DB Schenker).
Otwarcia dokonali przedstawiciele central obu spółek: Franciszek Kostrzewa – dyrektor Biura Kierowania Przewozami PKP Cargo i Dieter Mehnert – szef dyspozytur Ost i Südost Railion.
Dyspozytorzy nadzorujący pracę na styku polskiej i niemieckiej infrastruktury kolejowej wykonują obecnie czynności służbowe we wspólnym pomieszczeniu biurowym, wyposażonym w niezbędny sprzęt komputerowy z pełnym dostępem do wykorzystywanych przez obie strony systemów elektronicznego nadzorowania pracy eksploatacyjnej. Do użytku pracowników oddano również wyremontowane kompletne zaplecze socjalne.
Otwarcie wspólnej dyspozytury umożliwi dalsze usprawnianie procedur przekazywania pociągów towarowych na granicy państwowej oraz wpłynie na poprawę jakości i punktualności w procesie realizacji przewozów towarowych przez kolejowe przejście graniczne Węgliniec – Horka. Zarówno dyspozytorzy PKP Cargo SA, jak i dyspozytorzy Railion Deutschland AG ukończyli podstawowe kursy językowe oraz zostali przeszkoleni z zakresu znajomości stosowanych przez drugą stronę procedur decyzyjnych i użytkowanych systemów eksploatacyjnych. Doświadczenia z realizacji tego projektu zostaną wykorzystane w usprawnianiu współpracy obu przewoźników na innych polsko – niemieckich kolejowych przejściach granicznych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum