Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 32, 33, 34  Następny
Modernizacja E30 Wrocław - Legnica - Zgorzelec
Autor Wiadomość

dexter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Paź 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-03-2007, 16:36    Odpowiedz z cytatem

Do końca lipca szykuje się małe zamieszanie z modernizacją E-30 na odcinku Węgliniec - Pieńsk. Po przeprowadzonej wymianie podtorza oraz samej wymianie szyn doszło do naruszenia wiaduktu po którym przejeżdżają pociągi jadące w stronę granicy. W związku z tym za kilka dni rozpoczynają się prace polegające na "poszerzeniu światła tunelu kolejowego".

_________________
Moderatorzy niedowidzą.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kub@ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2006
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 30-03-2007, 18:15    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W związku z tym za kilka dni rozpoczynają się prace polegające na "poszerzeniu światła tunelu kolejowego".



dexter, Jeśli chcesz wiedzieć to już zaczęło sie poszerzanie tego wiaduktu. Od chyba 5 dni jest tam codziennie coś robione.Ale jak zawsze to u nas bywa ciekawe czy do lipca sie wyrobią choć nie wygląda to na jakieś wielkie zadanie.Ale niestety to Polska i tu wszystko jest możliwe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mar-cin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 03-06-2007, 18:21    Odpowiedz z cytatem

Jaki jest stan robót na linii E30 Zgorzelec - Węgliniec - Legnica - Wrocław - Opole? Czy na którymś z odcinków można jechać 160 km/h?? jeżeli nie to na kiedy jest planowany do oddania pierwszy odcinek na którym można będzie jechać 160 km/h?? Pytam bo tak mnie zastanawia że od przyszłego rozkładu mają być dwa pośpiechy dalekobieżne na Zgorzelec - Wrocław. Ten do Krakowa większą część swojej trasy jedzie po modernizowanych lub już zmodernizowanych torach linii E30. Będzie go ciągać EP09? lub coś na 160??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kub@ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2006
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 03-06-2007, 18:22    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie 1 czerwca na całym odcinku Węgliniec - Zgorzelec (pomijając modernizowana stacje Pieńsk) pociagi zaczęły jeździć po dwóch torach. Nie wiem dlaczego, ale po nowym torze jezdza strasznie wolno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lis 2005
Skąd: z bocznego toru...

PostWysłany: 03-06-2007, 20:48    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nie wiem dlaczego, ale po nowym torze jezdza strasznie wolno

Pewnie standardowo przez okres 2tyg. od otwarcia jest 50km/h - tor po stabilizacji.

_________________
Jestem dyspozytorem własnego toru...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kub@ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2006
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 05-06-2007, 15:38    Odpowiedz z cytatem

Co do jazdy po dwóch torach od 1 czerwca to się pomyliłem, ponieważ tak było tylko przez dwa dni. Otóż obecnie jeździ sie po nowo oddanym torze a nowy tor po którym się jeździło w połowie drogi z Węglińca do Pieńska został rozebrany. Nie wiem co było tego przyczyną, ale śmiesznie to wygląda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 26-06-2007, 17:45    Odpowiedz z cytatem

Groźne urwisko nad peronami

Lepiej nie zapuszczać się na spacery z dziećmi w rejon parku przy dworcu kolejowym PKP w Zgorzelcu. Łatwo tam o nieszczęście.

Firma, która zajmowała się modernizacją linii kolejowej z Węglińca i przebudową peronów stacji Zgorzelec Miasto, oczyściła przy okazji skarpy wąwozu, w którym przystanek kolejowy jest ulokowany. Zapomniała jednak, żeby stromiznę ogrodzić od góry płotem. Teraz jest więc tak, że nieostrożny spacerowicz, zbliżając się zanadto w stronę torowiska, może spaść ze stromej, kamienistej skarpy kilka metrów w dół.

Sprawa braku ogrodzenia jest na tyle poważna, że stała się jednym z tematów poruszanych podczas ostatniej sesji rady miejskiej. Radni zobowiązali władze miasta do wystąpienia z wnioskiem do wykonawcy robót kolejowych o wykonanie ogrodzenia. Jak mówi jednak wiceburmistrz Radosław Baranowski, mimo zgłaszanych próśb, kolej bardzo opieszale reaguje na wszystkie wnioski w sprawie niedoróbek prowadzonej inwestycji.

Źródło: NaszeMiasto.pl

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-07-2007, 10:38    Odpowiedz z cytatem

Będzie remont magistrali kolejowej do Medyki

Modernizacja torów do granicy wschodniej, przebudowa peronów, budowa dwóch tuneli na rzeszowskim dworcu. To inwestycje, które mogłyby się zakończyć do 2013 roku.

Wszystko zależy od rządu. Jeżeli zgodzi się na włączenie tych inwestycji do najpilniejszych zadań PKP, modernizacja magistrali z Krakowa do Medyki zakończy się do 2013 r. Jeżeli pozostaniemy na liście rezerwowej, inwestycja oddali się o kilkanaście lat.

- Musimy znaleźć się na zasadniczej liście inwestycji PKP. Liczymy na wsparcie parlamentarzystów - mówi Marian Jojczuk, koordynator przebudowy magistrali.

Plany inwestycyjne na Podkarpaciu są ambitne. Po modernizacji i przebudowie magistrali, pociągi mają jeździć z szybkością do 160 km/h. Zmieni się oblicze dworca głównego w Rzeszowie. Zniknie obecna kładka, zostaną wybudowane dwa tunele. Jeden - łączący plac dworcowy z ul. Kochanowskiego i peronami. Drugi - dworzec z peronami.

Nowy tunel powstanie również na ul. Konopnickiej - w miejsce obecnego przejazdu kolejowego. Generalny remont czeka również wiadukt na ul. Batorego. W sumie inwestycja będzie kosztować kilkaset milionów złotych.

W tym roku prowadzone są prace przy modernizacji trasy z Rzeszowa do Warszawy, przez Ocice, Sandomierz, Radom.

Źródło: Nowiny24

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 10-07-2007, 21:43    Odpowiedz z cytatem

Będzie remont magistrali kolejowej do Medyki

Raczej nie będzie...

Pozdrawiam
RW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 12-07-2007, 16:12    Odpowiedz z cytatem

W pół godziny z Katowic do Krakowa

Po nowym torowisku pociągi będą mknąć z prędkością 200 kilometrów na godzinę. W ten sposób dojazd z Katowic do stolicy Małopolski trwać może... 30 minut.

Umowę w tej sprawie podpisał właśnie minister transportu Jerzy Polaczek i zarząd PKP. - Pieniądze na tę inwestycję pochodzić będą z europejskiego Funduszu Spójności - powiedział wczoraj minister Polaczek. - Podpisana między mną a PKP umowa w tej sprawie w praktyce przesądza o realizacji tego przedsięwzięcia.

Nowe torowisko na odcinku Zabrze - Kraków jest fragmentem kolejowej trasy europejskiej E-30, przebiegającej w Polsce od granicy z Niemcami, przez Wrocław, Opole, Gliwice aż do Krakowa. Do tej pory odcinek między Zabrzem a Krakowem, z powodu spodziewanych ogromnych kosztów jego wykonania (około 40 obiektów mostowych) znajdował się na liście rezerwowej. Teraz, kiedy ogłoszono, że Euro 2012 odbędą się w Polsce, a Chorzów i Kraków mogą być arenami mistrzostw, zdecydowano o przesunięciu środków i realizacji w pierwszej kolejności specjalnego połączenia między stolicami Górnego Śląska i Małopolski.

- Na tym odcinku supernowoczesne składy zespolone, które planujemy kupić, będą mogły rozwijać prędkość nawet 200 kilometrów na godzinę - mówi minister Polaczek. - Konwencjonalne pociągi ekspresowe będą natomiast mogły jeździć z prędkością 160 kilometrów na godzinę. W praktyce oznacza to, że mieszkańcy aglomeracji, mający dwie godziny wolnego czasu, będą mogli wybrać się pod Wawel nawet na obiad.

Przypomnijmy, że dzisiaj nawet najszybsze pociągi odcinek między Krakowem a Katowicami pokonują w 1,5 godziny. Na niektórych fragmentach trasy torowisko jest na tyle zniszczone, że składy zwalniają do 40 kilometrów na godzinę.

Krzysztof Łańcucki, rzecznik Polskich Linii Kolejowych, jest jednak bardziej ostrożny, gdy mówi o szybkim połączeniu Katowice-Kraków.

- Rzeczywiście, taka umowa została zawarta - potwierdza Krzysztof Łańcucki. - Teraz trzeba ogłosić przetarg i wyłonić wykonawców. To są zawsze bardzo trudne sprawy.

źródło: Dziennik Zachodni

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 12-07-2007, 22:51    Odpowiedz z cytatem

Fajnie, brawo, bo wszyscy eksperci to postulowali, ale z Krakowa do Medyki nie będzie.

Przynajmniej do 2012. Potem - owszem.

Pozdrawiam
RW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 07-08-2007, 18:51    Odpowiedz z cytatem

W 2012 r. z Przemyśla do Krakowa 160 km/h?

Parlamentarzyści z Podkarpacia, marszałek i wojewoda zwarli szyki w staraniach o modernizacje magistrali kolejowej E30. Jeśli ich argumenty znajdą akceptację i poparcie w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego oraz Ministerstwie Transportu, już przed inauguracyjnym meczem Euro 2012 pociągi z Przemyśla do Krakowa (i w druga stronę) mknąć będą z prędkością 160 km na godzinę.

Samorząd województwa projekt ten oflagował, co w praktyce nadaje zadaniu rangę priorytetu. Głównym argumentem uzasadniającym konieczność inwestycji są mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2012 r. i potrzeba unowocześnienia połączeń kolejowych.

- Kibice jeżdżą na mecze grupami. Pociąg nie może się z nimi kolebać 40 kilometrów na godzine, jak obecnie. Nie wyobrażam sobie, żeby na te inwestycje zabrakło pieniędzy. Takiego samego zdania są parlamentarzyści i wojewoda, którzy nas w tych staraniach mocno wspierają - podkreśla Bogdan Rzońca, wicemarszałek województwa podkarpackiego.

E30 jest linią kolejową krajową. Wicemarszałek zaznacza, że na etapie starań o urealnienie tego przedsięwzięcia samorząd województwa zrobił wszystko, co do niego należało. Ostateczną decyzję w sprawie dalszych losów projektu podejmie dyrekcja
generalna PKP.

źródło: Super Nowości
www.rynek-kolejowy.pl

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kolo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Cze 2007

PostWysłany: 09-08-2007, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Pomarzyć zawsze można .Tak samo pięknie miało być między Wrocławiem a Opolem prace trwają już z 8 lat zrobiono może już tory szlakowe od Św.Katarzyny do Opola Zach. czyli ok.70km i co? Ano 160km\h można osiągnąć na odcinku ok12-13 km.Blokada samoczynna działa jak jej się chce. MASAKRA!!! Brawa-jest to odpowiedz na zapytanie Mar-cin-a

_________________
Myśl co robisz,ale nie rób tego co myślisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-10-2007, 20:25    Odpowiedz z cytatem

Nawet 200 kilometrów na godzinę będą mogły jeździć pociągi z Opola do Krakowa. W 2012 czas podróży może się skrócić nawet o kilkadziesiąt minut.

Będzie to możliwe dzięki modernizacji trasy Opole - Kraków, która jest częścią korytarza komunikacyjnego łączącego Ukrainę z Niemcami. Przebudowa linii będzie polegać na dostosowaniu torów do pociągów pasażerskich o prędkości 200 km/godz., czyli do dwa razy większej niż teraz. Tory, po których poruszają się takie składy, nie mogą się krzyżować z drogami. Stąd likwidacja przejazdów na trasie Opole - Kędzierzyn Koźle.

- Wszystkich - podkreśla Tadeusz Siwek, dyrektor ds. technicznych w opolskim oddziale Polskich Linii Kolejowych PKP. - Zastąpią je wiadukty lub tunele.

Choć modernizacja linii była planowana od wielu lat, dopiero w tym roku projekt nabrał przyśpieszenia. Stało się tak w związku z przyznaniem Polsce praw do organizowania Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 roku.

- Obecny plan zakłada, że do tego czasu trasa Opole - Kędzierzyn będzie już przebudowana - przyznaje Siwek. Dlatego projektanci wynajęci przez PKP odwiedzili już wszystkie opolskie gminy, przez które przebiega linia kolejowa w stronę Krakowa. Ustalali szczegóły inwestycji. Kolej szacuje bowiem, że dzięki modernizacji linii powstanie u nas kilkanaście nowych wiaduktów i niewiele mniej przejść podziemnych.
promocja

PKP zakłada, że prace rozpoczną się w 2009 roku.
- Przetargi miałyby być prowadzone systemem projekt razem z wykonaniem, to przyśpieszy inwestycję - ocenia Tadeusz Sobotnik, kierownik kontraktu w katowickim oddziale PLK PKP.

Ze wstępnych szacunków wynika, że przebudowa odcinka tylko z Opola do Krakowa może kosztować aż 2 mld euro. Z tego na Opolszczyźnie zainwestowanych będzie kilkaset milionów. Skąd te gigantyczne pieniądze? Z budżetu państwa, Europejskiego Banku Inwestycyjnego i funduszy Unii. Co ważne, dzięki tej inwestycji rosną także szanse na przebudowę opolskich dworców. I choć Unia na to pieniędzy nie da, to PKP chcą same poprawić estetykę dworców. Ma się to stać także przed Euro 2012.

Źródło: Nowa Trybuna Opolska

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 21-10-2007, 23:04    Odpowiedz z cytatem

kolo napisał/a:
Pomarzyć zawsze można .Tak samo pięknie miało być między Wrocławiem a Opolem prace trwają już z 8 lat zrobiono może już tory szlakowe od Św.Katarzyny do Opola Zach. czyli ok.70km i co? Ano 160km\h można osiągnąć na odcinku ok12-13 km.Blokada samoczynna działa jak jej się chce. MASAKRA!!! Brawa-jest to odpowiedz na zapytanie Mar-cin-a


Polska blokada samoczina nowoczesna jest na fundamentow elektricznych obwodow torowych lub licznikow osi? To troche niejasne czi ostaje PKP u SHP lub srobie lepsze sygnalizacje kabinowe do wielkich przedkosczi?

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 34 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 32, 33, 34  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl