Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Małgorzata Kuczewska-Łaska prezesem PR
Autor Wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 30-07-2010, 17:54    Odpowiedz z cytatem

Szampan otwarty!!!
Gratuluję Pani Małgorzato!
Czas na powolny pogrzeb IC!
Powodzenia!

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 30-07-2010, 18:03    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nowa prezes nie będzie miała łatwo! Wkrótce wróg uderzy ze zdwojoną siłą...



Grupa na FB na pewno nie pozostawi tego bez rozgłosu ]:->
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-07-2010, 18:09    Odpowiedz z cytatem

Nie popadajmy w euforię. Czas pokaże czy nowa prezes zarządu PR podoła nowym obowiązkom i wyzwaniom. Nie zapominajmy, że cały czas toczy się wojna o interREGIO, które są solą w oku PKP i MI. Rząd za wszelką cenę i jak najszybciej chce sprywatyzować PKP IC, a jedyną przeszkodą na drodze do giełdy są właśnie pociągi interREGIO. Wojna o utrzymanie monopolu dla PKP IC na trasach dalekobieżnych tak naprawdę dopiero się zacznie. Do tej pory były to tylko dziecinne potyczki. Jestem przekonany, że w najbliższych miesiącach będziemy świadkami zmasowanego ataku na PR i to z kilku stron na raz (PKP SA, MI, UTK, niektóre samorządy wojewódzkie, związki zawodowe, prorządowe media).

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 30-07-2010, 18:15    Odpowiedz z cytatem

Pirat, Bądźmy dobrej myśli. Wnioski do KWR na IR są już w PLK.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-07-2010, 19:12    Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
Jestem przekonany, że w najbliższych miesiącach będziemy świadkami zmasowanego ataku na PR i to z kilku stron na raz (PKP SA, MI, UTK, niektóre samorządy wojewódzkie, związki zawodowe, prorządowe media).

Uderzenie w PR było 3 dni temu ze strony bulteriera zarządu PKP S.A. To zaplanowany czarny pijar przed posiedzeniem rady nadzorczej PR. Pomocną dłoń do wachoidów wyciągnął TVN:

http://www.tvncnbc.pl/dworce-od-nowa,7243633,24,klip.html

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 30-07-2010, 20:06    Odpowiedz z cytatem

Zawsze kobietka ,jeśli w miarę sprawnie będzie rządziła,liczyć na pomoc forów internetowych a nawet nasi skundleni politycy wiedzą że zwłaszcza przeed wyborami dobra opinia w necie ma swoja wagę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jakubuk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sty 2009
Skąd: UK

PostWysłany: 30-07-2010, 20:38    Odpowiedz z cytatem

Jakoś niestety nie widzę, by politycy/decydenci się internetem przejmowali. Jedynie czasem Jacek Prześluga coś napisze na forum RK. Reszta ma na nasze forum (i RK) wywalone. Łapiński był i się zmyl. To wszystko. Ważniejsze jest od nas, to co napisze w gazecie lokalnej jakaś pani Magda czy Julita, to ludzie przeczytają. A ponieważ na ogół dziennikarze nie mają pojęcia o kolei, więc jest jak jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 30-07-2010, 21:17    Odpowiedz z cytatem

A jakieś szczegóły głosowania znacie?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

linia274 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 30-07-2010, 23:18    Odpowiedz z cytatem

Wybór najlepszy z możliwych.
Nie pozostaje nic innego jak życzyć powodzenia w walce z pekapiarzami i profesorami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cezary Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2007

PostWysłany: 01-08-2010, 19:43    Odpowiedz z cytatem

Serdeczne i z serca płynące gratulacje Pani Prezes! Powodzenia !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 04-08-2010, 12:23    Odpowiedz z cytatem

ROZMOWA Z PREZESEM PR:

Rynek Kolejowy: Czy spodziewała się Pani takiego wyboru Rady Nadzorczej?

Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych: W pierwszym konkursie startowało czterech kandydatów, więc miałam 25 procent szans. W drugim było już pięciu kandydatów i moje szanse spadły do 20 procent. Muszę przyznać, że spodziewałam się swojego wyboru dokładnie w tym zakresie prawdopodobieństwa.

Czy podjęła Pani już pierwsze decyzje?

Wczoraj podpisaliśmy akt notarialny z PKP SA, w efekcie czego przejęliśmy nieruchomości, które są bardzo potrzebne Przewozom Regionalnym. Nie są to jeszcze wszystkie nieruchomości do prowadzenia działalności spółki, ale znaczna ich część. Po okresie urlopowym chcemy uporządkować wszystkie sprawy, które wymagają natychmiastowych działań. Największym problemem spółki jest obecnie jej zadłużenie. Będziemy chcieli odbyć szereg rozmów, przede wszystkim z przedstawicielami PKP PLK oraz PKP SA i uzgodnić realne warunki spłaty naszych zobowiązań.

Jakie jeszcze wyzwania przed Panią stoją?

Wypowiedziany został zakładowy układ zbiorowy pracy. Musimy wypracować odpowiednią strategię w tym zakresie. Chcemy także rozwiązać kwestię wciąż niepodpisanych umów na świadczenie przewozów regionalnych z dwoma województwami: śląskim i kujawsko-pomorskim. Przygotowujemy się również do przetargu ogłoszonego przez to ostatnie województwo na świadczenie przewozów kolejowych w regionie na kolejne 10 lat.

Czy wybór Pani na prezesa Przewozów Regionalnych oznacza dalsze rozwijanie oferty interREGIO?

Mogę zapewnić, że cały czas będziemy pracować nad ofertą interREGIO. Nie wiem jeszcze czy będzie to oznaczać większą liczbę połączeń, ale na pewno skoncentrujemy się na promocji oraz ulepszaniu tej oferty w taki sposób, aby zachęcić do niej coraz więcej pasażerów.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 04-08-2010, 14:21    Odpowiedz z cytatem

Kasiura o kulisach wyboru Małgorzaty Kuczewskiej-Łaskiej

Na stronie "Radia Plus Opole" można odsłuchać rozmowę, przeprowadzoną w dniu wczorajszym z Andrzejem Kasiurą, członkiem zarządu województwa opolskiego. Oprócz kwestii związanych z kulisami wyboru nowego prezesa Przewozów Regionalnych, Andrzej Kasiura mówi również o pociągach interREGIO, bieżącej sytuacji spółki i planach na przyszłość, a także o przetargu na zakup dwóch nowych szynobusów dla Opolszczyzny.

Fragment wywiadu dotyczący wyboru Małgorzaty Kuczewskiej-Łaskiej na prezesa Przewozów Regionalnych:

Andrzej Szarometa, Radio Plus Opole: Małgorzata Kuczewska-Łaska to dobry wybór dla kolei regionalnych?

Andrzej Kasiura, członek zarządu woj. opolskiego: Myślę, że tak. Głosowanie na radzie nadzorczej, gdzie z dużą przewagą pani Kuczewska-Łaska została wybrana pokazuje, że ma za sobą poparcie większości współwłaścicieli spółki. Jest to osoba, która już poznaliśmy jako samorządowcy – była dyrektorem finansowym spółki, wiceprezesem spółki – teraz stanie u steru całych Przewozów Regionalnych. Na pewno zna się na sprawach kolejowych, pracowała na tej kolei, wie jakie są oczekiwania samorządowców, zakładała podwaliny tego procesu restrukturyzacji i usamodzielnienia finansowego oddziałów. Myślę, że ma okazję, żeby to doprowadzić do końca.

A dlaczego za drugim razem dopiero? Przecież za pierwszym razem też złożyła dokumenty i dopiero za drugim razem została wybrana. Na co marszałkowie czekali jeszcze? Na jakąś superkandydaturę?

Szczerze mówiąc, liczyliśmy, że konkurs spotka się z większym zainteresowaniem jeszcze specjalistów, fachowców z branży kolejowej. Gdzieniegdzie pojawiały się głosy, że pierwszy konkurs został ogłoszony ze zbyt krótkim terminem składania swoich aplikacji. Postanowiliśmy dać szansę jeszcze raz tym wszystkim, którzy mogliby zgłosić się do konkursu. Było trochę więcej kandydatów niż w pierwszym naborze, natomiast też nie była to jakaś oszałamiająca liczba i pani prezes drugi raz najkorzystniej się zaprezentowała. Przedstawiła najbardziej spójną wizję i rada nadzorcza postanowiła jej zaufać.

13 do 6 podobno było w głosowaniu, tak?

Tak, czyli należy się spodziewać, że zdecydowana większość samorządów poparła. Pamiętajmy, że w radzie nadzorczej jest 16 przedstawicieli samorządów plus trzech przedstawicieli związków zawodowych z Przewozów Regionalnych. Czyli to poparcie jest.

Jakie założenia będzie miała nowa prezes? Czy to będzie kontynuacja tego, co było do tej pory i za poprzedniego prezesa Tomasza Moraczewskiego, czy raczej samorządowcy stawiają nowe wyzwania przed panią prezes?

Przede wszystkim wyprowadzenie na prostą samej spółki. Tutaj nie chcemy eksperymentować, bo pewien proces zmierzający do zmniejszenia kosztów, zwiększenia przychodów i pokazania w każdym województwie, jak ta relacja kosztów do przychodów się ma, jest dla nas bardzo ważna. Proces finansowego usamodzielnienia oddziałów jeszcze się nie zakończył i chcemy, żeby to było wykonane. Drugie zadanie to sprawa związana z ugodami i porozumieniami pomiędzy Przewozami Regionalnymi a przede wszystkim spółkami Grupy PKP i współpracą z Ministerstwem Finansów. I trzecia rzecz to inwestycje aporty, które są przejmowane teraz na majątek Przewozów Regionalnych, żeby to doprowadzić do finału i ustabilizować – jeszcze raz powtórzę – sytuację finansową, żebyśmy my jako samorządowcy wiedzieli, że płacąc odpowiednią cenę za usługi, które spółka nam świadczy, dostajemy najlepszy możliwy towar w danym momencie.

Panie Marszałku, ale chyba samorządowcy mogą być zadowoleni, bo ostatnio nowa pani prezes zanim została dyrektorem Przewozów Regionalnych opublikowała dane dotyczące m.in. pociągów interREGIO. Co prawda nie jest to taki przychód bezpośredni dla spółki, no ale tabor jest eksploatowany i dzięki temu spółka nie ponosi dodatkowych kosztów, gdyby ten tabor miał stać na bocznicy.

Częściowo tak. Nie jesteśmy w pełni zadowoleni jako właściciele, natomiast pokazanie, że te działania, które zostały rozpoczęte dwa lata temu przynoszą teraz swoje owoce, co jest bardzo ważne: sytuacja samej spółki i pracowników spółki wydaje się już ustabilizowana. Nie ma chyba tych obaw, które były trzy lata temu, że spółka stoi teraz na krawędzi i albo uda się uratować, albo ona runie. Wydaje się, że znalazła swoje miejsce na rynku kolejowym, umocniła pociągi interREGIO. Po pewnym przeglądzie, czy wszystkie muszą kursować, też znalazły swoje miejsce. Myślę, że teraz czas na takie spokojne umacnianie swojej pozycji i budowanie nowej strategii na lata następne. Myślę, że to właśnie pani prezes w ciągi kilku najbliższych kilkunastu tygodni powinna przygotować, przedstawić właścicielom, czyli marszałkom województw tak, aby już przed negocjacjami o umowie na rok 2011 samorządowcy wiedzieli, czego mogą się spodziewać i za co powinni zapłacić w przyszłym roku.

Rozumiem, że w tej strategii pociągi interREGIO są nadal, tak?

Tak, tak. Oczywiście.

Odsłuchaj cały wywiad

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 09-08-2010, 14:53    Odpowiedz z cytatem

Kasiura: Wierzę, że nowa prezes PR utrzyma aktualny kurs zmian w spółce

Jak powiedział w komentarzu dla „Rynku Kolejowego” Andrzej Kasiura, członek zarządu województwa opolskiego, dokonany niedawno wybór Małgorzaty Kuczewskiej-Łaskiej na stanowisko prezesa PR, daje nadzieję na kontynuację niełatwego procesu zmian w samorządowej spółce.

Andrzej Kasiura odniósł się najpierw do sytuacji kolei regionalnej na terenie Opolszczyzny. - Województwo opolskie zawarło z Przewozami Regionalnymi Sp. z o.o. sześcioletnią umowę ramową, która w naszej ocenie gwarantuje stabilność finansowania i wykonywania przewozów kolejowych w regionie, oczywiście pod warunkiem wdrożenia niezbędnej restrukturyzacji w kilku strategicznych obszarach działalności po stronie przewoźnika – poinformował Kasiura.

Zdaniem Kasiury, przed Małgorzatą Kuczewską-Łaską stoi teraz niełatwe zadanie kontynuacji restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. W opinii członka zarządu woj. opolskiego, istotnym wyzwaniem jest także dialog ze związkami zawodowymi. - Wierzę, że wybrana przez Radę Nadzorczą Pani Prezes utrzyma aktualny kurs zmian w spółce w szczególności w zakresie restrukturyzacji kosztów i ich właściwej identyfikacji w poszczególnych regionach poprzez tworzone oddziały spółki z ustalonym zakresem samodzielności kompetencyjnej. Istotnym wyzwaniem w najbliższym okresie kilku miesięcy będzie również ustabilizowanie sytuacji wewnętrznej spółki, w tym również uzgodnienie nowej umowy społecznej ze stroną związkową – powiedział Kasiura.

Andrzej Kasiura pozytywnie ocenił również kompetencje nowej prezes PR. - Pani Prezes posiada odpowiednie doświadczenie i wiedzę w obszarze finansów Przewozów Regionalnych, który w chwili obecnej wymaga kluczowych i sprawnie przeprowadzonych zmian, a jednocześnie stanowi podstawę do dalszego istnienia spółki na rynku przewozów pasażerskich – zaznaczył Kasiura. - Szczerze życzę powodzenia Pani Prezes w tej trudnej misji i „szerokiego” wsparcia właścicieli w dążeniu do osiągnięcia wyznaczonych celów – dodał.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 10-08-2010, 10:40    Odpowiedz z cytatem

UMWŚ o wyborze Małgorzaty Kuczewskiej-Łaskiej

- Małgorzata Kuczewska-Łaska była najlepszym kandydatem, który może sobie poradzić z zadaniami, jakie stoją przed Przewozami Regionalnymi – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Witold Trólka z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

- Wybór nowego prezesa samorządowej spółki Przewozy Regionalne nie był łatwy, a konkurs na to stanowisko został rozstrzygnięty dopiero za drugim razem. Kondycja firmy nie jest dobra i spółka ma wiele problemów do rozwiązania. Małgorzata Kuczewska-Łaska była najlepszym kandydatem, który może sobie poradzić z zadaniami, jakie stoją przed spółką. Jako były członek Zarządu, posiada wiedzę w zakresie wewnętrznego jak i zewnętrznego środowiska, w jakim funkcjonuje firma. Daje jej to dobrą podstawę do sprawnego podejmowania decyzji w zakresie restrukturyzacji spółki, wdrażania planu naprawczego, jak i dalszego działania na rynku kolejowych usług transportowych – powiedział Trólka.

Zdaniem Trólki, jednym z ważniejszych zadań, z jakimi musi uporać się nowa prezes PR, jest zawarcie z władzami woj. śląskiego tzw. „umowy rocznej”. Istotnym wyzwaniem będzie także sprawna współpraca ze spółką Koleje Śląskie. - Mamy nadzieję, że jednym z pierwszych doraźnych działań będzie doprowadzenie do zawarcia z województwem śląskim tzw. „umowy rocznej” w ramach szerszej pięcioletniej umowy na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów regionalnych. Strategicznie duże nadzieje wiążemy ze sprawną współpracą związaną z planowanym wprowadzeniem na rynek przewozów w województwie śląskim spółki samorządowej Koleje Śląskie, która ma w znaczący sposób uzupełniać ofertę Przewozów Regionalnych. Podstawowe obszary współpracy obu spółek obejmować będą podział linii pasażerskich między przewoźników, opracowywanie spójnego rozkładu jazdy i wspólny bilet – poinformował Witold Trólka.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Torreador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: Pomorze

PostWysłany: 31-08-2010, 20:56    Odpowiedz z cytatem

A Warsewicz co ? Poznali się na nim ? Dowiedzieli się jakie "sukcesy" miała jego grupa wyżelowanych kolesi z klerykalnej frakcji PiS Śmiech
Komromitacja i wstyd Embarassed Zauważcie jednak, że interesuje go tylko kolej, na której pracował zaledwie 2 lata. No cóż nigdzie nie można kręcić takich lodów jak na państwowej kolei OK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl