Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Sardynki w pociągu do Drezna
Autor Wiadomość

dexter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Paź 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-08-2010, 23:14   Sardynki w pociągu do Drezna Odpowiedz z cytatem

Sardynki w pociągu do Drezna

Pasażerów pociągu relacji Wrocław-Drezno porównać można do sardynek w puszce - dosłownie brakuje miejsca. Zatłoczony pociąg jedzie tylko na jeden wagon. Na stacjach trwa wyścig - kto pierwszy, ten pojedzie, a reszcie pozostaje awantura.

W marcu ubiegłego roku po raz pierwszy na tory wyruszył pociąg relacji Wrocław-Drezno. Od tamtej pory do stolicy Saksonii kursuje trzy razy dziennie. Połączenie możliwe jest dzięki porozumieniu jakie PKP Przewozy Regionalne podpisały z Deutsche Bahn Regio. Polskie i niemieckie koleje liczyły wówczas na pociągi pełne pasażerów i nie pomyliły się, bo okazuje się, że jest ich w nadmiarze.

- To skandal! Płacimy za bilet, a jedziemy na stojąco - skarży się pasażerka, Magdalena Wróbel. Pociąg zatrzymujący się na stacji w Legnicy, Bolesławcu, Węglińcu, Zgorzelcu, Görlitz i Bautzen jest przepełniony, ponieważ jego skład zmniejszył się do jednego wagonu. Nadmiar zainteresowanych podróżą powoduje agresję, bo nie wszyscy mieszczą się do pociągu, a co za tym idzie nie dostają się do wybranego miejsca.

- Pociąg jest zatłoczony. Dawnej były dwa wagony, ale już wtedy panował tłok! Co myślą o nas pasażerowie z Niemiec? Ten pociąg ma być wizytówką Polski? Pierwsza stacja w naszym kraju jest w Zgorzelcu i tutaj jeszcze ludzie się mieszczą, ale później jest tragedia, bo musimy stać przez całą drogę - mówi podróżna Ewelina Sak. Korzystam z tego połączenia, ponieważ dojeżdżam ze Zgorzelca do Wrocławia na studia, a godziny kursowania pociągu mi odpowiadają. Często słyszę w trakcie podróży narzekanie, ponieważ to co się dzieje jest nie do pomyślenia.

Wojciech Kurzyjamski, dyrektor Dolnośląskich Zakładów Przewozów Regionalnych we Wrocławiu twierdzi, że zestawianie pociągu relacji Drezno-Wrocław zależny od kolei niemieckich - przewoźnika DB Regio.

- Ponieważ jest to skład przyjeżdżający właśnie z Niemiec to nie mamy możliwości doczepienia drugiego wagonu, więc jeżeli przyjeżdża jeden człon, to jeden musi także wracać. Jest to relacja przystosowana głównie do połączeń międzynarodowych, ale godziny są dogodne dla wielu podróżnych i w istocie bardzo dużo osób z niego korzysta. Może zdarzyć się dzień, w którym popyt będzie tak duży, że brakłoby miejsca, nawet gdyby jechały trzy, czy cztery człony. Staramy się monitorować takie sytuacje i mieć wszystko pod kontrolą. Należy jednak zauważyć, że pociąg relacji Drezno - Wrocław nie jeździ zawsze na jeden człon, bo niedawno przyjechał na dwa człony - wyjaśnia Wojciech Kurzyjamski.

W rzeczywistości sytuacja wymyka się jednak spod kontroli. Rozgoryczeni pasażerowie, którzy nie mieszczą się w pociągu wszczynają na stacjach awantury - takie sytuacje zdarzają się niestety coraz częściej.

- Z pociągu tej relacji korzysta bardzo dużo osób. Wszystkich dziwi zaistniała sytuacja. Na stacji w Legnicy nie wsiadło do pociągu kilku pasażerów, bo po prostu się nie zmieścili, zdenerwowali się i doszło prawie do bójki - mówi jeden z pracowników kolei, który pragnął zachować anonimowość. Również w Bolesławcu pociąg nie zabrał niepełnosprawnego poruszającego się wózkiem, bo także nie było miejsca.

Dyrektor Kurzyjamski nie potrafił podać konkretnego powodu, dlaczego strona niemiecka zdecydowała się zmniejszyć skład. Liczy jednak, że sytuację uda się unormować. Do Dolnośląskich Zakładów Przewozów Regionalnych we Wrocławiu docierają skargi i sygnały niezadowolenia, ale jak mówi dyrektor - są sytuacje, że podróżni skarżą się również na inne pociągi, więc ten nie jest wyjątkiem. Z innych pociągów jednak z pewnością nie tak licznie korzystają nasi zagraniczni sąsiedzi, którzy przyglądając się sytuacji panującej w pociągach, wyrabiają sobie opinię o Polakach-awanturnikach, którzy nie potrafią zrozumieć, że miejsca po prostu nie ma, bo sytuację tylko tak można wyjaśnić.

źródło: www.zinfo.pl

_________________
Moderatorzy niedowidzą.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: 15-08-2010, 23:59    Odpowiedz z cytatem

a jam takie pytanko do zorrientowanych:
Ile osób podróżujących poc. Wroclaw-Drezno-Wrocław to ludzie z biletami międzynarodowymi, np. Wrocław-Drezno, Legnica-Drezno itp.?

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krakonos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2009

PostWysłany: 16-08-2010, 00:06    Odpowiedz z cytatem

Post użytkownika brambor z 25 kwietnia, dla tych którzy szukają powodów przepełnienia.
brambor napisał/a:
No więc generalnie informację potwierdziłem u Niemców i w PR. PRy nie regulują opłat za drugi zestaw trakcyjny, więc Niemcy na polski odcinek wysyłają tylko jeden. I te brednie, które słyszałem od konduktorów, że winni są Niemcy, bo podstawiają taki tabor niewiele mają wspólnego z rzeczywistością.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-08-2010, 00:08    Odpowiedz z cytatem

Parę dni temu jechałem tym pociągiem - 13:05 z Wrocławia. Pociąg podstawili ok. 20 minut przed odjazdem i od razu ludzie rzucili się na niego szturmem. Na 10 min. przed odjazdem były już zajęte wszystkie miejsca siedzące i stojące. W pociągu pełno cudzoziemców - Niemcy, Czesi, Holendrzy, Francuzi, którzy byli zaszokowani tym co widzieli. Doszło do awantury, bo ktoś usiłował wcisnąć się z rowerem. W Legnicy spora wymiana pasażerów i do Bolesławca nadal ścisk.

PKP IC zlikwidowało wszystkie pociągi dalekobieżne do Zgorzelca, argumentując to znikomą frekwencją. Tymczasem pociągi do/z Drezna pękają w szwach. Dziwię się, że nikt nie wykorzystuje potencjału tej linii. Pociągi Wrocław - Drezno powinny jeździć co 3 godziny, a nie 3 razy dziennie!

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 16-08-2010, 09:52    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie taki sam cyrk miał miejsce w Ślązaku, który do końca wakacji ub. roku był zestawiony z dwóch obskórnych wagonów.

PR powinny wzmacniać składy do Drezna płacąć za dodatkowe jednostki przynajmniej w czasie weekendów, kiedy ludzi jeździ jeszcze więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 16-08-2010, 10:19    Odpowiedz z cytatem

Tak naprawdę największy problem nie tkwi w zestawianiu tego pociągu z jednego Desiro. Całą tą sytuację powoduje brak pociągów w relacji Zgorzelec- Wrocław na linii zgorzeleckiej szczególnie wieczorem. Proszę zauważyć, że w sumie to ze Zgorzelca mamy tylko trzy pociągi do Wrocławia w ciągu doby, właśnie te z Drezna. Pasażerowie nie mają alternatywy do podróżowania. Owszem są busy, ale nie każdy lubi cisnąć się w busie. Uważam, że gdyby ze Zgorzelca było więcej bezpośrednich pociągów do Wrocławia w ogóle problemu by nie było.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

dexter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Paź 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-08-2010, 10:41    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
a jam takie pytanko do zorrientowanych:
Ile osób podróżujących poc. Wroclaw-Drezno-Wrocław to ludzie z biletami międzynarodowymi, np. Wrocław-Drezno, Legnica-Drezno itp.?


Nie ma reguły. Czasem są to dwie osoby a czasem grupy trzydziestoosobowe. Teraz, w okresie wakacji można spotkać wielu anglików, francuzów no i oczywiście niemców. Pamiętam jak przy okazji dyskusji na temat braku postojów w Pieńsku i Chojnowie kolejarze z DB Regio mówili, że jest to pociąg łączący w jak najkrótszym czasie Drezno z Wrocławiem a nie pociąg regionalny. Jak widać wprowadzenie KD na linie Zgorzelec - Węgliniec ożywiło odcinek ale w większości pasażerowie jadący do Wrocławia unikają przesiadek w Węglińcu i wybierają połączenie bezpośrednie.
W poprzednim rozkładzie jazdy pociągi osobowe z Goerlitz do Wrocławia ratowały sytuację, ponieważ pasażerowie jadący ze Zgorzelca, głównie studenci, wybierali podróż właśnie tymi pociągami.

_________________
Moderatorzy niedowidzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 16-08-2010, 11:44    Odpowiedz z cytatem

Czy przypadkiem to PR-y nie dały dupy z tą drugą jednostką, bo z tego co wiem to Drezno - Gorlitz jedzie jedna jednostka, a druga dołączana była przez Niemców w Gorlitz właśnie, bo PR spodziewał się większej liczby pasażerów, ale ponoć wrocławski beton nie płacił dla DB za dołączoną w Gorlitz jednostką ( bo ona miała służyć Polakom właśnie, a nie Niemcom więc dlaczego DB miałyby dołączać ją charytatywnie) i dlatego teraz jeździ tylko jedna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
1259129

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 16-08-2010, 12:15    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dyrektor Kurzyjamski nie potrafił podać konkretnego powodu, dlaczego strona niemiecka zdecydowała się zmniejszyć skład. Liczy jednak, że sytuację uda się unormować.

PR nie potrafią unormować tej sytuacji od czerwca:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=142699#142699

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-08-2010, 12:35    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Do Dolnośląskich Zakładów Przewozów Regionalnych we Wrocławiu docierają skargi i sygnały niezadowolenia, ale jak mówi dyrektor - są sytuacje, że podróżni skarżą się również na inne pociągi, więc ten nie jest wyjątkiem.

Kurzyjamski zaczyna gadać jak jego osławiony poprzednik. Młody a już zalatuje betonem. Cóż, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...
Panie Kurzyjamski, mniej zarozumialstwa i buty, a więcej pokory i zrozumienia dla pasażera, jak nie chcesz pan być przeklinany jak Piech czy Pawicki.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 16-08-2010, 14:25    Odpowiedz z cytatem

Nie byłoby problemu, gdyby pociągów było więcej. Linia zgorzelecka przez lata była olewana przez wszystkich: UMWD, PR i PKP IC. Po likwidacji połączeń dalekobieżnych do/ze Zgorzelca (podziękowania dla betonów z PKP IC - niech was szlag trafi!) pociągi Wrocław - Drezno - Wrocław stanowią kręgosłup komunikacyjny na linii zgorzeleckiej. Pociągi są szybkie i wygodne, stąd ich ogromna popularność. Przesiadki w Węglińcu nikogo nie interesują! KD zapotrzebowania na kolej w naszym regionie nie rozwiązują. Ludzie chcą bezpośrednich połączeń ze Zgorzelca do Wrocławia i niech decydenci wreszcie to zrozumieją.

Jak słusznie zauważył Pirat, trzy pary połączeń na trasie Wrocław - Drezno to stanowczo za mało. Zapotrzebowanie jest na co najmniej 5 par.

wroclaw-drezno.jpg
Plik ściągnięto 140 raz(y) 33.08 KB


_________________

Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mmgg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2006
Skąd: Wroclaw/Mielec

PostWysłany: 16-08-2010, 16:42    Odpowiedz z cytatem

Do Dolnośląskich Zakładów Przewozów Regionalnych we Wrocławiu docierają skargi i sygnały niezadowolenia, ale jak mówi dyrektor - są sytuacje, że podróżni skarżą się również na inne pociągi, więc ten nie jest wyjątkiem.

Ooo ciekawy tok rozumowania...zamiast przeprosić i obiecać że postarają się coś zrobić, to taki tekścik z ust pana Dyrektora:)
A co pasażera obchodzi, że ten nie jest wyjątkiem??
Sorry, ale jeśli Pan Kurzyjamski ma takie podejście, to prawie jak najgorszy beton...
Może za bardzo do stołka się już przyspawał i ma daleko w dupie ludzi jadących trzy godziny do Wrocławia w ścisku i tłoku???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
7977258

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 16-08-2010, 17:13    Odpowiedz z cytatem

Sytuacja w Legnicy 15.08 ciekawe jest to że ludzie tłoczyli się tylko w przedsionku i nie szli dalej w głąb pojazdu, co pokazuje że nie jest tak źle!

Obraz 090.jpg
Plik ściągnięto 964 raz(y) 56.86 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 16-08-2010, 17:57    Odpowiedz z cytatem

Wyjście jest jedno, ATR220!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

radziunio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Mar 2010

PostWysłany: 16-08-2010, 18:00    Odpowiedz z cytatem

To nie chodzi o Zgorzelec tylko o ilość interregio na tej linii a w szczególności na trasie Wrocław-Legnica-Bolesławiec noi może Węgliniec. Z Wrocławia oprócz tego pruchna pkp jeżdzą jeszcze ludzie do pracy oraz studenci! to ich jest najwięcej, w Legnicy dużo osób wysiada natomiast wsiada całe PWSZ (państwowa wyższa szkoła zawodowa) mieszkające w B-c, w B-c o 15 wysiadają ludzie z Wrocka i Legnicy no ale za to wsiada masa uczniów mieszkających w Węglińcu. Do Zgorzelca ludzi już jeździ mniej. Osobiście nieraz sam wybieram SSbahn tylko dlatego że zamiast 2:05 jedzie 1:30 i to sie liczy, nie staje na wszystkich wiochach. Poza tym na komfort jazdy wpływają też sami pracownicy PKP - po służbie - o których już tutaj pisałem no ale niestety nikt sie tym nie zainteresował oprócz niejakiej Noemy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 8 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl