Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Nowa linia Podłęże - Piekiełko
Autor Wiadomość

Castaway Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2011

PostWysłany: 25-07-2015, 15:18    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czy za te pieniądze nie uratuje się linii do Zakopanego i Krynicy, nadając im najlepsze z możliwych parametrów?


Do Sącza po torze z Krakowa jest 165 km. Jakie chcesz nadać parametry tej linii, żeby pociąg zajechał tam w godzinę, tak jak to jest planowane przez Piekiełko?
Chcesz jechać 160km/h po pętli grybowskiej?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 27-07-2015, 12:54    Odpowiedz z cytatem

Nie jestem przeciwny budowie nowych linii, uważam, że ta trasa przyniesie korzyści, szczególnie mieszkańcom okolic Limanowej. Nie chciałbym jednak, aby w zamian zamarły sąsiednie trasy. Trzeba pamiętać, że między Krakowem a Zakopanem są też inne miejscowości.
na starej linii Kraków - Zakopane przydałoby się przywrócić parametry konstrukcyjne, bo w terenie o tak dużym zagęszczeniu ludności pociąg ma sens. A czy np. budowa zbiornika Świnna Poręba nie jest także szansą na wzmożenie ruchu turystycznego? Będzie to największy dostępny turystycznie akwen w okolicy Krakowa, z czystą wodą i pięknym krajobrazem. Myślę, że przy dobrym czasie jazdy stanowić może konkurencję dla obleganego zalewu w Kryspinowie. Tam MPK Kraków uruchamia w ładne dni specjalny autobus, który zwykle wiezie tłumy, choć czas jazdy nie należy do szczególnie dogodnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
6566650

dddbb Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Sty 2010
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 27-07-2015, 14:21    Odpowiedz z cytatem

Nowa trasa zapewne będzie używana w ruchu dalekobieżnym i tym samym Sucha czy Kalwaria pewnie pożegnają się z możliwością jazdy dalej, niż Kraków. Nie sądzę jednak, by - poza kilkoma przyspieszonymi do Nowego Sącza i Zakopanego - była wykorzystywana w ruchu lokalnym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 27-07-2015, 22:29    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak w Kalwarii, ale w Suchej Beskidzkiej do pociągów TLK wsiadało dużo osób. Wszak jest to miejsce wypadowe w Beskid Mały, Żywiecki oraz Makowski (mniej popularny, ale jednak). Przetrasowanie pociągów na ewentualną nową trasę odetnie region od kolei dalekobieżnej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
6566650

podjazdy
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-07-2015, 22:41   

CottonwoodEN71 napisał/a:
Nie wiem jak w Kalwarii, ale w Suchej Beskidzkiej do pociągów TLK wsiadało dużo osób. Wszak jest to miejsce wypadowe w Beskid Mały, Żywiecki oraz Makowski (mniej popularny, ale jednak). Przetrasowanie pociągów na ewentualną nową trasę odetnie region od kolei dalekobieżnej...

Jadąc rowerem w Beskidy zwykle dojeżdżałem właśnie do Suchej Beskidzkiej lub do Kalwarii Lanckorony, bo stamtąd miałem zarówno dogodny dojazd w Beskid Mały i Żywiecki, jak i w Beskid Makowski oraz Pasmo Podhalańskie. Korzystałem też ze stacji w Chabówce, w Rabie Wyżnej i w Zakopanem. Jadąc w Beskid Niski czy Pogórza to wysiadałem w Brzesko-Okocim bo stamtąd jest bardzo przyjemna droga na grzbiet, no i tam czas dojazdu był z Poznania jeszcze znośny. No i raz pokusiłem się do Grybowa, Rzeszowa, kilka razy do Przemyśla. Pociąg przez Limanową byłby fajny, ale wolę bezpośrednie połączenie z Poznania z Suchą Beskidzką niż z Limanową. Już wystarczy, że do Żywca z Poznania nie da się normalnie w piątek po południu dojechać, zwykle kończy się to nocowaniem gdzieś po lesie na dziko pod namiotem w Katowicach-Piotrowicach czy Ligocie, aby kontynuować jazdę rannym pociągiem.
Powrót do góry

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 30-07-2015, 23:37    Odpowiedz z cytatem

Wybrano wariant linii Podłęże – Piekiełko. 58km torów, 160km/h.

PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o wyborze rekomendowanego wariantu budowy nowych linii kolejowych na odcinku Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna. Wariant zostanie poddany kolejnym analizom.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/58721/wybrano_wariant_linii_podleze_piekielko_58km_torow_160km_h.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-08-2015, 16:47    Odpowiedz z cytatem

Jednym głosem w sprawie linii kolejowej Podłęże – Piekiełko.

Parlamentarzyści, samorządowcy i społecznicy z Beskidu Wyspowego, Podhala i Sądecczyzny podpisali się pod apelem do premier Ewy Kopacz o budowę linii kolejowej Podłęże-Szczyrzyc. Tymczasem strona rządowa niniejszy projekt umieściła na liście rezerwowej, pomimo trwających prac przygotowawczych.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58809/jednym_glosem_w_sprawie_linii_kolejowej_podleze_piekielko.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

graham Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2009

PostWysłany: 05-09-2015, 22:47    Odpowiedz z cytatem

Castaway!! Daj znać !! Idę z Tobą!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 28-09-2016, 12:28    Odpowiedz z cytatem

Pociągiem z Warszawy do Zakopanego w 3,5 godziny?

Sześć godzin - tyle jedzie dziś pociąg z Warszawy do Zakopanego. Jest ostatnia szansa, by zawalczyć o szybsze połączenie. Właśnie ważą się losy budowy nowej linii kolejowej, która pozwoli skrócić czas dojazdu w Tatry do 3,5 godziny.

Więcej:
http://wyborcza.biz/biznes/1,147749,20756177,pociagiem-z-warszawy-do-zakopanego-w-3-5-godziny.html?disableRedirects=true#BoxBizLink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 06-11-2017, 10:10    Odpowiedz z cytatem

W 100 minut z Krakowa do Zakopanego? Do 2026 r. powstanie nowa linia kolejowa.

Do 2026 r. powstanie nowa linia kolejowa z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza - zadeklarował w sobotę w Mszanie Dolnej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Inwestycja na odcinku Podłęże Szczyrzyc wraz z modernizacją istniejącego odcinak Chabówka-Nowy Sącz ma kosztować 6 mld zł.

Dzięki inwestycji dojazd pociągiem z Krakowa do Zakopanego ma zająć ok. 100 minut, a do Nowego Sącza godzinę. Obecnie podróż koleją z Krakowa do Zakopanego oraz do Nowego Sącza trwa trzy godziny.

Więcej:
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/w-100-minut-z-krakowa-do-zakopanego-do-2026,14,0,2384910.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 09-03-2018, 14:49    Odpowiedz z cytatem

Przygotowania do realizacji „Podłęże – Piekiełko”.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym na wybór wykonawcy prac przygotowawczych dla budowy nowej linii „Podłęże – Piekiełko” wraz z modernizacją istniejącej linii Chabówka – Nowy Sącz. Wpłynęły dwie oferty. Wartość zamówienia szacowana jest na 251 411 692,84 zł brutto. Realizacja prac przygotowawczych planowana jest w latach 2018 – 2021.

Więcej:
http://silesiainfotransport.pl/blog/2018/02/21/przygotowania-do-podleze-piekielko/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ciapaty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2017

PostWysłany: 19-06-2018, 14:32   Linia Podłęże-Piekiełko jak Kolej Transandyjska Odpowiedz z cytatem

Według Ministerstwa Infrastruktury budowa linii Podłęże-Piekiełko ma być porównywalna do konstrukcji Centralnej Kolei Transandyjskiej.

Biedny Ernest Malinowski w grobie się przewraca ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl