Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Następny
Nowe składy dla PR
Autor Wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 17-08-2011, 21:24    Odpowiedz z cytatem

Po wymaganym czasie piętrusy trafią na Słonecznego by PKP IC Język
W końcu mają monopol na 15 lat.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-08-2011, 22:07    Odpowiedz z cytatem

Massel: PR wciąż mogą kupić pociągi razem z województwami

- Cały czas jesteśmy elastyczni. To znaczy jeżeli Przewozy Regionalne przyjdą do nas z wnioskiem o zakup taboru wspólnego dla wszystkich województw i ten wniosek będzie miał poparcie tych wszystkich województw, to oczywiście taki wniosek będzie pozytywnie rozpatrywany – powiedział Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury.

Odniósł się w ten sposób do fiaska projektu taborowego spółki Przewozy Regionalne, która zamierzała wspólnie z trzynastoma województwami kupi 62 nowe pociągi do obsługi międzywojewódzkiego ruchu pasażerskiego. Kilka miesięcy temu 4 województwa z południa Polski (małopolskie, podkarpackie, śląskie i świętokrzyskie) odmówiły udziału w tym projekcie i zawiązały grupę zakupową, która bez udziału przewoźnika chce kupić 19 pociagów. Podobnie postąpiło pięć województw z zachodu Polski (zachodniopomorskie, wielkopolskie, lubuskie, dolnośląskie i łódzkie), które złożyły wniosek na zakup 22 składów. W tej sytuacji Przewozy Regionalne zgłosiły kilka wniosków dotyczących modernizacji taboru. Na liście indykatywnej znalazł się tylko jeden z nich zakładający modernizację 100 elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Zdaniem Andrzeja Massela wciąż nie jest jednak za późno na realizację wspólnego projektu Przewozów Regionalnych i samorządów wojewódzkich. – Zaangażowanie województw jest niezbędne, dlatego że musi być zapewniony wkład własny, a będzie możliwe tylko, kiedy zostaną podpisane umowy wieloletnie pomiędzy organizatorami przewozów a przewoźnikiem – wyjaśnił podsekretarz stanu w resorcie infrastruktury.

Dodał, że Ministerstwo Infrastruktury jest otwarte na różne rozwiązania. – Cały czas na ten temat dyskutujemy zarówno z przewoźnikiem, jak i z marszałkami województw oraz z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego – stwierdził Andrzej Massel.

– Pewność mamy jedną - tabor dla przewozów regionalnych jako segmentu rynku z całą pewnością będzie pozyskiwany – podkreślił wiceminister infrastruktury. Przypomniał, że w tej chwili na liście indykatywnej są projekty zakupu taboru przez województwa, czyli grupy zakupowe zawiązane przez marszałków z południa i zachodu Polski.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 07-09-2011, 18:12    Odpowiedz z cytatem

Grupy zakupowe to rozbijanie systemu kolei?

- Źle się stało, że projekt taborowy Przewozów Regionalnych legł w gruzach. Grupy zakupowe tworzone przez marszałków województw nie dadzą już tego, co pasażer zyskałby dzięki jednemu dużemu projektowi obejmującemu wszystkie województwa – uważa Paweł Szczotka, dziennikarz „Kroniki Beskidzkiej”, pasjonat kolei.

- Przykładowo województwo opolskie, czy też dolnośląskie nie włączyło się do żadnej z grup zakupowych: ani do południowej, ani do zachodniej. Tym samym na zmodernizowanych odcinkach linii E30, gdzie możliwe jest osiąganie prędkości 160 km/h, nie zobaczymy niestety jeszcze długo nowych składów – argumentuje Szczotka.

- Tworzenie przez marszałków grup zakupowych to niestety dalsza defragmentacja systemu kolei. Zamiast myśleć o spójnej wizji rozwoju Przewozów Regionalnych, marszałkowie wolą zamykać się we własnych województwach i regionach, pogłębiając wszystkie te negatywne tendencje na rynku przewozów pasażerskich, które zapoczątkowała reforma usamorządowienia z 2008 roku – zauważa Szczotka.

Przypomnijmy: spółka Przewozy Regionalne zamierzała wspólnie z trzynastoma województwami kupić 62 nowe pociągi do obsługi międzywojewódzkiego ruchu pasażerskiego. Kilka miesięcy temu 4 województwa z południa Polski (małopolskie, podkarpackie, śląskie i świętokrzyskie) odmówiły udziału w tym projekcie i zawiązały własną grupę zakupową, która bez udziału przewoźnika chce kupić 19 pociągów. Podobnie postąpiły cztery województwa z zachodu Polski (zachodniopomorskie, wielkopolskie, lubuskie i łódzkie), które złożyły wniosek na zakup 22 składów. W tej sytuacji Przewozy Regionalne zgłosiły kilka wniosków dotyczących modernizacji taboru. Na liście indykatywnej znalazł się tylko jeden z nich zakładający modernizację 100 elektrycznych zespołów trakcyjnych.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 03-10-2011, 08:45    Odpowiedz z cytatem

Tak czytając posty od jakiegoś czasu do powyższego tematu.. aż mnie ciarki przechodzą jak pomyślę sobie o widmie rozwiązania spółki jaką są PRy .. Kolos na glinianych nogach pewnie kiedyś będzie musiał paść.. oby tak się nie stało.. w chwili obecnej to PRy (jeśli się nie mylę) wiodą prym w przewozach pasażerskich.. Dogodna stawka pozwala konkurować z IC.. niestety pod względem taboru troche inaczej to wygląda..
Gdybym miał wybierać przejazd ze Stolicy do Poznania.. wybrałbym Przewozy.. !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 03-10-2011, 15:43    Odpowiedz z cytatem

To rozważanie o projekcie taborowym PR zaczyna być już nudne. Jeżeli nie ma wkładu własnego lub inaczej, jak nie masz za co, to najlepszy projekt jest mało warty. To po pierwsze.
Po drugie, jeżeli marszałkowie chcieli nabyć te pociągi, to niewłączenie się pewnych województw do powstałych już grup zakupowych też o czymś świadczy. Tu nie chcemy wyłożyć nic pieniędzy,a do tamtego projektu byśmy dołożyli - coś mi się nie wydaje.
Z drugiej strony niektórzy kupią mniej niż pierwotnie planowali tak, jak Podkarpacie - cały 1 skład EZT. Ale to też pokazuje jakie jest podejście do kolei w tej części Polski.

Przed PR widzę następującą przyszłość:
- albo będą sprawnym przewoźnikiem na powierzonym taborze
- albo będą dostarczać usługę z własnym, za to starszym taborem, przez co będą to robić taniej niż ci, którzy mają nowszy tabor
- albo będą się miotać, jak teraz, a wtedy w zależności od wiatru politycznego, będą wegetować lub padną.

Kwestię Interregio pozostawiam bez komentarza, to jest działalność dodatkowa i jeżeli będzie dochodowa, to nie będzie sensu jej się pozbywać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-10-2011, 17:03    Odpowiedz z cytatem

Południowa grupa zakupowa: Wkrótce przetarg

Cztery południowe województwa, które wspólnie chcą kupić tabor w ramach POIiŚ, są już bardzo zaawansowane w przygotowywaniu projektu. Być może jeszcze w tym roku ogłoszą przetarg na dostawę pociągów.

Przypomnijmy: Po upadku projektu zakupu ponad sześćdziesięciu pociągów dla Przewozów Regionalnych, województwa: małopolskie, świętokrzyskie, śląskie i podkarpackie zawiązały współpracę w celu pozyskania części uwolnionych środków. Chcą kupić 19 pociągów za 342 miliony złotych. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, trzy pierwsze województwa kupią po sześć pociągów każde, a woj. podkarpackie – tylko jeden. Poznaliśmy też relacje, w których będą jeździć pociągi – z Kielc do Krakowa, Katowic i Częstochowy, a z Krakowa także do Katowic i Rzeszowa.

Koordynatorem i głównym beneficjentem programu będzie województwo świętokrzyskie. Nie zostanie powołana żadna spółka celowa, w projekcie nie będzie też wskazanego przewoźnika. Świętokrzyski marszałek będzie upoważniony do podpisywania umów – Przygotowujemy umowy o współpracy, które już wkrótce będą rekomendowane do podpisania przez marszałków województw– powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Irena Sochacka, zastępca dyrektora departamentu funduszy strukturalnych w UM woj. świętokrzyskiego. Może do tego dojść już w przyszłym tygodniu. I tak nie obejdzie się jednak bez zgody sejmików – będą one musiały zatwierdzić zabezpieczenie środków w budżecie na sfinansowanie wkładu własnego do projektu. Świętokrzyskie być może przegłosuje taką uchwałę 12 października.

Na ukończeniu są już przygotowania do ogłoszenia przetargu na studium wykonalności projektu. Przygotowuje go województwo małopolskie. – Wykonanie studium może trwać nawet 8-9 miesięcy. Nie możemy tyle czekać, gdyż ostatni pociąg trzeba dostarczyć w połowie 2014 roku. Przetarg na dostawę taboru ogłosimy jeszcze w trakcie przygotowywania studium, pod koniec tego roku – deklaruje Mariusz Brzeziński, kierownik oddziału przewozów kolejowych w świętokrzyskim Urzędzie Marszałkowskim. Tempo prac jest rzeczywiście duże – już w przyszłym tygodniu, 12 października, województwo podpisze z Centrum Unijnych Projektów Transportowych pre-umowę na dofinansowanie projektu zakupu taboru. Do czerwca 2013 roku województwo chce już wystąpić z ostatecznym wnioskiem, w oparciu o rzeczywiste kwoty podpisanej umowy.

Ze względu na to, że we wniosku o dofinansowanie projektu nie zostanie wskazany konkretny przewoźnik, województwa wyłonią operatora, lub operatorów połączeń w oddzielnych postępowaniach przetargowych.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 06-10-2011, 17:46    Odpowiedz z cytatem

To już wiadomo, gdzie się będzie kończyć kolej na południowym wschodzie.
Zakup po 6 EZT pozwoli na znaczącą poprawę nowoczesności taboru w tych województwach, Podkarpaciu pozostanie parę kurów do Krakowa. Smutne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-11-2011, 22:42    Odpowiedz z cytatem

Na początku października "Rynek Kolejowy" informował o ambitnych planach Południowej Grupy Zakupowej, jeśli chodzi o termin kolejnych kroków w zakupie taboru z POIiŚ. Po prawie dwóch miesiącach wielkich zmian w zaawansowaniu projektu nie widać.

Województwa: małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie i śląskie realizują wspólnie projekt zakupu taboru kolejowego do połączeń międzywojewódzkich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Na ukończeniu są już przygotowania do ogłoszenia przetargu na studium wykonalności projektu - pisał "Rynek Kolejowy" dokładnie 6 października. Ta jednak wciąż jest w przygotowaniu - Zgodnie z przyjętym podziałem prac województwo małopolskie opracowało zapisy stosownego porozumienia, finalizuje prace nad zapisami umowy współpracy oraz przygotowuje dokumentację przetargową dotyczącą opracowania studium wykonalności oraz wniosku o dofinansowanie. Porozumienie zostało już uzgodnione i podpisane, jak również tzw. Pre-umowa z Centrum Unijnych Projektów Transportowych - poinformowało "Rynek Kolejowy" biuro prasowe małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego.

Województwo świętokrzyskie odpowiedzialne za przeprowadzenie przetargu na zakup taboru rozpoczęło czynności dotyczące przygotowania postępowania, ale z pracami ostro ruszy dopiero w grudniu. Wiadomo już, że z ogłoszeniem przetargu świętokrzyskie, które będzie technicznie głównym beneficjentem programu, nie będzie czekać do czasu wykonania studium, bo może to potrwać nawet 9 miesięcy. A tabor musi zostać dostarczony do połowy 2014 roku.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-11-2011, 18:00    Odpowiedz z cytatem

Zachodnia Grupa Zakupowa przygotowuje się do zakupu taboru

Województwo wielkopolskie ogłosiło przetarg na opracowanie studium wykonalności dla projektu zakupu pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich przez województwa wielkopolskie, lubuskie, zachodniopomorskie i dolnośląskie. Samorządy chcą łącznie kupić 29 elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi opracowania studium wykonalności dla projektu Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez województwa: lubuskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie wraz z wnioskiem o dofinansowanie projektu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013.

Zamówienie ma zostać wykonane w ciągu 100 dni od daty udzielenia zamówienia. Oferty należy składać do dnia 14 grudnia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego, które odpowiada za projekt zakupu taboru w ramach Zachodniej Grupy Zakupowej.

Powstanie Zachodniej Grupy Zakupowej związane jest z upadkiem projektu taborowego spółki Przewozy Regionalne, która planowała we współpracy z trzynastoma samorządami wojewódzki zakupić ok. 60 pociągów od obsługi ruchu międzyregionalnego. W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zostało na ten cel przeznaczonych 175 mln euro.

Projekt ten nie został zaakceptowany jednak przez część marszałków, którzy postanowili nabyć tabor bez udziału Przewozów Regionalnych. Na początku z udziału w projekcie zrezygnowały samorządy czterech województw z południa Polski: małopolskie, śląskie, świętokrzyskie oraz podkarpackie, które utworzyły Południową Grupę Zakupową. Następnie swoją wolę współpracy w zakresie zakupu pociągów zadeklarowały województwa z Zachodniej Polski: wielkopolskie, lubuskie, zachodniopomorskie i łódzkie. Latem tego roku samorządy zwróciły się do ówczesnego Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego z wnioskiem o dopisanie ich do listy beneficjentów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Sierpniowa aktualizacja Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko poszerzyła o samorządy województw wykaz beneficjentów środków na zakupy taboru dla międzyregionalnych kolejowych przewozów pasażerskich. W dniu 12 sierpnia br. umieszczony został na Liście projektów indywidualnych POIiŚ - zgłoszony jako wspólne przedsięwzięcie Zachodniej Grupy Zakupowej pod nazwą „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez województwa: lubuskie, łódzkie, wielkopolskie i zachodniopomorskie. Już po ogłoszeniu listy, z udziału w projekcie zrezygnowało województwo łódzkie.

Studium wykonalności ma odpowiedzieć na pytanie, ile trzy województwa tworzące Zachodnią Grupę Zakupową będą potrzebowały pociągów, aby obsłużyć połączenia między nimi oraz na jakich trasach te składy powinny się poruszać. Kolejnym etapem procesu zakupu taboru będzie ogłoszenie przetargu na dostawę pociągów.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 28-01-2012, 20:38   GZ Południe : wkrótce przetarg na 19 EZT Odpowiedz z cytatem

Trwają ostatnie prace przy tworzeniu dokumentacji przetargowej na zakup trzyczłonowych, nowoczesnych pojazdów trakcyjnych dla województw małopolskiego, podkarpackiego, śląskiego i świętokrzyskiego. Po zatwierdzeniu warunków przetargu przez samorządy, przetarg odbędzie się najpóźniej pod koniec pierwszego kwartału 2012 roku.

Urzędnicy świętokrzyskiego urzędu marszałkowskiego przewodzą tzw. grupie zakupowej „Południe”, złożonej z 4 samorządów, które wspólnie kupują tabor kolejowy. Województwo świętokrzyskie ma doświadczenie w pozyskiwaniu na ten cel funduszy unijnych, po zakupie ELF-ów w bydgoskiej PESIE.

Aktualnie urząd marszałkowski przygotowuje dokumentację przetargową na zakup jednostek trakcyjnych dla Zakładów Przewozów Regionalnych z czterech sąsiadujących ze sobą województw. Łącznie ma zostać zakupionych 19 EZT (w tym 6 dla województwa świętokrzyskiego). Wśród parametrów uwzględnionych w dokumentacji ma znaleźć się zapis, że zestawy mają pomieścić łącznie ok. 280. pasażerów (180 na miejscach siedzących oraz około 100 na stojących).

- Zgodnie z ustaleniami będą to pojazdy o określonych, jednakowych dla wszystkich parametrach jezdnych. Trzyczłonowe zestawy trakcyjne mają jedynie różnić się barwą „pudła” i wnętrza, w tym siedzeń – mówi Mariusz Brzeziński, kierownik oddziału przewozów kolejowych w departamencie infrastruktury w urzędzie marszałkowskim województwa świętokrzyskiego.

Do końca stycznia urzędnicy mają czas na przygotowanie dokumentacji, po czym wprowadzone zostaną ewentualne uwagi. Jeśli nie będzie braków, lub nie zostaną naniesione żadne poprawki, to władze samorządowe złożą pod dokumentami parafki i będzie można rozpocząć procedurę przetargową, by wyłonić oferenta.

- Nie mogę powiedzieć jaka kwota zostanie przeznaczona na zakup tych pojazdów, bo ta informacja na razie objęta jest tajemnicą. Natomiast nie kryję, że nas interesuje zakup zestawów niezawodnych w eksploatacji i o wysokim standardzie. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie to do końca pierwszego kwartału będziemy chcieli ten przetarg uruchomić – uzupełnił kierownik Brzeziński.

Dostawa nowych szynobusów powinna nastąpić jeszcze w bieżącym roku kalendarzowym.


źródło: KOW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 28-01-2012, 20:40    Odpowiedz z cytatem

"Łącznie ma zostać zakupionych 19 EZT"

"Dostawa nowych szynobusów powinna nastąpić jeszcze w bieżącym roku kalendarzowym. "


Genialne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 29-01-2012, 00:18    Odpowiedz z cytatem

zakup trzyczłonowych Question Dziwne.

Jak kupią elfy, to mam nadzieję, że z tymi normalnymi siedzeniami,które były w pierwszych elfach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 29-01-2012, 17:57    Odpowiedz z cytatem

Zamówienie ma być na:

EZT (3 człony)
Liczba miejsc siedzących 180

Przy czym inne rodzaje taboru mają:

EN57 (3 człony)
Liczba miejsc siedzących 180

Acatus II woj. Małopolskie (4 człony):
Liczba miejsc siedzących 180

Elf EN76 wersja dla woj Śląskiego (4 człony)
Liczba miejsc siedzących 172+35

Jak widać Acatus II ma tyle samo miejsc siedzących co EN57 a ma człon więcej. Natomiast w Elfie jak widać jest więcej miejsc bo ponad 200. Zatem prawdopodobnie zażyczyli sobie 3-członowego EZT z takim zagęszczeniem miejsc jak w Elfie i tym sposobem wyjdzie odpowiednik EN57 zarówno jeśli chodzi o ilość członów jak i liczbę miejsc.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

enstone Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Paź 2011
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: 29-01-2012, 20:15    Odpowiedz z cytatem

A dla wielkopolski na trasy spalinowe co.?? Może jakieś wagoniki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 29-01-2012, 20:29    Odpowiedz z cytatem

A to już Grupa Zakupowa Zachód ma w swej gestii Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 10 z 12 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl