Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Jeleniogórska Kolej Miejska
Autor Wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 29-09-2011, 12:34    Odpowiedz z cytatem

dinxles, kiedy ty zwrocisz w koncu uwage na uksztaltowanie linii powyzej Piechowic? Tam nie da sie szybciej, za ciasne luki. W 1980 towarowy zwany "Kamyki" probowal szybciej zjechac (nie z wlasnej woli, ale jednak). Zjazd "na krejzola" skonczyl sie wylotem na luku 2 km przed Piechowicami. Nie pamietam, czy ktos to przezyl.
EOT

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 29-09-2011, 14:24    Odpowiedz z cytatem

Zgodzę się, ale z JG do Piechowic mogłoby być szybciej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 29-09-2011, 20:37    Odpowiedz z cytatem

Jak oni chca nastawiac przystankow, to tez szybciej nie bedzie. Moze szybsze beda sklady dalekobiezne, ktore nie beda sie tyle razy zatrzymywac.

[ Dodano: 29-09-2011, 20:51 ]
Watpie, zeby ktorys z decydentow wpadl na pomysl, zeby czesci przystankow nadac status "na zadanie".

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 29-09-2011, 20:58    Odpowiedz z cytatem

EU07-469 napisał/a:
(...)W 1980 towarowy zwany "Kamyki" probowal szybciej zjechac (nie z wlasnej woli, ale jednak). Zjazd "na krejzola" skonczyl sie wylotem na luku 2 km przed Piechowicami. Nie pamietam, czy ktos to przezyl. EOT

http://www.kolej.one.pl/_fervojoj/BIBLIO/OGOLNE/JAKUSZYC/TRAGEDIA.HTM

Co do SKM. Jeśli to rzeczywiście powstanie to nie wyobrażam sobie podnoszenia/opuszczania szlabanów co kilka, kilkanaście minut w Cieplicach, przy skrzyżowaniu Sobieszowska-Lubańska. Nie potrafię sobie wyobrazić tam wiaduktu lub czegoś podobnego, ale to byłoby chyba najlepsze rozwiązanie. Poza tym jest jeszcze kilka przejazdów gdzie jest sama sygnalizacja świetlno-głosowa (?), np. droga w kierunku Wojcieszyc i Sobieszów. Biorąc pod uwagę bezmyślność wielu kierowców i chęć skrócenia czasu jazdy (perspektywa czekania na przejeździe na Lubańskiej) o wypadek nietrudno. Następna kwestia to mijanki. Być może po modernizacji będzie więcej takich miejsc. Poza tym jeśli mowa o kolei miejskiej to powinna ona służyć większości mieszkańców, a tak nie skorzystają raczej mieszkańcy os. XX-lecia, os. Czarne, Staniszowa, etc. Tu najlepszym rozwiązaniem byłyby tramwaje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 29-09-2011, 21:25    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się, jesli chodzi o dorobienie przystankow no to czas sie wydluzy. Ale czy bedzie firma SKM Jelenia Góra i czy KD, czy PR beda uruchamialy pociagi Jelenia-Szklarska-Tanvald, które miałyby sie jednak nie zatrzymywać na przystankach SKM?
To jedyny taki projekt w Polsce, dlatego jest to trochę skomplikowane. Czy w tej SKM beda szynobusy np desiro, czy bedzie to tramwaj, który miałby jechać po obecnych torach kolejowych, i
    np. zjezdzac na
        miasto i wowczas nalezaloby dobudowac np. 600 m toru od dworca Jelenia Góra w kierunku centrum.
        Powrót do góry
        Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

        EU07-469 Płeć:Mężczyzna
        Przyjaciel


        Dołączył: 29 Lip 2010
        Skąd: Polanów

        PostWysłany: 29-09-2011, 22:50    Odpowiedz z cytatem

        Mysle ze reaktywuja Cieplice, tym bardziej ze tam tor jest, nastawnie mozna zrobic na posterunku przejazdowym, tylko drut powiesic. Jezeli plan zaklada jazde co pol godziny, to Szklarska Dolna MUSI byc mijanka.

        _________________
        Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
        Powrót do góry
        Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

        Bonifas Płeć:Mężczyzna
        Przyjaciel


        Dołączył: 06 Lip 2010
        Skąd: Kamienna G., Wleń

        PostWysłany: 30-09-2011, 08:28    Odpowiedz z cytatem

        A ja bardzo żałuję że ta SKM-ka nie będzie jeździła w relacji Kowary - Piechowice. Myślę że to by była lepsza opcja. Jeżeli do uruchomienia kolejki jest trzy lata to jest wystarczająco długi czas by dogadać się z UM i samorządami Mysłakowic i Kowar. Na dobrą sprawę w Mysłakowicach też nie problemu by zrobić mijankę bo budka drużnika jest w dobrym stanie a na przejeździe są jeszcze nawet rogatki. A pojazd obsługujący SKM może być przecież spalinowy Rolling Eyes
        Powrót do góry
        Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

        EU07-469 Płeć:Mężczyzna
        Przyjaciel


        Dołączył: 29 Lip 2010
        Skąd: Polanów

        PostWysłany: 30-09-2011, 08:38    Odpowiedz z cytatem

        Przez 3 lata zdazyliby i drut powiesic.

        _________________
        Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
        Powrót do góry
        Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

        EN Płeć:Mężczyzna
        Użytkownik


        Dołączył: 27 Gru 2010

        PostWysłany: 30-09-2011, 10:53    Odpowiedz z cytatem

        A nawet gdzieniegdzie nowe tory dołożyć. SKM powinna też obsłużyć Goduszyn, tory miejscami są tam na wysokości ulicy i biegną blisko domów, więc myślę, że ludzi by korzystali. Boje się jednak, że to wszystko 'pic na wodę', za 3 lata to będą nowe wybory i nowe fantazje.

        [ Dodano: 05-10-2011, 14:32 ]
        Jakby ktoś był zainteresowany to pewne informacje są w tym dokumencie (szczególnie strony 72-77): http://www.jeleniagora.pl/pdf/Zintegrowany%20Plan%20Rozwoju%20Transportu%20Publicznego.pdf
        Powrót do góry
        Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

        soundpressure Płeć:Mężczyzna
        Użytkownik


        Dołączył: 25 Paź 2010

        PostWysłany: 02-11-2011, 10:33    Odpowiedz z cytatem

        Kolejarze w Jeleniej chyba ostro wzięli sobie do serca projekt SKM Very Happy aby nie trzeba było dużo do interesu dopłacać prawdopodobnie zdecydowano się na łączenie składów pasażerskich z towarowymi hehe

        Dlaczego tak uważam?

        Wczoraj ok godz. 11tej na bocznicy stacji paliw Mullera w Wojanowie podłączano SA134 do 4-5 wagonów cystern Very Happy

        I co Wy na to? Smile
        Powrót do góry
        Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

        EN Płeć:Mężczyzna
        Użytkownik


        Dołączył: 27 Gru 2010

        PostWysłany: 13-01-2012, 18:47    Odpowiedz z cytatem

        "Na dzień dzisiejszy wykonana jest cała dokumentacja dotycząca SKM – planistyczna i infrastrukturalna, kończona jest praca z wiązana z przygotowaniem dokumentacji przetargowej (przez Urząd Marszałkowski). Podpisane zostało porozumienie między Jelenią Górą, Szklarską Porębą, Piechowicami o transporcie zbiorowym. Urząd Marszałkowski deklaruje zakup tramwajów miejskich tych samych które kursują do Czech ale w barwach miasta Jelenia Góra. 27 grudnia 2011"
        Powrót do góry
        Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

        EU07-469 Płeć:Mężczyzna
        Przyjaciel


        Dołączył: 29 Lip 2010
        Skąd: Polanów

        PostWysłany: 16-04-2012, 16:52    Odpowiedz z cytatem

        Jeśli ma być to SKM w Jeleniej, to mam propozycję rozkładu. Liczyłem go na obecne warunki, tylko założyłem ruch od Janowic do Wojanowa po naprawionej dwójce oraz przyspieszenie na odcinku Górzyniec-Szklarska Poręba Średnia, jednak bez reaktywacji mijanki w Dolnej. Dziury, na które zwrócicie na pewno uwagę, to albo miejsce na pociągi z/do Wrocławia, albo efekt braku mijanki w Szklarskiej Dolnej.
        Kierunek: Szklarska Poręba Górna
        MARCISZÓW
        04:59DP 06:59 09:59P 12:59P 15:09 20:39P
        JELENIA GÓRA
        05:28DP 06:38D 07:28 10:28P 11:28 13:28P 15:40 17:38 21:08P 22:21
        PIECHOWICE
        05:50DP 07:02D 07:50 10:50P 11:49 13:50P 16:02 17:59 21:31P 22:44
        SZKLARSKA PORĘBA GÓRNA
        07:33D 08:21 12:20 16:33 18:32 23:15
        Kierunek: Jelenia Góra
        SZKLARSKA PORĘBA GÓRNA
        04:44D 08:30M 09:19 12:30 17:30M 19:57
        PIECHOWICE
        05:15D 06:00DM 09:00M 09:50 11:00M 13:01 14:00M 18:01M 20:30 22:10M
        JELENIA GÓRA
        05:38D 06:23DM 09:23M 10:12 11:23M 13:22 14:23M 18:24M 20:52 22:33M
        MARCISZÓW
        06:51D 09:51 11:51 14:51 18:52 23:01
        Legenda:
        D - kursuje od poniedziałku do piątku oprócz świąt
        M - kurs wydłużony do Marciszowa
        P - kurs skrócony do Piechowic
        Co wy na to?

        _________________
        Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
        Powrót do góry
        Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

        iktorn82 Płeć:Mężczyzna
        Użytkownik


        Dołączył: 20 Gru 2011
        Skąd: Lubań

        PostWysłany: 16-04-2012, 19:19    Odpowiedz z cytatem

        Ciekawa propozycja. Chciałbym kiedyś zobaczyć na naszych stacjach tak rozbudowany ruch regionalny. To już tak trochę na wzór niemiecki Smile
        Powrót do góry
        Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

        EU07-469 Płeć:Mężczyzna
        Przyjaciel


        Dołączył: 29 Lip 2010
        Skąd: Polanów

        PostWysłany: 16-04-2012, 20:24    Odpowiedz z cytatem

        A dodam, że to rozpiska na wykonanie dwoma pojazdami. Na trasę Szklarska Poręba Górna - Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna EN81 lub SA135, a na Marciszów - Piechowice/Szklarska Poręba Górna - Marciszów EN96 lub SA134 (choć nie jestem pewien, czy i tu EN81 czy SA135 nie byłby wystarczający).

        _________________
        Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
        Powrót do góry
        Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

        iktorn82 Płeć:Mężczyzna
        Użytkownik


        Dołączył: 20 Gru 2011
        Skąd: Lubań

        PostWysłany: 16-04-2012, 21:14    Odpowiedz z cytatem

        W poprzednim sezonie letnim jeździłem kilka razy do Szklarskiej z rowerkiem i muszę powiedzieć, że SA134 był wypełniony po brzegi za każdym razem, także i w tym przypadku pewnie nie obeszłoby się bez większych jednostek na tej trasie.
        Powrót do góry
        Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
        Wyświetl posty z ostatnich:   
        Strona 3 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
        Odpowiedz do tematu
        Nie możesz pisać nowych tematów
        Nie możesz odpowiadać w tematach
        Nie możesz zmieniać swoich postów
        Nie możesz usuwać swoich postów
        Nie możesz głosować w ankietach
        Nie możesz załączać plików na tym forum
        Możesz ściągać załączniki na tym forum
        Dodaj temat do ulubionych
        Wersja do druku

        Skocz do:  
        Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl