@budyń: w Husarzu szyby też musiały przejść taki test (standardowy: 2x prędkość maksymalna pojazdu, 1,5kg przedmiot) i jakoś ten jeden wieszak się wbił i przebił tą szybę. Tak więc co prawda kamień może nie zbije, ale coś ostrego - może ją przebić.
W Katowicach na tory wjechał nowoczesny pociąg ELF
Nowoczesny pociąg ELF można było zobaczyć dzisiaj około godziny 13 na katowickim dworcu, niestety na razie nie przewozi pasażerów.
Przypominamy, że w grudniu zeszłego roku Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego podpisał kontakt z bydgoską firmą PESA na zakup nowoczesnych pociągów ELF na potrzeby kolei śląskich.
Zakupiono 8 takich pociągów za łączną kwotę 187.392.000 zł czyli 23.424.000 zł brutto za jeden pojazd. Zgodnie z umową dostawa pierwszego pojazdu powinna nastąpić nie później niż w terminie 540 dni od daty podpisania umowy, czyli w czerwcu 2011 roku. Ostatnie pojazdy mają być dostarczone na przełomie października i listopada 2011 roku. Firma PESA już wtedy sygnalizowała, że dostawa pierwszych pojazdów może nastąpić jeszcze w 2010 roku. Coś jest widocznie na rzeczy, bo nieoficjalnie ELFa można było podziwiać dzisiaj na katowickim dworcu.
- Prawdopodobnie pociąg przejeżdżał do Krakowa, na badania techniczne. Pasażerów zacznie wozić zgodnie z harmonogramem, który Urząd Marszałkowski ustalił z bydgoską firmą - powiedział MM Silesii Witold Trólka z biura prasowego UM.
Zakup nowych pociągów został dofinansowany przez Unię Europejską. Jej wkład wyniósł 108 mln 800 tysięcy złotych resztę kwoty dołożyło województwo śląskie. Znamy również prawdopodobną trasę na której będą kursować pierwsze ELFy.
- Z tego co wiem, będą jeździć na trasie Gliwice - Częstochowa - powiedziała Anna Patalong, prezes Kolei Śląskich.
Z niecierpliwością czekamy zatem, aż nowoczesny pociągi wyjadą na śląskie tory. ELFy posiadają powiem klimatyzację i są w stanie rozwinąć prędkość 160 km/h.
Nie dość że sama szyba maleńka, to jeszcze zwróćcie uwagę na położenie fotela maszynisty - pole widzenia idealnie na tym bezsensownym wielkim słupie. Może sami maszyniści z tego forum będą mieć inne zdanie ale dla mnie to widoczność jest jak w T34...
PS. Porównajcie to z szybami GE Class66 Freightlinera, który to początkowo nie dostał dopuszczenia od UTK ze względu na domniemaną "słaba widoczność z fotela maszynisty z powodu jego położenia po lewej stronie"...
120km/h?? Czy przypadkiem nie miało być 130km/h. Myślę, że sprawę widoczności "obejdą" kamerami. Jednak moim zdaniem ten pojazd nie powinien otrzymać dopuszczenia do ruchu.
To chyba obiektyw daje takie wrażenie że fotel jest za bardzo z boku a szyba jest mała.Szyba czołowa przecież nie ma kształtu trapezu a jedynie górna krawędź jest bliżej obiektywu niż dolna.Tak samo uchwyty rolety przeciwsłonecznej nie schodzą się przecież do siebie ku dołowi a jedynie są równolegle do szyby odchylone od pionu,przy czym szyba nie jest płaska tylko ma kształt wycinka walca o dużym promieniu.
Ogólnie widoczności może nie być na karzełki i Tm. Na wysokie - będzie. Taką próbę widoczności ze stanowiska maszynisty i pomocnika się wykonuje. Ciekawym, jak oni to tu zrobią...
Nie chce mi się wierzyć, że nie uwzględniono tak podstawowej sprawy jak widoczność ze stanowiska maszynisty.Na zdjęciach mmsilesia widać przez szybę czołową jakby fragment oparcia z zagłówkiem ?
- Termin podpisania umowy wyznaczono na 3 stycznia. Staniemy na głowie, żeby zdążyć z dostawą pociągów do końca 2011 r. - mówi Tomasz Zaboklicki, prezes Pesy. Za 16 składów typu Elf Mazowsze będzie musiało zapłacić 91,7 mln euro brutto.
A tak mnie naszło, gdzie w tym elfie są wyświetlacze boczne? Nie wyobrażam sobie żeby w tych małych oknach zainstalować jakiś:/ W Flircie jest on ładnie widoczny.
Masz rację ale rzecz w tym że to okno jest bardzo wąskie. To że nie ma kształtu trapezu (tak jak np. Flirt) to akurat źle, a sytuację pogarsza jeszcze asymetryczne położenie fotela maszynisty.
Jak zobaczę "na żywo" to dopiero wtedy będę wiedział na pewniaka.Tak to trochę dywagacje.W sumie to nie wiem dlaczego u nas jest tendencja do kombinowania z tym wyglądem ścian czołowych.Np. nowa francuska Coradia Polyvalent to ma nieco dziwny przód jak dla mnie a może raczej łatwo sobie wyobrazić ładniejszy ale już Francilien Bombardiera wygląda ładnie z dużą prostokątną szyba czołową.Czy takie jak u nas kombinacje w wyglądem nie wpływają czasem niekorzystnie na cenę ? Mnie się podoba np. taki zwykły nieskomplikowany przód jak w ICE 401 - dwie szerokie szyby czołowe,aerodynamicznie.Inne drobiazgi jak tablice to się da pewnie dopracować.
Film jest nagrywany przez kogoś trzeciego z miejsca dokładnie w linii środkowej szyby. Gdyby to tam był fotel mechanika, to widoczność byłaby podobna do tej we Flircie czyli bez większych zastrzeżeń. Ale fotel (zagłówek) jest przed tym monitorem z prędkościomierzem, a on jest położony asymetrycznie po prawej - zapewne w celu przystosowania składu do permanentnego montażu dwóch miejsc dla obsługi (pozdrowienia dla $^&*$£! z UTK, który najwyraźniej uważa polskich maszynistów za gorszych niż ci zachodni - w Szwajcarii i Niemczech jednoosobowa obsługa jeździ 160 także na szlakach bez ERTMS).
19WE z SKM ma fotel pośrodku i widać z niego dobrze, ale przednia szyba jest porównywalna jak nie węższa od tej w ELFie. Nawet nie chcę sobie wyobrażać wersji z pulpitem vide ELF...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum